Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beslissing tweede hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Beslissing tweede hond

Ongelezen bericht door Manuma »

Zodra Manu volwassen was en ik een stabieler leven kreeg waarin ik wel veel van huis was voor werk besloot ik een maatje voor Manu te willen.
Uma is heel braaf en rustig dus veel merk ik niet van 1 of 2 honden. Ook niet tijdens bezoek e.d. Het is meer dat Uma wat angstiger is en dus niet overal mee naar toe kan.

Pas toen nummer 3 kwam, wel als opvanger, merkte ik echt verschil in uitlaten, oppas en op bezoek gaan. Ook in de auto. Drie honden is gewoon erg veel. Ik zal wel altijd twee of meerdere honden willen hebben, de interactie tussen hen en hoeveel ze aan elkaar hebben vind ik een prachtig gezicht.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hmm, vooral voor Damy eigenlijk. Hij zat continue te stuiteren bij ons en bracht elke minuut een nieuw speeltje om samen te mee te spelen. Een tijdje is dat leuk, maar op een gegeven moment wil je ook gewoon even kunnen liggen op de bank :lol1: Plus dat mijn schoonbroertje ook graag een beestje van zichzelf wilde hebben. Toen maar gaan kijken naar een teefje en bijna een Berner Sennen gehaald :O: Toch maar voor een klein Keeshondje gegaan en dat was de beste keuze ooit. Al ben ik degene die haar mee uit wandelen neemt, die haar opvoedt, die haar mee slapen neemt (ze slaapt bij me op bed :I: ) en die d'r voert. Ik ben zelfs de enige hier in huis die met twee honden tegelijk kan lopen :lol1: Bij de jongens gaan de lijnen in de knoop, haha.
Noa en Damy spelen de hele dag samen, pesten de katten samen en moeten perse samen wandelen. Als ik eens 1 op 1 wandel, gaat de ander zoeken en heel zielig piepen en blaffen :ugh: Ookal zit m'n vriend of schoonbroer dan bij de achtergelatene..
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik lees even mee, ben ook aan het nadenken over een 2e hond.
Ik heb heel lang gedacht dat Bo het niet fijn zou vinden maar inmiddels kom ik daar van terug.
Ze vindt niet alle honden leuk en is al helemaal niet zo gek op pups. Maar áls die klik er is, dan is ze helemaal happy.
En straks gaat het laatste kind de deur uit en ik ben inmiddels aan beide knieën geopereerd waardoor lopen weer in de lift zit.
Dus het lijkt met toch wel erg leuk. Mits die klik er is.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Manuma schreef:*knip*
Pas toen nummer 3 kwam, wel als opvanger, merkte ik echt verschil in uitlaten, oppas en op bezoek gaan. Ook in de auto. Drie honden is gewoon erg veel. Ik zal wel altijd twee of meerdere honden willen hebben, de interactie tussen hen en hoeveel ze aan elkaar hebben vind ik een prachtig gezicht.
Dat is zeker waar, 2 grote honden passen makkelijk in de achterbak. Ik heb in mijn Mondeo een dubbele hondenkennel. Dus Hippo zit prinsheerlijk in zijn mandje op de achterbank. Dat is niet echt praktisch, alsnog allemaal zand, bagger en haren in je auto. Ook als je op een smal pad loopt en ze lopen allemaal naast elkaar, dan ben je behoorlijk breed.
Esther12 schreef:Ik lees even mee, ben ook aan het nadenken over een 2e hond.
Ik heb heel lang gedacht dat Bo het niet fijn zou vinden maar inmiddels kom ik daar van terug.
Ze vindt niet alle honden leuk en is al helemaal niet zo gek op pups. Maar áls die klik er is, dan is ze helemaal happy.
En straks gaat het laatste kind de deur uit en ik ben inmiddels aan beide knieën geopereerd waardoor lopen weer in de lift zit.
In dat geval zou ik een herplaatser proberen met bijv 3 weken proeftijd, dan kan je kijken of de klik er is. Zo hebben Hippo en Oscar geen klik, terwijl Oscar er als pup bij is gekomen. Ze accepteren elkaar prima en kunnen soms leuk spelen met een speeltje(touwtrekken), maar ze zullen elkaar zeker niet missen.

