Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch operatie voor Puchu
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Toch operatie voor Puchu
O, dat ziet er wel heel netjes uit Crutz 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En dat voor een spoedklus, snachts, niet nuchter, narcose duur ivm leeftijd (10,5) zo kort mogelijk houden.Caro. schreef:O, dat ziet er wel heel netjes uit Crutz
DA was vrijdag met controle ook erg tevreden. Volgende week hechtingen er uit.
EN nog steeds (sinds dinsdag nacht) geen kap nodig.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou poeh, knap hechtwerkcrutz schreef:En dat voor een spoedklus, snachts, niet nuchter, narcose duur ivm leeftijd (10,5) zo kort mogelijk houden.Caro. schreef:O, dat ziet er wel heel netjes uit Crutz
DA was vrijdag met controle ook erg tevreden. Volgende week hechtingen er uit.
EN nog steeds (sinds dinsdag nacht) geen kap nodig.
Puchu veegt sowieso in dit seizoen veel met zijn oogjes ivm zijn allergie, dus ik vrees dat hij echt aan een kap zal moeten geloven
Overigens is de bovenkant van het tumortje ineens gedraaid naar bijna in zijn oog, heel maf dat er de laatste maand tijd allerlei veranderingen
in zijn, terwijl het daarvoor jaren hetzelfde is gebleven.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Sorry voor de late reactie, Ches heeft de kap bijna 2 weken om gehad. Na 10 dagen mochten de hechtingen eruit, maar de da vond het nog niet genoeg genezenCaro. schreef:Ja, soms voelen ze ook echt dat iets even moet hè? Ik hoop dat het bij Puchu ook zo gaat.Saschesfloor schreef:Ik denk dat mijn oude man laatst dezelfde operatie heeft ondergaan en hij moest echt een kap om. Met wat anders kunnen ze er echt aankomen en mijn schatje wilde die hechtingen ERUIT! Om je gerust te stellen, Chester wil ook echt dat soort dingen niet, maar het ging best met die kap om.
De operatie op zich is niet zo erg, heb ik begrepen. Geen risico voor zijn oog of zicht. Er wordt een 'driehoek' uit zijn ooglid gesneden en dat
wordt gehecht. Er waren nu wel flink woekeringen, dus ik heb een beetje spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, maar ja voor hetzelfde geld
was het altijd hetzelfde gebleven en een operatie helemaal niet nodig geweest.
Hoelang moest jouw hond de kap omhouden? Mijn DA zei zo'n 5 dagen, dat viel me nog mee.
Dus helaas. En zonder kap moesten de hechtingen eruit volgens Ches. Nu is Ches wel 12, dus misschien vertraagde dat de genezing.
Ze snijden idd een driehoekje eruit en hechten dat. Ik heb het vrij vlot weg laten halen omdat ik echt niet wilde dat zijn oog beschadigd zou worden door dat ding. Je ziet er niks meer van.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Puchu is ook al 9 jaar, dus ook niet echt een jonkie meer, maar wel goed gezond verder.Saschesfloor schreef:Sorry voor de late reactie, Ches heeft de kap bijna 2 weken om gehad. Na 10 dagen mochten de hechtingen eruit, maar de da vond het nog niet genoeg genezenCaro. schreef:Ja, soms voelen ze ook echt dat iets even moet hè? Ik hoop dat het bij Puchu ook zo gaat.Saschesfloor schreef:Ik denk dat mijn oude man laatst dezelfde operatie heeft ondergaan en hij moest echt een kap om. Met wat anders kunnen ze er echt aankomen en mijn schatje wilde die hechtingen ERUIT! Om je gerust te stellen, Chester wil ook echt dat soort dingen niet, maar het ging best met die kap om.
De operatie op zich is niet zo erg, heb ik begrepen. Geen risico voor zijn oog of zicht. Er wordt een 'driehoek' uit zijn ooglid gesneden en dat
wordt gehecht. Er waren nu wel flink woekeringen, dus ik heb een beetje spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, maar ja voor hetzelfde geld
was het altijd hetzelfde gebleven en een operatie helemaal niet nodig geweest.
Hoelang moest jouw hond de kap omhouden? Mijn DA zei zo'n 5 dagen, dat viel me nog mee.
Dus helaas. En zonder kap moesten de hechtingen eruit volgens Ches. Nu is Ches wel 12, dus misschien vertraagde dat de genezing.
