Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diesel heeft gebeten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Diesel heeft gebeten

Ongelezen bericht door mim »

Haar moeder vertelde trouwens dat ze een dag ervoor net uit het gips kwam. Ze was van het paard gevallen en had haar arm gebroken.. Arm kind
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:toch vind ik dat kinderen dat al op jonge leeftijd moeten leren, gewoon vragen, mag ik aaien, kan het ..... nooit zomaar ergens vanuit gaan heb ik geleerd :wink: al heel jong
Dat ben ik met je eens, maar dat laat verder onverlet dat je je hond wel moet beschermen.
Júist omdat je weet dat je toch altijd aan het kortste eind trekt. :ugh:

Gots, ik ben toch zo blij dat ik honden heb die niet reflexmatig snappen.
Deze hond heeft kennelijk 11 jaar lang niet reflexmatig gesnapt.
In principe kan het bij elke hond toch een keer gebeuren.

Jammer dat het nu wel gebeurd is.
Het terras is te veel "openbaar terrein" om een oude hond daar alleen te laten.
Dat is dan nu duidelijk.
Hopelijk gaat het verder goed genezen bij dat meisje.
Voor jou ook sterkte TS :ok:
Als ik het zo lees is het een snap die ongelukkig is terechtgekomen.
Nu dan toch maar de hond bij je houden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mim
Zeer actief

ranetje schreef:
Tara schreef:
S@ndr@ schreef:toch vind ik dat kinderen dat al op jonge leeftijd moeten leren, gewoon vragen, mag ik aaien, kan het ..... nooit zomaar ergens vanuit gaan heb ik geleerd :wink: al heel jong
Dat ben ik met je eens, maar dat laat verder onverlet dat je je hond wel moet beschermen.
Júist omdat je weet dat je toch altijd aan het kortste eind trekt. :ugh:

Gots, ik ben toch zo blij dat ik honden heb die niet reflexmatig snappen.
Deze hond heeft kennelijk 11 jaar lang niet reflexmatig gesnapt.
In principe kan het bij elke hond toch een keer gebeuren.

Jammer dat het nu wel gebeurd is.
Het terras is te veel "openbaar terrein" om een oude hond daar alleen te laten.
Dat is dan nu duidelijk.
Hopelijk gaat het verder goed genezen bij dat meisje.
Voor jou ook sterkte TS :ok:
Als ik het zo lees is het een snap die ongelukkig is terechtgekomen.
Nu dan toch maar de hond bij je houden.
Dank je wel! Ik voel me er écht k#t onder.... En nee, ze heeft nooit reflexmatig gesnapt.
Ze is in korte tijd doof geworden dus daar moesten wij ook even aan wennen, maar dat ze dit zou doen hadden we niet verwacht.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mim schreef:Haar moeder vertelde trouwens dat ze een dag ervoor net uit het gips kwam. Ze was van het paard gevallen en had haar arm gebroken.. Arm kind

Ach ja, wie is er hier als kind nooit gebeten?
Ik kreeg nog een preek na.
Je aait honden niet ongevraagd, je zit gewoon helemaal niet ongevraagd aan andermans eigendom.
Dat mag er bij kinderen van acht toch echt al wel in zitten.
Wijze les dus, en beter bij jouw hond dan een echte bijter.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als kind ben ik ook regelmatig gebeten, ik was er ook zo 1 die naar elke aan een paal gebonden hond rende om te knuffelen en te troosten omdat het ozo zielig was, ik stond er zelfs bij te huilen als ik dat deed... helaas die gewoonte pas toen er enigszins verstand in kwam pas afgeleerd en niet doordat ik gebeten werd.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

