Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knieband kapot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Knieband kapot

Ongelezen bericht door DesireeB »

ranetje schreef:Het ergste heb je denk ik nu bijna achter de rug.
Hopelijk gaat het steeds ietsje beter zodat je zelf ook weer een betere nachtrust krijgt :ok:
Dat denk ik ook wel ja, heb vannacht prima geslapen, wel wilde hij om 5.30 weer uit de bench maar heb niet toegegeven en hij gaf het na 10 minuten mopperen op dus daarna hebben we nog heerlijk kunnen slapen.

Inmiddels begint hij zijn poot steeds meer te gebruiken, als hij eenmaal een paar stappen verder is loopt hij echt op de poot, wel nog een beetje wiebelig en niet zijn volle gewicht erop maar wel duidelijk gebruiken.

Vanochtend was hij ook van mening dat we maar eens met de auto moesten, want hij is het stil zitten denk ik een beetje zat aan het worden. Woensdag op controle en dan gaan ook de hechtingen eruit voor zover ze nog niet opgelost zijn.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Spannend!! Vanavond controle afspraak bij de DA. Ben benieuwd, ondanks dat ik vind dat Maylo het goed doet.
Filmpje van vandaag
Afbeelding
Biothane
WashBar
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Succes.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Goed nieuws!! Maylo mag weer gewoon mee wandelen aan de riem, dus niet spelen en springen maar hij mag weer wat. Dierenarts was ook positief verrast over hoe snel en goed het bij hem gaat. Nu wel goed in de gaten houden dat hij zijn poot niet alsnog kapot maakt door te gek te doen. Over een maand weer controle.
Afbeelding
Biothane
WashBar
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat fijn!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Dat gaat de goede kant op! Super hoor.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Wat fijn dat het zo goed gaat.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

En we zijn alweer 3 weken verder na de operatie, toch wel erg blij met het resultaat en trots op Maylo!! :D

Overigens vorige keer vergeten te vermelden. Toen voor zijn operatie foto's werden gemaakt, bleken zijn heupen ook niet in orde te zijn we hebben het hier nog even over gehad en zolang hij geen pijn aangeeft hoeft hier niks aan gedaan te worden, dat is dan toch wel weer een opluchting. Enige dat wel echt gebeuren moet is de patella luxatie in zijn andere knie verhelpen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Erg interressant om te zien de fimpjes en wat fijn dat het zo goed gaat met hem :ok: , 17 Mei krijgt mijn Phantom een TTA operatie in Sleeuwijk, erg spannend en ben er ook wel nerveus voor :oeps:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:Erg interressant om te zien de fimpjes en wat fijn dat het zo goed gaat met hem :ok: , 17 Mei krijgt mijn Phantom een TTA operatie in Sleeuwijk, erg spannend en ben er ook wel nerveus voor :oeps:

Ja ik vond het ook erg interessant om filmpjes op te zoeken, vond het alleen zo jammer dat de filmpjes vaak per week gingen en soms per 2 weken. Dit terwijl de eerste dagen ze echt zoveel stappen vooruit maken.

Komt helemaal goed met dat spook van je :E:

Hier weer een nieuw filmpje van vandaag
Vorige week geen filmpje gemaakt, maar zijn herstel gaat nog steeds vooruit. Soms dan is hij iets te lomp en doet hij zichzelf pijn maar na een paar minuten is dit alweer voorbij, dit in tegenstelling tot voor zijn operatie toen kon hij soms wel 2 dagen pijn houden.

https://www.youtube.com/watch?v=dT5sPVk ... PfXAFvpZSJ
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Alleen maar goede berichten vandaag!!

Maylo is net op zijn laatste controle geweest en zijn geopereerde poot is helemaal in orde, hij mag in principe alles weer.
Als hij de wild heeft gedaan heeft hij soms nog wel wat last als hij na het lopen geslapen heeft maar dit is binnen 5 minuten al weg en blijft dan ook weg. Dierenarts gaf aan dat dit zo kan blijven of helemaal weg kan gaan. Maar Maylo wilde gewoon te snel en teveel, dus zoals het er naar uit ziet zal dit ook alleen maar beter worden.

