Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op m'n plek gezet door een HUS!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Op m'n plek gezet door een HUS!

Ongelezen bericht door Miranda »

Maeve schreef:Weet je nog toen Skadi mijn tas had geclaimd? Dat was vast ook een en al angst! :engel:
Dat is trouwens wel een heel grappig verhaal dat ik jullie niet wil onthouden :mrgreen:

Maeve zat bij ons, met haar tas naast zich. Skadi had wel belangstelling voor die tas, ze vond 'm interessant ruiken.
Plots steekt ze haar neus erin.
"Nee! Afblijven, die is van MIJ" zei Maeve streng.
Skadi kijkt haar eens peinzend aan en gaat liggen. En vervolgens steekt ze haar poot uit om die óp de tas van Maeve te leggen terwijl ze haar strák aankijkt :LOL: :LOL: :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

'Oh nee hoor mevrouw, ze moest even plassen omdat ze graag naar ander gezeik wou luisteren dan het jouwe. :mann: '
Maeve schreef:
Tara schreef:
dagmar88 schreef::engel: Ik had gewoon een hele andere naam geroepen.
Merel! Merel, kom eens bij mamsie. Meeereltje?! Ach toe nou...
Ik ga zonder je weg hoor!
"Merel, kijkes? Kijkes? Merel koekje, kijkes, koekje!"
"Merel! Ik waarschuw nog één keer!"
'Ik tel tot dríé! één.. twéééé...

..

Twee-en-een-halluf...'
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Miranda schreef:
Maeve schreef:Weet je nog toen Skadi mijn tas had geclaimd? Dat was vast ook een en al angst! :engel:
Dat is trouwens wel een heel grappig verhaal dat ik jullie niet wil onthouden :mrgreen:

Maeve zat bij ons, met haar tas naast zich. Skadi had wel belangstelling voor die tas, ze vond 'm interessant ruiken.
Skadi kijkt haar eens peinzend aan en gaat liggen. En vervolgens steekt ze haar poot uit om die óp de tas van Maeve te leggen terwijl ze haar strák aankijkt :LOL: :LOL: :LOL:
En niet veel later ging ze gewoon helemaal bovenop liggen terwijl ze mij aan keek met zo'n blik: 'zo, dat je 't ff weet :pffff: ' :LOL:
Manman, wat zou de HUS mevrouw daar van gevonden hebben? :engel:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik ben ook weleens op mijn plek gezet door een vermeende hondentrainster.
Zondagmiddag mooi weer in de Groene Weelde aan de achterkant de rustige kant zogezegd.
Ik was er met Spok en Orson , Spok los Orson vast.
Een dame, de trainster, was er met loslopende loopse hond.
Ze waarschuwde me netjes en ik zei dan doe ik Spok ook even vast die zij ondertussen stond te aaien terwijl hij lekker aan de kont van haar teefje stond te ruiken :mrgreen:
Ik nader haar dus en vraag haar om van Orson af te blijven omdat die niet geaaid wil worden.
Zij geeft aan hondentrainster te zijn en daarom ? willen alle honden door haar wel graag geaaid worden.
Ik zeg deze niet , deze wordt door niemand graag geaaid tenzij het zijn eigen baas is.
Vervolgens verzoek ik haar dus dringend van hem af te blijven en geef aan dat hij bijt als ze naar hem gaat lopen graaien.
Waarop ze mij het advies geeft hem in te laten slapen want dat is geen normaal gedrag en zij kan het weten als trainster.
Nou ipv stante pede naar de da te rennen zijn we maar gewoon naar huis gegaan :F:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Maeve schreef: Ik heb haar vraag beantwoord toen ze vroeg wat ik dan zoal deed in dit wereldje, en heb er daarna vooral op gehamerd dat een cursus sociale vaardigheden en marketing misschien een leuke uitbreiding voor haar CV zouden zijn :mann:
:LOL: :LOL: Gok maar zo dat ze geen nieuwe klant er bij heeft gekregen. Wat een gepoch.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ik neem geen enkele hus meer serieus. Ik kom ze wekelijks tegen hier en dan loop ik met een hond aangelijnd langs en laten ze de 15honden die ze bij zich hebben er toch op afstieren. Daarbij verwacht ik van een hus dat ze daadwerkelijk lopen met de honden maar diegene die ik tegenkom zetten de bus open en laten de honden vrij hun ding doen terwijl zij bij de bus wachten. Geen enkele controle hebbend op de groep en na een halfuur stapt de hele bende weer in en vertrekt. De eigenaar vd hond is in de veronderstelling dat de hond een fatsoenlijke wandeling heeft gehad maar dat is bij deze hussen absoluut niet het geval.
Ik generaliseer enorm besef ik maar ik ben er zo klaar mee want ze vergallen mijn wandelingen op diverse routes.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Ik ben ook weleens op mijn plek gezet door een vermeende hondentrainster.
Zondagmiddag mooi weer in de Groene Weelde aan de achterkant de rustige kant zogezegd.
Ze waarschuwde me netjes en ik zei dan doe ik Spok ook even vast die zij ondertussen stond te aaien terwijl hij lekker aan de kont van haar teefje stond te ruiken :mrgreen:
Ik nader haar dus en vraag haar om van Orson af te blijven omdat die niet geaaid wil worden.
Zij geeft aan hondentrainster te zijn en daarom ? willen alle honden door haar wel graag geaaid worden.
Ik zeg deze niet , deze wordt door niemand graag geaaid tenzij het zijn eigen baas is.
Vervolgens verzoek ik haar dus dringend van hem af te blijven en geef aan dat hij bijt als ze naar hem gaat lopen graaien.
Waarop ze mij het advies geeft hem in te laten slapen want dat is geen normaal gedrag en zij kan het weten als trainster.
Nou ipv stante pede naar de da te rennen zijn we maar gewoon naar huis gegaan :F:
Onbegrijpelijk! Jij rebel! :LOL:
Dat blijft toch ook een bijzonder fenomeen ja, mensen die menen dat alle honden hun aardig vinden. Coda heeft daar ook niks mee, dat soort figuren loopt ze juist met een grote boog omheen, om vervolgens een aai te halen bij iemand die haar 0,0 aandacht geeft. Dat vindt ze namelijk wel fijn :mrgreen:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Maeve schreef:
Miranda schreef:

