Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ziekte van Lyme (mensen)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ziekte van Lyme (mensen)

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij wonen in het bos in een teek-rijk gebied, wij schrikken niet van een teek op de honden of op ons zelf. Wij sturen teken ook nooit op voor onderzoek.
Zeven jaar geleden had ik een rode kring om een oude tekenbeet. Ik kreeg een kuur antibiotica. Na een paar dagen kreeg ik extreem hoge koorts. Dat bleek een herxheimer reactie te zijn, een reactie van de bacterie op de antibiotica. Van de koorts herstelde ik moeizaam, voor het eerst in mijn werkzame leven heb ik mij zo'n drie maanden ziek moeten melden. Koortspieken, koude rillingen, extreme vermoeidheid en zere spieren en gewrichten. Het herstel ging langzaam. Inmiddels ben ik 90 - 95% opgeknapt, ik functioneer als een gezond mens. Maar nog steeds heb ik extreem snel last van erge spierpijn en trekt mijn lijf langdurige zware belasting niet. Iets wat voor de infectie geen enkel probleem was.
Hoewel geen deskundige zal zeggen dat deze klachten een restante van de lyme zijn, denk ik daar zelf het mijne van. Maar zoals Kruimel hierboven schrijft, vind ook ik wel wat van die patienten met hun zelf gestelde diagnose. En ik heb geen zin om daarbij te horen.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Ik ben vorige week twee keer gebeten door een teek. Beide keren verwijderd en geen kring ontstaan. Ik dacht dat het zo oke was, maar toch niet begrijp ik?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

*Wolf* schreef:
toots schreef:Je kunt ze ook brengen naar de huisarts dan worden ze in een lab getest, Ik denk dat dat betrouwbaarder is.
Oké, dat kan ik me voorstellen. Maar daar zal wel wat tijd overheen gaan, en dat heb je juist niet als je een teek op jezelf vindt...
Als je een teek vind, hem verwijderd heb je wel tijd om hem te brengen bij de arts. In sommige gevallen wordt direct een ab kuur mee gegeven bij kinderen bijvoorbeeld. En nogmaals dat is betrouwbaarder en dat beetje extra tijd zou ik er liever aan uitgeven dan dat ik denk dat de teek niet schadelijk was en helemaal niks doe

Ik weet pas sinds twee jaar dat je de teek kunt weg brengen en dat ze hem dan opsturen naar een lab. Anders had ik de keren dat ik ze had zeker gebracht.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

.
Laatst gewijzigd door hermelien1989 op 21 jun 2016 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

@Toots: Maar het gaat er toch om dat je snel handelt (binnen 12 uur), wil een korte AB-kuur nog zin hebben? Dan kan je dagen gaan wachten op de opgestuurde test, maar dan ben je dus al te laat en kun je alsnog voor 4 weken aan de AB, indien de teek besmet is. Dan zou ik liever thuis vast een test doen, voor een eerste uitslag. Ik weet niet hoe betrouwbaar die zelftest is trouwens, misschien wel heel betrouwbaar, dat kan ook.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik ben 9 jaar geleden besmet. Ik ontdekte 3 weken na een tekenbeet die er waarschijnlijk een uur of 10-14 in gezeten heeft, een rode vlek. Ik kreeg voor 14 dagen antibioticum. Daarna verergerden de klachten. Nu 9 jaar later heb ik nog steeds klachten. Ik heb meegewerkt aan het PLEASE onderzoek in Nijmegen, waar ik 2 weken AB-infuus heb gehad. Maar dit heeft geen effect gehad. Maar dat was dan wel ruim 5 jaar na de beet. Ik heb er mee leren leven, maar ik heb wel beperkingen "dankzij" de Lyme.
Johnny Jones
Zeer actief

