De eigenaar heeft dit gelijk zelf besloten. Die blijft zich levenslang schuldig vinden en zal zich nooit vergeven dat dit gebeurt is.LongFields schreef:Ik las net in een online artikel van het AD dat de hond is afgemaakt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meisje (3) zwaargewond na aanval door hond
Moderator: moderatorteam
- Nobbygaard
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russels
- Aantal honden: 2
Re: Meisje (3) zwaargewond na aanval door hond
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zie nóg de reactie van een door zijn oma begeleid in een wandelwagen zittend kind met elastisch gaas om zijn hoofdje op mijn toenmalige honden toen die belangstelling hadden voor het kind en er op een gewone manier opaf liepen in het park hier.
Op het losloopstuk.
Kind werd helemaal hysterisch en oma legde me uit waarom: dit was het kind dat een tijdje geleden vreselijk te grazen was genomen door de eigen Rottweiler terwijl oma oppaste. Het had in de krant gestaan en zoiets ging ook toen al als een lopend vuurtje rond, dus ik wist dat het gebeurd was.
Hond was het kind aangevlogen en oma kreeg hem er in haar eentje niet vanaf. Het kind was al een paar keer geopereerd en had waarschijnlijk nog meer operaties tegoed.
De hond is direct ingeslapen.
Op het losloopstuk.
Kind werd helemaal hysterisch en oma legde me uit waarom: dit was het kind dat een tijdje geleden vreselijk te grazen was genomen door de eigen Rottweiler terwijl oma oppaste. Het had in de krant gestaan en zoiets ging ook toen al als een lopend vuurtje rond, dus ik wist dat het gebeurd was.
Hond was het kind aangevlogen en oma kreeg hem er in haar eentje niet vanaf. Het kind was al een paar keer geopereerd en had waarschijnlijk nog meer operaties tegoed.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- dagmar88
- Zeer actief
Heavy schreef: Precies , als het nog niet eerder is gebeurd is een hond niet agressief.
En als deze hond naast baas elke dag drie keer per dag bij de buurman voorbij sjokt is het een goeie sul volgens omstanders.
.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wat een hork die oma.. om met een getraumatiseerd kind wat nog in het verband zit van hondenbeten in een hondenlosloop gebied te gaan lopenmarian* schreef:Ik zie nóg de reactie van een door zijn oma begeleid in een wandelwagen zittend kind met elastisch gaas om zijn hoofdje op mijn toenmalige honden toen die belangstelling hadden voor het kind en er op een gewone manier opaf liepen in het park hier.
Op het losloopstuk.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een losloopstuk in een park is iets anders dan een losloopgebied.Anja schreef:Wat een hork die oma.. om met een getraumatiseerd kind wat nog in het verband zit van hondenbeten in een hondenlosloop gebied te gaan lopenmarian* schreef:Ik zie nóg de reactie van een door zijn oma begeleid in een wandelwagen zittend kind met elastisch gaas om zijn hoofdje op mijn toenmalige honden toen die belangstelling hadden voor het kind en er op een gewone manier opaf liepen in het park hier.
Op het losloopstuk.
Misschien moest oma daar wel door om weer thuis te kunnen komen nadat ze met kind de eendjes had gevoerd ............... weet jij veel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
afschuwelijk
jezus, je zal in zo'n steegje staan met je peuter en er komt zo'n joekel op je af. Brrr..

