Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar hebben jullie je hond vandaan?
Moderator: moderatorteam
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Re: Waar hebben jullie je hond vandaan?
Mitzi komt uit het asiel, de volgende wordt een pup van een fokker. Zijn nu alvast fokkers aan het uitpluizen zodat we op tijd op de wachtlijst kunnen.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Yara komt bij een particulier vandaan. Ik heb haar als 3 jarige gekocht, ze was toen alleen nog maar waakhond geweest op een hele grote stoeterij in Brabant. Ik woon zelf in Friesland dus dat was een flinke rit. Maar ze heeft geen kik gegeven onderweg en ze voelde zich gelijk thuis bij ons in huis terwijl ze nooit in huis gewend was. De andere 2 zijn uit het eenmalige nest wat wij met haar hebben gefokt.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Wat leuk, fauven! Ik heb er ook twee. Bij de 1e hadden we mazzel, we gingen kennismaken bij een fokker en die had toen een nest van 7 weken liggen waarvan er 1 net was afgezegd> strik er om en vier dagen later opgehaald.
Bij de 2e hebben wij, bij dezelfde fokker, aangegeven dat we er graag weer een fauve bij wilden van een van zijn (dek) reuen. Dat duurde toen ook een aantal maanden tot een jaar voordat we de 2e hadden.
Als je ècht graag een fauve wil waarom wacht je dan niet? ennehh... waarom ben je op de fauve gevallen?
Bij de 2e hebben wij, bij dezelfde fokker, aangegeven dat we er graag weer een fauve bij wilden van een van zijn (dek) reuen. Dat duurde toen ook een aantal maanden tot een jaar voordat we de 2e hadden.
Als je ècht graag een fauve wil waarom wacht je dan niet? ennehh... waarom ben je op de fauve gevallen?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
De honden die ik nu heb, heb ik zelf gefokt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Izzie komt uit een asiel.
En oorspronkelijk uit Turkije.
En oorspronkelijk uit Turkije.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik heb eigenlijk altijd herplaatsers. De chihuahua werd herplaatst door een fokker, omdat er niet meer mee gefokt werd.
De leonberger bij toeval van Marktplaats (wel stamboom overigens).
De leonberger bij toeval van Marktplaats (wel stamboom overigens).
-
Lemuria
Izzy komt van Marktplaats. Geboren bij een vrouw die per ongeluk een drachtige teef had gekocht en heel liefdevol (tegen de wens van de vorige eigenaren) de pups geboren heeft laten worden. Hebben nog steeds contact 
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Kijk eens bij de link die Leonie heeft gegeven. Kiwi lijkt heel erg op een fauve, alleen dan op hoge poten.Leonie. schreef: Ondertussen heb ik ook wel veel gekeken naar honden in de opvang. Ik ken ze helemaal niet, maar zie hier altijd zulke leuke honden: http://www.hondenopvang-allround.nl/onze-honden.html
Maar goed, uiteindelijk wil ik toch een pup
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alex, Labrador, komt van een super fokker uit Zuid Afrika, Chezenko (toen ik daar nog woonde)
Vusi, DH, komt van een vriend die af en toe een nestje fokt. Zij kwam nadat ik m'n oudje Lady moest laten gaan, zij kwam van de SPCA in Z.Afrika.
Vusi, DH, komt van een vriend die af en toe een nestje fokt. Zij kwam nadat ik m'n oudje Lady moest laten gaan, zij kwam van de SPCA in Z.Afrika.
-
sjm
- Zeer actief
Beide chihuahua's met stamboom van een prima fokker. Saluki via Coursing ontmoet, leuke mensen, leuke combi en ze wilden nog een nestje met hun teef ook. Ook met stamboom.
-
Janneke1979
- geregistreerd lid
Dank voor alle leuke reacties!
Mijn vriend vindt ze ook erg leuk maar hij wil liever geen jaar tot anderhalf jaar wachten, vandaar dat we rustig verder kijken. En wie weet wordt het toch een Fauve, als we niets tegenkomen waar we beide achter staan dan gaan we alsnog voor dit ras!