Ze snijden idd een driehoekje eruit en hechten dat. Ik heb het vrij vlot weg laten halen omdat ik echt niet wilde dat zijn oog beschadigd zou worden door dat ding. Je ziet er niks meer van.
Ik hoop dat het toch echt niet 2 weken wordt
Fijn dat het bij jouw hond verder goed genezen is, ook al duurde dat dan wel een tijdje.
Puchu heeft het bultje ook al jaren, maar het bleef hetzelfde en hij had er geen last van, dus de dierenarts zei altijd dat het niet hoefde als het zo
bleef. Maar goed, ineens is het dus veranderd en de laatste paar dagen verandert het ook nog van richting: het bultje op het oog (hij heeft dus een
deel op het ooglid en een deel onder het ooglid) is nu richting zijn oog aan het gaan. Heel maf
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rana was 13 toen ze werd geopereerd.
Wie weet valt het allemaal reuze mee
Wie weet valt het allemaal reuze mee
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Puchu weggebracht, maar ben toch zo vreselijk geschrokken
Hij kreeg de prik om te slapen (krijsen, gillen, maar goed het is een aansteller). Toen naar de wachtkamer en daar
viel hij redelijk snel in slaap en ineens... hij tilt zijn kop op, ogen open, doet zijn bek wagenwijd open en geeft een enorme brul
en begint vervolgens als een gek te schudden, niet normaal.
Ik helemaal in paniek (er was niemand in de wachtkamer toen) en ik rennen naar de artsenkamer 'het gaat niet goed, kom snel!' en
toen kwam de arts en de assistente aanrennen, deken over zijn ogen gelegd en na een klein minuutje werd hij rustiger.
De arts zei dat dit heel soms voorkomt, dat het niets ernstigs is, maar een soort verwardheid van de hersenen.
Man, man... waarom gaat hier nooit iets normaal ik heb nog de hartkloppingen ervan zeg, ben me echt dood geschrokken.
Maar goed, hij ligt onder zeil en rond 13.00 uur kan ik bellen hoe het gegaan is en hoe laat ik hem kan ophalen.
Iemand dit weleens meegemaakt? Ik heb het nog nooit eerder gezien, Puchu is ook al 2 x eerder onder narcose geweest en toen
ook niet deze reactie.
Hij kreeg de prik om te slapen (krijsen, gillen, maar goed het is een aansteller). Toen naar de wachtkamer en daar
viel hij redelijk snel in slaap en ineens... hij tilt zijn kop op, ogen open, doet zijn bek wagenwijd open en geeft een enorme brul
Ik helemaal in paniek (er was niemand in de wachtkamer toen) en ik rennen naar de artsenkamer 'het gaat niet goed, kom snel!' en
toen kwam de arts en de assistente aanrennen, deken over zijn ogen gelegd en na een klein minuutje werd hij rustiger.
De arts zei dat dit heel soms voorkomt, dat het niets ernstigs is, maar een soort verwardheid van de hersenen.
Man, man... waarom gaat hier nooit iets normaal ik heb nog de hartkloppingen ervan zeg, ben me echt dood geschrokken.
Maar goed, hij ligt onder zeil en rond 13.00 uur kan ik bellen hoe het gegaan is en hoe laat ik hem kan ophalen.
Iemand dit weleens meegemaakt? Ik heb het nog nooit eerder gezien, Puchu is ook al 2 x eerder onder narcose geweest en toen
ook niet deze reactie.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wow nee, heb al veel meegemaakt maar dit niet. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Hopelijk verloopt de operatie voorspoedig. Veel sterkte met wachten!

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
och lief tochCaro. schreef:Ik heb Puchu weggebracht, maar ben toch zo vreselijk geschrokken![]()
ook niet deze reactie.
ik ken het niet gelukkig, maar ik zou denk ik ook volledig in paniekstand gaan

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Kaya reageerde er nooit op en ik kan het me de vorige keren van Puchu ook niet herinneren.Nanna schreef:Nee. Dat is ook een heel gemene prik waar de meeste honden furieus op reageren.Caro. schreef: Hij kreeg de prik om te slapen (krijsen, gillen, maar goed het is een aansteller).
Maar heb jij in je werk bij de dierenarts weleens meegemaakt dat ze zo heftig reageren op dat slaapmiddel?
