Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel Smuldier geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Re: Hoeveel Smuldier geven?

Ongelezen bericht door mim »

Sientje schreef:Amy is 21 kg. en krijgt 2 bakjes op een dag en af en toe 's middags 200 gram Purizon brok. Dat lijkt nu wel heel veel als ik de andere reacties lees....
Smokey, onze aus krijgt 7/8 ons vlees per dag en weegt rond de 20 kilo. Filou, dwerg teckel rond de 1.5 ons kvv per dag en weegt ong 5 kg.
Daarentegen Diesel, toller krijgt rond de 3 ons en dan is ze nog aan de stevige kant. Heel verschillend dus.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Verschilt echt per hond idd, ook mbt castratie, die van mij moest ik juist gaan bijvoeren na castratie haha.

Ik voer vooral op het oog en laat hem soms op de weegschaal staan. Hij weeg 32kg en krijgt 750gr tot 1kg kvv per dag in de winter periode, vanaf deze periode wordt er meer gelopen en krijgt hij soms 1250gr.
lunayvita
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door lunayvita »

Op Smuldier compleet pens staat 30 gram per kilo hond...
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

lunayvita schreef:Op Smuldier compleet pens staat 30 gram per kilo hond...
Als ik ze zoveel zou voeren zou ik ze kunnen omrollen :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:
lunayvita schreef:Op Smuldier compleet pens staat 30 gram per kilo hond...
Als ik ze zoveel zou voeren zou ik ze kunnen omrollen :mrgreen:
Nou idd. Xena ook
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Terwijl het weer precies is wat Zorro krijgt. En hij is niks te dik - als hij diep ademt zie ik in stilstand soms de ribben onder zijn rugspier. Wel heel grappig, zulke verschillen ook binnen honden van dezelfde leeftijd.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu is intact en bijna 3, weegt 32 kg en krijgt 800 gram per dag.
Als hij eet. Soms eet hij dagen niet. Maar dat is ook niet zo erg omdat hij het dus andere dagen er weer bij eet. Minder voeren werkt niet overigens.

Uma is gecastreerd, 3 jaar en weegt 20 kg :schrik:
Zij krijgt 300 gram per dag.

Cody is 5 en weegt 20 kg, gecastreerd en die krijg af en toe een hapje smuldier.
Brokken weeg ik niet, ik gooi gewoon zijn bak vol :F:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy is 18,5 kg en kreeg destijds 1 bakje Carnibest per dag plus nog wat beloningen (handjevol) door de dag heen. Dat was precies genoeg :)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou van 8 kilo, die daarmee wat te zwaar is sinds de castratie, krijgt ongeveer 120 gram Smuldier. En dan nog een klein kluifje en kleine snoepjes voor onderweg.
Maar goed, hij krijgt meestal brokjes en daarvan twee keer een klein handje.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola van ruim 10 kg en
Gecastreerd doet vier of vijf maaltijden met een pakje van 400 gram. Zij wordt snel dik en krijgt nauwelijks koekjes en zo. Ik heb eigenlijk nooit gekeken hoeveel ze zou mogen hebben, ik kijk naar d'r gewicht en haar buiklijntje.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Spike geef ik 4 pakjes op een dag nu. Hij is 45 kilo. Hij krijgt nu dus 1600 gram. Tussendoor geef ik hem niet zoveel.
Eerste dagen gaf ik hem 1200 gram maar leek me toch wat te weinig. Hij is ook aan de prednison en ik begreep dat ze dan ook meer trek hebben.
Al denk ik dat hij 6 pakjes ook wel weg zou krijgen. De schaal is binnen 2 minuten helemaal leeg als hij 800 gram krijgt. De bak wordt dan van binnen en van buiten nog helemaal schoon gelikt voor het geval dat er ergens iets achter gebleven zou zijn. :engel:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bumper69 schreef:Spike geef ik 4 pakjes op een dag nu. Hij is 45 kilo. Hij krijgt nu dus 1600 gram. Tussendoor geef ik hem niet zoveel.
Eerste dagen gaf ik hem 1200 gram maar leek me toch wat te weinig. Hij is ook aan de prednison en ik begreep dat ze dan ook meer trek hebben.
Al denk ik dat hij 6 pakjes ook wel weg zou krijgen. De schaal is binnen 2 minuten helemaal leeg als hij 800 gram krijgt. De bak wordt dan van binnen en van buiten nog helemaal schoon gelikt voor het geval dat er ergens iets achter gebleven zou zijn. :engel:

Je moet naar zijn flanken en buiklijn kijken, niet naar wat hij zou willen eten.
:mrgreen: Dan kon ik hier met drie van de vier m'n lol op.
Het kan bij grote hoeveelheden beter zijn het over twee maaltijden te verdelen.
De grootverbruikers poepen vooral heel veel op een heel grote maaltijd één keer per dag.
Verdeeld over twee keer hebben ze minder nodig en verteren ze meer.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol krijgt rond de zeven ons per dag..soms meer soms minder.Ik voer honden eten gezond / smuldier/naturis.
Ik geef ook vuile pens/ halve kip / yoghurt...maar dan vervang ik een maaltijd.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

dagmar88 schreef:
Bumper69 schreef:Spike geef ik 4 pakjes op een dag nu. Hij is 45 kilo. Hij krijgt nu dus 1600 gram. Tussendoor geef ik hem niet zoveel.

Je moet naar zijn flanken en buiklijn kijken, niet naar wat hij zou willen eten.
:mrgreen: Dan kon ik hier met drie van de vier m'n lol op.
Het kan bij grote hoeveelheden beter zijn het over twee maaltijden te verdelen.
De grootverbruikers poepen vooral heel veel op een heel grote maaltijd één keer per dag.
Verdeeld over twee keer hebben ze minder nodig en verteren ze meer.
Hij krijgt ook echt niet van mij wat hij zou willen hebben hoor.
En ik verdeel het ook. Hij krijgt twee keer.
Hij poept trouwens erg weinig hiervan. Zijn poep is ook nog niet helemaal vast, nog wat dunnig :E:
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik vind het erg veel! Als je kvv voert lijkt het altijd weinig omdat het binnen een paar seconden op is... :LOL: Smuldier adviseert 30gr per kilo lichaamsgewicht wat voor Spike uit zou komen op 1350 gr. De meeste honden worden daar zelfs te dik van en doen het beter op 25 gr/k. Max hier van 18 kg krijgt 1 bakje van 400 gr per dag, van andere merken voer ik maar 300 gr anders word hij te dik. Er zijn wel veel verschillen zoals je hier al hebt kunnen lezen dus goed kijken naar je hond blijft het belangrijkste!
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Zit er een dierenarts of welkoop o.i.d. bij jou in de buurt waar je makkelijk even binnen kan lopen om hem te wegen?
Vaak staat er wel zo'n grote weegschaal.

Ik zou hem voor nu gewoon eerst eens wegen en dan een week later weer.
Dan kan je zien wat er in een week tijd gebeurt met zijn gewicht en een bepaalde hoeveelheid voer.
Als hij duidelijk aankomt moet je minder geven, is hij afgevallen moet hij meer en als er eigenlijk niet veel veranderd is doe je het goed.
Gewoon even een periode wekelijks wegen.
Als je een aantal weken achter elkaar ongeveer hetzelfde gewicht hebt gewogen, dan weet je bij welke hoeveelheid jou hond goed op gewicht blijft.

Zelf weeg ik mijn hond sowieso wekelijks, net als de katten. Maar dat is voor mij makkelijker omdat ik een babyweegschaal heb staan waar alle dieren makkelijk op kunnen.
Voor ons hoort het bij de routine op zaterdag ochtend. Dan worden alle huisdieren gewogen.
Als het thuis niet kan is het logisch dat je het minder vaak doet. Over een poosje kan je het aan zijn ribben en figuur e.d. ook wel zien.
Dan ken je hem goed genoeg en is wegen niet meer noodzakelijk.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziggy voer ik een beetje op het oog, hij moet 100gr per dag maar omdat ik het niet afweeg zal hij onwillekeurig wat te veel krijgen want hij begint wat mollig te worden, dus daar moet ik ff op letten.
Rasta krijgt de rest van de halve rol en daar doet ie het prima op.
Volgens die man die mij steeds het voer meebrengt zou ik Ras een kilo per dag moeten voeren, volgens hun berekeningen :80: dat zullen we dus maar niet doen haha want dan kan ik hem rollen.
Hun honden voert ie ook via de berekening en vooral die ene is echt moddervet, gewoon zonde.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik begin met de richtlijn en pas dan, na verloop van tijd, aan op de hond.
Izzie van 20 kilo kreeg 400 gram Carnibest (ook gewoon vlees). Daar werd ze wel errug mager van (ze rent zich dan ook helemaal gek) dus ze krijgt nu 500 g met soms wat Renske extra in de ochtend als de ribben van mooi zichtbaar naar erg scharminkelig gaan.
Mijn vorige hond had de neiging om dik te worden dus die kreeg iets minder dan de richtlijn.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”