Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen? Update Overleden.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Wat zouden jullie doen?

Ongelezen bericht door crutz »

Snap beide kanten niet.
1. Niet dat er niemand al die uren in de kliniek is als er een opname is. Opname is toch niet voor niks.
2. Niet dat ze haar laten gaan terwijl hun voorkeur ivm nabloeden opnemen is.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Och, arme hond. Beterschap en sterkte!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dank je.

Daarom wilde Gerard haar meenemen, hij vond het maar niks dat ze daar alleen was.

Eigenlijk vind ik het ook niks om haar thuis te hebben, ze vertikt het om te eten dus krijg de anti-biotica er ook niet in.

Het is trouwens een adertje wat steeds knapt als ze een beweging maakt van schrik.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou hopelijk heb je toch wat kunnen slapen Gonnie en gaat het snel wat beter met Tama.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief

Ach, elke keer een kort hazenslaapje.

Maar de pijnstiller zit er in ieder geval in, heb de metacam gewoon in haar bekje gespoten.

Het is gek, maar Nikkie was gisteren heel blij dat Tama er niet was, ze heeft helemaal niet gesnauwd naar Jarah. Dat begon weer toen Tama weer thuis was.

Nikkie heeft ook de hele dag in de kamer naast me op de bank gelegen. Normaal ligt ze in een slaapkamer omdat Tama snauwerig is naar haar.

Was wel lekker rustig eigenlijk.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Net terug van de dierenarts waar we met vliegende vaart naar toe gingen omdat Tama volgens Gerard veel bloed had verloren. Ik kreeg ook de zenuwen omdat ze niet meer kon lopen.
Ik dacht dat ze dood aan het gaan was, hahaha, ze was gewoon helemaal suf van de valium.

Volgens de dierenarts reageren sommigen honden er heel erg op. Dus voorlopig geef ik dat niet meer.
En volgens de andere dierenarts zou ze alleen suf worden en nog gewoon naar buiten kunnen.

We hebben haar meegenomen in een dekbed. Dat ging erg goed nou ze zowat buiten westen was.

Doordat ze zo onder zeil was kon ik heel goed naar het wondje tussen haar teentjes kijken en als ik er aan zat reageerde ze wel.

Ze ligt nu te snurken in de bench. Was nog een heel gedoe om een zowat bewusteloze hond in een bench te krijgen, gelukkig heeft hij twee deuren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Wat een toestanden joh...heel veel beterschap voor die lieverd hoor!!
gonnie
Zeer actief

Weet iemand hoelang het duurt voordat een half pilletje vetranquil uit gewerkt is?

Ze blijft maar slapen en ik word gek van mijn man, die wilt de dierenarts alweer bellen. Terwijl de dierenarts gezegd heeft dat ze er wel een hele dag van kan slapen.

Ze slaakt af en toe wel rot gillen. Net of ze pijn heeft, maar ik heb vanochtend met een spuitje Metacam in haar bek gespoten.

Ze was om tien uur zowat onder zeil en slaapt sinds ze we terug zijn van de dierenarts nog steeds.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat kan dus heel lang duren. Anders even bellen, Gon, niet met die hond lopen sjouwen.
Daar wordt ze niet beter van.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

De dierenarts geeft aan de hele dag. Dus terug gaan om te vragen hoeft dan toch niet?

Het gillen kan nog een reactie op de narcose zijn mits ze ook ketamine heeft gekregen. Dat heeft niks met pijn te maken.
gonnie
Zeer actief

alinelaila schreef:
gonnie schreef:Weet iemand hoelang het duurt voordat een half pilletje vetranquil uit gewerkt is?

Ze blijft maar slapen en ik word gek van mijn man, die wilt de dierenarts alweer bellen. Terwijl de dierenarts gezegd heeft dat ze er wel een hele dag van kan slapen.

Ze slaakt af en toe wel rot gillen. Net of ze pijn heeft, maar ik heb vanochtend met een spuitje Metacam in haar bek gespoten.

Ze was om tien uur zowat onder zeil en slaapt sinds ze we terug zijn van de dierenarts nog steeds.
Nou daar heb je je antwoord dan toch?

Wel rot hoor. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Ja, dat wel. Maar ik hoopte dat iemand een leuker antwoord had, dat het maar twaalf uur duurt of zo. Hahaha.

Gerard heeft toch gebeld, ze moet morgenochtend zeker wat frisser zijn.

