Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen met hond naar het bos tips?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Alleen met hond naar het bos tips?

Ongelezen bericht door Lemuria »

dagmar88 schreef:
_Inge_ schreef:Lol loop elke dag alleen door het bos...of andere gebieden. Alleen niet als het donker is.

Heerlijk juist. Maar ja, ik hoef nergens op tijd te zijn, dus houd lekker m'n eigen nachtbrakersritme aan.
In het bos loop ik alleen als de maan genoeg licht geeft, het strand en de dijk zijn altijd goed te doen.
:mrgreen: En met een zwakke blaas is echt alleen zijn wel zo fijn.
De honden nemen 's nachts wel veel meer ruimte. Kan toch geen kwaad en ze zijn er ook meteen weer als je roept.
Dát lijkt me nou het einde. Bij maanlicht over het strand lopen. Alleen zo'n eindeloze vlakte voor je. Ik moest volgend jaar toch maar eens een vakantietje naar Texel doen :love:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

dagmar88 schreef:
_Inge_ schreef:Lol loop elke dag alleen door het bos...of andere gebieden. Alleen niet als het donker is.

Heerlijk juist. Maar ja, ik hoef nergens op tijd te zijn, dus houd lekker m'n eigen nachtbrakersritme aan.
In het bos loop ik alleen als de maan genoeg licht geeft, het strand en de dijk zijn altijd goed te doen.
De honden nemen 's nachts wel veel meer ruimte. Kan toch geen kwaad en ze zijn er ook meteen weer als je roept.
Ik heb er wel de tijd voor maar ik vind het niet fijn. Over de dijk doe ik wel trouwens of langs de weilanden maar niet het bos in of door een gebied waar geen huizen in de buurt staan. Wil wel wat licht in de verte hebben van huizen haha
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Om niet te verdwalen, of beter gezegd de auto weer terug te vinden als ik ben verdwaald, gebruik ik de gps op mijn telefoon.
Sindsdien vind ik het ook geen enkel probleem meer om te verdwalen. Voordat ik een telefoon met gps had, heb ik geregeld onbedoeld wandelingen van 4 of 5 uur gemaakt omdat ik verdwaalde en niemand tegenkwam die de weg kon wijzen. Ook niet heel erg verder, maar als het dan langzaam donker begint te worden in het bos, waar je dus geen hand voor ogen meer ziet en daardoor ook weet dat je het dus niet eens zult zien als je weer in een bekend gedeelte bent beland, vond ik niet zo'n succes. Ik moet wel zeggen dat ik echt een heel beroerd richtingsgevoel heb, dus gps op je mobiel is dan wel een uitkomst.
Lemuria

DeDiana schreef:Om niet te verdwalen, of beter gezegd de auto weer terug te vinden als ik ben verdwaald, gebruik ik de gps op mijn telefoon.
Sindsdien vind ik het ook geen enkel probleem meer om te verdwalen. Voordat ik een telefoon met gps had, heb ik geregeld onbedoeld wandelingen van 4 of 5 uur gemaakt omdat ik verdwaalde en niemand tegenkwam die de weg kon wijzen. Ook niet heel erg verder, maar als het dan langzaam donker begint te worden in het bos, waar je dus geen hand voor ogen meer ziet en daardoor ook weet dat je het dus niet eens zult zien als je weer in een bekend gedeelte bent beland, vond ik niet zo'n succes. Ik moet wel zeggen dat ik echt een heel beroerd richtingsgevoel heb, dus gps op je mobiel is dan wel een uitkomst.
Ja die gebruik ik ook! Helaas vreet dat wel de batterij in hoog tempo leeg. Dus ik stond eens zonder gps én zonder de mogelijkheid om nog iemand te bellen, midden in een onbekend heideveld :mrgreen:
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ytje »

Heb die sportapp gedownload ja dan kan je je route zien en zo ook weer makkelijk terug lopen mocht je echt verdwalen. Ben ook wel benieuwd hoeveel we lopen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het Staphorsterbos nog wel. Dat lijkt me zo'n beetje de veiligste plaats in Nederland om als vrouw alleen te gaan lopen.