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het stukje losloopgebied in dat park is heel klein en was toen nog slechter aangegeven dan nu ( staat nu aan één kant een bordje) dus oma was geen hork hoor. Ze wist gewoon niet dat honden daar los mochten en maakte ook weer dat ze wegkwam.Anja schreef:Wat een hork die oma.. om met een getraumatiseerd kind wat nog in het verband zit van hondenbeten in een hondenlosloop gebied te gaan lopenmarian* schreef:Ik zie nóg de reactie van een door zijn oma begeleid in een wandelwagen zittend kind met elastisch gaas om zijn hoofdje op mijn toenmalige honden toen die belangstelling hadden voor het kind en er op een gewone manier opaf liepen in het park hier.
Op het losloopstuk.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Misschien begrijp ik het niet goed. Maar als er staat dat de hond nooit eerder agressief is geweest, ga ik ervanuit dat het een hond betreft die mensen normaal benaderd en geen neiging heeft om vreemden aan te vallen.Nanna schreef:Nakisha schreef: ALS deze berichtgeving klopt, lijkt het echt in alle opzichten een ongeluk..
Buurtbewoners laten aan onze redactie weten dat de hond uit de tuin van zijn baasje is ontsnapt door over een twee meter hoge schutting te springen.
Hoe is dat een ongeluk? En ontsnappen is één ding, maar om dan meteen op vreemden los te gaan vind ik alle perken te buiten. Als je er zo'n krokodil op na wilt houden zorg je ook maar dat ie niet kan ontsnappen ook.
En mocht dat kloppen... dan had deze eigenaar dus een normale, vriendelijke hond, een hek van 2 meter en de hond was vermoedelijk (?) nog nooit uitgebroken. Dan verwacht je zoiets toch ook niet? Ik kan me dan voorstellen dat je als eigenaar ook de schok van je leven krijgt. Een ding is zeker; hij heeft de hond meteen laten inslapen.
Of dat hier het geval is, is speculatie natuurlijk. Ik weet niet of de hond ooit eerder was uitgebroken, noch of de hond ooit onvriendelijk was tegen wie dan ook. Ik ging maar gewoon uit wat van er stond; een hond die nog nooit agressief was geweest.
Nalatigheid? Ik weet het niet. Zelf prefereer ik om toezicht te houden op mijn honden als ze buiten zijn. Dat is hier mogelijk niet gebeurd... of wel? Was de eigenaar thuis? Kwam de eigenaar meteen erbij toen de hond uitbrak? Ik weet het oprecht niet, het stáát er gewoon niet....
Ik noemde het een vermoedelijk ongeluk vanwege de combinatie ''niet eerder agressieve hond'' + ''hek van 2 meter''.

-
- Zeer actief
misschien is dat wel om menselijk gespuis buiten te houden 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Nou, ik kan je vertellen dat het ook zonder peuter heel erg eng issbientje schreef:afschuwelijkjezus, je zal in zo'n steegje staan met je peuter en er komt zo'n joekel op je af. Brrr..

Maar toch vreselijk hoor als je als moeder moet zien hoe zo'n beest zijn tanden in je kind zet.

- Bink2009
- Zeer actief
Beetje rare redenatie, hier in de straat heeft iedereen een schutting van 2m of hoger (in overleg met buren want 2m is wettelijke max. hoogte), maar dat is puur voor privacy. Onze schutting is bijv. 2.10 en die stond er al 6jr voordat er een hond kwam.Heavy schreef:Toch denk ik dat je al zelf je twijfels hebt over wat je hond zal doen als hij uitbreekt als je een schutting maakt van 2.00 meter . Dat is niet de standaard afmeting .
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Pff, ik las elektrisch gaas om het hoofdje.marian* schreef:Ik zie nóg de reactie van een door zijn oma begeleid in een wandelwagen zittend kind met elastisch gaas om zijn hoofdje op mijn toenmalige honden toen die belangstelling hadden voor het kind en er op een gewone manier opaf liepen in het park hier.
Op het losloopstuk.

Pas toen ik het voor de 3e keer las zag ik het. Snapte al niet waarom kind elektrisch gaas om hoofd had

Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Ήυs
- Zeer actief
Ze worden ook niet zo geboren.Heavy schreef:Ik blijf me afvragen hoe het mogelijk is dat zulke honden bestaan en geboren worden .
Gatverdamme
-
- Zeer actief
Ik denk van wel, ik denk dat die eigenschappen erin zitten en dat ze er onder bepaalde omstandigheden wel of niet uitkomen. ingefokte of per ongeluk aanwezige eigenschappen die er in een bepaalde situatie uit kunnen komen, de "doet ie anders nooit hoor "factor
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
-
- Zeer actief
Hoe schat je een rottie totaal verkeerd in, ja als eigenaar liefde maakt blind, maar als omgeving- die zijn vaak toch al geneigd dit soort grote donkere honden eng en dreigend te vinden
- dagmar88
- Zeer actief
Sas schreef:Ik neem een kop koffie, iemand een speculatie erbij?
Ha, lekker en op één been kun je niet lopen

- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Godallemachtig, wat een vreselijk incident!
Hoop van harte dat het meisje er weer helemaal bovenop komt. Erg triest dit.