Hoop eigenlijk dat ze vanavond wel wakker is, anders kan ik weer geen antibiotica geven. Nou ja, ook geen ramp.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

crutz schreef:De dierenarts geeft aan de hele dag. Dus terug gaan om te vragen hoeft dan toch niet?

Het gillen kan nog een reactie op de narcose zijn mits ze ook ketamine heeft gekregen. Dat heeft niks met pijn te maken.
O, gelukkig. Zou dat wel vervelend vinden als ze pijn had.
We gaan ook niet terug. Ik heb gezegd dat ik mooi niet mee ga als hij wilde gaan.

Een hond van ons is aan de dunne, die heeft net hier twee keer binnen zitten kakken.
Toen vroeg Gerard is er nog genoeg finidair in huis? Ik wist gelijk wat hij wilde, hij wilde met een smoes langs gaan zodat hij kon gaan vragen hoelang het duurde voordat Tama wakker werd.
Hahahaha, ik ken hem alsof ik hem zelf gemaakt heb.

Ik zei als je het perse wilt dan ga je maar bellen hoelang het duurt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Die dierenarts van jullie zal onderhand de rode loper wel voor jullie neerleggen. Een betere klant krijgt hij nooit weer :wink: Maar ik zou het inderdaad gewoon even tot morgenochtend aan kijken. Is ze dan nog suf of gaat ze achteruit in de avond of nacht kun je altijd weer even bellen. Maar waarschijnlijk als er verder niks loos is dan is ze morgen wel weer een stuk fitter. Sterkte!
Afbeelding
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Sterkte ermee!
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Goed in de gaten houden! Als ze ACP heeft gekregen werkt dit 6 tot 8 uur. Bedenk wel dat dit geen pijnstiller is en ze pijnlijk kan zijn, maar ik ga ervan uit dat ze bij de DA voldoende pijnstilling heeft gekregen. Tip: neem haar temperatuur eens op. Van ACP kunnen honden onwijs afkoelen, dit kan meespelen in minder goed wakker worden.
Succes.

Edit: ik lees even terug maar alleen metacam is echt geen afdoende pijnstilling voor operatie als dit!!! En van een normale dosis ketamine gaat een hond echt niet gillen!!!!
Laatst gewijzigd door Chiki op 02 mar 2016 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Dat kan dus heel lang duren. Anders even bellen, Gon, niet met die hond lopen sjouwen.
Daar wordt ze niet beter van.

Gerard heeft gebeld en het moet morgenochtend beter gaan.

Ik ga ook niet meer met haar sjouwen.

Ze probeert al overeind te komen, maar dat lukt niet en daarom gilt ze. Ze wilt echt omhoog.

Ze voelt nu gewoon warm en vanochtend was ze ijskoud.

Dus ik ben er wel gerust op.

Als ik mijn hand op haar kop hou dan wordt ze rustig, moet dan alleen wel oppassen dat ze niet ineens weer kan staan. Want dan bijt ze denk ik.

wat een bocht is dat vetranquil. Als ik dit had geweten had ik een kwart pilletje gegeven inplaats van een halve. Ik zei dat ik het niet meer gaf, maar dat vond de dierenarts geen goed idee. Hij zei dat ik haar dan eerst maar eten moest geven en laten plassen en dan een kwart geven of daar weer de helft van.
Hij zei dat het nu wel belangrijk was dat ze rustig bleef.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Chiki schreef:Goed in de gaten houden! Als ze ACP heeft gekregen werkt dit 6 tot 8 uur. Bedenk wel dat dit geen pijnstiller is en ze pijnlijk kan zijn, maar ik ga ervan uit dat ze bij de DA voldoende pijnstilling heeft gekregen. Tip: neem haar temperatuur eens op. Van ACP kunnen honden onwijs afkoelen, dit kan meespelen in minder goed wakker worden.
Succes.

Edit: ik lees even terug maar alleen metacam is echt geen afdoende pijnstilling voor operatie als dit!!! En van een normale dosis ketamine gaat een hond echt niet gillen!!!!
Vanochtend had ze 37,2, maar ze heeft meestal rond de 37,4 dus dat was niet echt onderkoeld.
Ze heeft bij de dierenarts gisteren pijnstilling gehad. En vanochtend moest ik haar weer pijnstilling geven, dat heeft ze ook gehad.