Tussen Hippo en mijn vorige mechel en nu met Dico is wel een echt klik. Samen spelen, botjes delen, lekker rauzen enz. Dat is geweldig.
Heb ook met honden die ik ervoor heb gehad dat ik wel eens een hond heb moeten herplaatsen omdat die wegkwijnde onder de 'druk' van de andere hond.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jelka kwam erbij omdat Jurek niet met andere reuen kon en daardoor de hondsecontacten ook heel weinig werd. Dat was jammer omdat het wel een hond was die daarvan genoot. Gelukkig pakte het goed uit met die twee.
Na 4 jaar kwam er een derde bij. Dat ging ook heel goed met zijn drieën.
Toen de oudste twee kort na elkaar ingeslapen werden, stond wel vast dat er weer een hond bij zou komen. Dit zou weer een herplaatser zijn en uiteindelijk kwam Pepe op ons pad na 11 maanden.
Sam en Pep zijn ook 8 poten op 1 buik gelukkig. Twee honden hebben vind ik veel leuker dan eentje. Drie is voor ons niet praktisch.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Hippo schreef:
Esther12 schreef:Ik lees even mee, ben ook aan het nadenken over een 2e hond.
In dat geval zou ik een herplaatser proberen met bijv 3 weken proeftijd, dan kan je kijken of de klik er is. Zo hebben Hippo en Oscar geen klik, terwijl Oscar er als pup bij is gekomen. Ze accepteren elkaar prima en kunnen soms leuk spelen met een speeltje(touwtrekken), maar ze zullen elkaar zeker niet missen.

Tussen Hippo en mijn vorige mechel en nu met Dico is wel een echt klik. Samen spelen, botjes delen, lekker rauzen enz. Dat is geweldig.
Heb ook met honden die ik ervoor heb gehad dat ik wel eens een hond heb moeten herplaatsen omdat die wegkwijnde onder de 'druk' van de andere hond.
Dat is zeker een optie! Hoewel we ook wel hebben gemerkt dat ze met honden van haar eigen ras (of vergelijkbaar) wel erg leuk kan spelen. Ze begrijpen elkaar gewoon beter.
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer

Ongelezen bericht door Alhomaro »

De beslissing van 1 naar 2 honden maakte ik 14 jaar geleden alweer. Mijn jongste zoon met PDD-NOS zat op het voortgezet onderwijs, waar hij helemaal geen vriendjes had. Hij vroeg al heel lang om een hond, maar voor die tijd vond ik hem nog te jong. Maar omdat hij wel erg eenzaam werd zonder vriendjes, de beslissing genomen om voor hem een hond erbij te nemen. Dat werd ook echt zijn hond. Hij ging ermee op cursus en verzorgde haar (uiteraard onder toezicht). Het was dat ze net overleed, vlak voordat hij zelfstandig ging wonen, anders was ze met hem meegegaan.
De derde hond werd de hond voor mijn oudste zoon. Toen beide jongens de deur uit waren, bleef ik alleen achter met Sandy (boomer). Toen het besluit viel, dat ik naar Hongarije zou verhuizen, op zoek gegaan naar een "waakhond". Een boomer is leuk, maar schrikt niet echt af. Dus surfend over internet kwam ik Remy tegen. Hij voldeed helemaal niet aan mijn eisen, maar ik viel als een blok voor hem. Dus hij kwam er toch met in mijn achterhoofd, dat ik in Hongarije dan wel verder zou zien. Een derde hond kon er eventueel ook nog wel bij, als ik hier zou blijven. Eerst de winter maar eens zien door te komen hier. In die periode merkte ik echt dat Remy een speelmaatje miste. Aan Sandy had hij niet zoveel (te klein en te oud), dus kwam na de winter Kyra hier. Een echte waker en heerlijk speelmaatje voor Remy, waarmee het vanaf dag 1 heel goed klikte. Nadat Sandy overleed, miste ik iets. De roedel was gewoon niet compleet. Bovendien miste ik een klein hondje, die lekker op je schoot kan komen zitten. Dus kwam Doris hier. En ook dit klikte meteen met de andere honden.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik wilde pas een ander hondje als Bonnie er niet meer zou zijn.
Bonnie vond honden niet helemaal leuk, en op haar oude dag wilde ik dat haar niet meer aan doen.
Ook vind ik het zelf lastig om mijn aandacht te verdelen, vooral met uitlaten. Dus het was niet echt aan de orde.
Tot ik Kai hoorde en later zag op een filmpje op Facebook.
Vanaf de eerste seconde was het:"Die hoort hier."
Alles op alles gezet om het te realiseren, en vanaf de eerste stapjes binnen ging het super goed tussen Bonnie en Kai.
:I:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Het leek me gezellig, een speelmaatje er bij. Floor en Benno waren ook echt hele dikke vriendjes. Denk niet dat ik ooit nog zo'n koppel krijg.