En niet veel later ging ze gewoon helemaal bovenop liggen terwijl ze mij aan keek met zo'n blik: 'zo, dat je 't ff weet :pffff: ' :LOL:
Manman, wat zou de HUS mevrouw daar van gevonden hebben? :engel:
Oh, dat is duidelijk. Skadi accepteert geen leiding en is de baas. Die hond zit hier helemaal verkeerd :lol1: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Miranda op 17 mar 2016 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tineke
Zeer actief

Maeve schreef:
Tineke schreef:Ik ben ook weleens op mijn plek gezet door een vermeende hondentrainster.
Onbegrijpelijk! Jij rebel! :LOL:
Dat blijft toch ook een bijzonder fenomeen ja, mensen die menen dat alle honden hun aardig vinden. Coda heeft daar ook niks mee, dat soort figuren loopt ze juist met een grote boog omheen, om vervolgens een aai te halen bij iemand die haar 0,0 aandacht geeft. Dat vindt ze namelijk wel fijn :mrgreen:
Nou sowieso mensen die menen dat ze een ander moeten laten weten wat ze met hun hond moeten doen , of nog erger , menen te laten weten wat van andermans honden vinden.
Zo vroeg een dame mij ooit eens wat mij nu bezield had om de honden te kiezen welke ik had.
Leukste is nog dat ik haar zag aankomen met een paar rassen waar ik dus niets aan vind :mrgreen:
Dat is een stukje gezond verstand geweest bitste ik terug wat ontbrak toen jij ging kiezen, iets anders kan ik me niet voorstellen.
Ze taaide overigens zonder een woord verder af :mrgreen:
Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef: Oh, dat is duidelijk. Skadi accepteert geen leiding en is de baas. Die hond zit hier helemaal verkeerd :lol1: :mrgreen:
Je zou zo een toch op pad sturen met een Skadi, als ze het allemaal zo goed kan. Of met een Skadi én Coda! Zij kan dat want zij is goed :mann:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb zelden meegemaakt dat iemand zulke opmerkingen maakte dat ik terug ging katten.
Puppy Manu was 8 weken en ik liep trots met hem rond toen een vrouw me zei of ik wel wist waar ik aan begonnen was want deze honden bijten als ze volwassen zijn. Ik heb verbaasd gekeken en ben doorgelopen.
Ik doe dat of ik lach erom. Met terug katten zou ik mezelf toch behoorlijk tot het niveau verlagen.

Het enige wat ik ooit terug gezegd heb voor zover ik me kan herinneren is dat ik blij was voor mevrouw dat haar hond wél gehoorzaam was geboren. Mijn jonge Manu was zich toen nogal aan het misdragen door een sloot over te zwemmen, ik rende rood aangelopen langs de slootkant toen ze het nodig vond mijn paniekerige zelf nog even toe te sissen dat dit toch echt niet normaal was :pffff:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Maeve schreef:
Miranda schreef: Oh, dat is duidelijk. Skadi accepteert geen leiding en is de baas. Die hond zit hier helemaal verkeerd :lol1: :mrgreen:
Je zou zo een toch op pad sturen met een Skadi, als ze het allemaal zo goed kan. Of met een Skadi én Coda! Zij kan dat want zij is goed :mann:
Laat ze dan onze draak ook meenemen :engel:
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:In die reacties van tevreden klanten las ik dat ze met vijftien honden rondloopt.
Dat vind ik echt heel erg veel. Ik ben er niet van overtuigd dat je in je uppie zomaar even een roedel van die grootte kunt mannen.
Ik ook niet, ik vind vijftien ook veel te veel in je eentje.
Afbeelding

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Lol, wat een aanfluiting zo'n HUS mevrouw!

