Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zouden jullie reageren? Pestkop-hond op speelweitje.
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Re: Hoe zouden jullie reageren? Pestkop-hond op speelweitje.
Lou vindt het super op het 'hondenveld' hier. Zoals vandaag; we hebben zoveel leuke hondjes ontmoet en hij heeft er heerlijk met een Labrador puppy van 12 weken gespeeld. Als hij moe of lui is gaat hij lekker op een stokje liggen kauwen. Ze kunnen er zwemmen, of achter de bal aan, want het is groot zat. Allemaal heel vredig.
En er komen af en toe honden die ik minder leuk vind, of te lomp vind spelen. Honden die rijden, of heel fel zijn. Dan lopen we gewoon verder. Misschien gaan we op de terugweg nog even kijken. Als het te druk is, slaan we ook over.
Ik denk dat het mede door deze plek is dat Lou een heel sociaal makkelijk hondje is geworden.
En er komen af en toe honden die ik minder leuk vind, of te lomp vind spelen. Honden die rijden, of heel fel zijn. Dan lopen we gewoon verder. Misschien gaan we op de terugweg nog even kijken. Als het te druk is, slaan we ook over.
Ik denk dat het mede door deze plek is dat Lou een heel sociaal makkelijk hondje is geworden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat zit in de hond of niet. Al had ik 100 veldjes bezocht met Xantos honden moesten weg en anders zou hij er voor zorgen. Als pup al...
Xygan is ook een hele sociale voor mij makkelijke hond. Dit terwijl hij nooit op een losloopveldje geweest is
Wel zocht ik honden voor hem uit waarvan ik dacht dat goed voor hem was. En dat waren ook fanatieke dames bijv die erg op hun rust gesteld waren en dat ook goed duidelijk konden maken. Natuurlijk iom de eigenaar vooraf.
Xygan is ook een hele sociale voor mij makkelijke hond. Dit terwijl hij nooit op een losloopveldje geweest is
Wel zocht ik honden voor hem uit waarvan ik dacht dat goed voor hem was. En dat waren ook fanatieke dames bijv die erg op hun rust gesteld waren en dat ook goed duidelijk konden maken. Natuurlijk iom de eigenaar vooraf.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Voor mij werkt zo een veldje niet omdat Skye niet met alle honden samen kan. Teven, kleine hondjes en gecastreerde reuen gaat eigenlijk altijd goed. Patsende jonge reuen die hun punt willen maken, dan is het geheid ruzie. Omdat de meeste mensen geen idee hebben van wat er speelt tussen honden doe ik het gewoon niet meer. Zou ik een goedsul hebben die niet snel ruzie krijgt zou ik het misschien wel doen.
-
blondie
- Zeer actief
Ik zou ook weggaan als het zo zou gaan. Nu heb ik ook niet de honden die het leuk zouden vinden op zo'n veldje hoor. Maar voorheen sprak ik nog wel eens af met mensen waar de honden onderling goed mee gingen. Wij hadden dan een groot gedoogveld waar ze lekker konden spelen.
Zoals ik zei waren het maar een paar honden waar mijn vorige reu ook écht mee ging spelen en dat maakte het leuk. Zodra ik "vreemde" honden spotte of honden waarvan ik wist dat het geen match was ging ik zelf weg.
Ook wel mensen weg zien gaan die wel makkelijke honden hadden maar als er een bepaalde hond met eigenaar aankwam vertrokken ze ook. Het is soms gewoon voor jezelf bepalen wat leuk en toelaatbaar is en wat niet. En hoe andere eigenaren zijn is ook wel bepalend
Zoals ik zei waren het maar een paar honden waar mijn vorige reu ook écht mee ging spelen en dat maakte het leuk. Zodra ik "vreemde" honden spotte of honden waarvan ik wist dat het geen match was ging ik zelf weg.
Ook wel mensen weg zien gaan die wel makkelijke honden hadden maar als er een bepaalde hond met eigenaar aankwam vertrokken ze ook. Het is soms gewoon voor jezelf bepalen wat leuk en toelaatbaar is en wat niet. En hoe andere eigenaren zijn is ook wel bepalend
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Hier is ook zo'n veldje. En ja ik kom er wel eens, als het niet te druk is en er honden zijn waar Maylo mee samen kan.
Stil staan doe ik niet ik ga lekker samen met ze op onderzoek uit en strooi af en toe een koekjes welke ze dan op hun gemakkie mogen zoeken en soms heb ik er dan zomaar 4 honden bij. Prima hebben ze wat te doen, is er niks aan de hand.
Veel eigenaren gaan bij de poort op een bankje zitten waar dan dus ook honden rond hangen en ik merk dat dit vaak wel spanning geeft en daarom ga ik er samen met ze het veld op. Als het te druk is houd ik Maylo aangelijnd aan de flex of als er een nieuwe hond bij is welke ik nog niet goed ken. Gaat Maylo stoer lopen doen of een andere hond is vervelend nemen we eerst afstand en als dit niet helpt gaan we weg.
Maar ik zou er ook wat van gezegd hebben hoor, en als dat niet helpt dan zou ik gewoon alleen het veld op gaan als die hond er niet is.
Stil staan doe ik niet ik ga lekker samen met ze op onderzoek uit en strooi af en toe een koekjes welke ze dan op hun gemakkie mogen zoeken en soms heb ik er dan zomaar 4 honden bij. Prima hebben ze wat te doen, is er niks aan de hand.