Ik ben vooral voor de Fauve gevallen vanwege zijn uiterlijk in combinatie met het karakter.. Een echte allemansvriend, eigenwijs, niet al te groot en toch echt een hond om te zien. Dat werd alleen maar bevestigd toen ik bij een fokker ben gaan kijken, geweldig!!Sas schreef:Wat leuk, fauven! Ik heb er ook twee. Bij de 1e hadden we mazzel, we gingen kennismaken bij een fokker en die had toen een nest van 7 weken liggen waarvan er 1 net was afgezegd> strik er om en vier dagen later opgehaald.
Mijn vriend vindt ze ook erg leuk maar hij wil liever geen jaar tot anderhalf jaar wachten, vandaar dat we rustig verder kijken. En wie weet wordt het toch een Fauve, als we niets tegenkomen waar we beide achter staan dan gaan we alsnog voor dit ras!
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Murdock komt van een fokker aangesloten bij de rasvereniging.
We hebben de fokker en de ouderdieren eerst bezocht, waarna we ons op de lijst hebben laten zetten.
Gelukkig zat er een reu voor ons bij!
We hebben de fokker en de ouderdieren eerst bezocht, waarna we ons op de lijst hebben laten zetten.
Gelukkig zat er een reu voor ons bij!
-
Janneke1979
- geregistreerd lid
Dank, was de linkjes al aan het doorkijken maar Kiwi had ik even gemist, wat een leukerd!Zeeuwse labjes schreef:Kijk eens bij de link die Leonie heeft gegeven. Kiwi lijkt heel erg op een fauve, alleen dan op hoge poten.Leonie. schreef: Ondertussen heb ik ook wel veel gekeken naar honden in de opvang. Ik ken ze helemaal niet, maar zie hier altijd zulke leuke honden: http://www.hondenopvang-allround.nl/onze-honden.html
Maar goed, uiteindelijk wil ik toch een pup
Zal ze morgen eens even bellen of er iets bekend is over of hij ook met katten kan en over zijn geschiedenis.. Met katten kunnen is wel echt een vereiste voor ons
Laatst gewijzigd door Janneke1979 op 23 mei 2016 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
De honden (border collies) die ik tot nu toe heb gehad kwamen allemaal van fokkers af die stambomen leverden bij de pups. Omdat ik als mijn oudje Cyntha er ooit niet meer is graag een ander ras wil, ben ik me nu alvast binnen dat ras aan het oriënteren op fokkers voor een pup. Al sluit ik een jongvolwassen herplaatser van het betreffende ras ook nog niet uit.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Zorro uit een Nederlands asiel. We zagen hem zitten en vonden hem direct leuk. Via internet hadden we hem nooit gekozen, want hij had een lelijke foto, was een zwarte herderreu van puberleeftijd, en in zijn omschrijving stond alles op onbekend met in koeienletters Sloopt! eronder.
Dalí komt uit Roemenië, via stichting Dogs Adoptions Nederland. Hij zat al een paar maanden in een gastgezin.
Dalí komt uit Roemenië, via stichting Dogs Adoptions Nederland. Hij zat al een paar maanden in een gastgezin.

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Mijn Joy zat in het asiel in Drachten, ze beviel me wel, en gelukkig is dat heel goed uitgepakt!
Ik vermoed wel dat ze van broodfok komt.
Ik vermoed wel dat ze van broodfok komt.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
blondie
- Zeer actief
Eerste herder was volwassen kreeg ik via een kennis die hem weg deed, kwam wel bij een erkende fokker vandaan. De tweede herder teef kwam ook bij een fokster vandaan. De kruising is uit een asiel vandaan gekomen, voor mijn tijd door mijn partner gekocht. En onze jongste herder komt ook bij een erkende fokker vandaan. De bazen van de ouders van onze hond kende ik dan wel weer via een forum.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena komt van een stamboom werkhondenfokker. Mijn eerste sporthondje... daarna iom de fokker een nestje met haar gedaan. Daaruit zelf een stamboomreutje gehouden. Dat was Xito. Voor Xito kwam een dekaanvraag van een fokster uit de combisport/agility met een teefje uit IPO X knpv lijnen. Erg leuke vrije teef. Daaruit zou in principe niets hier naar toe komen maar toen ik haar aanbod kreeg toch met beide handen geaccepteerd. Dat was Xavi. Vorig jaar kreeg ik voor Xavi een dekaanvraag van een erg leuke mhxhh dame uit knpv lijnen. Wat een geweldig leuke en lieve teef. Het bleek uiteindelijk ook echt een setje... zoveel lol samen. Ondertussen was Xito overleden aan nierfalen en stond ik al wat jaartjes op de wachtlijst voor een boommechel in t buitenland. Na div nesten leeg of te weinig reuen stond ik dan eindelijk op 1e keus voor een pup van die bewuste reu. En 2 weken voor de dekking werd ie verkocht naar Azie ...