ik werd als 10 jarige door een Rottweiler in m'n kont gebeten toen ik gewoon langs liep, beesie kwam uit de oprit gesjeest en tjakaaaa beet mij :schrik: :cry:
Ik had een enorme blauwe plek en het enigste commentaar wat ik thuis kreeg was "daar word je hard van" :19:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben eens op m'n fietsje nagejaagd door een herder omdat ik langs dien terrein fietste en door m'n eigen Jack Russell omdat die m'n broodje had gejoept en ik 'm terug wou pakken. Kan gebeuren. Je weet nu in ieder geval dat die hond niet op het terras kan. Wat mij betreft zou als ouder daarmee de zaak afgedaan zijn.
Zó spannend is het immers allemaal ook weer niet. Het kind had net zo goed voorwaarts van de schommel kunnen donderen en een tand door de lip kunnen krijgen, dan klaag je de fabrikant toch ook niet aan? ;)
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef: Zó spannend is het immers allemaal ook weer niet. Het kind had net zo goed voorwaarts van de schommel kunnen donderen en een tand door de lip kunnen krijgen, dan klaag je de fabrikant toch ook niet aan? ;)

Met hondenbeten is er de laatste 15 jaar wel héél veel veranderd. Ik zou me ook verontschuldigen en wat voor het kind halen, voor de schrik en om moeders tevreden te stellen.
Het is ook rot.
Maar je had het niet verwacht, het was een schrikreactie die lullig aankwam en je hoeft je er echt niet zo schuldig om te voelen hoor.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef: Zó spannend is het immers allemaal ook weer niet. Het kind had net zo goed voorwaarts van de schommel kunnen donderen en een tand door de lip kunnen krijgen, dan klaag je de fabrikant toch ook niet aan? ;)

Met hondenbeten is er de laatste 15 jaar wel héél veel veranderd. Ik zou me ook verontschuldigen en wat voor het kind halen, voor de schrik en om moeders tevreden te stellen.
Het is ook rot.
Maar je had het niet verwacht, het was een schrikreactie die lullig aankwam en je hoeft je er echt niet zo schuldig om te voelen hoor.
Natuurlijk zou ik me ook verontschuldigen en wie weet een jaar lang gratis pannenkoeken voor dat meiske. Verzin het maar. Maar ík persoonlijk zou er niet echt wakker van liggen ;) Het is sneu voor het kind, maar het leven zit nou eenmaal vol risico's.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

mosquito1980 schreef:ik werd als 10 jarige door een Rottweiler in m'n kont gebeten toen ik gewoon langs liep, beesie kwam uit de oprit gesjeest en tjakaaaa beet mij :schrik: :cry:
Ik had een enorme blauwe plek en het enigste commentaar wat ik thuis kreeg was "daar word je hard van" :19:
en.... ben je er hard van geworden :F:
Afbeelding
mim
Zeer actief

Ze komen zo appelsap drinken! Voor mamma heb ik een grote bos zonnebloemen en "Madelief" mag kiezen tussen een Intertoys bon of een Dinerbon voor haar familie.
Dan hoop ik dat het klaar is en leven we nog lang en gelukkig :mrgreen:
Afbeelding

mim
Zeer actief

Dank voor jullie reactie's :ok:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Toen hadden ze nog nooit van het woord joekel of klapkaak gehoor, ja vroegah was alles beter :lol1:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nanna schreef:
mosquito1980 schreef:ik werd als 10 jarige door een Rottweiler in m'n kont gebeten toen ik gewoon langs liep, beesie kwam uit de oprit gesjeest en tjakaaaa beet mij :schrik: :cry:
Tsja, ik zal dan wel heel modern zijn maar ik vind dat NIET normaal. En ik ging toch even een praatje maken met de desbetreffende eigenaar.
Hij houdt die stinkjoekel maar op zijn erf.
mmm, het is alweer 45 jaar geleden :Q:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:Toen hadden ze nog nooit van het woord joekel of klapkaak gehoor, ja vroegah was alles beter :lol1:
Nou ja in die zin, dat er vroeger volgens mij niet direct met een vinger naar de hond en eigenaar gewezen werd als deze een kind had gehapt of gebeten. Merk aan TS ook dat ze hoopt dat de moeder er ook nuchter onder blijft, en er geen "werk" van gaat maken.

