Lijkt grappig, maar af en toe krijg ik een sik van die bulldoggenplaat voor z'n kop.
Moderator: moderatorteam
Ik heb pas nog (oprecht) vol interesse deze post van je gelezen:Cleva schreef:Volslagen flauwekul.
Toen zat ik ook al met dit vraagstuk in m'n hoofd, of een kruising van "uitersten" wel lekker kan functioneren. Maar nu zeg je dat het flauwekul is? In welk opzicht? Want een Rottweiler is al heel wat jaren een rás. Dan zou het (met deze redenatie) met een directe kruising toch ook kunnen dat er tegenstellingen in een individueel karakter zitten?Ik vind het inderdaad kuthonden. Een kutras eigenlijk.
Ik heb alle honden (dus ook rottweilers) lief maar binnen dat kader vind ik Rottweilers ontzettend lastig. Ze zitten standaard met zichzelf in de knoop tussen herder en molosser.
Binnen het spectrum *hond* zitten ze op een haast ondoenlijke kruising van behoeftigheden.
Ze willen contact maar kunnen er niet mee overweg omdat ze zo overdreven op zich zelf geënt zijn.
Ze willen luisteren maar zijn niet slim genoeg om te snappen wat ze horen.
Altijd dat conflict tussen looplust en erfhond.
Ik vind ze zielig. Het is altijd het een of het ander maar nooit allebei. Een wandelende klont twijfel.
Dat is echt het ras en niet hoe je er mee omgaat. De aard van het beest.
Je kunt er goed mee omgaan maar waarom zou je kiezen voor een hond met zulke eigenschappen?
Dat was in de vet-hoek.Nanna schreef:Heeft hier een poos geleden niet een bericht gestaan over een kruisingnest tussen Poedel en Catahoula Leopard dog?
Ben benieuwd wat dáár van terecht is gekomen
Inmiddels kun je ze uit hun nachtmerrie helpen door de geweldige karakters van je kruisingen nu ze bijna 2 jaar oud zijn te beschrijven en ze gelijk in 1 klap de mond snoeren.sirene schreef:Aha, da's wel heel iets anders als spreken van onverenigbare karakters.laeken schreef:<knip>
Maar al met al, geen kronkel, niet gestoord, gewoon niks voor Jan met de korte achternaam die een gewoon hondje wil.
En er zijn echt mensen die dat geloven. Op een amerikaanse lijst van mijn ras werd zo ook gepraat over de kruising met de Working Kelpie. Helemaal zot
Kijk, de enige juiste reactie.Cleva schreef:Volslagen flauwekul.
Helaas toch 1 kruising hiervan gezien op marktplaats die een ander tehuis zocht.-Gaby- schreef:Dat was in de vet-hoek.Nanna schreef:Heeft hier een poos geleden niet een bericht gestaan over een kruisingnest tussen Poedel en Catahoula Leopard dog?
Ben benieuwd wat dáár van terecht is gekomen
Ik heb al heel lang geen van de eigenaren meer gesproken, maar wat ik toen hoorde (toen waren ze 1,5 o.i.d.?) is dat ze en stuk pittiger waren dan een poedel, iets milder dan een Catahoula, maar wel met het drukke van een poedel, wat gemixt met Catahoula-eigenschappen dan weer niet altijd zo prettig was. Denk dat het wel goed gaat, ik ben er in elk geval geen ter herplaatsing tegen gekomen.
Edit, nee, toch niet in vet-hoek: Topic
Heb zelf 2 catahoulas en via het forum hier zie ik dat jij een kruising hebt! Via Facebook ben ik gestart met een evenement "op zoek naar alle catahoulas in Nederland". Via de Facebookpagina Louisiana Catahoula Leopard Dog Nederland.moira7765 schreef:Ik ben nog steeds blij met mijn Catahoula x Staffort.I