Hoop van harte dat het meisje er weer helemaal bovenop komt. Erg triest dit.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat denk jij.Ήυs schreef:Ze worden ook niet zo geboren.Heavy schreef:Ik blijf me afvragen hoe het mogelijk is dat zulke honden bestaan en geboren worden .
Gatverdamme
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ήυs
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Dat denk jij.Ήυs schreef:Ze worden ook niet zo geboren.Heavy schreef:Ik blijf me afvragen hoe het mogelijk is dat zulke honden bestaan en geboren worden .
Gatverdamme
Dat klopt.
- Nakisha
- moderator
Dat is alweer een heel ander verhaal.... ik ga dat stuk zo eens opzoeken. Maar dan praten we eigenlijk niet meer over een hond die 'nooit agressief is geweest'. Meer over een hond die nooit beet omdat hij achter het hek zat.Heavy schreef:In hart van Nederland vertelde buren op camera dat ze de hond nooit buiten zagen lopen en dat hij altijd in de tuin zat en flink lawaai maakte en tegen de schutting opsprong als je voorbij liep . De schutting ziet er niet uit als een schutting van 2 meter en het is nog niet bekend of de hond er ook echt overheen is gesprongen .
Sommige honden worden wel degelijk geboren met agressieproblemen. Rhodi's hele nest was zo. En die pups hadden geen van zevenen tokkeneigenaren. Allemaal koppels en gezinnen die gewoon een leuke herdershond wilden, de meesten met sportambities. Het laat zich raden dat de meeste pups van het nest het geluk niet vonden toen het probleemgedrag zich openbaarde. Uiteindelijk verloren we het contact met de meeste eigenaren, maar we weten van een geval asiel, een geval ingeslapen, een geval herplaatst en twee (waaronder Rhodi) die met aanpassingen gewoon een leuk leven hebben gekregen. Een pup bleef bij de fokker en de laatste pup verdween volledig van de radar. Zoals ik al zei, de hondjes waren niet voor het geluk geboren door de erfelijke agressie.

In elk geval zal deze rottweiler nooit meer iemand bijten.
Wat betreft de 2meter schutting: het is de wettelijk toegestane maximum hoogte, dus dat vind ik niets bijzonders.

- Nakisha
- moderator
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Gelukkig dat dat geen modehond is![]()
De Rottweiler is dat wel.

20 jaar geleden ja, tot de galbakdalmatiërs. Sinds er een staart op moet is Donar sowieso compleet op zijn retour.
Ik heb ook al tijden geen Rottweiler meer gezien hoor 

-
- Zeer actief
ik ken er hier in de buurt welgeteld nog 1 en dat is een herplaats rottie X met een rugzakje
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Hier lopen er 3 waarvan er eentje niet deugt, die trok bijna mijn man van de fiets.

-
- Zeer actief
Vriendin heeft ze gefokt en wil er geen meer en vind de karakters ook zwaar kut , haar zus heeft er nog 1 die op de nominatie staat voor de spuit.Zie er hier ook zat lopen hoor.

-
- Zeer actief
Vriendin heeft ze gefokt en wil er geen meer en vind de karakters ook zwaar kut , haar zus heeft er nog 1 die op de nominatie staat voor de spuit.Zie er hier ook zat lopen hoor.

-
- Zeer actief
Ik zie hier ook redelijk veel Rottweilers. Er lopen in ons kleine rondje al zo'n 5 verschillende. Eentje loopt altijd los mee met zijn jonge baas, naast de fiets ook. Heel lieve lobbes en een intacte reu.
De rest is niet zo sociaal en eentje heeft mij laatst omver gekegeld toen ik hem wilde blokken van mijn honden. Ik vind ze echt prachtig maar ze loeren zo eng
De rest is niet zo sociaal en eentje heeft mij laatst omver gekegeld toen ik hem wilde blokken van mijn honden. Ik vind ze echt prachtig maar ze loeren zo eng

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.