Bij de strant tenten hier lagen ook honden, van bouviers tot wat kleinere keffers. Laat ik nou ook in het voorbijgaan toen ik een ijsje wilde kopen en het terras opliep gebeten zijn. Door zo'n kleine.
"Je moet ook geen vreemde honden aaien :19: , eigen schuld hoor" zei mijn moeder.
In het vervolg ging ik bij de tent met de bouviers ijsje halen, die waren veel relaxter :engel:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

mim schreef:Ze komen zo appelsap drinken! Voor mamma heb ik een grote bos zonnebloemen en "Madelief" mag kiezen tussen een Intertoys bon of een Dinerbon voor haar familie.
Fijn dat je contact hebt gehouden en dat ze nog even langs willen en kunnen komen. Een schrik voor allen dat het gebeurd is, maar denk dat door hoe je reageert het wel relaxter uitpakt dan als je niets van je had laten horen.
Jammer dat het gebeurd is, maar het blijven nu eenmaal kinderen en dieren, beiden niet altijd even voorspelbaar in hun gedrag :J:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zeg het misschien wat cru maar zo voel ik het ook. De enige die wat te verwijten is ben je zelf. Dat meisje is gebeten, je mag aannemen dat een hond die op een openbare plek ligt aangeraakt gaat worden. En haar kun je dat niet verwijten. Je weet zelf dat je hond doof is en dan is een schrikreactie heel aannemelijk. Nu breng je misschien je hond in problemen. Ik vind het heel erg dom. Weet dat het niet aardig klinkt maar ik ben gewoon terwijl ik je niet eens ken kwaad bij het idee dat die hond de dupe wordt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

mim schreef:Ze komen zo appelsap drinken! Voor mamma heb ik een grote bos zonnebloemen en "Madelief" mag kiezen tussen een Intertoys bon of een Dinerbon voor haar familie.
Netjes opgelost, hopelijk waarderen de ouders en het meisje dit ook :ok:
Ach weet je, het is ook makkelijk lullen he. Elke hond kan bijten. Onze Nora was de meest zachtaardige, geduldige en lieve hond ooit maar die heeft ook wel eens gehapt toen ik die als kind zijnde plotseling benaderde en ze me niet had horen/zien aankomen. Dat soort dingen gebeuren, ook met de meest betrouwbare honden. Het blijven dieren.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ri@ schreef:Ik zeg het misschien wat cru maar zo voel ik het ook. De enige die wat te verwijten is ben je zelf. Dat meisje is gebeten, je mag aannemen dat een hond die op een openbare plek ligt aangeraakt gaat worden. En haar kun je dat niet verwijten. Je weet zelf dat je hond doof is en dan is een schrikreactie heel aannemelijk. Nu breng je misschien je hond in problemen. Ik vind het heel erg dom. Weet dat het niet aardig klinkt maar ik ben gewoon terwijl ik je niet eens ken kwaad bij het idee dat die hond de dupe wordt.
Wat kan jij overdrijven zeg. De hond was pas doof en had nog nooit gesnept, dan weet je ook niet dat je hond dat doet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ri@ schreef:Ik zeg het misschien wat cru maar zo voel ik het ook. De enige die wat te verwijten is ben je zelf. Dat meisje is gebeten, je mag aannemen dat een hond die op een openbare plek ligt aangeraakt gaat worden. En haar kun je dat niet verwijten. Je weet zelf dat je hond doof is en dan is een schrikreactie heel aannemelijk. Nu breng je misschien je hond in problemen. Ik vind het heel erg dom. Weet dat het niet aardig klinkt maar ik ben gewoon terwijl ik je niet eens ken kwaad bij het idee dat die hond de dupe wordt.
Wat een overdreven reactie, die hond ligt al jaren op het terras en altijd ging het goed.
Hoe moet ts dan weten dat het fout kan gaan?
Afbeelding
mim
Zeer actief

Ik weet niet waar je op doelt, maar Diesel lag gewoon op mijn terras, waar niemand was en die meisjes liepen langs en dachten haar te aaien. Mijn hond word verder nergens de dupe van, ik heb haar niet eens geslagen :engel: behalve dat ze niet meer alleen op het terras komt. Dat je kwaad bent op mij vind ik prima, ga je goddelijke gang.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Prima afgehandeld en nu weer lekker slapen vanavond :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

mim schreef:
Ik weet niet waar je op doelt, maar Diesel lag gewoon op mijn terras, waar niemand was en die meisjes liepen langs en dachten haar te aaien. Mijn hond word verder nergens de dupe van, ik heb haar niet eens geslagen :engel: behalve dat ze niet meer alleen op het terras komt. Dat je kwaad bent op mij vind ik prima, ga je goddelijke gang.