christina schreef:Ik ben vorige week twee keer gebeten door een teek. Beide keren verwijderd en geen kring ontstaan. Ik dacht dat het zo oke was, maar toch niet begrijp ik?
Die kring kan een paar weken of maanden later komen, even in de gaten blijven houden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Johnny Jones schreef:
christina schreef:Ik ben vorige week twee keer gebeten door een teek. Beide keren verwijderd en geen kring ontstaan. Ik dacht dat het zo oke was, maar toch niet begrijp ik?
Die kring kan een paar weken of maanden later komen, even in de gaten blijven houden.
En ook zonder ooit een kring gezien te hebben kan je lyme krijgen. Ik geloof dat zo'n 50% van de patiënten nooit een kring heeft gezien.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Elly* schreef:Ik ben 9 jaar geleden besmet. Ik ontdekte 3 weken na een tekenbeet die er waarschijnlijk een uur of 10-14 in gezeten heeft, een rode vlek. Ik kreeg voor 14 dagen antibioticum. Daarna verergerden de klachten. Nu 9 jaar later heb ik nog steeds klachten. Ik heb meegewerkt aan het PLEASE onderzoek in Nijmegen, waar ik 2 weken AB-infuus heb gehad. Maar dit heeft geen effect gehad. Maar dat was dan wel ruim 5 jaar na de beet. Ik heb er mee leren leven, maar ik heb wel beperkingen "dankzij" de Lyme.
Lyme is smerig, heel smerig. Omdat dit een openbaar topic is en ik privacy belangrijk vind, zal ik geen details noemen maar ik heb van dichtbij meegemaakt en maak het nog steeds mee hoe Lyme het leven van een jong persoon helemaal kapot heeft gemaakt. In dit geval hebben de artsen het steeds onderschat en de mogelijkheid Lyme weggewoven.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

*Wolf* schreef:@Toots: Maar het gaat er toch om dat je snel handelt (binnen 12 uur), wil een korte AB-kuur nog zin hebben? Dan kan je dagen gaan wachten op de opgestuurde test, maar dan ben je dus al te laat en kun je alsnog voor 4 weken aan de AB, indien de teek besmet is. Dan zou ik liever thuis vast een test doen, voor een eerste uitslag. Ik weet niet hoe betrouwbaar die zelftest is trouwens, misschien wel heel betrouwbaar, dat kan ook.
http://kassa.vara.nl/nieuws/thuistesten ... ltijd-goed

*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

toots schreef:
*Wolf* schreef:@Toots: Maar het gaat er toch om dat je snel handelt (binnen 12 uur), wil een korte AB-kuur nog zin hebben? Dan kan je dagen gaan wachten op de opgestuurde test, maar dan ben je dus al te laat en kun je alsnog voor 4 weken aan de AB, indien de teek besmet is. Dan zou ik liever thuis vast een test doen, voor een eerste uitslag. Ik weet niet hoe betrouwbaar die zelftest is trouwens, misschien wel heel betrouwbaar, dat kan ook.
Is oude info. Dit staat er o.a. in: Care Plus werkt daarnaast aan het optimaliseren van de test. De nieuwe test zal in 2015 op de markt komen. Ook Teek Care is bezig met een nieuwe test. Die is vanaf juni [2014] verkrijgbaar.
Chihuahua-paws
Zeer actief

*Wolf* schreef:
toots schreef:
Is oude info. Dit staat er o.a. in: Care Plus werkt daarnaast aan het optimaliseren van de test. De nieuwe test zal in 2015 op de markt komen. Ook Teek Care is bezig met een nieuwe test. Die is vanaf juni [2014] verkrijgbaar.

Daarover is nog te weinig bekend. Het doet een beetje aan als een zwangerschapstest. Die zijn 99 procent betrouwbaar maar of dat werkelijk zo is?