Daarna kwam nummer 3 er bij en een paar jaar later ging het ineens weer naar 1 hond in een maand tijd. Benno was nooit alleen geweest en vond het ook zwaar waardeloos. Dus alleen voor hem al moest er snel een hondje bij komen. Ik wilde zelf ook weer een sporthondje dus we hebben gezocht naar een hondje die aan beiden voldeed.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

mij leek het leuk om er 2 te hebben en zo kwam na lang op een wachtlijst te hebben gestaan nr 2 markiesje Harley.
Helaas overleed Pardoes door een vergiftiging erg plotseling waardoor ik er nog maar 1 had.
En die trok het totaal niet.
Bijna een hond van marktplaats geplukt zo depressief was hij. Mezelf ook voorgenomen om nooit meer 1 hond alleen te hebben. Harley was een echt roedel dier.
Toch doorgezet en me op een wachtlijst laten plaatsen voor een border collie en toen kwam Toya.
Heb nog nooit een hondje zo zien opleven. De interactie tussen die twee kon ik echt van genieten.
Tot 1 jaar terug het niet meer ging met Harley en ik hem heb laten gaan.
Toen was er alleen nog maar Toya. Een pup kwam niet uit met 2 kinderen onder de 2 en zelf nog een behoorlijke nasleep van blessures.
Ben geen persoon voor een herplaatser maar heb ook mijn handen vol aan de twee kinderen.
Half jaar geleden de knoop doorgehakt en besloten om actief op zoek te gaan voor een tweede.
Heb geen haast maar wil een super leuke combi. Voor mij een spelt in de hooiberg zoeken.
Denk dat ik deze nu gevonden heb en nu maar duimen dat er mooie pupjes geboren gaan worden
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

*Anita* schreef: Heb geen haast maar wil een super leuke combi. Voor mij een spelt in de hooiberg zoeken.
Denk dat ik deze nu gevonden heb en nu maar duimen dat er mooie pupjes geboren gaan worden
Wat wordt het? Of heb je dat al ergens neergetypt?
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik twijfel nog steeds. Ik heb altijd gezegd dat er een bij zou komen als Izzie wat stabieler zou zijn. Na meer dan een jaar hier is ze dat inmiddels wel maar ze lijkt nu zo gelukkig dat ik de balans niet durf te verstoren.
Maar toch volg ik alle Cody topics als een malle.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik wilde altijd wel meerdere honden. Alleen niet alle honden zijn hier geschikt voor, bij mijn ouders heb ik na lang zeuren een tweede gehad. We hadden al een Franse Basset en dat zijn toch echt wel roedel honden in het algemeen.
Zo kwam de kruising beagle erbij, na 2 maanden hebben we die hier toch weer moeten herplaatsen de Basset was al 7 en de Beagle net een jaar en de klik was ver te zoeken. Basset wilde niks van hem weten en was op zijn rust gesteld en de Beagle was een adhder die er gek van werd dat hij niet samen kon spelen.

Mijn vorige hond was er ook 1 die maar enkele honden in haar omgeving gedoogde dus vriendjes zal zijn nooit worden met een tweede en hierin is vriendlief doorslag gevend geweest want ik had het wel willen proberen.

Maylo kan prima met teefjes en pups dus dat was een stuk makkelijker. Alleen we hebben Maylo zelf vorig jaar januari opgehaald en in juni kwam mijn broertje hier onverwachts met hondje van mijn ouders. Er was ingebroken terwijl mijn ouders op vakantie waren en broertje alleen thuis en ze op heterdaad betrapte dus hij wilde liever even niet thuis slapen en ik vond dat ook geen goed idee. En zo kwam Ushi een weekje logeren. Maylo vond het geweldig al dacht Ushi er het hare van. Ze was al hoogbejaard en heeft het ook nooit zo op andere honden gehad maar Maylo was heel zorgzaam.
Dat is voor mijn doorslag gevend geweest, en ongeveer een maand later is Izzy hier dus gekomen. Vriend wilde geen grote hond erbij, dat was echt een no go voor hem maar een kleintje dat wilde hij dan nog wel overwegen. Izzy voldeed aan alle eisen, en het gaat super. Ze hebben echt wat aan elkaar en ik zit hier af en toe letterlijk met de slappe lach als ze samen bezig zijn.

