Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

castratie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: castratie?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je had er gewoon 1 topic over kunnen maken ;)
Je weet dat een Inu een bijzonder consequente opvoeding nodig heeft? Het lijkt erop dat je dat gegeven onderschat hebt en/of je eigen mate van consequent zijn overschat hebt. Hij komt soms weg met het ongewenste gedrag, dus levert het hem wat op, dus blijft hij het proberen.
Heel kort gezegd: je bent niet duidelijk en consequent genoeg geweest naar je hond, gezien z'n gedrag. En ik zal je eerlijk bekennen: hoewel veel mensen mij gruwelijk consequent vinden met Elco, is dat waarschijnlijk nog niet voldoende om een Inu goed op te voeden. Ik betrap me vaak genoeg op niet helemaal consequent zijn, maar Elco maakt daar weinig misbruik van. De meeste Inu's lachen je op zo'n moment gewoon hard uit.
Je zult hard aan de bak moeten om je hond ervan te overtuigen dat je wél consequent bent en dat er over wat de grens ligt geen discussie mogelijk is. Op dit moment kapt hij jullie grenzen aan z'n laars. Zowel in dit topic als in dat andere topic zijn de problemen te herleiden tot dit probleem. Als jij een leuke hond wilt, zul je keiharde grenzen moeten gaan stellen
Mockingjay

Ongelezen bericht door Mockingjay »

Maar wat kan ik meer doen dan rustig blijven en corrigeren en het gedrag herleiden? Ik heb intusseb de gegevens van een GT
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mockingjay schreef:Maar wat kan ik meer doen dan rustig blijven en corrigeren en het gedrag herleiden? Ik heb intusseb de gegevens van een GT
Volhouden.
Hou je eigen aandeel eens tegen het licht, kijken waar je misschien toch niet helemaal consequent bent of waar hij misschien toch wat veel ruimte voor eigen initiatief krijgt.

Jaap schreef altijd: de oorzaak van probleemgedrag zit niet in die 10% van de tijd dat hij dat gedrag vertoont, maar in die 90% van de tijd, waarin hij de overtuiging opdoet dat hij het recht heeft om dat gedrag te vertonen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”