Veel eigenaren gaan bij de poort op een bankje zitten waar dan dus ook honden rond hangen en ik merk dat dit vaak wel spanning geeft en daarom ga ik er samen met ze het veld op. Als het te druk is houd ik Maylo aangelijnd aan de flex of als er een nieuwe hond bij is welke ik nog niet goed ken. Gaat Maylo stoer lopen doen of een andere hond is vervelend nemen we eerst afstand en als dit niet helpt gaan we weg.
Maar ik zou er ook wat van gezegd hebben hoor, en als dat niet helpt dan zou ik gewoon alleen het veld op gaan als die hond er niet is.
-
Lemuria
Izzy corrigeert snel en duidelijk, daar wordt meestal wel naar geluisterd. En anders ben ik zelf niet te beroerd om er een brul aan te pas te laten komen of de hond weg te sleuren. Geen gedonder graag.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Zo'n plekken hebben we hier gelukkig niet. Waren ze er wel dan zou ik zeker weg blijven. Vragen om problemen. En vervelende ziektes oplopen sta ik ook niet om te springen voor mijn honden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb eigenlijk wel positieve ervaringen hier. Ik pak mn hond aan als hij vervelend is en de andere vaste baasjes ook. Er was 1x iemand met een hond die andere honden aanviel en die heeft eerst nog een tijd met muilkorf dan in het veld gelopen maar dat hielp niet echt. Nu komt hij hier ook niet meer. Oa doordat wij hadden gezegd dat dit niet ging werken. Na allemaal ander advies dar we hadden gegeven en hij had geprobeerd. Er gebeuren correcties maar er zit niet 1 hond bij die constant vervelend is of aan het regelen. De hond die dat veel wil doen wordt gecorrigeerd door zijn baas wanneer nodig
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toen ik Kier net had ben ik er wel eens geweest, even het hier komen oefenen. Hier komen ging gelijk prima, nadeel was dat als er wat te rellen viel, zij er met haar dikke neus bovenop stond
Ik heb geen zin in gezeik dus kom ik er nooit meer.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Jackira
- Zeer actief
Ik loop er meestal langs in ons bos maar omdat we haast nooit dat veld opgaan vinden mijn honden het een leuke attractie. Ze hangen echt over de hekken van dat veld als we er langs lopen
Een enkele keer als er niemand anders is aan het aan het einde van de wandeling gaan we het veld nog even op. Of c als er leuke honden zijn. Of grote honden. Want met kleine honden mogen ze alleen spelen als ik maar 1 hond bij me heb. Shira Nola Buck en Laila tegelijk met kleine hondjes is geen goed idee.
Ik vermijd dus echt groepen waar jij het over hebt. Meestal gaat de rangorde van de hondrn gelijk op met de bijbehorende baasjes in zo n groep vind ik .
dus mensen waarvan de hond zich niet gedraagt zeggen daar meestal ook niets van.
Een enkele keer als er niemand anders is aan het aan het einde van de wandeling gaan we het veld nog even op. Of c als er leuke honden zijn. Of grote honden. Want met kleine honden mogen ze alleen spelen als ik maar 1 hond bij me heb. Shira Nola Buck en Laila tegelijk met kleine hondjes is geen goed idee.
Ik vermijd dus echt groepen waar jij het over hebt. Meestal gaat de rangorde van de hondrn gelijk op met de bijbehorende baasjes in zo n groep vind ik .
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Wij hebben in de buurt een losloop 'parkje' wat bestaat uit een langgerekt grasveld waar een pad door slingert.
Ik ben er van overtuigd dat Murdock doordat hij hier veel andere sociale honden tegen komt zelf ook makkelijker is in de omgang met andere honden.
Toen hij zoveel reed op andere honden heb ik hem ook tijdelijk weggehouden daar. Nu dat is opgelost speelt hij er weer naar hartelust.
Toch zijn er ook wel eens lastige of vervelende honden. Vaak loopt iedereen dan weg of wordt er aan de betreffende eigenaar gevraagd of hij zijn hond wil aanlijnen.
Ik zou in dit geval op andere tijden gaan lopen of duidelijke afspraken maken met die meneer.
Ik ben er van overtuigd dat Murdock doordat hij hier veel andere sociale honden tegen komt zelf ook makkelijker is in de omgang met andere honden.
Toen hij zoveel reed op andere honden heb ik hem ook tijdelijk weggehouden daar. Nu dat is opgelost speelt hij er weer naar hartelust.
Toch zijn er ook wel eens lastige of vervelende honden. Vaak loopt iedereen dan weg of wordt er aan de betreffende eigenaar gevraagd of hij zijn hond wil aanlijnen.
Ik zou in dit geval op andere tijden gaan lopen of duidelijke afspraken maken met die meneer.
- Nikolaas
- Actief
- Mijn ras(sen): Spaans mixje
Cleva schreef: Pootje geven voor een koekje en dan die poot vasthouden, koekje wegstoppen en alleen maar aankijken tot ze blij zijn als je los laat.
Goeie tip. Weet alleen niet of ik het durf als de eigenaar er naar staat te kijken.
Ben intussen nog een paar keer in het weitje geweest. Rupee heeft er nog een paar keer heerlijk gespeeld. Het premanent gaan vermijden ga ik dus niet doen.
Wel vertrek ik nu onmiddellijk als er een pushy hond is. De laatste keer was er bv een eigenaar met een extreem opdringerige jonge bullterrier die een cocker teefje zat op te jagen. (Teefje bleef snauwen, wegrennen en de staart intrekken en bull bleef trillend van opwinding achter haar rennen en op haar rijden.) De eigenaars stonden er gewoon naar te kijken.

- kayleighzoe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie
Ik zou gewoon de andere kant op lopen,en als dat niet kan ....dan ga ik meestal voor mijn hond staan.

zoe the flying dog