Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt

Ongelezen bericht door kipo »

malinois schreef:Alles kan maar hij doet t niet. Dat zegt mij dan weer genoeg. Maar ik schreef ook dat t gevaarlijk kan worden bij een verkeerde reactie.
Ik bedoel dat een bange hond met zoveel ruimte makkelijk kan kiezen voor weglopen.
Jíj vindt deze hond niet agressief, omdat hij geen rechtstreekse confrontatie aandurft. Mijn vraag is dan sinds wanneer dat de definitie van agressie is.
Ik ben in ieder geval heel blij dat er geen hond van dit kaliber bij mij in de buurt op straat loopt, waar mijn kinderen ook lopen.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

die agent is wel rustig, maar eerlijk gezegd denk ik dat als ie niks had gezegd, gewoon maar stil tegen z'n auto had geleund en om zich heen kijkend, de honden wel stil waren geworden (ik heb overigens niet het hele filmpje gezien en weet dus niet hoe het afloopt) en wellicht zelfs weg waren gelopen: niet interessant meer. In mijn ogen weten die honden inderdaad niet goed meer wat ze moeten doen en reageren ze vooral nog op de geluiden (en wellicht gebaren) van de agent.
Maar goed, daarmee heb je ze nog niet gevangen natuurlijk...
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Nee die agent is echt een pussy :LOL: Je ziet toch zo dat die hond niets kwaads in de zin heeft, poekie poekie.

Net zo'n man die z'n vrouw elk weekend in elkaar mept. "Maar hij meent het niet, hij heeft gewoon een zware jeugd gehad". Het arme ding.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kipo schreef:
malinois schreef:Alles kan maar hij doet t niet. Dat zegt mij dan weer genoeg. Maar ik schreef ook dat t gevaarlijk kan worden bij een verkeerde reactie.
Ik bedoel dat een bange hond met zoveel ruimte makkelijk kan kiezen voor weglopen.
Jíj vindt deze hond niet agressief, omdat hij geen rechtstreekse confrontatie aandurft. Mijn vraag is dan sinds wanneer dat de definitie van agressie is.
Ik ben in ieder geval heel blij dat er geen hond van dit kaliber bij mij in de buurt op straat loopt, waar mijn kinderen ook lopen.
Misschien heb jij dan een andere definitie van agressie ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:
Oke, wanneer het gevaarlijk kan worden bij een verkeerde reactie vind ik een hond dus agressief.
Tja ik niet.
Elke hond kan reageren bij een verkeerde reactie. De een wat sneller dan de ander.
Maar goed, ik vind het knap van de agent dat hij zijn rust kan bewaren waardoor de honden ook rustiger worden. Ik vrees dat ik hem dat niet na doe. Maar hoop dit soort honden nooit zo tegen te komen haha
Ik kom ze met mn honden liever niet tegen. Alleen zou ik het niet zo'n drama vinden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Nee die agent is echt een pussy :LOL: Je ziet toch zo dat die hond niets kwaads in de zin heeft, poekie poekie.

Net zo'n man die z'n vrouw elk weekend in elkaar mept. "Maar hij meent het niet, hij heeft gewoon een zware jeugd gehad". Het arme ding.
Ehm... nee echt veel kwaads niet nee...
Dat jij t anders ziet prima maar dan hoef je een ander die er anders over denkt nog niet voor lul proberen te zetten.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Als een hond op je afkomt zoals die lichtbruine aan het begin doet slik je niet even? Stoer hoor :ok:

Ik zou in m'n broek piesen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Als een hond op je afkomt zoals die lichtbruine aan het begin doet slik je niet even? Stoer hoor :ok:

Ja maar hij komt niet zo erg op je af... het is een onzekere schijtebak.
Wat dat met stoer te maken heeft????
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Re: Filmpje hoe agent 2

malinois schreef:
Manuma schreef:Nee die agent is echt een pussy :LOL: Je ziet toch zo dat die hond niets kwaads in de zin heeft, poekie poekie.

Ehm... nee echt veel kwaads niet nee...
Dat jij t anders ziet prima maar dan hoef je een ander die er anders over denkt nog niet voor lul proberen te zetten.
Oh dat deed ik niet bewust hoor. Ik ben gewoon heel verbaasd over een aantal reacties waarbij het net lijkt of je gewoon BOE tegen deze honden kan zeggen en ze wegrennen.