Ondertussen bleek de verloofde van Xavi drachtig te zijn en besloot ik daar een reu uit te nemen. Dat is dus Xygan geworden...
En ik ben heel blij dat dat gebeurd is...
Ondertussen bleek de verloofde van Xavi drachtig te zijn en besloot ik daar een reu uit te nemen. Dat is dus Xygan geworden...
En ik ben heel blij dat dat gebeurd is...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Neeltje
Ik heb op mijn gemak gezocht naar fokkers waar ik vertrouwen in heb. Dit heb ik eerst gedaan door naar shows te gaan om te kijken wat voor honden er waren (voor Franse Bulldog) en daar aan eigenaren van honden die ik mooi vond gevraagd waar ze vandaan kwamen en toen deze fokkers bezocht en één er van gekozen. Ik heb inderdaad ruim een jaar moeten wachten, niet zozeer door een wachtlijst, maar ze hadden niet zo vaak een nestje.
Mijn Tibetaanse Terriers komen ook van een fokker waar ik de tijd voor heb uitgetrokken om er een te vinden die ik vertrouw. Ben ruim op tijd op zoek gegaan, uiteindelijk bleek dit 2 jaar te zijn voordat mijn Franse Bulldog overleed.
Je gaat een levend wezen kopen, waar je de komende 10 tot 15 jaar voor moet gaan zorgen, dus neem er de tijd voor en doe niets hals over kop.
Mijn Tibetaanse Terriers komen ook van een fokker waar ik de tijd voor heb uitgetrokken om er een te vinden die ik vertrouw. Ben ruim op tijd op zoek gegaan, uiteindelijk bleek dit 2 jaar te zijn voordat mijn Franse Bulldog overleed.
Je gaat een levend wezen kopen, waar je de komende 10 tot 15 jaar voor moet gaan zorgen, dus neem er de tijd voor en doe niets hals over kop.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Lut en mijn vorige honden waren allemaal rashonden die van een fokker kwamen.
Fleurtje kwam na 8 maanden op Marktplaats terecht. Was nooit verder geweest dan het balkon. Een ras dwergteckeltje zonder stamboom. Heeft menselijke trekjes en daardoor een heel speciaal hondje.
Er zijn particulieren die af en toe of eenmalig een nestje fokken. Daar moet je dan net tegen aan lopen. Hier in de wijk woont een mevrouw met een stamboom Kooiker. Een prachtig en lief hondje. Zij wilde daar graag een pup van. Teefje werd gedekt door een stamboom Kooiker in ruil voor een pup. Voor de pups werden geen stambomen aangevraagd en de overige vier gingen naar een nieuw baasje voor € 100,-. Toen het hondje drachtig was bood ze me alvast een pup aan want ze was bang dat ze ze niet kwijt zou raken. Ik heb even getwijfeld. Ben bewust maar niet naar de pups gaan kijken.
Fleurtje kwam na 8 maanden op Marktplaats terecht. Was nooit verder geweest dan het balkon. Een ras dwergteckeltje zonder stamboom. Heeft menselijke trekjes en daardoor een heel speciaal hondje.
Er zijn particulieren die af en toe of eenmalig een nestje fokken. Daar moet je dan net tegen aan lopen. Hier in de wijk woont een mevrouw met een stamboom Kooiker. Een prachtig en lief hondje. Zij wilde daar graag een pup van. Teefje werd gedekt door een stamboom Kooiker in ruil voor een pup. Voor de pups werden geen stambomen aangevraagd en de overige vier gingen naar een nieuw baasje voor € 100,-. Toen het hondje drachtig was bood ze me alvast een pup aan want ze was bang dat ze ze niet kwijt zou raken. Ik heb even getwijfeld. Ben bewust maar niet naar de pups gaan kijken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Mijn beide honden zijn herplaatst via de fokker, rond de leeftijd van 1 jaar. Layla direct via de fokker, Didge via een vriendin van mij

- dagmar88
- Zeer actief
Janneke1979 schreef: Dank, was de linkjes al aan het doorkijken maar Kiwi had ik even gemist, wat een leukerd!