Zijn andere knie welke steeds luxeerde is nu met de hand niet meer even te luxeren, dan moet je aardig je best doen en dit komt mogelijk omdat hij nu beide poten goed gebruikt. Hij geeft hier ook geen pijn aan en heeft sinds hij weer normaal kan lopen op 4 poten ook geen rare huppeltjes meer gehad. Deze poot hoeft ook niet geopereerd te worden tenzij hij er ooit als nog last van krijgt.

Zijn heupen bleken op de foto's ook niet heel mooi te zijn maar nog niet zo slecht dat er direct geopereerd moet worden en wederom loopt hij hier ook prima mee en geeft totaal geen ongemak aan dus ook dit zal alleen geopereerd worden als hij er wel last van krijgt.

Izzy was vandaag ook mee, want die bleek vorige maand ineens een kg aangekomen te zijn sinds ze hier is. Ik had haar geschoren en schrok een beetje wat er onder die vacht vandaan kwam. Dus even op de weegschaal gedaan bij DA om de hoek en dat was dus wel een flinke bevestiging van 6,2 naar 7,2 kg. nu net woog ze alweer 6,7. Ik heb flink op haar tussendoortjes gelet de afgelopen maand en haar brokken iets minder gedaan. Gevolg is nu wel dat ze buiten veel opzoek is naar eten, maar goed afvallen was wel echt nodig.
Afbeelding
Biothane
WashBar
gonnie
Zeer actief

Wat fijn dat het zo goed gaat.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben.
Maandag was Maylo niet lekker dacht ik, beetje sloom en wilde niet veel. Tot mijn vriend thuis kwam leek het een virusje te zijn, vriend komt thuis Maylo stond op en loopt sindsdien mank.
Waarschijnlijk had hij er dus al de hele dag last van, maar het manken deed hij nog niet.

Heb hem toen een pijnstiller gegeven want hij kon zichzelf geen houding geven, ik ben vervolgens 's nachts weer gaan werken en hoorde dinsdag ochtend van vriend dat hij ondanks dat Maylo pijnstilling had gekregen de halve nacht wakker heeft gelegen met Maylo. Wederom kon hij zichzelf geen houding geven en wist ook niet waar hij het zoeken moest.
Toen ik thuis kwam dacht ik, ik bel om 9.00 de DA wel, maar een paar minuten laten kroop/krampte Maylo helemaal in eens als een zielig hoopje lag hij te trillen en zijn haar viel uit als een gek.
Ik schrok me uiteraard rot op dat moment want Maylo heeft nog nooit op zo'n extreme manier pijn vertoond en alle alarmbellen gingen rinkelen dus heb direct de DA gebeld.
9.45 konden we terecht en is zijn poot nagekeken. Blijkt toch nog steeds patella luxatie te hebben en flink ook. Zijn knie schiet er nu nog makkelijker uit en is er moeilijker weer in te krijgen.
9 augustus wordt hij geopereerd hieraan en dan gaan we weer revalideren.

Ik baal echt vreselijk omdat het zo goed leek te gaan. Zijn achterhand begon eindelijk mooi gespierd te worden(ipv dat kippenkontje wat hij had, het begon nu echt vorm te krijgen) en we konden uren lopen. We zijn nu weer terug bij af en alles zal straks opnieuw moeten, tot zijn operatie is het vooral rust en pijnstilling.

Uiteraard doe ik het allemaal met liefde voor hem maar ik hoop dat hij hierna toch wat meer geluk heeft en nooit meer geopereerd hoeft te worden.
Afbeelding
Biothane
WashBar
gonnie
Zeer actief

Jammer dat zijn volgende knie nu toch geopereerd moet worden.
Hopen dat het na de operatie allemaal beter gaat.

