cindymaes schreef:Riva is ook gewoon zonder roesje op de foto gezet, als de Da kundig genoeg is en er ervaring mee heeft ( en genoeg hulp bij een zware hond) krijgt hij bijna iedere hond zonder roesje op de foto. Riva weegt 47 KG en is behoorlijk onzeker. Maar door het snelle en adequate handelen van de DA lag ze op haar rug in het bakje voor ze het door had, haha. De foto's zijn zo genomen, dus voor ze erg in had stond ze alweer op 4 poten.crutz schreef:Hippo schreef:Ik laat mijn honden ook zonder roesje röntgenen (van den Heuvelkliniek in Best). Slechts zelden hoefde die DA een roesje te geven om de hond goed op de foto te zetten. Rug, ellenbogen en heupen voor minder dan € 100,- (sportkeuring). Je krijgt de foto's zowel geprint als op CD-ROM mee.
Bij mijn eigen DA moet ik betalen voor het consult (€ 32,-) en dan € 85 per foto...
Toevallig vorige week daar geholpen bij de foto's van een Cane Corso en die was licht weg gespoten. Maar ook ruim 60 kilo vriendelijke reus, daar stoei je niet zo makkelijk mee
Neem van mij aan.... kennis en kunde is geen garantie om een hond zonder roesje onder een röntgen apparaat te krijgen.
Edit: een onzekere hond is zeer zeker beter te handelen dan een zelfzekere hond die heeft besloten niet mee te werken. Dus idd hond afhankelijk