Ik als man kom regelmatig met mijn honden in het bos. Heel opvallend vind ik dat vrijwel alle wandelaars met honden, vrouwen zijn. En dan vrijwel altijd alleen. Mannen kom ik zelden tegen. Hooguit een enkeling op een mountainbike.
Vreemd, ik kan het niet verklaren.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zoek als ik alleen wandel wat drukkere gebieden op of het strand.
Puur voor m'n eigen gevoel. Heb ook geen waakhond :Q:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:
dagmar88 schreef:

Dát lijkt me nou het einde. Bij maanlicht over het strand lopen. Alleen zo'n eindeloze vlakte voor je. Ik moest volgend jaar toch maar eens een vakantietje naar Texel doen :love:

:ok: Frisse lucht, donkere zee, sterren kijken.
Strand en dijk waar ik loop zijn aardig ver van de bewoonde wereld. Hoor af en toe een schip toeteren, dat is wel het maximale aan menselijk contact :mrgreen:

Er spoelt wel eens wat doods aan, enger dan dat wordt het niet.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 15 feb 2016 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik loop ook zo goed als altijd alleen, ook op onbekende plaatsen. In het donker vind ik zelf niks, dus dan hou ik het op wandelingen door dorp/stad.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ja, natuurlijk loop ik alleen in het bos. Heerlijk! Ook in het donker trouwens. Maar op mijn 16e fietste ik ook in mijn eentje 10 km 's nachts naar huis over donkere landweggetjes (tot groot verdriet van mijn ouders).

Overigens zou ik niet snel op dit tijdstip (tegen half 11 's avonds) naar het bos gaan, maar morgenochtend om half 6 wel (net zo donker, voelt toch weer anders).
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Lemuria schreef: Dát lijkt me nou het einde. Bij maanlicht over het strand lopen. Alleen zo'n eindeloze vlakte voor je. Ik moest volgend jaar toch maar eens een vakantietje naar Texel doen :love:
Oh heerlijk. Die zomer, hoe lang nog?
Ik ben vorige zomer van Beverwijk terug naar Leeuwarden gelopen (gelift op de saaie afsluitduik en een stukkie door friesland)
Onderweg wild kamperen in een duinpannetje, sochtends heel vroeg weer op pad.
Zoiets heb ik weer zin in.

Zomer! :boos:
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik loop ook overal alleen met de honden, ook 's ochtends in de schemer in het bos die hier dichtbij de wijk en ook de wandeling net na het eten, die nu ook in het donker is.'

Heerlijk lijkt het mij ook om 's nachts met heldere lucht over een strand te wandelen, goed idee! :lol1:
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Paisley schreef:Zomer! :boos:
Het is 's ochends om half 8 al weer licht, en 's avonds tot 6 uur ook! Jippie :cheer: :cheer: :cheer:
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Ik ga elke dag alleen naar het bos. Keer of vijf per week met Zoey (ook mini) en twee keer per week op de mountainbike. Op woendag en vrijdag en in het weekeinde zijn er vaak wel meer mensen (mtb en wandelaars met honden). De andere dagen kom ik meestal niemand tegen. Ik vind het heerlijk alleen, rest van de dag is het druk genoeg.

Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan mountainbiken, leek me eng alleen in het bos. Toch gedaan en ik voel me altijd op mijn gemak. Ik mtb al jaren en pas 1 keer ben ik een rare man tegengekomen (ook op de mtb), maar toen waren er erg veel fietsers, dus echt eng was het niet. Ik neem wel altijd mijn mobiel mee. Met fietsen gebruik ik Strava, met wandelen niets. Als ik verdwaal gebruik ik google maps op mijn telefoon. Werkt op gps.
Havanezertje Zoey :I:
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Wolfsblut schreef:Het Staphorsterbos nog wel. Dat lijkt me zo'n beetje de veiligste plaats in Nederland om als vrouw alleen te gaan lopen.

Ik als man kom regelmatig met mijn honden in het bos. Heel opvallend vind ik dat vrijwel alle wandelaars met honden, vrouwen zijn. En dan vrijwel altijd alleen. Mannen kom ik zelden tegen. Hooguit een enkeling op een mountainbike.
Vreemd, ik kan het niet verklaren.
Haha ja dat ben ik met je eens. Daarom ben ik extra blij met de positieve verhalen en ervaringen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dreesje schreef: Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan mountainbiken, leek me eng alleen in het bos.
Ik houd er zelf niet van om alleen te mountainbiken, want dan voel ik me toch geremd en fiets 'op safe' en is het minder leuk.

Ik wil rauzen, keihard over de kop kletteren en dan dizzy weer op mn voeten worden getrokken door mn maatjes. En daarna uitgelachen worden, graag :mrgreen:
Afbeelding
Lemuria

Paisley schreef:Oh heerlijk. Die zomer, hoe lang nog?
Ik ben vorige zomer van Beverwijk terug naar Leeuwarden gelopen (gelift op de saaie afsluitduik en een stukkie door friesland)
Onderweg wild kamperen in een duinpannetje, sochtends heel vroeg weer op pad.
Zoiets heb ik weer zin in.