Nooit leuk als honden wat mankeren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Gebeurt vaak dat de andere knie ook moet.
Jammer, maar daarna zal hij hopelijk weer helemaal prima zijn :ok:
Toen ik thuis kwam dacht ik, ik bel om 9.00 de DA wel, maar een paar minuten laten kroop/krampte Maylo helemaal in eens als een zielig hoopje lag hij te trillen en zijn haar viel uit als een gek.
Wat heeft haaruitval te maken met een (zeer) pijnlijke knie?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ranetje schreef:Gebeurt vaak dat de andere knie ook moet.
ik heb ook eerder ook haaruitval gezien bij extreme acute pijn, ook eens bij een hond met epileptie.

Is dat niet 'normaal'dan?
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Haarverlies kan veroorzaakt worden door stress. Ik heb een kortharige hond gehad die alleen verhaarde bij de dierenarts. Scheelde veel haar in huis.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sas schreef:
ranetje schreef:Gebeurt vaak dat de andere knie ook moet.
ik heb ook eerder ook haaruitval gezien bij extreme acute pijn, ook eens bij een hond met epileptie.

Is dat niet 'normaal'dan?
Ik ken het niet als zo extreem dat je op zo korte termijn, zoals bij Maylo, meteen verharen ziet.

Langdurige stress/pijn en haaruitval kan ik nog wel snappen, maar niet als het zo snel (in een paar minuten) toeslaat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

is ook een bekend verschijnsel van katten bij acute stress bv. bij de d.a. bossen haar vliegen er dan vanaf.
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Wat vervelend dit zeg :(
AfbeeldingAfbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat vervelend dat zijn andere knie nu ook geopereerd moet. Heel vervelend. Veel sterkte met de komende revalidatie!
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat sneu, sterkte :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Re: Knieband kapot en nog meer ellende

Even een kleine update, paar dagen niet echt op het forum geweest.
Ben dus afgelopen dinsdag ochtend bij de DA geweest, en Maylo andere knie moet nu helaas toch geopereerd worden.

Woensdag ben ik weer bij de DA geweest omdat hij ineens niet goed kon eten, hij kwijlde wel wat maar dacht van de pijn aan zijn poot. Tot hij zijn brokken amper weg kreeg, toen ben ik in zijn bek gaan kijken en had hij allemaal blaasjes had aan zijn lippen en voelde flink warm aan, nog even verder gekeken en zijn lymfklieren waren ook behoorlijk dik in zijn nek.
DA constateerde het zelfde incl koorts, kan een virus of infectie zijn. Pijnstilling kreeg hij al dus nu ook antibiotica meegekregen. Vrijdag weer naar de DA want hij werd maar niet beter, en dat zinde me niet. DA wilde hem graag direct zien ook ivm het weekend. Daar bleken de blaasjes inmiddels ook op zijn tong te zitten en hij had ook puistjes op zijn lippen en kin van het kwijlen. Wat het is weten we nog steeds niet, DA vond het nog niet noodzakelijk om een onderzoek te doen dit ook omdat hij dan onder narcose moet. Hij heeft een injectie gehad met dexamedium zodat de blaasjes weg gaan. Klein risico op maag darm bloedingen door de combinatie met novacam maar dat zou snel over zijn als hij een dag of 2 geen novacam zou krijgen.

Inmiddels lijkt Maylo iets op te krabbelen, eten doet hij gelukkig wel al die tijd goed alleen brokken is geen optie en er een pap van maken ook niet want het doet gewoon pijn. Nu krijg hij rodiworst en die plakjes kan hij uit de hand heel doorslikken zelf eten doet hij niet alleen uit de hand. Drinken is het zelfde verhaal, dat doet hij ook niet zelf maar alleen als het in zijn bek gespoten word. Het kwijlen is inmiddels wel al een heel stuk verminderd zijn ontlasting is 1 x diarree geweest maar verder elke keer netjes stevig, ook de puistjes zijn verdwenen en zijn koorts was donderdag avond al weg. Al met al lijkt het de goede kant op te gaan.

