Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als 'genoeg' dichterbij komt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Wanneer is genoeg, genoeg?

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Och Hilde, je Beau. Wat naar.

Ik vind dat je geen advies kunt geven aan een ander wanneer genoeg, genoeg is. Ik ben er zelf vrij vroeg mee geweest bij mijn vorige hond en daar vonden mensen in mijn omgeving toen ook van alles van. Nooit spijt van gehad, Luna is bijna 14 geworden en er is niet met haar aangeklooid, het was goed zo. Maar de enige die dit op een juiste manier kan beslissen ben jij, hoe kut het ook is :knuffel:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kan ook weer een gevolg zijn van de vloer likken dat hij problemen heeft.
Geloof als je jezelf die vraag stelt dat het er dicht tegen aan zit maar je zelf nog even bevestiging nodig hebt en die binnen korte tijd wel krijgt als je eerlijk naar jezelf luistert en kijkt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat sneu Hilde.

Jou " kennende" weet je zelf heel goed hoe Beau normaal gesproken is en wat hij nu laat zien .
En de keus die je moet maken is een hele moeilijke .
Maar dat is alleen aan jou . Ik hoop dat Tannetje nog iets kan betekenen voor jullie
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik herken het probleem, Bigboy deed dat ook altijd maar sinds ik hem op blikvoer heb gezet is het een stuk minder geworden.
En ik weet blikvoer is nou niet echt het beste voer wat ik kan geven, maar hij doet het er goed op.
Bigboy was op een gegeven moment zelf de stukjes mos tussen de tegels aan het opeten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat akelig, dat hij per dag zo veel likaanvallen heeft. Sjefke had dat gedurende haar hele leven ook af en toe, en dat vond ik altijd heel akelig om te zien, dus ik kan me voorstellen dat zoveel keer per dag vele malen akeliger is.
Heb je hiervoor al eens okugest geprobeerd? Dat hielp destijds bij haar vrij goed en is verder niet belastend om te geven.
Idealiter zou je natuurlijk het liefst gewoon nu naar een dierenarts gaan die zijn ogen goed kan nakijken of er inderdaad iets mis is met zijn zicht en zo ja, wat, en die zijn maag zou nakijken om daar een eventuele oplossing voor te vinden. Of wellicht is hij misselijk en heeft hij de likaanvallen door pijn ergens in zijn lijf, en moet daar verder naar gezocht worden.
De realiteit is dat Beau heel veel stress ervaart bij de dierenarts en dat jij hem die ellende liever niet aan wil doen, waar uiteraard ook iets voor te zeggen is.

Ik denk dat je voor jezelf de afweging moet maken tussen deze twee opties in relatie tot hoe hij zich nu gedraagt, en dan zelf moet bekijken welke van de twee de weegschaal doet doorslaan. Dat kunnen wij hier van achter ons scherm niet bepalen. Maar onthoudt dat je het nooit verkeerd kunt doen als je zelf achter je besluit staat.

Hoe dan ook, veel sterkte en wijsheid. :roos: :J:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Staat hij nu ook op pijnstillers? Want zoals Lucie ook zei kunnen pijnstillers maagproblemen veroorzaken. Ik zou zelf eerst een probleem met de maag uitsluiten voordat je (meer) pijnstillers probeert.

Neemt hij nog voer aan tijdens zo'n likaanval? Als ik het even theoretisch bekijk maakt hij door te likken/gras eten meer speeksel aan om maagzuur te bufferen. Voer zou dat ook kunnen doen, iets te knagen eventueel wat ook zorgt voor wat ontspanning misschien?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat moeilijk Hilde, ik wens je sterkte.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou inderdaad ook niet beginnen met pijnstillers zolang je niet weet wat er met de maag speelt.
Wat voor supplementen geef je trouwens? Misschien dat dat juist klachten of bijwerkingen geeft?
Vergeet niet dat als een hond zich rot voelt door iets medisch, dat dat ook invloed heeft op gedrag.
Dat hij nu mensen of honden stom vindt kan prima zijn omdat hij zich niet fijn voelt.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wat naar Hilde :(: Hopelijk kan je snel bij Tannetje terecht...sterkte :roos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
bettine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door bettine »