:80: Niet?!

Natuurlijk is het vervelend dat ze het nodig vond om zo haar grenzen aan te geven. Je hebt het netjes opgelost en zorgt dat je het voortaan voorkomt.
Je hebt nu eenmaal geen glazen bol :U:

Ik heb met tibbe in het begin ook een paar oepsies gehad :schrik:
Niets ergs gelukkig, maar genoeg om je snel op nieuw/versterkt gedrag aan te passen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

S@ndr@ schreef:Toen hadden ze nog nooit van het woord joekel of klapkaak gehoor, ja vroegah was alles beter :lol1:
Nou, vroeger was zowat iedere hond een joekel
mim
Zeer actief

Tineke schreef:
Prima afgehandeld en nu weer lekker slapen vanavond :wink:
Jahh, dat gaat vast wel lukken! Man man, ik was er echt naar van.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mim schreef:Dank je wel! Ik voel me er écht k#t onder.... En nee, ze heeft nooit reflexmatig gesnapt.
Ze is in korte tijd doof geworden dus daar moesten wij ook even aan wennen, maar dat ze dit zou doen hadden we niet verwacht.
Ik denk dat je de consequenties van het snel doof worden niet helemaal hebt overzien.

Leer je hond dat ze niet hoeft te schrikken van plotselinge aanraking.
Bijvoorbeeld door haar eerst voor haar zichtbaar, maar naderhand ook aan de achterzijde, dus wat ze niet kan zien, aan te raken.
Ik zou elke aanraking meteen laten volgen door een stukje koek of worst.
Dat maakt het aanraken iets minder om van te schrikken.
Of het met een oudere, vaak wat dieper slapende, hond ook zo goed werkt als bij jonge dove honden durf ik niet te zeggen, maar ik denk wel dat het helpen kan.
Minder schrikken is ook minder kans op sneppen uit schrik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
gonnie schreef:
Wat kan jij overdrijven zeg. De hond was pas doof en had nog nooit gesnept, dan weet je ook niet dat je hond dat doet.

Ik vind het sowieso bezopen dat je er vanuit moet gaan dat kinderen overal met hun handen aan zitten.
Dat komt volstrekt niet overeen met alle kinderen die ik meemaak die dat gewoon eerst even vragen.

Je moet van slapende honden afblijven. Dat wist ik, dat wist mijn zus, dat weten neef en nicht. En dan niet eens omdat we dat als regel ingestampt hadden gekregen maar omdat je op je botte klompen kunt aanvoelen dat het niet fijn is om bepoteld te worden als je ligt te slapen.

Ook een betalende gast is een gast. Je kijkt maar lekker met je ogen en als je kinderen sociale vaardigheden tekort komen hou je ze maar bij je.
Ja dat is w.s. een overdreven reactie van mij :wink: Maar ik zie dan mijn Balou voor me. Liever bestaan ze eigenlijk niet maar met haar 14 jaar nu zo doof als een stok. En ze heeft laatst Ed in z'n neus gebeten :mrgreen: omdat hij terwijl ze sliep haar van ons bed naar beneden wilde dragen. Ze kan namelijk al 14 jaar geen trap lopen en zo gaat dat elke dag. En echt een behoorlijke beet. Normaal gesproken zou ze dan zelf schrikken van wat ze had gedaan maar ook dat niet eens. :LOL: Helemaal de weg kwijt.

Dus dan denk ik, als je een beetje vooruitziende blik hebt stel je je hond niet bloot aan zulke risico's. Stel dat het een zeikmoeder is met zo'n prinsessekind die van alle ongemakken verschoond moet blijven in haar leven het liefst. Die kan nog een hoop problemen maken met politie er bij. Hond muilkorfgebod met z'n oude lijf of erger in beslag genomen want de bureaucratie staat nergens voor. Dus zover speelde het verhaal zich al af in mijn soms doordravende brein. Daarbij doen 11 nachtdiensten in 18 dagen ook geen goed aan mijn relativeringsvermogen. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”