En wat betreft dat 'goede advies' geven, ik moet altijd heel hard mn tanden op elkaar houden als ik de jonge boxer reu aan de flex EN halti tegenkom. Niet mee bemoeien denk ik dan...
Maar ja aan de andere kant loopt dat arme beest met zn dolle buien zo een nekhernia of erger op.

Lastig soms hoor!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tara schreef:In die reacties van tevreden klanten las ik dat ze met vijftien honden rondloopt.
Dat vind ik echt heel erg veel. Ik ben er niet van overtuigd dat je in je uppie zomaar even een roedel van die grootte kunt mannen.
Nou, inderdaad.
Ik kom ze ook niet graag tegen, van die grote HUSsen waarvan de honden allemaal vrij spel krijgen.
Ik liep ooit in het bos met Mila en ineens stond er een ex-opvanghond voor mij. Die was mee met een HUS en had ons zien lopen en had blijkbaar meer zin om de wandeling met ons te vervolgen. :mrgreen: Toen moest ik dus op zoek naar die HUS-mevrouw om die hond weer bij haar af te leveren.
Onlangs was ik er ook getuige van hoe een HUS één van de honden niet meer in de bus kreeg, de hond liep de hele tijd over de parkeerplaats naar allemaal andere honden toe. Uiteindelijk had ze 'm te pakken en werd hij aan zijn nek- en konthaar opgetild en in de bus gesmeten. :schrik:

Dus nee, ik zou ook niet zo snel geneigd zijn advies van zo iemand aan te nemen ;-) Sowieso dat ongevraagd advies geven en dan pochen met papiertjes of 30 jaar ervaring... zal wel. Als ik advies wil, vraag ik dat zelf wel (en bepaal ook zelf aan wie ik dat vraag). Ik ga in zulke situaties overigens niet in discussie, maar pas de tactiek van negeren toe.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ach ja, de zelfbenoemde hondenfluisteraars, je zou ze toch in de kost hebben. :tongue:

Bij mij eentje die vond dat Jorla moest worden afgemaakt, ( maakt gebaar van mes langs de keel) want die was onbetrouwbaar, want die keek van hem weg. Die zou beslist eigen volk gaan grijpen. De andere berner was een eerlijke hond want die bleef strak terugkijken. :goeie:

En hier een mevrouw met veel verstand van honden, want ze kon de klapkaak van haar vriend aan. Gaat Jorla staan negeren terwijl ze voor mijn deur staat. Dus ik vraag vriendelijk of ze mijn hond wil begroeten omdat die zich anders onprettig voelt. Neenee, :neenee: zij wist het beter, onbekende honden moest je negeren. Bleef strak staan, dus ik als de gesmeerde bliksem mijn hond weg, want die heeft het dan anders weer gedaan als het mis zou gaan. Zo staat het geschreven dus zo moet het zijn. Alsof een hond geen eigen persoonlijkheid heeft en diens baas het na tien jaar niet het beste weet. :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Oh jee, dan heeft Kiki ook de leiding blijkbaar :schrik:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Deze hus zijn we tijdens de jachttraining al eens tegen gekomen. Alle honden los en er geen controle over. Elmo was toen nog een Elmootje ( 9 weken)en heb hem toen opgetild. Ze bemoeide zich ermee maar toen kreeg ze de hele jachtgroep (bijna allemaal kynologisch instructeur ) over zich heen. We hebben haar daar ook niet meer gezien. Hoor ik een paar weken later dat ze een hond is kwijt geraakt tijdens het uitlaten.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

We kunnen misschien een leuk :mann: roedeltje samenstellen om met mevrouw de gediplomeerde hondenuitlaatster mee te geven. Ik zag al: Coda, Skadi, Draki... Pasja meldt zich ook!
En dan wij allemaal op een rij gniffelend van achter een heuvel toekijken... :mrgreen:

Echt, ik word het ook zo kótsbeu, al die idioten tegenwoordig die denken dat ze omgang met honden kunnen kopen met een papiertje. :kotz:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Weet je ook hoe de hus heette? Ben heeeel erg benieuwd :engel:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ik heb onlangs wel een grappige bijna gelijkaardige situatie meegemaakt.
Stonden op een evenement, en één van onze S-pups was daar met zijn eigenaars. We hadden alledrie de kledij van onze kennel aan.
Komt er een mevrouw op ons af, meneer was ondertussen al bijna op zijn buik gepasseerd met hun enorm krom en kreupele :ugh: DH.