Zomer! :boos:
Dat heb ik met Izzy nog nooit gedaan, maar lijkt me dolletjes. Dat zou zij ook fantastisch vinden, samen op avontuur :mrgreen:
kathy
Zeer actief

Ongelezen bericht door kathy »

Ik loop bijna altijd alleen in het bos, kom zelden iemand tegen. Heb wel altijd, nou ja, vaak, een scheidsrechtersfluitje bij me voor noodgevallen, enkels verzwikken, ernstig verdwalen etc. Mijn telefoon kan alleen recht vooruit en omdat ik hier op de grens met België loop, heb ik niet altijd bereik.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb eigenlijk nog nooit zo stilgestaan bij mijn sexe als ik alleen liep :F:
In Amsterdam Zuidoost maakte ik ook rustig een wandelingetje als ik midden in de nacht terug kwam van het werk. Het scheelde misschien dat ik de plaatselijke hangjongeren wel eens een peukie gaf voor hun jointje en altijd vriendelijk gedag zei. Niemand heeft me ooit lastig gevallen daar in ieder geval. Ze zeiden zelfs mevrouw tegen me :lol1:
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Paisley schreef:
Dreesje schreef: Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan mountainbiken, leek me eng alleen in het bos.
Ik houd er zelf niet van om alleen te mountainbiken, want dan voel ik me toch geremd en fiets 'op safe' en is het minder leuk.

Ik wil rauzen, keihard over de kop kletteren en dan dizzy weer op mn voeten worden getrokken door mn maatjes. En daarna uitgelachen worden, graag :mrgreen:
Soms ga ik met mijn man, dat is gezellig. Maar ik heb astma en de ene keer gaat het beter dan de andere. Wisselt heel erg. Als ik met anderen fiets vind ik het vervelend als ze moeten wachten, dus dan fiets ik mezelf over de kop. Dat is niet fijn. De route hier is ook wel erg zwaar, veel hoogteverschil. dus werken mijn longen niet mee dan ben ik op sommige stukken errug langzaam. :slaap:

Ik ben idd wel vrij voorzichtig, lijkt me niet handig om dizzy in het bos te liggen als er niemand in de buurt is. :vaag: Ik vind het ook echt wel heerlijk hoor, in mijn eentje. Mijn werk bestaat uit praten en de kids kunnen er ook wat van :Q: Dus die twee uurtjes stilte doet me echt wel goed.
Havanezertje Zoey :I:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik loop graag alleen door natuurgebieden. Ben eigenlijk ook nooit bang geweest.
Tot een jaar of 2 terug. Ik had mijn auto bij de Ermelose heide geparkeerd en ging via een hekje het gebied in.
Eerst lopen om een stukje bos voor je de heide opgaat.
Ik zag op een bepaald moment een kerel die zette zijn fiets achter een boom en ik vond het al een wat raar type.
Toch liep ik gewoon met Yvar verder en ik zag dat die kerel zich wat verdekt opstelde en toen begon ik hem toch te knijpen, ik kreeg een bepaald gevoel over me van ik moet hier weg.
Ik ben dan ook heel snel weggegaan en zei tegen Yvar dat hij snel mee moest lopen want verdedigen zal hij me niet.
Sindsdien ben ik wel wat banger geworden om alleen op een heide te lopen. Ik ga wel, maar wel op een plek waar zich meer mensen bevinden.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

ik loop al jaren alleen in een bos met mijn honden. Ook als het nog half donker is of schemerig wordt.
Ook train ik wel eens met mijn honden en de step alleen in het bos, ook als het schemerig of donker is,
Ik ga echt niet nadenken over wat er allemaal kan gebeuren, dan zou je gewoon helemaal niet meer buiten moeten komen.
Gewoon gaan, is niets engs aan.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik loop bijna altijd alleen en op een korte periode na ( er werden inderdaad vrouwen lastiggevallen daar) heb ik nooit problemen gehad. Meestal heb je ook snel aansluiting met iemand en kun je samen lopen. Maar ik zoek net zo makkelijk onbekendere stukken op om lekker in mijn eentje te genieten van hond en omgeving.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Paisley schreef:De bovenstaande tips van Habibi, tis allemaal goed bedoeld en no offence, maar ik vind dit alleen maar manier om jezelf meer paranoia te krijgen.