Dat obsessieve likken en gras eten deed mijn teckel ook toen ze ouder werd.
Bij haar is het overgegaan de Hill's Z/D te gaan voeren.
Ik voer eigenlijk liever vlees, maar na experimenteren met verschillende soorten vlees ben ik op aanraden van de dierenarts toch maar Z/D gaan voeren, en toen was het heel snel over.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een naar gezicht zal het zijn en je staat ook een beetje machteloos zo.

Ik zou óf een echo van de maag laten maken en als dit werkelijk te stressvol voor hem is, dan maagmedicatie proberen (bv omeprazol) om te zien
of hij daarvan opknapt.
Als hij nu pijnstilling gebruikt, dan kan daar die maag op reageren, want dat is gewoon rot spul voor de maag.

Sterkte!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Kruimel53 schreef:Ik heb toen bij Kátur een week bijgehouden hoeveel stres hij had, hoeveel echte rust en hoeveel lol. Dat was een eye opener. Hij had veel meer stress, minder lol en veel minderust dan ik dacht. Dat was duidelijk dus.
Dit heb ik dus bij Romy ook gedaan.

Ik zou Beau niet meer naar een da brengen als hem dat zo machtig veel stress oplevert. Veel sterkte met een beslissing maken :roos:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik zou hem zijn voer verspreid over de dag gaan geven. Meerdere eetmomenten per dag zodat de maag niet lang leeg is. Telefonisch consult met de dierenarts over de klachten en vragen of er nog meer maagmedicatie mogelijk is. En dan eens een week kijken hoe het loopt.

Maar het is lastig, hoor :(
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Morgen kunnen we terecht bij een dierenarts die ook acupunctuur kan en chiropractor is. Tannetje kon niet eerder dan ergens in mei.

Onwijs bedankt voor al het meedenken, dat helpt zeker. Beau heeft geen pijnstillers momenteel. Het supplement dat ik geef is Puur Maag, daarvoor waren de likaanvallen ook. Ik ben gestopt met zeewier en paardenvet bijgeven. Maagzuur geef ik al Iberogast voor, dat is maagzuurremmer ook. Ik hoop dat ze morgen iets voor ons kan betekenen.
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat vervelend voor Beau.
Succes morgen, ik hoop op verlichting van zijn klachten.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Hilde schreef:Ja, daar valt hij in terug en ik denk dat het door achteruitgaand zicht komt. Hij wordt weer een stuk alerter op vreemde mensen en hij begint weer meer honden stom te vinden. De vraag zit al een tijdje in mijn hoofd inderdaad, ook omdat hij eerder flauw is gevallen en toen ook al niet goed was. Hij zit medisch gezien nog niet in een dal, maar ik wil dat ook zo graag voor zijn. Zijn laatste dagen moeten geen ellende worden :(
Het is gewoon ook heel moeilijk, en niemand kan je daarin adviseren.

Miep loopt ook op haar eindje. Vanmiddag struikelde ze over 2 steentjes op de oprit en lag op haar kont. Maar dan help je (Pieter in dit geval) overeind, en dan is ze weer helemaal blij ei. Het komt er aan, maar nu nog even niet. En dat kun je alleen maar zelf bepalen :wink:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Hilde schreef:Ja, daar valt hij in terug en ik denk dat het door achteruitgaand zicht komt. Hij wordt weer een stuk alerter op vreemde mensen en hij begint weer meer honden stom te vinden. De vraag zit al een tijdje in mijn hoofd inderdaad, ook omdat hij eerder flauw is gevallen en toen ook al niet goed was. Hij zit medisch gezien nog niet in een dal, maar ik wil dat ook zo graag voor zijn. Zijn laatste dagen moeten geen ellende worden :(
Het is gewoon ook heel moeilijk, en niemand kan je daarin adviseren.