Ik loop nu nog te stuiteren zeg, wat was dat eng. Ik zal blij zijn als ik hem straks terug heb, ben er totaal niet gerust op.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
O ja, inderdaad, bij het inslapen van een hond heb ik hier weleens van die vreselijke verhalen gelezenNanna schreef:Ja. Dat is vooral heel naar als mensen komen om hun hond in te laten slapen. Maar je doet er niks aan.Caro. schreef: Maar heb jij in je werk bij de dierenarts weleens meegemaakt dat ze zo heftig reageren op dat slaapmiddel?
Het is idd een reactie. De hond zelf verneemt er niks van.
Dat is dus eigenlijk hetzelfde middel (behalve de finale spuit uiteraard)?
Nou, dan kan ik me ooit hierop gaan voorbereiden mocht hij worden ingeslapen als hij 16 jaar is ofzo
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Caro. schreef:O ja, inderdaad, bij het inslapen van een hond heb ik hier weleens van die vreselijke verhalen gelezenNanna schreef:Ja. Dat is vooral heel naar als mensen komen om hun hond in te laten slapen. Maar je doet er niks aan.Caro. schreef: Maar heb jij in je werk bij de dierenarts weleens meegemaakt dat ze zo heftig reageren op dat slaapmiddel?
Het is idd een reactie. De hond zelf verneemt er niks van.![]()
Nou, dan kan ik me ooit hierop gaan voorbereiden mocht hij worden ingeslapen als hij 16 jaar is ofzo
Ja eerste spuit bij inslapen is zelfde middel.
En ja de kunnen er heel vervelend op reageren. Sommige ook met wakker worden. Al weet ik niet of dat op dezelfde stof is. Met wakker worden is het de reactie op ketamine.
Vorige week nog zien gebeuren bij m'n DA niet met een hond van mij.
Tijdens m'n stage voor medisch secretaresse heb ik ook op een operatie kamer mee moeten lopen en daar zo'n reactie op een mens gezien. Deze ging heel gestrest de narcose in (Puchu ook wat ik lees) en had vooraf en bij wakker worden zo'n stuip
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, hij was behoorlijk gestresst van de pijnlijke prik. Hij loopt altijd vrolijk mee bij de dierenarts en is niet bang, maar nu was hijcrutz schreef:Caro. schreef:O ja, inderdaad, bij het inslapen van een hond heb ik hier weleens van die vreselijke verhalen gelezenNanna schreef:Ja. Dat is vooral heel naar als mensen komen om hun hond in te laten slapen. Maar je doet er niks aan.Caro. schreef: Maar heb jij in je werk bij de dierenarts weleens meegemaakt dat ze zo heftig reageren op dat slaapmiddel?
Het is idd een reactie. De hond zelf verneemt er niks van.![]()
Ja eerste spuit bij inslapen is zelfde middel.
En ja de kunnen er heel vervelend op reageren. Sommige ook met wakker worden. Al weet ik niet of dat op dezelfde stof is. Met wakker worden is het de reactie op ketamine.
Vorige week nog zien gebeuren bij m'n DA niet met een hond van mij.
Tijdens m'n stage voor medisch secretaresse heb ik ook op een operatie kamer mee moeten lopen en daar zo'n reactie op een mens gezien. Deze ging heel gestrest de narcose in (Puchu ook wat ik lees) en had vooraf en bij wakker worden zo'n stuip
helemaal in de stress geschoten van die prik en ging dus inderdaad zo zijn slaap in zeg maar.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Operatie is verder goed gegaan, maar hij was nog niet wakker. Ik kon om 15.00/15.30 uur komen, dus ik ben er natuurlijk
om 15.00 uur
Hij moet nu dus nog even wakker worden
Pfff, zal blij zijn als hij weer thuis is en hier verder niks aan over houdt.
om 15.00 uur
Hij moet nu dus nog even wakker worden
Pfff, zal blij zijn als hij weer thuis is en hier verder niks aan over houdt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bah, daar zit je toch niet op te wachten
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Hier denken we aan Puchu. Dat ie maar snel weer thuis is en lekker zichzelf.
Hier denken we aan Puchu. Dat ie maar snel weer thuis is en lekker zichzelf.
-
Neeltje
Gelukkig alles weer achter de rug. Zodadelijk kun je hem weer lekker knuffelen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Hopelijk knapt hij snel op en heb je hem weer thuis.
