Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onverenigbare karakters in kruisingen ?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Onverenigbare karakters in kruisingen ?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nee, dan Otto (maltezer x Engelse bulldog) :F:

Lijkt grappig, maar af en toe krijg ik een sik van die bulldoggenplaat voor z'n kop.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Cleva schreef:Volslagen flauwekul.
Ik heb pas nog (oprecht) vol interesse deze post van je gelezen:
Ik vind het inderdaad kuthonden. Een kutras eigenlijk.
Ik heb alle honden (dus ook rottweilers) lief maar binnen dat kader vind ik Rottweilers ontzettend lastig. Ze zitten standaard met zichzelf in de knoop tussen herder en molosser.

Binnen het spectrum *hond* zitten ze op een haast ondoenlijke kruising van behoeftigheden.
Ze willen contact maar kunnen er niet mee overweg omdat ze zo overdreven op zich zelf geënt zijn.
Ze willen luisteren maar zijn niet slim genoeg om te snappen wat ze horen.
Altijd dat conflict tussen looplust en erfhond.

Ik vind ze zielig. Het is altijd het een of het ander maar nooit allebei. Een wandelende klont twijfel.

Dat is echt het ras en niet hoe je er mee omgaat. De aard van het beest.
Je kunt er goed mee omgaan maar waarom zou je kiezen voor een hond met zulke eigenschappen?
Toen zat ik ook al met dit vraagstuk in m'n hoofd, of een kruising van "uitersten" wel lekker kan functioneren. Maar nu zeg je dat het flauwekul is? In welk opzicht? Want een Rottweiler is al heel wat jaren een rás. Dan zou het (met deze redenatie) met een directe kruising toch ook kunnen dat er tegenstellingen in een individueel karakter zitten?
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nanna schreef:Heeft hier een poos geleden niet een bericht gestaan over een kruisingnest tussen Poedel en Catahoula Leopard dog?
Ben benieuwd wat dáár van terecht is gekomen ;-)
Dat was in de vet-hoek. ;)

Ik heb al heel lang geen van de eigenaren meer gesproken, maar wat ik toen hoorde (toen waren ze 1,5 o.i.d.?) is dat ze en stuk pittiger waren dan een poedel, iets milder dan een Catahoula, maar wel met het drukke van een poedel, wat gemixt met Catahoula-eigenschappen dan weer niet altijd zo prettig was. Denk dat het wel goed gaat, ik ben er in elk geval geen ter herplaatsing tegen gekomen.

Edit, nee, toch niet in vet-hoek: Topic
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

Ik ben nog steeds blij met mijn Catahoula x Staffort.Ik vind het achteraf wel jammer dat je niet weet wat je te wachten staat behalve dat ik mij realiseerde dat ik niet een 'softy' zou krijgen.
Ik werd verrast door haar bijna obsessieve jachtpassie dan wel weer niet door de haar vastberadenheid om deze ook onverstoord vast te houden .
Wat mij wel helemaal is meegevallen is haar sociale karakter naar andere honden, Catahoula's zijn ook echt geen makkelijke honden.
Een ras als de Catahoula kende ik niet en ja, ze is ongelooflijk eigengereid en zelfstandig functionerend, ook al lees je van tevoren de raskenmerken, doch blijkt het moeilijk om deze voor mij echt goed in te schatten.

Ik vind haar echter wel mooier dan beide rassen,en misschien zelfs ook wel liever.(eigenlijk vind ik vooral de Staffort helemaal niet zo mooi) met haar bouw richting windhond, elegant en atletisch.
Aangezien ik visueel ben ingesteld, vind ik dit een pluspunt.

Ik ga wel voor de volgende keer voor een rashond omdat ik een duidelijk doel had welke toch niet zo bij haar past(Moon). Ik wilde geocachen met haar maar ze is te ongedurig om te wachten en reizen vind ze ook al niets, met haar argwaan van een Catahoula. Aan de lijn wandelen geeft veel onrust, hoewel ze keurig naast kan lopen, neen ze wilt rennen en vliegen in het bos en spelen met andere honden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

sirene schreef:
laeken schreef:<knip>
Maar al met al, geen kronkel, niet gestoord, gewoon niks voor Jan met de korte achternaam die een gewoon hondje wil.
Aha, da's wel heel iets anders als spreken van onverenigbare karakters.
En er zijn echt mensen die dat geloven. Op een amerikaanse lijst van mijn ras werd zo ook gepraat over de kruising met de Working Kelpie. Helemaal zot :piew:
Inmiddels kun je ze uit hun nachtmerrie helpen door de geweldige karakters van je kruisingen nu ze bijna 2 jaar oud zijn te beschrijven en ze gelijk in 1 klap de mond snoeren. :wink:
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Cleva schreef:Volslagen flauwekul.
Kijk, de enige juiste reactie.
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

-Gaby- schreef:
Nanna schreef:Heeft hier een poos geleden niet een bericht gestaan over een kruisingnest tussen Poedel en Catahoula Leopard dog?
Ben benieuwd wat dáár van terecht is gekomen ;-)
Dat was in de vet-hoek. ;)

Ik heb al heel lang geen van de eigenaren meer gesproken, maar wat ik toen hoorde (toen waren ze 1,5 o.i.d.?) is dat ze en stuk pittiger waren dan een poedel, iets milder dan een Catahoula, maar wel met het drukke van een poedel, wat gemixt met Catahoula-eigenschappen dan weer niet altijd zo prettig was. Denk dat het wel goed gaat, ik ben er in elk geval geen ter herplaatsing tegen gekomen.

Edit, nee, toch niet in vet-hoek: Topic
Helaas toch 1 kruising hiervan gezien op marktplaats die een ander tehuis zocht.
BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door BengalColdBlizz »

moira7765 schreef:Ik ben nog steeds blij met mijn Catahoula x Staffort.I
Heb zelf 2 catahoulas en via het forum hier zie ik dat jij een kruising hebt! Via Facebook ben ik gestart met een evenement "op zoek naar alle catahoulas in Nederland". Via de Facebookpagina Louisiana Catahoula Leopard Dog Nederland. :D Ik ben heel erg benieuwd hoeveel er precies in Nederland zijn. Zou je er een berichtje op willen zetten van Moon, als ik het zo kan inschatten zijn er sowieso al 4 broertjes/zusjes die zich aangemeld hebben (de eigenaren dan ;) ). Als je nog van andere nestgenootjes weet, of andere mensen met een catahoula (kruising) mag je ze er ook op wijzen! Of als je meer info weet over de vader/moeder? Als het goed is moet de nestgrootte 11 pups zijn geweest?!
Laat maar weten!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zou het geen idee zijn dat je pb's gaat sturen? ;) Het lid waar je het nu tegen hebt heeft maar een handjevol berichten geplaatst dus de kans dat ze dit leest is vrij klein. Als ze hier weer komt, zal ze eerder de pb zien.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”