Ik weet wat het gillen is, ze wilt overeind maar dat lukt nog niet, dus dan gaat de dramaqueen gillen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Yara schreef:Die dierenarts van jullie zal onderhand de rode loper wel voor jullie neerleggen. Een betere klant krijgt hij nooit weer :wink: Maar ik zou het inderdaad gewoon even tot morgenochtend aan kijken. Is ze dan nog suf of gaat ze achteruit in de avond of nacht kun je altijd weer even bellen. Maar waarschijnlijk als er verder niks loos is dan is ze morgen wel weer een stuk fitter. Sterkte!
De controle's zijn gewoon gratis hoor.

Maar ik denk dat het de goede kant op gaat.

Gerard is net als Tama snel in paniek, en heel soms slaat dat op mij over, zeker als ik slecht geslapen heb.

Ze probeert nu overeind te komen en omdat het niet lukt gilt madam. En Gerard kan daar slecht tegen, die blijft Tama maar roepen, heb gezegd dat hij moet stoppen met dat gezeik van hem.
Dat hij dit gewild heeft en hij de consequenties maar moet dragen.

Het komt echt wel goed met haar, vanochtend was ik ook even in paniek. Maar dat is wel over.
Over veertien dagen is het leed geleden, tenminste dan gaan als het goed is de hechtingen eruit.
Maar als die wat langer moeten blijven zitten mag ze dan wel aangelijnd mee naar het bos.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Yara
Zeer actief

Kun je haar niet een beetje ondersteunen met het opstaan? Of wil ze dat niet? Vaak als ze eenmaal staan en wat stapjes gedaan hebben dan knappen ze ook wel snel weer op. Ze reageert wel heel heftig overal op. Hoe groot waren die bultjes die zijn weggehaald?
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik denk dat er al meer rust in de kiet is als Gerard ook een valiumpje krijgt :mrgreen: Laat die hond maar lekker bijkomen, ze gaat vanzelf wel weer eten. En anders de AB er maar met dwang in, ze hoeft niet alles maar leuk te vinden. Stuur je Gerard even voor een boodschapje weg en dan ga je even knutselen met die pil.
gonnie
Zeer actief

Nou, ze is opgenomen in Dordrecht, ze ging steeds sneller hijgen. En harder gillen.
En raakte steeds verder weg.

Heb haar temperatuur opgenomen en dat was 40,5 graden.
Wij weer de dierenarts gebeld, konden gelijk komen bleek ze al een beetje uitgedroogd en ze had een beetje bloedarmoede. Maar ze vond dat ze wel erg heftig op de vetranquil reageerde.

In Dordrecht zei de dierenarts dat sommige honden wel 48 uur onder zeil blijven.

Maar dat het bij zo operatie wel nodig is omdat anders heel die rits open gaat.

Nou daar kreeg Tama het niet voor. Het was zodat ze niet zo agressief zou zijn.

Jarah haar melklijsten zijn allebei in een keer verwijderd en die kreeg geen vetranquil.

Nikkie is weer blij dat we zonder Tama terug kwamen. Jarah vindt het ook prima, ze zitten nou allebei heel parmantig naast me op de bank.

Gerard is echt eigenwijs, staat er in Dordrecht een koffiezetmachine, wilt hij koffie pakken, blijf dat apparaat herrie maken, zegt die dierenartsassistent dat het waterreservoir leeg is, Gerard er toch weer op drukken omdat hij een knopje met een kraantje zag om te vullen. En gewoon daarna er toch weer twee keer op drukken omdat volgens hem dat knopje was om het waterreservoir te vullen, terwijl die man zei dat het leeg was en het niet werkte.

Je schaamt je toch dood.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Yara schreef:Kun je haar niet een beetje ondersteunen met het opstaan? Of wil ze dat niet? Vaak als ze eenmaal staan en wat stapjes gedaan hebben dan knappen ze ook wel snel weer op. Ze reageert wel heel heftig overal op. Hoe groot waren die bultjes die zijn weggehaald?
De ene mammatumor was iets groter dan een golfbal, volgens Gerard zo groot als een tennisbal, maar dat is een beetje overdreven, dan waren er nog een paar kleintjes en er is een vetbult uit haar lies gehaald, en een zwart bultje zo groot als een knikker op haar dijbeen. Dat noemde ik haar stresbultje daar beet ze op als ze gestrest was.

Van die vetbult wist ik niet dat hoorde ik toen ik belde en toen vroeg de assistente of de dierenarts dat stresbultje weg mocht halen want hij was nog bezig.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Re: Wat zouden jullie doen? Update opgenomen.

Ongelezen bericht door marian* »

Oh jee ik hoop dat ze er snel bovenop komt! En heel eerlijk gezegd kon jouw Gerard in het vervolg het rambam krijgen van me.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

gonnie schreef:Nou, ze is opgenomen in Dordrecht, ze ging steeds sneller hijgen. En harder gillen.
En raakte steeds verder weg.