Bah wat een rot ervaring dat ben je niet snel kwijt denk ik
Bah wat een rot ervaring dat ben je niet snel kwijt denk ik
Fenneke en Baloe

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaaaaaaa hij is thuis
Het was een reactie op de ketamine dus
de assistente keek er niet van op (andere dan vanmorgen), maar ik zei dat het echt heftig
was en dat ik wil dat ze het noteren in de computer voor een volgende keer. Dat is dan wel gebeurd toen ik het vroeg, maar blijkbaar
zien hun het probleem er niet zo in, omdat het geen kwaad kan
Nou dat zal allemaal wel, maar ik heb dit toch liever niet meer.
Hij kreeg echt een enorme kap om, kon zo mijn hele hand nog door zijn nek steken, dus toen om een kleinere gevraagd. Helaas is deze
veel kleiner en steekt maar een klein stukje voor zijn kop uit, dus we moeten echt goed in de gaten houden of hij echt niet bij zijn
oogje kan komen. Zo wel, dan moet die enorme kap, maar hopelijk is deze toch afdoende.
Zoals verwacht kliert hij aan een stuk door en net toen hij 2 minuten rustig lag, ging de deurbel natuurlijk
Puchu stoof de bank
af, knalde tegen een stoel met die stomme kap en stond toen heel lullig te kijken
Verder merk ik gelukkig geen gekke dingen aan hem, hij scheurt van de honger, dus ik heb hem een heel klein beetje eten gegeven.
Nou, wat een dag zeg en wat een schrik, maar zoals het er nu naar uitziet komt het allemaal goed.
Oogje ziet er keurig uit
Wel is zijn wenkbrauw weg
en hij voelt zich natuurlijk wel vreselijk zielig enzo... dat gaat hij vast
uitbuiten haha.
Het was een reactie op de ketamine dus
was en dat ik wil dat ze het noteren in de computer voor een volgende keer. Dat is dan wel gebeurd toen ik het vroeg, maar blijkbaar
zien hun het probleem er niet zo in, omdat het geen kwaad kan
Hij kreeg echt een enorme kap om, kon zo mijn hele hand nog door zijn nek steken, dus toen om een kleinere gevraagd. Helaas is deze
veel kleiner en steekt maar een klein stukje voor zijn kop uit, dus we moeten echt goed in de gaten houden of hij echt niet bij zijn
oogje kan komen. Zo wel, dan moet die enorme kap, maar hopelijk is deze toch afdoende.
Zoals verwacht kliert hij aan een stuk door en net toen hij 2 minuten rustig lag, ging de deurbel natuurlijk
af, knalde tegen een stoel met die stomme kap en stond toen heel lullig te kijken
Verder merk ik gelukkig geen gekke dingen aan hem, hij scheurt van de honger, dus ik heb hem een heel klein beetje eten gegeven.
Nou, wat een dag zeg en wat een schrik, maar zoals het er nu naar uitziet komt het allemaal goed.
Oogje ziet er keurig uit
uitbuiten haha.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Fijn dat het goed is gegaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat alles verder goed is gegaan. En ja die reactie op ketamine is erg akelig om te zien. Kende het eigenlijk enkel van bij het wakker worden.
Volgens mij zijn er gewoon alternatieven dus moet in de toekomst geen probleem zijn
Volgens mij zijn er gewoon alternatieven dus moet in de toekomst geen probleem zijn
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Japie (dwergpoedel van 16) heeft het ook bij ketamine. Die gaat helemaal stuipen en krijsen. Dat staat dan nu ook keurig in de computer. Japie heeft er niks aan overgehouden, de baasjes wat grijze haren. De dierenarts keek er wel van op, die was dit niet vaak tegengekomen bij dit middel. Schrikken he! Dan ga je niet heel erg lekker de wachttijd in. Japie heeft er helemaal niks aan overgehouden.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het vreemde is dat hij het dus vorige keer niet had. Nu was dat wel 5 jaar geleden, maar ook met ketamine en dus niet zo'n reactie.
Dus tja, waarom nu dan wel?
Zoals ik al verwachtte, heeft hij geen seconde rust: hij jammert aan één stuk door, want hij denk dat hij zijn kop niet neer kan leggen
Hij gaat wel liggen, maar legt zijn kop dus niet neer en slaapt niet, dus hij is bekaf en gaat daardoor nog meer jammeren.
Verder knalt ie overal tegenaan, maar goed dat is even wennen. Plassen doet hij ook niet met de kap op vooralsnog; hij wil gaan plassen, stoot
zich vervolgens aan een grassprietje (
) en gaat dan niet plassen, maar dat komt vanzelf wel. Hopelijk ook dat hij doorkrijgt
dat hij zijn kop kan neerleggen, want na 3 uur onafgebroken gejammer wil ik lichtelijk het huis ontvluchten
ahhh, hij vindt
zichzelf wel enorm zielig natuurlijk
Verder doet hij niet gek, dus ik heb ook goede hoop dat het inderdaad geen ellende achterlaat die heftige reactie van vanmorgen.
