Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Metacam / NSAID is een gebruikelijk pijnstiller en ontstekingremmer voor oudere honden.
De ontstekingremmer zorgt er ook voor dat artrose 'rustiger' wordt.

Ik zou anabolen ook niet zo maar meteen doen, onze golden heeft het gehad op latere leeftijd naast pijnstilling, maar heeft tot twee keer toe nul effect gehad. Het is verder niet echt fijn spul. NSAID ook niet maar werkt in ieder geval rechtstreeks pijnstillend.

Ik denk overigens inderdaad wel dat in beweging blijven het beste is. Maar dat komt denk ik wel goed.
Hoop dat je binnen enkele dagen effect zult zien van de pijnstilling!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

eigenlijk zag ik de volgende dag al resultaat, een vrolijke enthousiaste Silky :cheer: :cheer:

Ik zou niet weten waarom ze zou moeten trainen in een aquatrainer? Ze moet juist rustiger aan doen, ze doet eigenlijk te veel :hmmm: Het mooiste zou zijn als ze wat over het erf scharrelt en haar rust neemt :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Super dat je positief resultaat ziet :ok: . Wie weet knappen haar spieren er ook wel van op als ze nu minder hoeft te compenseren/verkrampt te lopen, ben benieuwd hoe het de volgende keer bij de fysio is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ingrid48 schreef:eigenlijk zag ik de volgende dag al resultaat, een vrolijke enthousiaste Silky :cheer: :cheer:

Ik zou niet weten waarom ze zou moeten trainen in een aquatrainer? Ze moet juist rustiger aan doen, ze doet eigenlijk te veel :hmmm: Het mooiste zou zijn als ze wat over het erf scharrelt en haar rust neemt :wink:
Wat fijn dat je zo snel resultaat ziet :D

Het voordeel van een waterbak is dat de hond kan lopen en spieren van de poten trainen zonder dat er gewicht op rust.
De waterstand in de bak is dan zo hoog dat het gewicht van het lichaam (bijna) niet meetelt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”