Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sneu voor Phantom, hopelijk komt hij er weer 100% bovenop. Hij moet ook niet denken dat hij die jeugd bij kan houden En wat zie ik...hij heeft ook sproetjes
Beetje een prognose over hoe lang herstel gaat duren? Lijkt me nog best lastig met drukke jonge madam en een Sjonnie die graag met zijn maatje op trekt.
Inmiddels zit de eerste week er al weer op en gaat het voorspoedig. De wond ziet er mooi en rustig uit en het vocht wat Phan had in zijn poot trekt langzaam weg. Aankomende maandag moeten we op controle en mogen de hechtingen eruit en dan nog 11 weken revalideren en benchrust...gelukkig is Phantom een hele makkelijke hond..
Inmiddels is het al weer bijna een week geleden dat we op controle zijn geweest en de hechtingen zijn verwijderd en Dhr. Strikkers was heel erg tevreden en Phantom was de ideale patient zo'n lieve en makkelijke hond, alles gaat zoals het zou moeten gaan en hij mag nu al 8x per dag 5 minuten uit de bench om te wandelen..wij vervangen 2x door hem even buiten in de tuin gewoon lekker te laten snuffelen of gewoon even zitten. Over 3 weken een foto of alles nog steeds goed gaat en dan 2 weken later mag hij als het nog steeds goed gaat weer bij Sjon. Phantom was geen dikke hond maar wel vrij groot en zwaar dus wij hebben hem wel wat laten afvallen voor de operatie.
bram en thijs schreef:Dat uitgezakte pootje herken ik nog wel Thijs. Goed om hem even zijn eigen ding te laten doen, anders raken ze echt helemaal van de leg.
Ja, ik vind dat wel belangrijk ook al is het maar een paar minuten, de bench uit een stukje lopen en er weer in lijkt mij ook niet echt ideaal voor een hond die normaal nooit opgesloten zit en vrij actief is.. we doen ook denkspelletjes samen in de bench
bram en thijs schreef:Dat uitgezakte pootje herken ik nog wel Thijs. Goed om hem even zijn eigen ding te laten doen, anders raken ze echt helemaal van de leg.
Ja, ik vind dat wel belangrijk ook al is het maar een paar minuten, de bench uit een stukje lopen en er weer in lijkt mij ook niet echt ideaal voor een hond die normaal nooit opgesloten zit en vrij actief is.. we doen ook denkspelletjes samen in de bench
Wij lieten Thijs naar eigen inzicht scharrelen, "voordeel" was wel dat Bram er niet meer was en dat zijn wilde jaren voorbij waren maar plassen op de tuin was not done. Alsof we gestoord waren. Dus maar naar de overkant en het plantsoentje in, zoiets rustig toestaan levert minder stress op dan geforceerd te gaan lopen dirigeren.
Wij lopen ook een stukje de straat om naar een grasstrook maar dan wil hij erg graag trekken omdat hij denkt dat we met de auto weg gaan dus moet ik hem kort houden. Daarom laten we hem ook 2x per dag even helemaal alleen op de plaats achter idn doet hij daar ook wel plassen dus dat scheelt en hij kan even scharrelen en snuffen aan het onkruid
Izzy kon ik nog in een buggy steken om er op uit te gaan, dat gaat bij Phantom al wat lastiger denk ik Misschien kun je een mand op een steekwagen installeren