Dit is trouwens een blog van een meisje met Lyme Ik vind het wel bijzonder hoe zij in het leven staat zijn heeft Gronisch Lyme en bij haar waren eerst verkeerde diagnoses gesteld o.a ALS en MS dat zijn toch geen leuke dingen om te horen en zeker niet als je nog zo als je jong bent.

http://www.lisanneleeft.nl/3-meest-gest ... agen-lyme/

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik had twee weken geleden een teek tussen mijn schouderbladen, althans dat denk ik. Ik voelde iets op mijn rug dat ik heb weg gekrabd, het zat vast in mijn vel maar was na het krabben niet meer als teek herkenbaar. Er zat een plekje dat leek op een muggenbult en later een korstje. Ik was in een hemdshirt op zoek gegaan naar libellen tussen het hoge gras, geen verstandige actie. Mowgli heeft regelmatig teken gisteren nog een boven haar oog.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Toots had er gister ook één onder zijn oog, Heel klein nog en is best lastig verwijderen als het hondje gewoon niet stil zit, bij het oog, maar is gelukkig gelukt.

vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

S@ndr@ schreef:
bellabeest schreef:
S@ndr@ schreef:wat ik ervan gehoord heb, is het ook mogelijk om via muggen besmet te raken met lyme...... die rotdingen kunnen het ook overdragen en zijn muggen positief getest. Ik zie het somber in voor de toekomst als het lyme beleid niet gaat veranderen...
er is nog niet aangetoond dat ze het overdragen enkel dat ze het zelf dragen
Als we de uitkomst van dit onderzoek moeten geloven is het heel goed mogelijk om de ziekte van Lyme te krijgen door een muggenbeet. Alhoewel besmetting op de mens nog niet wetenschappelijk is aangetoond. ...... maar ze kunnen überhaupt een besmetting al nauwelijks aantonen.... ik mag hopen dat dit niet waar gaat zijn
Dit vind ik dus wel een eng ding. Als blijkt dat muggen Lyme ook over kunnen dragen dan hebben we een groot probleem
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Elly* schreef:Ik ben 9 jaar geleden besmet. Ik ontdekte 3 weken na een tekenbeet die er waarschijnlijk een uur of 10-14 in gezeten heeft, een rode vlek. Ik kreeg voor 14 dagen antibioticum. Daarna verergerden de klachten. Nu 9 jaar later heb ik nog steeds klachten. Ik heb meegewerkt aan het PLEASE onderzoek in Nijmegen, waar ik 2 weken AB-infuus heb gehad. Maar dit heeft geen effect gehad. Maar dat was dan wel ruim 5 jaar na de beet. Ik heb er mee leren leven, maar ik heb wel beperkingen "dankzij" de Lyme.
Ik weet niet of je het gelezen had, maar ook ik ben helaas besmet, ergens tussen de 5 en 7 jaar geleden. Als ik het zo lees heb jij ook de chronische vorm.
Dat PLEASE onderzoek, was dat een Nederlands onderzoek, of Duits?
Ik werd laatst gevraagd voor een onderzoek in Duitsland, maar dat lukte helaas niet met mijn werk. Baalde daar heel erg van, omdat ze zoveel meer weten daar.
Ik heb momenteel helaas echt heel veel last van de Lyme. Het is bij mij in periodes. Zo heb ik een paar maanden weinig tot geen last en dan is het echt een paar maanden behoorlijk heftig. Verloopt het bij jou ook zo? Omdat het bij iedereen anders is, ben ik altijd wel benieuwd wat het voor klachten geeft bij andere patienten.
En ik loop helaas tegen ontzettend veel onbegrip aan van heel veel mensen (tja het is niet zichtbaar aan de buitenkant), ik heb daar best veel moeite mee. Ik hoor het meer van mensen met Lyme.

Ik moet er nog mee leren leven, ik vind het bv erg moeilijk om echt even op de rem te trappen soms als iets echt niet kan/gaat :(:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Caat* schreef:
Lyme is smerig, heel smerig. Omdat dit een openbaar topic is en ik privacy belangrijk vind, zal ik geen details noemen maar ik heb van dichtbij meegemaakt en maak het nog steeds mee hoe Lyme het leven van een jong persoon helemaal kapot heeft gemaakt. In dit geval hebben de artsen het steeds onderschat en de mogelijkheid Lyme weggewoven.