Mocht er 1 van de 2 komen te overlijden dan zal ik waarschijnlijk weer voor een tweede gaan mits dat dan mogelijk is. Wel altijd de combi groot en klein. Vriendlief wil echt niet 2 grote honden en ik echt niet 2 kleintjes dus dan doen we het zo.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Toen wij trouwden nam ik mijn Isa mee uit huis, weg bij Sally. Ik vond het wel sneu. En het grote terrein kwijt om de hele dag op te sjouwen en geen maatje meer. Al snel gingen we op zoek naar een leuk vriendje. Ik ben nog steeds heel blij dat we dit gedaan hebben. Ik vind het alleen maar meerwaarde eigenlijk.

Nu komt zelfs nummer 3 eraan, omdat we toch graag ook een grotere hond willen.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Leonie. schreef:
*Anita* schreef: Heb geen haast maar wil een super leuke combi. Voor mij een spelt in de hooiberg zoeken.
Wat wordt het? Of heb je dat al ergens neergetypt?
Een border collie uit werklijnen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Izzie_Anneke schreef:Ik twijfel nog steeds. Ik heb altijd gezegd dat er een bij zou komen als Izzie wat stabieler zou zijn. Na meer dan een jaar hier is ze dat inmiddels wel maar ze lijkt nu zo gelukkig dat ik de balans niet durf te verstoren.
Maar toch volg ik alle Cody topics als een malle.
Wat houdt je tegen? Volgens mij heb jij hartstikke veel geduld met honden :ok:

Bedankt voor het delen van jullie zeer diverse verhalen :ok: leuk om te lezen.
Ik heb zelf alleen maar ervaring met het hebben van twee honden waarbij 1 hond minder sociaal is, niet los kan etc.
Hebben ook een tijdje opvanger Borus gehad, ontzettend leuk hondje, maar niet ideaal voor bij Apple. En dat was eigenlijk de laatste ervaring. Voor mijn gevoel is het dus een enorme stap, terwijl dat misschien in de praktijk allemaal prima meevalt.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het is dat het financieel lastig is om er een tweede hond bij te nemen, anders kwam die wel op korte termijn. Wel logeert Paco, de hond van m'n schoonouders, hier regelmatig en zal hij ook bij ons komen als m'n schoonouders, om wat voor reden dan ook, niet meer voor hem kunnen zorgen. En verder hopen we als Elco een jaar of tien is een zoon van hem te kunnen verwelkomen. Een paar jaar kunnen we de kosten nog wel dragen
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Fotogravinnetje schreef:En verder hopen we als Elco een jaar of tien is een zoon van hem te kunnen verwelkomen.
Is hij dan niet wat oud?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De vader van z'n verloofde was ook tien jaar toen hij haar verwekte. En het is goed voor het ras om reuen op latere leeftijd nog in te zetten
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

De reden voor een tweede hond is voor mij tweeledig. Enerzijds de reden die Cleva al aangeeft: ik vind het belangrijk dat een hond een soortgenoot heeft aangezien het een roedeldier is en een mens nou eenmaal een hond niet kan vervangen. Daarbij komt dat wij hier nauwelijks honden tegenkomen, dus een matige vervanging op die manier ook al niet aan de orde is.
De tweede reden is dat ik hondengedrag en -interactie ontzettend interessant vind én er heel erg van kan genieten. Dus iedere dag 'honden-tv' is een cadeautje wat mij betreft :cheer: .

Ik wilde al vrij snel na Lais een tweede hond, maar dan wel pas als ze (ongeveer) volwassen was en we onze weg samen hadden gevonden. Ze kwam toen ze ruim anderhalf jaar oud was en een jaar later kwam de tweede. Ik was al even aan het rondkijken en toen was daar ineens Mister. Oude hond (12), moest met spoed een plek, leek op papier wel te passen (en dat durfde ik aan omdat Miranda hem kende) en het zag ernaar uit dat hij nog maar een paar maanden had. Nouja, die wilde ik dan wel een paar mooie laatste maanden geven en dan kon ik gelijk zien hoe het beviel om twee honden te hebben. Ondertussen is die ouwe er al twee jaar, dus gelukkig maar dat het beviel haha :F: .

