Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen fortekor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Ervaringen fortekor

Ongelezen bericht door crutz »

Hilde schreef:@Crutz, onstekingen in zijn gebit dus er moesten kiezen uitgeboord worden. Dat gaat simpelweg niet zonder narcose :wink:
Maar ook geen vliegende spoed dat hij per direct onder narcose moest. Dus was eerst een bloedonderzoek prima uit te voeren.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Inderdaad omdat ik graag na blijf denken en ook vanuit mijn werk veel verkeerde conclusies en diagnoses zie. Ik zie in de testen verhoogde waardes maar geen enorme nierproblemen.

Ik heb daar anders over geoordeeld Crutz :) En de DA ook. Ik ken mijn hond door en door en maak zo afwegingen.
Afbeelding
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

o
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief

Ja, klopt. Ik ben echt wel iemand die haar kop in het zand steekt en totaal niet het allerbeste voor heeft met haar hond. Ik denk totaal niet na en ik heb ook niets voor hem over. Domme ik.
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Hilde schreef:Ja, klopt. Ik ben echt wel iemand die haar kop in het zand steekt en totaal niet het allerbeste voor heeft met haar hond. Ik denk totaal niet na en ik heb ook niets voor hem over. Domme ik.
Zelfkennis is een schone deugd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Easy_Rider schreef:Dat is behoorlijk je kop in het zand steken.
Klachten bij nierfalen merk je pas als de nieren op zijn. En dan is het te laat.
Wees blij dat je nu al weet dat er een nierprobleem is. Nu kun je er wat aan doen.
iets er aan doen kan enkel als je blijft monitoren en aangezien dat wat ik lees geen optie is is het ook niet heel nuttig in mijn ogen om zomaar met medicatie te starten. Je weet nl niet of de medicatie dan wat doet of dat het probleem verergert :(

en als je niet wilt blijven monitoren zou ik inderdaad ook niet aan de medicatie gaan maar gewoon wat je nu al doet zorgen dat zijn voeding zo optimaal mogelijk is voor een mogelijk nierpatient zoals we bij onze Lara deden na haar acute nierfalen door vergiftiging met ibuprofen en we hielden haar op enkel gevogelte (ook geen bot van andere diersoorten) ipv een echt volledig nierdieet
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik zou een urine-onderzoek en een echo aanvragen bij de DA zodat er meer informatie is om de juiste behandeling in te zetten.
Hilde
Zeer actief

Ja, zijn dieet is helemaal aangepast en hij leeft op dus dat is goed, al zal dat ook met de kiezen te maken hebben. Monitoren wil ik in principe wel, er is geen dag dat ik niet train op dit soort dingen. Maar de DA wil hem zo niet eens prikken ivm stress.
Afbeelding
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Ik geloof persoonlijk best wel dat je het beste voor hebt met Beau, maar soms kun je ook té eigenwijs zijn....
Je trekt eigenlijk alles in twijfel, dus waarom vraag je advies?
Er heeft hier ook al een dierenarts gereageerd (Inge O), misschien toch een idee om eens te overleggen.
Wat voor opleiding heb jij gedaan (buiten je ervaring met Beau)?
Afbeelding

Happy en Lemmi
Hilde
Zeer actief

Te eigenwijs ben ik wel vaker :engel: maar dat heeft eigenlijk nog nooit fout uitgepakt. Ik wil gewoon graag precies weten hoe en waarom ik de dingen geadviseerd krijg die ik geadviseerd krijg. Beau krijgt nu trouwens gewoon fortekor.

Mijn hoofdopleiding was gericht op gedrag. Daarnaast heb ik me naast mijn opleiding nog wel bezig gehouden met een aantal andere aspecten van de 'hondenwereld', maar het medische gedeelte is daar niet één van.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Zonder urineonderzoek en echo? Ik zou zonder die aanvullende onderzoeken echt niet starten met fortekor.
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Hilde schreef:Te eigenwijs ben ik wel vaker :engel: maar dat heeft eigenlijk nog nooit fout uitgepakt. Ik wil gewoon graag precies weten hoe en waarom ik de dingen geadviseerd krijg die ik geadviseerd krijg. Beau krijgt nu trouwens gewoon fortekor.

Mijn hoofdopleiding was gericht op gedrag. Daarnaast heb ik me naast mijn opleiding nog wel bezig gehouden met een aantal andere aspecten van de 'hondenwereld', maar het medische gedeelte is daar niet één van.
Ik heb nu nog geen idee welke opleiding je gevolgd hebt.....
Maar ok, je hoeft ook niet zomaar alles te doen wat een dierenarts zegt, maar ze hebben er wél een aantal jaren voor gestudeerd natuurlijk.... :lol1:
Afbeelding

Happy en Lemmi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”