Nu hopen dat het goed blijft gaan, anders moet hij als nog onder narcose voor onderzoek omdat volgens DA dan zijn immuunsysteem stuk is, en dus mogelijk van alles aan het afweren is terwijl er niks ernstigs is.
Afbeelding
Biothane
WashBar
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Die puistjes/zweertjes zou op Lupus kunnen wijzen, dat is een auto-immuunziekte. Ik hoop voor je dat dat het niet is. Sterkte ermee!
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Die puistjes/zweertjes zou op Lupus kunnen wijzen, dat is een auto-immuunziekte. Ik hoop voor je dat dat het niet is. Sterkte ermee!
Ben net even wezen googlen, hoop het ook niet! Maar zijn poot is ook ineens superslecht terwijl het zo goed ging, en als ik het zo eens nalees kan het dus wel lupus zijn. Ook zijn haar valt behoorlijk uit.:ugh:
Als hij woensdag nog niet goed genoeg opgeknapt is ga ik terug, dan is ook de dexamedium uitgewerkt en dan mogen ze de onderzoeken doen die nodig zijn.
Hij wilde vandaag ook zijn rodiworst niet maar was aan de diarree dus dat vind ik niet spannend en de afgelopen week heeft hij weliswaar aangepast gegeten maar wel elke keer ruim voldoende en vandaag nog net niet de helft van een normalen portie. Drinken lukt met wat overtuiging wel maar ook niet zelfstandig.

Jezus wat kan dit een impact op jezelf hebben zeg, dag en nacht bedenken wat het kan zijn en de zorgen die je hebt.
Afbeelding
Biothane
WashBar
gonnie
Zeer actief

Dat klinkt allemaal niet zo goed.

Sterkte.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Dat klinkt allemaal niet zo goed.

Sterkte.
Dank je.
Klinkt inderdaad absoluut niet goed, hoop dat het snel over is of een duidelijke oorzaak zodat er iets aan gedaan kan worden en hij als nog opknapt want dit is niet hondwaardig. Hij slaapt alleen maar en als hij al wakker is dan is hij suf en heeft pijn aan zijn poot. Al een week lang 3 x per dag 10 minuten naar buiten voor een stukje dat hij normaal in 2 minuten zou lopen, en daarna is hij volledig gesloopt en gaat meteen slapen.
En dan nog het niet fatsoenlijk kunnen en willen eten en drinken, gelukkig heeft hij net wel een bak smuldier op wat hem erg goed smaakte.
Afbeelding
Biothane
WashBar
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat een nare ontwikkeling. Heel veel beterschap! Ik heb zelf de menselijke variant van lupus en weet dus hoe vervelend het kan zijn.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Morgen 9.30 wordt hij onderzocht, indien nodig onder lichte narcose ivm wegsnijden van blaasjes.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag bij de DA geweest. Wel nagekeken maar geen onderzoek gedaan, Maylo besloot gister avond ineens iets op te knappen.
Hij had al sinds donderdag thuis geen koorts meer, en gister avond waren de blaasjes in zijn bek zo goed als weg.

Maylo mag weer aan de pijnstilling en die lijkt nu goed zijn werk te doen, we hebben 2 zalfjes mee. Een voor in zijn bek, ivm geïrriteerd tandvlees en de laatste plekken van de blaasje ter verzachting. En een zalf voor op zijn lippen omdat de puistjes steeds open gaan waardoor hij er last van blijft houden.

Het overmatig kwijlen is sinds een dag of 2 ook al vrijwel weg, behalve met eten maar ook dat wordt steeds minder/

Maylo was 2 kg afgevallen in de afgelopen dagen :O: en moet echt weer terug op zijn oude gewicht komen, want hij was al super slank en heeft nu totaal geen reserves. Dus voor nu mag hij zoveel eten wat hij maar kan en heb ik een paar blikjes hills a/d meegenomen, dat smaakt erg lekker en zitten wat extra proteïne in. Mocht iemand goeiekopere alternatieven hebben hoor ik het graag.

Voor nu gaat het dus langzaam en gestaag de goede kant op. sinds de dexamedium sinds gisteren is uitgewerkt valt er ook weer een beetje te communiceren met hem en lijkt hij niet meer extreem depressief.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”