Nep telefoongesprekken, vrienden laten weten waar je bent, kom op, t is maar ff de hond uitlaten ;)
In de tijd dat op mijn wandelplek veel vrouwen lastig werden gevallen had ik anders graag zoiets gehad. Het was in het niet-mobiele telefoontijdperk en ik ben een aantal keren blij geweest dat mijn hond me verdedigde. En dan liep ik nog niet eens op stille stukken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Monique140970 schreef:ik loop al jaren alleen in een bos met mijn honden. Ook als het nog half donker is of schemerig wordt.
Ook train ik wel eens met mijn honden en de step alleen in het bos, ook als het schemerig of donker is,
Ik ga echt niet nadenken over wat er allemaal kan gebeuren, dan zou je gewoon helemaal niet meer buiten moeten komen.
Gewoon gaan, is niets engs aan.

Op drukke(re) plaatsen heb je meer kans op engerds. Zo veel nut heeft het voor "de vieze man" niet dagen/weken 's nachts in de bosjes te liggen fappen tot er eens iemand voorbij komt.
En het is een schijnveiligheid. Veel mensen grijpen niet als er wat gebeurt, zeker niet in groepen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik loop meestal alleen, af en toe samen met mijn man of familie/vrienden. Nu heb ik ook wel rassen waarbij je niet snel wordt lastig gevallen :mrgreen:. Maar Hippo zie ik niet snel wat doen en toen ik hem alleen had of 1 mechel als pup ging ik ook gewoon alleen op pad.
Wij wonen aan de rand van het duingebied en ik loop het hele jaar door het natuurgebied(struweel, bos, open vlaktes en strand), ook in het donker. In de wintermaanden loop ik dus door het pikkedonker, gewoon hoofdlampje op (€3,- bij de Action en gaat weken mee met slechts 3 batterijtjes) en de honden hebben in het donker altijd hun lichtbanden om(Hunter, tientje, wel bijna dagelijks opladen met oplader).

In gebieden waar ik niet bekend ben zet ik altijd een appje aan, meestal Endomundo, daar staan de gewone wandelpaden namelijk op aangegeven en je hebt 3 kaartfunctie waaronder Google satelliet.
Dit kan je dus ook in het buitenland gebruiken want het werkt op GPS! Zet waar dan waar je wifi hebt je app aan(opstarten). Dan laadt hij de kaart. Zodra je gaat wandelen druk je op start. Mocht je buiten de kaart lopen(dat kan), dan zie je nog altijd een raster met het lijntje waar je hebt gelopen en nu bent waardoor je de richting kunt bepalen. Sinds een jaar of 7 lopen wij altijd in het buitenland zo, bekijk van te voren wel even (met wifi) op Google Maps of er ravijnen of te hoge bergtops zijn, dan weet je dat je daar niet langs kunt. Ik vind het zalig lopen en ben nooit bang om te verdwalen. Werkt in elk geval in België, Duitsland, Oostenrijk en Italië.

Ik gebruik het voor zowel wandelen, hardlopen als paardrijden. En vorig jaar ook met kayakken, de route is heel nauwkeurig.
marian*
Erelid
Contacteer:

Lemuria schreef: Ja die gebruik ik ook! Helaas vreet dat wel de batterij in hoog tempo leeg. Dus ik stond eens zonder gps én zonder de mogelijkheid om nog iemand te bellen, midden in een onbekend heideveld :mrgreen:

Daar is een oplossing voor in de vorm van een powerbank.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ytje schreef:Ga je als vrouw gewoon overal alleen de bossen in? Je weet natuurlijk nooit wat er rondloopt.
Ja, ik heb daar geen enkele moeite mee. Als het donker is mag je er toch al niet komen dus dan ga ik niet, maar verder wel. je weet nergens ooit wat er rondloopt, twee straten verder in de wijk ook niet hoor ;-)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

marian* schreef:
Lemuria schreef: Ja die gebruik ik ook! Helaas vreet dat wel de batterij in hoog tempo leeg. Dus ik stond eens zonder gps én zonder de mogelijkheid om nog iemand te bellen, midden in een onbekend heideveld :mrgreen:

Of een Sony mobiel ;-). Met mijn Samsung en HTC redde ik het net vanaf het opstaan tot gaan slapen voordat de batterij leeg was. Met mijn Sony doe ik 2 volle dagen, ook als ik GPS aan heb staan. Daarnaast maakt hij ook nog prachtige foto's :mrgreen:
Lemuria

marian* schreef:

Die heb ik, maar ik heb m'n zakken over het algemeen al zó volgestouwd met van alles en nog wat (bal, handschoenen, sleutels , telefoon, koekjes) dat ik dat kreng niet ook nog mee ga sjouwen ;)
Maar ik maak me daar niet druk om. Ik vind verdwalen niet erg, zo kom ik de leukste wandelroutes tegen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”