Ik vind mijn Uma een schijtebak, een hond met het schuim op zijn bek die zo op je afvliegt vind ik toch echt gevaarlijk. En gevaarlijk link ik wel aan agressief. Er zijn natuurlijk zoveel soorten agressie. Deze honden kunnen die man uit de weg gaan maar ze vliegen er juist op af. En inderdaad niet naar zijn keel maar ik vind ze wel behoorlijk dreigend. Het wordt door een aantal vrijwel te niet gedaan wat deze agent voor elkaar heeft gekregen. Deze honden hadden door de gemiddelde agent een kogel kunnen vangen gok ik zo :schrik:

Ik zal wel niet genoeg gezien hebben :mrgreen:
Manuma
Zeer actief

malinois schreef:
Manuma schreef:Als een hond op je afkomt zoals die lichtbruine aan het begin doet slik je niet even? Stoer hoor :ok:

Sjonge.
Ik vind het oprecht stoer dat je dan niet schrikt hoor. Geef ik eens een compliment :roll:

Hoe bedoel je "hij komt niet zo erg op je af.."? Hij neemt een flinke sprint recht op de agent af op het begin van het filmpje. Ik zou op zo'n moment in mijn broek piesen. Jij geeft aan dat je deze honden best tegen zou kunnen komen zonder drama. Dat vind ik oprecht stoer.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Deze man beoogt die honden niet weg te jagen, sterker nog, hij roept ze terug als ze ervandoor gaan. Hij wil ze juist van de straat hebben en meenemen. En krijgt dat met minimale druk voor elkaar. Ik vind zijn oplossing wel een compliment waard.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Pure angstagressie. Die bruine deed nu niks omdat de agent ook duidelijke signalen gaf. Was de agent onzeker geweest dan was hij gebeten. Daar ben ik van overtuigd.
Die zwarte doet met de bruine mee maar volgens mij was die hond, apart, niet zo'n probleem geweest. Helaas versterkt de handel elkaar lekker.

Wel mooi hoe ze blij in die auto sprongen. Yippee, op naar het park! :goeie:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:
malinois schreef:

Sjonge.
Ik vind het oprecht stoer dat je dan niet schrikt hoor. Geef ik eens een compliment :roll:

Hoe bedoel je "hij komt niet zo erg op je af.."? Hij neemt een flinke sprint recht op de agent af op het begin van het filmpje. Ik zou op zo'n moment in mijn broek piesen. Jij geeft aan dat je deze honden best tegen zou kunnen komen zonder drama. Dat vind ik oprecht stoer.
Ok dan las ik t verkeerd, sorry...
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hier moest vandaag wel een pistool getrokken worden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2600 ... eer__.html

Melding van de politie:

http://drimble.nl/dossiers/overige/3637 ... geest.html
Laatst gewijzigd door blondie op 14 jun 2016 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

malinois schreef: Misschien heb jij dan een andere definitie van agressie ;)
Dat lijkt mij ook.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Heavy schreef:
Nanna schreef:Deze schoot wel...
Uitgeest
En terecht als ik het zo lees kwam die hond na een trap nog een keer terug om te bijten .
het ras staat er niet bij maar ik ben bang dat we er niet eens naar hoeven te vragen... :ugh:
Zie mijn tweede link.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Het wordt nu vooral een discussie over wat 'agressief' is geloof ik ;) Zoveel mensen, zoveel meningen, volgens mij is er geen waterdichte definitie. De 1 vindt blaffen aan de riem al agressief terwijl de ander daar niets van vindt. Sommigen vinden een Mechelaar die krijsend z'n terrein bewaakt agressief, anderen vinden dat de hond zijn werk doet. Er zijn zelfs mensen die een bijtende pup van 10 weken al agressief vinden...Wie zal het zeggen?
Lemuria

Ik ben het met je eens hoor ;) Al heb je een Chihuahua, dan hoort die nog niet los over straat te zwerven. Maar honden van dit kaliber moeten dat al helemaal niet. Ik kan je garanderen dat het mis was gegaan als er iemand met een hond voorbij was komen lopen. Dat zou een superleuk 'spelletje' met dodelijke afloop zijn geworden. Als baas heb je die verantwoordelijkheid over je honden maar gewoon te nemen.
kipo
Zeer actief