Heel herkenbaar wat je schrijft, Lyme maakt echt je leven soms stuk. Ook de onbegrip waar je constant tegenaan loopt, echt vreselijk. En als je jong bent lijkt me dat nog veel en veel moeilijker.
Ik snap dat je privacy belangrijk vindt hierin, zeker omdat het over iemand anders gaat, maar is degene waar je het over hebt nog in behandeling, of ook "uitbehandeld"?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Chihuahua-paws
Zeer actief

vosse schreef:
S@ndr@ schreef:
bellabeest schreef:
S@ndr@ schreef:wat ik ervan gehoord heb, is het ook mogelijk om via muggen besmet te raken met lyme...... die rotdingen kunnen het ook overdragen en zijn muggen positief getest. Ik zie het somber in voor de toekomst als het lyme beleid niet gaat veranderen...
er is nog niet aangetoond dat ze het overdragen enkel dat ze het zelf dragen
Als we de uitkomst van dit onderzoek moeten geloven is het heel goed mogelijk om de ziekte van Lyme te krijgen door een muggenbeet. Alhoewel besmetting op de mens nog niet wetenschappelijk is aangetoond. ...... maar ze kunnen überhaupt een besmetting al nauwelijks aantonen.... ik mag hopen dat dit niet waar gaat zijn
Dit vind ik dus wel een eng ding. Als blijkt dat muggen Lyme ook over kunnen dragen dan hebben we een groot probleem

Er is bewezen dat muggen de volgende virussen kunnen overdragen Malaria, het Dengue virus, het West Nile virus en het TBE virus kunnen overdragen. Muggen kunnen via speeksel de virussen overdragen. Met Lyme is het nog niet bewezen volgens mij, wel zijn er zeer ernstige vermoedens en zijn er onderzoeken in volle gang, ik denk dat het wel mogelijk is aangezien ze de andere virussen ook kunnen overdragen. Als muggen het kunnen overdragen kunnen vlooien en steekvliegen dit mogelijk ook.

Er is een groei in de hoeveelheid mensen die geïnfecteerd raken met het lyme virus oftwel borrelia bacterie. Er zijn de afgelopen jaren ook diverse tropische muggensoorten naar het westen getrokken.

speeksel van de mug bestaat uit 136 verschillende proteïnen die de immuunresponse kunnen beïnvloeden en wel hebben.
Als je door een mug besmet kunt raken dan heb je echter geen 24 uur maar ben je gewoon meteen de sjaak.

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

toots schreef: Er is bewezen dat muggen de volgende virussen kunnen overdragen Malaria, het Dengue virus, het West Nile virus en het TBE virus kunnen overdragen. Muggen kunnen via speeksel de virussen overdragen. Met Lyme is het nog niet bewezen volgens mij, wel zijn er zeer ernstige vermoedens en zijn er onderzoeken in volle gang, ik denk dat het wel mogelijk is aangezien ze de andere virussen ook kunnen overdragen. Als muggen het kunnen overdragen kunnen vlooien en steekvliegen dit mogelijk ook.

Er is een groei in de hoeveelheid mensen die geïnfecteerd raken met het lyme virus oftwel borrelia bacterie. Er zijn de afgelopen jaren ook diverse tropische muggensoorten naar het westen getrokken.