Heb haar temperatuur opgenomen en dat was 40,5 graden.
Wij weer de dierenarts gebeld, konden gelijk komen bleek ze al een beetje uitgedroogd en ze had een beetje bloedarmoede. Maar ze vond dat ze wel erg heftig op de vetranquil reageerde.

In Dordrecht zei de dierenarts dat sommige honden wel 48 uur onder zeil blijven.

Maar dat het bij zo operatie wel nodig is omdat anders heel die rits open gaat.

Nou daar kreeg Tama het niet voor. Het was zodat ze niet zo agressief zou zijn.

Jarah haar melklijsten zijn allebei in een keer verwijderd en die kreeg geen vetranquil.

Nikkie is weer blij dat we zonder Tama terug kwamen. Jarah vindt het ook prima, ze zitten nou allebei heel parmantig naast me op de bank.

Gerard is echt eigenwijs, staat er in Dordrecht een koffiezetmachine, wilt hij koffie pakken, blijf dat apparaat herrie maken, zegt die dierenartsassistent dat het waterreservoir leeg is, Gerard er toch weer op drukken omdat hij een knopje met een kraantje zag om te vullen. En gewoon daarna er toch weer twee keer op drukken omdat volgens hem dat knopje was om het waterreservoir te vullen, terwijl die man zei dat het leeg was en het niet werkte.

Je schaamt je toch dood.
Gottegot, wat een gedoe.
Hopelijk knapt ze snel weer op en hopelijk schiet Gerard ook weer in relax stand nu ze 'veilig' is.

Succes en sterkte!
gonnie
Zeer actief

Hahaha, nou ik wil er niet vanaf hoor, hij heeft zich zelf ook niet gemaakt.

Maar in dit soort situaties heb je niks aan hem.

De navigatie zei dat hij naar links moest, blijft hij voor het groene stoplicht voor rechtdoor staan, vraagt hij aan mij waar hij naar links moest, ik zei je ziet dat stoplicht toch wel wat op rood staat voor linksaf? Zag hij gewoon helemaal niet staat hij daar te klungelen, hij was volgens mij compleet in paniek.

Een voordeeltje we gaan nu niet op vakantie. Zegt hij, maar dat moet ik eerst zien en dan geloven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Cleva schreef:Ik snap die senseozooi trouwens ook niet, hoor.

Als je revolutionair gaat zitten doen over koffie zetten dan moet je niet alsnog met water en filters aan komen schijten.
Dan begrijp ik het niet meer.
Het was niet echt een Senseo, meer zo professioneel apparaat waaruit je ook water kan halen voor thee.

Ik drink thuis wel thee, thee uit dat soort apparaten is meestal niet te drinken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Ja, dat is zeker smerig. Thee smaakt dan echt niet meer naar thee.

Soms zetten mensen thee in van die potten waar je ook koffie in kan zetten, dan proeft je thee naar koffie. Brr, ik lust helemaal geen koffie.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Yara
Zeer actief

Jeetje wat heftig dat dit zo verloopt. Is volgens mij normaal gesproken toch niet een hele heftige ingreep? Al is een golfbal dan wel weer redelijk groot. Hoe is de prognose nu verder? Die koorts lijkt me toch niet zo goed. Maar wel fijn dat jullie haar hebben laten opnemen. Hopelijk is ze vlug weer in orde! Sterkte voor jou, ook met je man. Daar zul je je handen ook vol aan hebben vermoed ik.

Yara heeft ook een bultje bij de tepel, net geen erwt maar dat laat ik mooi zitten als ik dit zo lees.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Als ze uit die coma kan komen is de prognose goed. Ze reageert gewoon heel erg heftig op de vetranquil.

De dierenarts die ons vanavond in Gouda hielp zei dat zij zelf nog nooit zo heftige reactie op dat medicijn had meegemaakt.

Nou je kan nog beter een klein kind hebben dan Gerard in dit soort situaties.

Ik heb ook weleens geen zin om me altijd groot te houden, maar een iemand moet het hoofd koel houden.

Een van de dierenartsassistentes zei dat ze het een van de ergste operaties vond, een poot amputeren is minder heftig vond zij, maar ik zou een poot laten amputeren helemaal niet laten doen bij mijn honden.
Laatst gewijzigd door gonnie op 03 mar 2016 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mens mens wat een ellende. :jank: Ik duim dat het allemaal goed komt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”