Heavy schreef: Ik vind ze niet gevaarlijk als ze gewoon in een tuin zitten en niet kunnen ontsnappen en aan een riem worden uitgelaten.
Nee duh.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lemuria schreef:Het wordt nu vooral een discussie over wat 'agressief' is geloof ik ;) Zoveel mensen, zoveel meningen, volgens mij is er geen waterdichte definitie. De 1 vindt blaffen aan de riem al agressief terwijl de ander daar niets van vindt. Sommigen vinden een Mechelaar die krijsend z'n terrein bewaakt agressief, anderen vinden dat de hond zijn werk doet. Er zijn zelfs mensen die een bijtende pup van 10 weken al agressief vinden...Wie zal het zeggen?
Ik denk dat het ook heel moeilijk is om hier een definitie voor te geven. Je hebt ook zoveel vormen en dan nog variëren van mild tot ernstig.
Ik zou deze 2 ook niet graag tegenkomen, maar als ik het filmpje kijk, dan vind ik het dus geen echt agressieve honden. Voor mij valt een agressieve
hond echt aan, kent geen angst en terughoudendheid en dat hebben deze twee honden wel. Desalniettemin zou ik ze dus ook niet graag tegenkomen en
denk ik dat het bij een verkeerde benadering wel uit de klauwen had kunnen lopen.
Ik denk dat deze twee honden totaal geen leiding krijgen, onzeker zijn over wat ze moeten doen en bij de juiste sturing (wat dus ook blijkt) gewoon
kalm worden en luisteren.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manuma
Zeer actief

Manu legt een paar kippen om en misschien nog een konijn maar verder zouden ze met zijn drieën verstoppertje spelen in de bosjes. Echt, als die mensen zo aan gaan blaffen eet ik m'n schoen op. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze dat echt nooit zouden doen.
Lemuria

Manuma schreef:Manu legt een paar kippen om en misschien nog een konijn maar verder zouden ze met zijn drieën verstoppertje spelen in de bosjes. Echt, als die mensen zo aan gaan blaffen eet ik m'n schoen op. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze dat echt nooit zouden doen.
Ja, maar het verscheuren van kippen is toch ook een vorm van agressie dan? ;) Want is het functioneel doden, vreet hij de kippen ook daadwerkelijk op of draait hij zich om naar de volgende zodra hij de 1e de nek omgedraaid heeft? Ik wil alleen maar zeggen, het is niet zo zwart-wit.

Izzy zou op een afstand toekijken en zich niet laten benaderen. Die heeft het niet zo op vreemden. Maar als ze de autodeur open zouden zetten en zelf weg zouden lopen zou ze direct op de achterbank zitten :lol1:
Laatst gewijzigd door Lemuria op 14 jun 2016 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Puchu gaat blaffen als mensen bang voor hem zijn, daar snapt hij niks van en vindt hij gek :19:
Hij zal niet 'snappen' ofzo, maar blaffen doet hij dan wel en natuurlijk worden die mensen dan nog banger :schrik: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Manuma
Zeer actief

Argwanend zou ik ook normaal vinden, blaffen ook. Maar zoals de honden in de filmpjes niet.
Uma zou trillend in een hoekje zitten en wachten tot het voorbij is. Cody zou op een afstandje staan kijken met zijn bek wijd open en Manu zou met opgetrokken wenkbrauw dat uniform bekijken en tegen de autoband aan piesen waarna hij nog even een aai gaat halen en kijken of er nog wat lekkers in die auto ligt :pffff:
Manuma
Zeer actief

Lemuria schreef:
Manuma schreef:Manu legt een paar kippen om en misschien nog een konijn maar verder zouden ze met zijn drieën verstoppertje spelen in de bosjes. Echt, als die mensen zo aan gaan blaffen eet ik m'n schoen op. Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze dat echt nooit zouden doen.
Ja, maar het verscheuren van kippen is toch ook een vorm van agressie dan? ;) Want is het functioneel doden, vreet hij de kippen ook daadwerkelijk op of draait hij zich om naar de volgende zodra hij de 1e de nek omgedraaid heeft? Ik wil alleen maar zeggen, het is niet zo zwart-wit.
Dat zeg ik zelf ook in een paar posts hierboven ;) Je hebt heel wat verschillende soorten agressie.
En dat ik in m'n broek pies van honden zoals in de OP.

