Lady Galga schreef:En Lady Gaga, ik denk zomaar dat wij beter op de hoogte zijn dan jij ! Fijn dat je iets aan het leed wilt doen maar ik adviseer je om je aan te sluiten bij groepen die beter op de hoogte zijn en al heel erg lang werken om dit dierenleed te stoppen !
Dank voor je advies.
Voor je info, ik ben al in contact met verschillende organisaties in verschillende landen. Het is fijn dat je denkt dat je het beter weet. Ze hebben me goed ingelicht en ik ben ook ter plaatsen geweest. Er zijn genoeg organisaties die een verbod op deze specifieke jacht willen. Nogmaals, ik heb het niet over het jagen in het algemeen. Daarvan weet ik ook genoeg, ik ben in een jagersfamilie opgegroeid, mocht het willen weten. In Spanje zelf heb ik mensen gesproken die ervan overtuigd zijn dat het verbod de oplossing is en dat de druk buiten Spanje moet komen. En in Spanje daaraan ook werken.
Met deze manier van jagen - zonder geweer -, zie het een beetje als de vossenjacht in Engeland, zijn de honden niets meer dan een werktuig. Ze hebben absoluut geen status. Daarom worden ze niet makkelijk in Spanje geadopteerd, ze worden niet gezien als huisdieren. Het aantal zwerfhonden is enorm. Daarom zijn er perreras, de dodingsstations. De executies zijn massaal. En zo lang als men zo jaagt zullen de tradities blijven.
Ik zal verder niet meer daarin in discussie gaan. Ik heb bewust voor de thema van mijn petitie gekozen, ik hoef het niet te verdedigen. Gelukkig ben ik niet de enige die aan de situatie werkt. Op verschillende manieren zijn mensen en organisaties bezig. Hopelijk komt er verandering.
Wel wil ik jullie bedanken voor het meedenken. Jullie weten dat, net als bij het opvoeden van een hond, positieven aanmoedigingen beter werken dan straffen en blaffen… Ik luister graag naar iedereen die een oplossing heeft.
Een hele fijne avond![/quote]
Mijn god zeg, hoe arrogant kan je het hebben, succes