Miep loopt ook op haar eindje. Vanmiddag struikelde ze over 2 steentjes op de oprit en lag op haar kont. Maar dan help je (Pieter in dit geval) overeind, en dan is ze weer helemaal blij ei. Het komt er aan, maar nu nog even niet. En dat kun je alleen maar zelf bepalen :wink:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Heel veel succes vandaag, hoop dat ze wat voor Beau kunnen betekenen!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kruimel53 schreef:Wat Marjoleine schrijft klopte voor Kátur ook trouwens. Daar kwam een deel van de missende lol en rust vandaan. Hij werd doof en blind en dementeerde waardoor hij voor de andere honden raar en onvoorspelbaar ging reageren. Dat gaf veel spanning en leverde op het laatst ook matpartijen op, terwijl ik daarvoor eigenlijk nooit gedonder had met drie intacte reuen in huis. Was hij enigst hond geweest dan had dat minder gespeeld.
Ja, dat maakt denk ik echt uit.
Akke ging apart liggen, in een andere kamer zelfs. En ook niet meer bij mij op kantoor, terwijl dat ook gewoon kon. Daar kwamen de anderen nooit.
Ze trok zich terug en dat was dat. Het was, daar ben ik van overtuigd, ook haar keuze. Ze wilde rust. :(

edit: zijn dat niet bepaalde indianen die alleen op een berg gaan zitten wachten tot ze doodgaan? Dat idee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Succes bij DA :ok:
Hilde
Zeer actief

Doe later verslag. Alles goed met boeffie. Zonder muilkorf en zelfs kusjes gegeven aan de dierenarts. Het is duidelijk nog niet genoeg :D
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat je al snel bij een arts terecht kan Hilde.
Al is het maar om wat eigen onzekerheid kwijt te raken, want het is inderdaad heel moeilijk bepalen soms.

Het idee van Stepper zou ik toch ook in gedachten houden :ok:
Stepper schreef:Sterkte bij de dierenarts. Betreft de maag; mijn opa heeft trouwens ook veel maagklachten gehad met oa veel likken. Had enorme impact hij voelde zich rot en "oud gedrag" kwam terug en hij was echt sneu. Iberogast enzo is leuk maar soms moet je met harder geschut komen. Hier heeft omeprazol enorm geholpen toen
En dit klinkt best goed
Hilde schreef:Doe later verslag. Alles goed met boeffie. Zonder muilkorf en zelfs kusjes gegeven aan de dierenarts. Het is duidelijk nog niet genoeg :D
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn Hilde! Voor jou én voor Beau. :ok:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat fijn!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat het goed met hem is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Gelukkig :ok:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Pfew!!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Lees het nu pas, fijn dat het consult goed verlopen is Hilde. Moeilijk hoor, zo'n proces en dan afwegen wat wijsheid is.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Re: Wanneer is genoeg, genoeg? Edit: het is nog lang niet ge

Ja, ontzettend! We gaan ervoor dat dit het is.

Eerst even heel trots: muilkorf al snel afgedaan en hij heeft de DA zelfs zijn aai-mij-hier-plekjes laten zien. Dat is zó typisch Beau, op het moment dat ik het bijna opgeef laat hij ineens spróngen vooruit zien. Knuffelen met een vreemde is echt superzeldzaam, maar hij deed het maar mooi. Ze werkt holistisch, alles wat ze gedaan heeft zal ik achterwege laten maar de conclusie was: waarschijnlijk een zweer in de dunne darm. Daar ga ik (inderdaad :D) de Omeprazol voor geven. Ik ga (weer) van voer wisselen, zij dacht dat naast graan- en glutenvrij ook rijstvrij bij Beau zou passen. Verder ga ik twee supplementen combineren, hopelijk gaat dat allemaal wat doen. Ik ben positief gestemd!
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Go Beau!!

En dit klinkt allemaal behapbaar. Geen ingrijpende toestanden om te rekken maar gewoon aanpassingen die je prima kunt doen. Ik hoop dat Beau opknapt en dat je voorlopig van hem kunt blijven genieten. En hij van jou :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”