'Of ze er wel mee trainden, want dat is heel belangrijk met dat soort honden'.
Eigenaars, heel droog: 'ja'.
'Want voor je het weet, zijn die veel te gevaarlijk, en ze zijn echt moeilijk met mensen soms
Eigenaars: 'ga maar iets zeggen, manneke', waarna pup (8 maanden) zich tegen haar aanleunt, heftig kwispelend.
'Goh, dat moet je toch maar niet meer toelaten, dat hij zomaar naar mensen toegaat, hij moet toch altijd wachten tot jullie dat toelaten, hoor'.

Ikke, heel serieus:
'Ik heb het hen nog zo gezegd, ze hadden beter hun hond bij een deftige fokker gekocht'.
:mrgreen:

En toen snapte ze het helemaal niet meer. :denken:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ήυs schreef:Weet je ook hoe de hus heette? Ben heeeel erg benieuwd :engel:

staat in het bericht, happy walk
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

dagmar88 schreef:
Ήυs schreef:Weet je ook hoe de hus heette? Ben heeeel erg benieuwd :engel:

staat in het bericht, happy walk
Ah! Dat had ik even gemist. Ik ga eens kijken.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Als ik hier het groene of rode busje aan zie komen loop ik ook snel een andere richting op :ugh:

Ben nog geen goede hus tegen gekomen helaas
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik ben 1x een hus tegengekomen. We wilde omlopen maar ze liep naar de auto dus zijn we wel die kant op gegaan. Toen kwam ze een paar minuten later terug om te vragen of we 2 hondjes hadden gezien want die zaten dus niet in de bus! Ze namen wel vaker de benen als ze niet genoeg oplette.

Nou, dat is geruststellend zeg :roll:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

fenneke schreef:Als ik hier het groene of rode busje aan zie komen loop ik ook snel een andere richting op :ugh:

O, ik dat laatste overigens wel. Er loopt hier ook een dame rond die altijd maar drie of vier honden bij zich heeft en vaak genoeg ook één of twee honden aangelijnd. Zij let ook altijd heel goed op wat de honden doen en is veel met ze bezig tijdens de wandeling. Dan heb je dus niet te maken met zo'n enorme losgeslagen roedel.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ze zijn er ook vast wel hoor . Maar de 2 hier zijn dat niet .
Weg lopende honden , niet weten waar de honden zijn , jagende honden . dat is wat ik zie :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
fenneke schreef:Als ik hier het groene of rode busje aan zie komen loop ik ook snel een andere richting op :ugh:

O, ik dat laatste overigens wel. Er loopt hier ook een dame rond die altijd maar drie of vier honden bij zich heeft en vaak genoeg ook één of twee honden aangelijnd. Zij let ook altijd heel goed op wat de honden doen en is veel met ze bezig tijdens de wandeling. Dan heb je dus niet te maken met zo'n enorme losgeslagen roedel.
Zo doet een vriendin van me dat ook inderdaad :ok: Mocht ik ooit een HUS nodig hebben betaal ik wel extra zodat iemand zoals zij ze komt ophalen.
DeDiana
Zeer actief

fenneke schreef:Ze zijn er ook vast wel hoor . Maar de 2 hier zijn dat niet .
Weg lopende honden , niet weten waar de honden zijn , jagende honden . dat is wat ik zie :wink:
Ja, dat is helaas ook wat ik meestal zie. Die dame die ik noemde is de enige positieve uitzondering die ik in mijn eigen omgeving ken.

Ik vraag me overigens wel af hoe een HUS dat doet. Als een hond bijvoorbeeld de neiging heeft om te jagen, of niet altijd sociaal met honden van buiten de bekende roedel, mag zo'n hond dan niet mee met een HUS? Kortom, mogen alleen brave gezeglijke honden mee? Anders is het toch niet te doen om met zo'n grote groep te lopen? Of is dat dan op risico van de eigenaar?
DeDiana
Zeer actief

Tara schreef:De enige HUS die ik mijn honden zou toevertrouwen was er eentje die jagende honden weerde, en die gewoon eerlijk tegen mij zei dat ze mijn honden niet mee zou willen nemen. Gewoon omdat het korte lontje van Tara zou betekenen dat er teveel van haar alertheid zou worden gevraagd, wat ten koste zou gaan van de aandacht voor de andere vier (ze liep nooit met meer dan vijf honden) zou gaan.
Respect, en wat mij betreft tekent dat een goede HUS. :ok:
Ja, lijkt me ook iemand die er verantwoordelijk en realistisch mee omgaat. Als zij al zulke (logische) criteria heeft voor groepjes van vijf honden, dan vraag ik me dus wel af wat de criteria zijn voor iemand die er 15 bij zich heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”