speeksel van de mug bestaat uit 136 verschillende proteïnen die de immuunresponse kunnen beïnvloeden en wel hebben.
Als je door een mug besmet kunt raken dan heb je echter geen 24 uur maar ben je gewoon meteen de sjaak.
Behalve dan dat lyme geen virus is, maar een bacterie. Hopelijk heeft die bacterie nog geen manier gevonden om muggen als gastheer te gebruiken. Dan wordt het opschieten met een vaccin ontwikkelen, voor honden is het er al, daar zie ik voor mijn honden geen meerwaarde in, maar als er voor mensen een vaccin komt én muggen blijken het over te kunnen dragen, sta ik vooraan voor een shotje, samen met mijn kinderen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ben twee weken geleden bij de dokter geweest omdat ik een teek op de rand van mijn oor had.
Omdat de teek binnen 24 uur verwijderd was en er helemaal uit was..kon ik weer naar huis.Vlo is een tekenmagneet.
En betadine had ik erop gedaan.
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Hier in 2009 ziek geworden en omdat ik veel buiten liep met de honden werd er al snel gedacht aan de ziekte van Lyme maar bloedonderzoek wees steeds niets uit. Ik heb toch diagnose chronisch vermoeidheidssyndroom gekregen vanwege vitamine b12 te kort en een slaapstoornis . Vorig jaar weer bij internist die toch weer over Lyme begon en zei dat de bloedtest in het Radboud betrouwbaar is , dus daar laten prikken en een paar dagen later werd ik door internist gebeld.. Ziekte van Lyme !! Mijn huisarts vond het vreselijk , hadden we het in 2009 maar geweten en je toen kunnen behandelen dan was het ziekteverloop wellicht heel anders verlopen , nu is schade al aangericht.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

mariabel schreef:Hier in 2009 ziek geworden en omdat ik veel buiten liep met de honden werd er al snel gedacht aan de ziekte van Lyme maar bloedonderzoek wees steeds niets uit. Ik heb toch diagnose chronisch vermoeidheidssyndroom gekregen vanwege vitamine b12 te kort en een slaapstoornis . Vorig jaar weer bij internist die toch weer over Lyme begon en zei dat de bloedtest in het Radboud betrouwbaar is , dus daar laten prikken en een paar dagen later werd ik door internist gebeld.. Ziekte van Lyme !! Mijn huisarts vond het vreselijk , hadden we het in 2009 maar geweten en je toen kunnen behandelen dan was het ziekteverloop wellicht heel anders verlopen , nu is schade al aangericht.
Zo dan, wat erg! En hoe ga je nu behandeld worden?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

mariabel schreef:Hier in 2009 ziek geworden en omdat ik veel buiten liep met de honden werd er al snel gedacht aan de ziekte van Lyme maar bloedonderzoek wees steeds niets uit. Ik heb toch diagnose chronisch vermoeidheidssyndroom gekregen vanwege vitamine b12 te kort en een slaapstoornis . Vorig jaar weer bij internist die toch weer over Lyme begon en zei dat de bloedtest in het Radboud betrouwbaar is , dus daar laten prikken en een paar dagen later werd ik door internist gebeld.. Ziekte van Lyme !! Mijn huisarts vond het vreselijk , hadden we het in 2009 maar geweten en je toen kunnen behandelen dan was het ziekteverloop wellicht heel anders verlopen , nu is schade al aangericht.
Wat erg! Wat gaan ze nu doen? Is er nog welhoop op verbetering voor je?

Ik vind het wel vrij apart hoeveel verschil er in testen is en het verschil tussen ziekenhuizen. Ik ben getest en die was negatief, maar goed dat is die test heel vaak.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

[Wat erg! Wat gaan ze nu doen? Is er nog welhoop op verbetering voor je?

Ik vind het wel vrij apart hoeveel verschil er in testen is en het verschil tussen ziekenhuizen. Ik ben getest en die was negatief, maar goed dat is die test heel vaak.[/quote]

Ja er schijnt veel verschil te zijn in testen maar volgens Internist was Radboud in Nijmegen wel betrouwbaar in hun onderzoek. Omdat het bij mij al doorlopen was , was behandeling voor de Lyme niet meer mogelijk. Ik heb ook nooit teek of tekenbeet gezien bij mezelf. dus ik dacht zelf altijd dat Lyme eigenlijk niet kon.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Is er een vaccin voor honden? Dan moet ik daar maar naar op zoek! Kay is zwaar tekenmagneet. Zonder middelen haal ik per wandeling 10 teken er gemiddeld af. En tja ik mis er dan nog regelmatig 1. De katten zitten er ook met regelmaat onder. Norah het minst van allemaal. Maar ik kan er niet tegen op werken, zelfs niet tegen op met bestrijdingsmiddelen. Dan nog haal ik er enkele per week af. Kay heeft in zijn leven meer dan 1000den teken gehad. Voor zo ver ik weet geen ziekte van Lyme. Bij ziekte van hem wordt het regelmatig getest (gelukkig is hij niet vaak ziek).