Zal ze morgen eens even bellen of er iets bekend is over of hij ook met katten kan en over zijn geschiedenis.. Met katten kunnen is wel echt een vereiste voor ons
Ze is nog niet in nederland, dus geen informatie verder. Maar met katten gaat het zo te zien goed.

Enne, zet je jezelf gewoon op die wachtlijst. Tegen die tijd kan er vast een fauve bij
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
al mijn honden komen uit het asiel en daar heb ik geen moment spijt van al is de informatie die ze geven vaak verre van correct of compleet.
De stichting waar ik hier in Frankrijk wel eens honden voor opvang, werkt samen met een stichting in Nl die een aantal van deze honden, die hier heel moeilijk plaatsbaar zijn, naar Nederland haalt. Op dit moment is er een leuk nest waar men nog een baasjes voor zoekt: https://www.facebook.com/Ladysrescuedogs/?fref=ts
De stichting waar ik hier in Frankrijk wel eens honden voor opvang, werkt samen met een stichting in Nl die een aantal van deze honden, die hier heel moeilijk plaatsbaar zijn, naar Nederland haalt. Op dit moment is er een leuk nest waar men nog een baasjes voor zoekt: https://www.facebook.com/Ladysrescuedogs/?fref=ts
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Onze eerste eigen hond was een herplaatser van 14 maanden, via een advertentie in de krant. Dat was voor het wereldwijde web, toen mensen nog kranten lazen en je zoekertjes of speurders kon plaatsen in de krant.
Daarna kochten we onze eerste Laekense bij een Nederlandse fokker, die mij bekend was omdat mijn oom daar ook zijn Laekense vandaan had.
De Laekense erna, Sjefke, komt bij een Belgische fokker vandaan, via een advertentie in het maandblad "Onze Hond". Heb bij de fokker waar onze eerste Laekense vandaan kwam geïnformeerd of de Belgische fokker bij hem bekend was en of het een betrouwbaar adres zou zijn, wat zo bleek.
Daarna heb ik met Sjefke en later met de door mij aangehouden teef uit haar eerste nest gefokt. Uit de tweede generatie heb ik Tapas aangehouden en die loopt hier nog lekker rond, haar moeder en oma zijn beiden overleden inmiddels. Onze huidige jongste telg komt bij een fokker vandaan die ik via dit forum en vroegere hondenshows kende.
Daarna kochten we onze eerste Laekense bij een Nederlandse fokker, die mij bekend was omdat mijn oom daar ook zijn Laekense vandaan had.
De Laekense erna, Sjefke, komt bij een Belgische fokker vandaan, via een advertentie in het maandblad "Onze Hond". Heb bij de fokker waar onze eerste Laekense vandaan kwam geïnformeerd of de Belgische fokker bij hem bekend was en of het een betrouwbaar adres zou zijn, wat zo bleek.
Daarna heb ik met Sjefke en later met de door mij aangehouden teef uit haar eerste nest gefokt. Uit de tweede generatie heb ik Tapas aangehouden en die loopt hier nog lekker rond, haar moeder en oma zijn beiden overleden inmiddels. Onze huidige jongste telg komt bij een fokker vandaan die ik via dit forum en vroegere hondenshows kende.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Marktplaats, bij een particulier die graag eens een nestje wilde fokken.

-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik ben via de rasvereniging terecht gekomen bij een nestje. Wezen kijken en verkocht natuurlijk 
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Fire zag ik op foto's vanaf een paar min oud.
Hij was gelijk mijn favorietje.
Maar had Gajes hier rond lopen dus hoe leuk ik hem ook vond het zou hem niet worden.
Maar die hebben wij 11 oktober vorig jaar helaas in moeten laten slapen op 6 jarige leeftijd.
Paar dagen later bij Fire gaan kijken (alhoewel ik eigenlijk geen pup meer wilde )
En 2 weken daarna hebben wij hem opgehaald
Hij was gelijk mijn favorietje.
Maar had Gajes hier rond lopen dus hoe leuk ik hem ook vond het zou hem niet worden.
Maar die hebben wij 11 oktober vorig jaar helaas in moeten laten slapen op 6 jarige leeftijd.
Paar dagen later bij Fire gaan kijken (alhoewel ik eigenlijk geen pup meer wilde )
En 2 weken daarna hebben wij hem opgehaald

-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler