Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verandering gedrag van de reu na dekken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Verandering gedrag van de reu na dekken

Ongelezen bericht door Shima »

Fotogravinnetje schreef:Wat ik mij afvraag... Bij de honden die vervelender worden qua gedrag, in hoeverre heeft dat met de leeftijd te maken?
Ik kreeg de indruk uit de antwoorden hier dat het maar een klein percentage is wat vervelender wordt, en het overgrote deel juist rustiger wordt rond loopse teven of niet verandert. Ik heb niet lopen turven, overigens, dus ik kan er naast zitten
Persoonlijk denk ik dat het aan de (niet) strakke hand van de baas ligt. De reu heeft dan wel gedekt en mag denken dat hij nu heel wat is, maar de baas bepaalt nog altijd wat de reu wel/niet mag. Direct even weer goed onder appèl zetten volgens mij. ;-) Ik heb geen ervaring met dekreuen, maar wel ervaring met hondenbaasjes. :tongue:
Zelfverzekerd is prima, maar vervelend gedrag niet, heel simpel. :pffff:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ollie is er absoluut niet door veranderd. Merk wel dat ie elke keer makkelijker en vooral vlotter dekt, het "charmante" en verliefde is er een beetje van af nu :') Hij maakt er ook helaas niet méér onderscheid van en is nog steeds ongelofelijk makkelijk verliefd op teven die helemaal niet loops hoeven worden :P Ook niks gemerkt van meer patsergedrag of zelfverzekerdheid eigenlijk. Oll is nu 6, de eerste keer dat ie dekte was ie bijna 3, was eind 2012, daarna 2,5 jaar niet en in de laatste 11 maanden 3 keer. Merk precies nul verschil :)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Shima schreef:
Fotogravinnetje schreef:Wat ik mij afvraag... Bij de honden die vervelender worden qua gedrag, in hoeverre heeft dat met de leeftijd te maken?
Ik kreeg de indruk uit de antwoorden hier dat het maar een klein percentage is wat vervelender wordt, en het overgrote deel juist rustiger wordt rond loopse teven of niet verandert. Ik heb niet lopen turven, overigens, dus ik kan er naast zitten
Persoonlijk denk ik dat het aan de (niet) strakke hand van de baas ligt. De reu heeft dan wel gedekt en mag denken dat hij nu heel wat is, maar de baas bepaalt nog altijd wat de reu wel/niet mag. Direct even weer goed onder appèl zetten volgens mij. ;-) Ik heb geen ervaring met dekreuen, maar wel ervaring met hondenbaasjes. :tongue:
Zelfverzekerd is prima, maar vervelend gedrag niet, heel simpel. :pffff:
Dat denk ik ook. Al zal de ene reu er sterker op reageren dan de ander, net als dat de ene hond een vreselijke etter is tijdens de puberteit terwijl de ander er probleemloos door wandelt. Maar je hebt er als baas toch altijd wel invloed op. En ik denk wel dat de gemiddelde hondenbaas (dus niet de gemiddelde forummer) net iets te veel toe laat van z'n hond :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

kloesje schreef:
Nanna schreef:
kloesje schreef: Daarnaast zet hij overal zijn territorium af, in eigen huis als er andere honden binnen zijn geweest en hij kan niet bij een ander in huis komen...

Daar kwam onder andere mijn twijfel vandaan :)
Dat valt onder de noemer onopgevoed. Zat niet-dekreuen die dat ook doen...
Het is pa na het dekken gekomen, maar wellicht is het een opvoed ding, dat kan ook.

Daarom ook graag alle ervaringen, wellicht zie ik teveel beren op de weg :lol1:
Een eigen reu van de Kelpiebrink? Toen ik bij de Kelpiebrink was, was er in het uurtje dat ik er op gesprek kwam 2 keer in huis gezeken. Er stond een zwabber paraat dus t lijkt er niet op dat t een uitzondering was. Ik denk dat het komt doordat er zoveel honden bij elkaar zijn en een weinig stabiele leefomgeving (rouleren van de groepen)
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Paisley schreef:
Een eigen reu van de Kelpiebrink? Toen ik bij de Kelpiebrink was, was er in het uurtje dat ik er op gesprek kwam 2 keer in huis gezeken. Er stond een zwabber paraat dus t lijkt er niet op dat t een uitzondering was. Ik denk dat het komt doordat er zoveel honden bij elkaar zijn en een weinig stabiele leefomgeving (rouleren van de groepen)
Nee Timber is geen nakomeling van een kelpiebrink reu.
Zijn afstamming is Allunga dai Muratori x Black & Tan Goliath (Qimmiq)

De keren dat ik er ben geweest werd er niet door de honden in huis geplast enkel door de pups en daarom stond er een zwabber klaar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”