En ik ben de tegenhanger van het lukraak gebruiken van ab. Ik ben drager geweest van MRSA, het gevolg van het onvoorzichtige beleid met ab. En dat is mooi, die problemen zijn in het buitenland dus nog steeds altijd groter dan in Nederland. Vanwege een bepaald beleid. Gelukkig was ik drager en niet geïnfecteerd, maar laten we stellen dat voor een drager werkzaam in de gezondheidszorg het behoorlijk zwaar is en dat het enorme gebruik van zware ab mij ook weer niet in de koude kleren is gaan zitten.

Ik ken de gevolgen wel van Lyme. Ben zelf ook wel meerdere keren gebeten. Heb genoeg aandoeningen al zonder ziekte van Lyme. En waar ik mij over verbaast dat iemand zegt dat mensen die eerder niet gediagnostiseerd zijn met lyme lukraak behandeld zouden zijn voor ms (wat toch ook echt lichamelijk eerst aangetoond kan worden, ben zelf door het traject heen geweest) of ziekte van pfeiffer (wat ook gewoon in bloed te zien is... en waar je volgens mij niet voor behandeld wordt?)
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ja. Van Merial, het heet Merilyme3. Ik heb ruzie met mijn telefoon, hij wil de link die ik je wilde geven niet openen, maar Google maar op de naam.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat laatste via sexueel contact is niet bewezen volgens mij.
Wel op de baby.

O en over MS, er zijn mensen waarbij de diagnose ms of ALS is gesteld, jawel de diagnose! Die krijgen dus te horen dat ze ms hebben.
En worden daar dan ook naar behandeld. De bacterie die lyme veroorzaakt kan andere ziektes imiteren en daardoor komt het voor dat het lang kan duren. Voor men weet dat het lyme is, en stel je voor dat mensen zich neerleggen bij de diagnose ms ;) Wat dus echt voorkomt. Daarbij kan ms veroorzaakt zijn door de borriella bacterie die bacterie kan de veroorzaker zijn van vele ontstekingen ook die in het centrale zenuwstelsel. Behandling voor alleen ms is niet voldoende. Iemand kan dus naast lyme ook ms hebben.

Deze blogster is er zo eentje die dus zowel ms als Als zou hebben ;)
http://www.lisanneleeft.nl/
Ze heeft uit zichzelf een dure lyme test laten doen.

Lyme wordt zwaar onderschat. Het is een levensgevaarlijke ziekte en er wordt vaak minderwaardig over gedaan alsof het niets is.

Chihuahua-paws
Zeer actief

kipo schreef:
toots schreef: Er is bewezen dat muggen de volgende virussen kunnen overdragen Malaria, het Dengue virus, het West Nile virus en het TBE virus kunnen overdragen. Muggen kunnen via speeksel de virussen overdragen. Met Lyme is het nog niet bewezen volgens mij, wel zijn er zeer ernstige vermoedens en zijn er onderzoeken in volle gang, ik denk dat het wel mogelijk is aangezien ze de andere virussen ook kunnen overdragen. Als muggen het kunnen overdragen kunnen vlooien en steekvliegen dit mogelijk ook.

Behalve dan dat lyme geen virus is, maar een bacterie. Hopelijk heeft die bacterie nog geen manier gevonden om muggen als gastheer te gebruiken. Dan wordt het opschieten met een vaccin ontwikkelen, voor honden is het er al, daar zie ik voor mijn honden geen meerwaarde in, maar als er voor mensen een vaccin komt én muggen blijken het over te kunnen dragen, sta ik vooraan voor een shotje, samen met mijn kinderen.

Malaria is ook geen virus, ook geen bacterie. Maar muggen en steekvliegen kunnen zowel parasieten als bacteriën overbrengen.
Ik sta dan ook vooraan hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”