Ik ondervind heus wel wat nadelen aan twee/drie honden, maar voor mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. Nou is het wel zo dat het ook een beetje moet passen. Lais en Mister zijn ieder op hun eigen manier best veeleisend op z'n tijd en ik weet niet of ik er nog zo een bij zou kunnen/willen hebben. Maar dan komt er een (superleuke) Willem op je pad die (voor ons) een ongelofelijk makkelijke hond blijkt en naadloos in ons huishouden past en dan kost dat maar weinig extra moeite in het dagelijks leven. Een enorme aanwinst dus voor ons :ok: .
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

De keuze was voor mij om er een tweede hond bij te nemen dat Marco gezellig een maatje heeft als we gingen wandelen. Vaak als ik erop uit ging kwam ik amper honden tegen. Marco is een makkelijke en stabiele hond en wilde er graag een makkelijke hond bij. :engel: Lekker samen erop uit. Ik zag Jantje op facebook en was op slag verliefd. :I:

Een afspraak gemaakt om te kijken hoe Marco en Jantje (toen nog Bobo) op elkaar zouden reageren en dat ging super. Jantje kwam een week later naar mij toe. Jantje is niet de makkelijkste hij is erg vocaal als hij opgewonden is en als hij vreemde honden ziet. Daar had ik hoe stom ook niet echt op gerekend. En dan kom je ineens bij elke wandeling massa's honden tegen uiteraard. Maar we doen veel mee aan doggy dates wandelingen en zitten op cursus en het gaat heel goed met Jantje. Ik heb er geen spijt van en ben blij dat ik die keuze gemaakt heb.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb een tweede hond genomen omdat ze nog eens wat uurtjes alleen zitten, dan vind ik het fijner voor ze als ze met zijn 2 zijn. Over moeilijkere punten zoals oppas of meenemen heb ik niet eens zo lang stil gestaan.
Hond nummer 3 had wat meer voeten in de aarde in overdenkingen, maar onder andere daarom wel de keus voor een kleinere hond gemaakt (die hopelijk volgend jaar komt). Ik wil ook nooit meer terug naar 1 hond eigenlijk :wink:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Het feit dat Shib ouder wordt, maar nog niet té oud is voor een hond erbij.

De situatie nu is niet helemaal ideaal; nog een jaar studie, 32 uur in de week stage, alleenstaand, maar zou ik nog een jaar wachten dan is Shib waarschijnlijk wel te oud. Ik heb dus een goed gesprek gehad met mijn ouders in verband met oppas tijdens de uren dat ik stage loop (ben dan 10 uur van huis weg) en toen zij akkoord gaven mits het een kleiner en relatief probleemloos hondje zou zijn, kwam ik Malou tegen. En nu komt ze over een paar weken al.
Ik wil al jáááren een tweede hond erbij, maar telkens zag ik teveel beren op de weg. Nu heb ik zoiets van het is nu of nooit en beren zijn er altijd wel. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Apple schreef: Wat houdt je tegen? Volgens mij heb jij hartstikke veel geduld met honden :ok:
Met honden heb ik inderdaad een engelen geduld, verder is het niet om over naar huis te schrijven :mrgreen:

Het is echt Izzie die me doet twijfelen. Ze lijkt in haar up ontzettend op haar gemak en ik vind het spannend dat evenwicht nu al te verstoren. Maar ik schijn te kunnen oefenen met opvangers :engel:
Laatst gewijzigd door Izzie_Anneke op 02 jun 2016 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

Zamunda schreef:De reden voor een tweede hond is voor mij tweeledig. Enerzijds de reden die Cleva al aangeeft: ik vind het belangrijk dat een hond een soortgenoot heeft aangezien het een roedeldier is en een mens nou eenmaal een hond niet kan vervangen. Daarbij komt dat wij hier nauwelijks honden tegenkomen, dus een matige vervanging op die manier ook al niet aan de orde is.
De tweede reden is dat ik hondengedrag en -interactie ontzettend interessant vind én er heel erg van kan genieten. Dus iedere dag 'honden-tv' is een cadeautje wat mij betreft :cheer: .

