Je weet dat een Inu een bijzonder consequente opvoeding nodig heeft? Het lijkt erop dat je dat gegeven onderschat hebt en/of je eigen mate van consequent zijn overschat hebt. Hij komt soms weg met het ongewenste gedrag, dus levert het hem wat op, dus blijft hij het proberen.
Heel kort gezegd: je bent niet duidelijk en consequent genoeg geweest naar je hond, gezien z'n gedrag. En ik zal je eerlijk bekennen: hoewel veel mensen mij gruwelijk consequent vinden met Elco, is dat waarschijnlijk nog niet voldoende om een Inu goed op te voeden. Ik betrap me vaak genoeg op niet helemaal consequent zijn, maar Elco maakt daar weinig misbruik van. De meeste Inu's lachen je op zo'n moment gewoon hard uit.
Je zult hard aan de bak moeten om je hond ervan te overtuigen dat je wél consequent bent en dat er over wat de grens ligt geen discussie mogelijk is. Op dit moment kapt hij jullie grenzen aan z'n laars. Zowel in dit topic als in dat andere topic zijn de problemen te herleiden tot dit probleem. Als jij een leuke hond wilt, zul je keiharde grenzen moeten gaan stellen