Oog ziet er echt verbluffend mooi uit en zijn tanden zijn stralend wit (zat een heel klein beetje tandsteen, maar omdat hij toch onder narcose
moest heb ik dat maar schoon laten maken.... had ik een beetje spijt van toen ik de rekening zag, man wat is dat duur zeg voor dat beetje
tandsteen
). Maar goed, hij is 9 jaar en dan is het 1 keer schoongemaakt en kan hij de rest van zijn leven ermee door nu en hoeft hij
hopelijk op oudere leeftijd niet meer onder narcose.
Dus tja, waarom nu dan wel?
Zoals ik al verwachtte, heeft hij geen seconde rust: hij jammert aan één stuk door, want hij denk dat hij zijn kop niet neer kan leggen
Hij gaat wel liggen, maar legt zijn kop dus niet neer en slaapt niet, dus hij is bekaf en gaat daardoor nog meer jammeren.
Verder knalt ie overal tegenaan, maar goed dat is even wennen. Plassen doet hij ook niet met de kap op vooralsnog; hij wil gaan plassen, stoot
zich vervolgens aan een grassprietje (
dat hij zijn kop kan neerleggen, want na 3 uur onafgebroken gejammer wil ik lichtelijk het huis ontvluchten
zichzelf wel enorm zielig natuurlijk
Verder doet hij niet gek, dus ik heb ook goede hoop dat het inderdaad geen ellende achterlaat die heftige reactie van vanmorgen.
Oog ziet er echt verbluffend mooi uit en zijn tanden zijn stralend wit (zat een heel klein beetje tandsteen, maar omdat hij toch onder narcose
moest heb ik dat maar schoon laten maken.... had ik een beetje spijt van toen ik de rekening zag, man wat is dat duur zeg voor dat beetje
tandsteen
hopelijk op oudere leeftijd niet meer onder narcose.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Oh meis wat heftig om zo iets te zien
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik ging echt niet lekker die wachttijd in, vertrouwde het voor geen meter. En juist dit keer was ik niet nerveus, ik dacht het is maar een kleineDebbieZ schreef:Japie (dwergpoedel van 16) heeft het ook bij ketamine. Die gaat helemaal stuipen en krijsen. Dat staat dan nu ook keurig in de computer. Japie heeft er niks aan overgehouden, de baasjes wat grijze haren. De dierenarts keek er wel van op, die was dit niet vaak tegengekomen bij dit middel. Schrikken he! Dan ga je niet heel erg lekker de wachttijd in. Japie heeft er helemaal niks aan overgehouden.
operatie, hij is eerder onder narcose geweest zonder problemen, dus geen gezeur.
En toen dit, nou ik heb een sterk hart denk ik
nu dacht ik dat voor mijn ogen mijn hond ook nog aan het doodgaan was, ik had het echt even slecht op dat moment en de tijd van de operatie
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hé bah wat een schrik
gelukkig is alles verder goed gegaan en hopelijk is hij snel van die rotkap af 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik weet dat die reacties bestaan.
Nog nooit gezien gelukkig.
Het lijkt me iets om je een ongeluk te schrikken
Ik deed bij Rana de kap af bij plassen omdat ze die kap dan heel eng vond.
Na twee dagen wennen duwde ze met die kap gewoon alles ondersteboven wat in de weg stond.
Gewoon doordrukken, interesseerde haar geen barst dat die kap ook stuk kon.
Gelukkig het zwaarste achter de rug
Hij kan ook nog wat "na jengelen" van de narcose hoor, zeker als hij wakker is gespoten.
Nog nooit gezien gelukkig.
Het lijkt me iets om je een ongeluk te schrikken
Ik deed bij Rana de kap af bij plassen omdat ze die kap dan heel eng vond.
Na twee dagen wennen duwde ze met die kap gewoon alles ondersteboven wat in de weg stond.
Gewoon doordrukken, interesseerde haar geen barst dat die kap ook stuk kon.
Gelukkig het zwaarste achter de rug
Hij kan ook nog wat "na jengelen" van de narcose hoor, zeker als hij wakker is gespoten.
-
blondie
- Zeer actief
Fijn dat hij weer thuis is, beterschap en goed herstel voor je mannetje!