Ik wilde al vrij snel na Lais een tweede hond, maar dan wel pas als ze (ongeveer) volwassen was en we onze weg samen hadden gevonden. Ze kwam toen ze ruim anderhalf jaar oud was en een jaar later kwam de tweede. Ik was al even aan het rondkijken en toen was daar ineens Mister. Oude hond (12), moest met spoed een plek, leek op papier wel te passen (en dat durfde ik aan omdat Miranda hem kende) en het zag ernaar uit dat hij nog maar een paar maanden had. Nouja, die wilde ik dan wel een paar mooie laatste maanden geven en dan kon ik gelijk zien hoe het beviel om twee honden te hebben. Ondertussen is die ouwe er al twee jaar, dus gelukkig maar dat het beviel haha :F: .

Ik ondervind heus wel wat nadelen aan twee/drie honden, maar voor mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. Nou is het wel zo dat het ook een beetje moet passen. Lais en Mister zijn ieder op hun eigen manier best veeleisend op z'n tijd en ik weet niet of ik er nog zo een bij zou kunnen/willen hebben. Maar dan komt er een (superleuke) Willem op je pad die (voor ons) een ongelofelijk makkelijke hond blijkt en naadloos in ons huishouden past en dan kost dat maar weinig extra moeite in het dagelijks leven. Een enorme aanwinst dus voor ons :ok: .
Is Mister al 14 inmiddels? :shock:
~Anniek
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Izzie_Anneke schreef:
Apple schreef: Wat houdt je tegen? Volgens mij heb jij hartstikke veel geduld met honden :ok:
Met honden heb ik inderdaad een engelen geduld, verder is het niet om over naar huis te schrijven :mrgreen:

Het is echt Izzie die me doet twijfelen. Ze lijkt in haar up ontzettend op haar gemak en ik vind het spannend dat evenwicht nu al te verstoren. Maar ik schijn te kunnen oefenen met opvangers :engel:
Hé, Cody houdt erg van wandelen :mann:

En mijn bange doos Uma is juist favoriet en voelt zich helemaal de diva met zo'n mannelijke volger
Afbeelding

:mann: Dus... PB voor een wandeling?
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

anniek16 schreef:
Zamunda schreef:De reden voor een tweede hond is voor mij tweeledig. Enerzijds de reden die Cleva al aangeeft: ik vind het belangrijk dat een hond een soortgenoot heeft aangezien het een roedeldier is en een mens nou eenmaal een hond niet kan vervangen. Daarbij komt dat wij hier nauwelijks honden tegenkomen, dus een matige vervanging op die manier ook al niet aan de orde is.

Is Mister al 14 inmiddels? :shock:
Yup, althans, over 11 dagen. Niet kapot te krijgen die taaie :mrgreen: . Alhoewel het er pas wel even niet zo goed uitzag, maar gelukkig is hij weer beter.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Ik heb eigenlijk altijd al een tweede hond gewild, maar om allerlei redenen niet gedaan. Maar dankzij een opmerking van iemand ( oh jee, wat moet je als die hond dood gaat, zwart gat etc.) er serieuzer over gaan nadenken. Ook met het idee in mijn achterhoofd dat als hij 10 of 11 is misschien wel helemaal niet meer blij zou zijn met een een tweede hond, maar nu nog wel. Toen kwamen we toevallig Annie tegen en omdat het zo klikte tussen beide honden is zij er bij gekomen en ik ben erg blij dat ze er is.
Het was wel even wennen om twee honden aandacht te moeten geven, de balans was even weg. Maar na een paar maanden hebben we die wel weer gevonden. Een heel groot voordeel wat ik merk is dat Nelson ook veeeeeel gemakkelijker is geworden met vreemde honden. De laatste maanden toen hij nog alleen was merkte ik dat het steeds vaker botste met andere honden en dat is nu allemaal veel relaxter
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzie_Anneke schreef: Het is echt Izzie die me doet twijfelen. Ze lijkt in haar up ontzettend op haar gemak en ik vind het spannend dat evenwicht nu al te verstoren.
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Met Juliony ging het goed, maar met een andere opvanger had ze echt 0,0 klik, dan is een 2e hond gewoon echt. Niet. Leuk. Alles kost dan gewoon móeite en de lol gaat er van af. Dat is niet leuk. Izzy kan ook nog wat jaloers worden dus het is belangrijk dat er 100% zeker een klik is.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Manuma schreef:
Izzie_Anneke schreef:

Hé, Cody houdt erg van wandelen :mann:

En mijn bange doos Uma is juist favoriet en voelt zich helemaal de diva met zo'n mannelijke volger

:mann: Dus... PB voor een wandeling?
Dat heb ik haar ook al aangeraden :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”