Ja, dat is ook agressie want hij doodt niet functioneel. Daarom zet ik dat er ook bij. Als ik ze op straat zou flikkeren is dat de enige agressie die ik verwacht.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Nanna schreef:De eigenaar van die beesten woont in het huis links van die agent.
Ik had die lamlul aan zijn werkeloze oren zijn nest uitgesleurd en hem gesommeerd die honden NU van straat te halen omdat ze anders een kogel in hun kop krijgen.
Niks hier of zit :roll:
Weet je dat zeker? Ik dacht toch dat die niet de eigenaar sprak en dat die ook niet wist waar die honden thuishoorden. Anders is het natuurlijk zo klaar als een klontje dat de eigenaren ze zou roepen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Heavy schreef:
kipo schreef:
Heavy schreef: Ik vind ze niet gevaarlijk als ze gewoon in een tuin zitten en niet kunnen ontsnappen en aan een riem worden uitgelaten.
Nee duh.
Weet jij 100% zeker dat jouw honden op straat los kunnen lopen zonder in de problemen te komen?
Dat kun je denk ik nooit met zekerheid zeggen al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die anders zullen zeggen.
Dieren reageren vanuit een instinct en nooit vanuit een relativeringsvermogen.
Ik zou het met mijn honden in ieder geval nooit proberen ,maar goed twee daarvan zijn daar om mee te beginnen al niet geschikt voor.
Maar ook lieve Micron heb ik weleens horen grommen naar een mens omdat hij er geen contact mee wilde.
Heel vreemd voor hem want hij is super mensvriendelijk maar klaarblijkelijk niet naar deze persoon.
Maar ik kan me zelfs voorstellen dat als er iets mis zou gaan met Lucie en Abra met iemand , de honden waar je dat het eerste van zou verwachten, Micron en Sien mee zouden doen gewoon vanuit opwinding en ganging up.
Ik zou er in ieder geval niet 100% op durven te vertrouwen en roepen dat dat onmogelijk zou zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Argwanend zou ik ook normaal vinden, blaffen ook. Maar zoals de honden in de filmpjes niet.
Uma zou trillend in een hoekje zitten en wachten tot het voorbij is. Cody zou op een afstandje staan kijken met zijn bek wijd open en Manu zou met opgetrokken wenkbrauw dat uniform bekijken en tegen de autoband aan piesen waarna hij nog even een aai gaat halen en kijken of er nog wat lekkers in die auto ligt :pffff:
Mijn hond zou ook niet zo reageren in het filmpje hoor, gelukkig niet. Misschien dat hij argwanend gaat blaffen inderdaad, maar bij een normale
benadering zou hij rustig worden en of weglopen of erheen gaan en zich aan laten halen.

Maar echt agressief vind ik deze honden ook niet, ja je bent niet blij als je het voor je hebt :schrik: maar bij agressie zie ik een hond die in de aanval gaat
en doorgaat.
Maar inderdaad is het gewoon heel verschillend wat iemand agressief vindt en nogmaals, het gedrag is sowieso natuurlijk alles behalve prettig
te noemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

kipo
Zeer actief

Heavy schreef:
kipo schreef:
Nee duh.
Weet jij 100% zeker dat jouw honden op straat los kunnen lopen zonder in de problemen te komen?
Pol wel, die bemoeit zich dan letterlijk nergens mee. Aura ontwijkt vreemde mensen óf ze gaat een aai halen. Alleen een vreemde hond voor de deur, daar zou Aura wel eens agressief op kunnen reageren.

Maar om op jouw reactie terug te komen. Een hond die keurig strak aan de lijn wordt gehouden en niét uit de tuin kan ontsnappen, vormt inderdaad geen gevaar, ongeacht karakter of gedrag. En daar reageerde ik op.
kipo
Zeer actief

Heavy schreef:Maar de honden uit het filmpje vormen ook geen gevaar als ze gewoon los lopen op straat. Als je ze maar niet lastig valt . Een hond die gevaar loopt alleen op straat is voor mij een hond die alles aanvalt wat langs komt .
Daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben alle ruimte om zich met hun eigen zaken te bemoeien en kiezen er toch voor om die agent te benaderen en aan te blaffen. Was dat iemand geweest die was gaan gillen of wegrennen, dan was -in mijn ogen- de kans groot dat ze toch waren gaan bijten.

En nee. Ik vind een 'verkeerde reactie' geen excuus om gebetwn te worden. Een hond die niet agressief is, bijt ook dan niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”