Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ultieme speeltjestip

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Ultieme speeltjestip

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik geef de meeste knuffels 5 minuten en dan is het kapot. smudge bijt op een knuffel als daar een pieper in zit, net zolang tot ze een gaatje heeft en de pieper er uit kan halen. dan is het speeltje niet meer interessant. maar dan komt twinkel en die haalt heel kundig de ingewanden uit de knuffel zodat je huis vol ligt met wit vulmiddel. gevlochten fleece heeft ook geen lang leven bij ons.
wij noemen ze ook wel sloper en co
ellen
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Een flostouw. Kan wel kapot maar dat is ook de bedoeling. :wink:
Jantje vind het geweldig om daaraan te trekken en er stukjes touw van los te krijgen en ik heb dat liever dan vulling.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nikkielvis schreef:Een flostouw. Kan wel kapot maar dat is ook de bedoeling. :wink:
Jantje vind het geweldig om daaraan te trekken en er stukjes touw van los te krijgen en ik heb dat liever dan vulling.
Dat doet Vusi ook, af en toe heeft de aangerijgte poep :F:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Jammer dat ze een bal niet leuk vindt. Die Jolly ball Bounce 'n play is namelijk vrij zacht. Ze bijten er honderden gaatjes in maar hij blijft 'leven'.

Oude kleding knoop ik stevig in elkaar en dat geeft met ruw speel en touwgetrek toch zeker wel een 15-20min plezier. Verder is hier alles van rubberachtige materialen want hier wordt ook alles verrot gevreten. Spelen doen ze dus graag met 1 van de kartbandjes in de tuin.
Ik geef ze dus liever wat te kauwen(runderkophuid/hoefjes/kauwstaven ect) dan iets om mee te 'spelen'. Regelmatig krijgen ze wel van die goedkope speeltjes van de Action want ze zijn dol op piepers. Het overleeft maar enkele minuten of nog minder maar geeft wel 100% fun :mrgreen:

Ohja de Boomer voerbal is ook echt onwijs sterk. Prop er wat brokjes in, dan hebben ze toch wat te doen. Misschien dat Amy dat wel leuk vindt?
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

bij de Jumbo kan je nu voor knuffels sparen, ik doe daar toch altijd mijn boodschappen en als ik zo gratis 5 min speelgoed bij elkaar shop, vind ik het prima.

Overigens die beestjes van Kong met touw erin blijven hier inderdaad redelijk goed, ook de wubba puppy ding is geliefd, zit een pipetje in en is moeilijk te slopen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dank voor alle tips!
Ik ga in ieder geval zo'n Kongspeeltje met touw erin proberen en een speeltje van Tuffy. Verder fabriceer ik zelf nog wel wat met een afgeknipte spijkerbroek en oude fleecesjaal.
Amy vindt een voerbal ook heel leuk, maar dat is meer voertjes scoren dan spelen. Dat moet ook onder toezicht hier, want anders zijn alle voertjes voor Mila. Amy houdt dus ook wel van gewoon spelen met speeltjes, alleen overleven ze dat tot nu toe nooit lang. En omdat Amoz en Mila ook graag spelen, zou ik het wel leuk vinden als ze altijd wat speeltjes tot hun beschikking hebben die niet meteen in 100 stukjes gescheurd worden.
De speeltjes die wel makkelijk stuk kunnen, bewaar ik dan voor het spelen als ik wel constant toezicht kan houden.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ziva is ook zo'n sloper. Fleece touwen vreet ze gewoon op. Enige wat het houdt zijn speeltjes van tennisballenspul. Kong heeft die bijvoorbeeld.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Zowel Kay als Norah kunnen wel slopen. Ik heb enkele hele sterke flostouwen, voor honden die eigenlijk groter zijn dan die murmels van mij. Kay vind het mooi om die kaal te plukken. Na een jaar of 5 verbieden zijn we overgegaan dat hij ze in de mand mag plukken. Drie grote flostouwen leven nog steeds overigens, waarvan 1 dus echt al vanaf dat Kay een puber was. Dus wel en duurdere touwen in de winkel en flink formaat (dat als ze met het touw schudden je zo ongeveer een open beenbreuk hebt...)

Verder ben ik heel erg fan van zogoflex. Niet alleen van de ballen. De frisbee ook, die is lekker flexibel, dus voor honden die niet echt van harde zware dingen houden heel erg fijn. Ze kunnen er zelfs met meerdere tegelijk aan trekken, leeft ook al vanaf Kay's puppytijd en je hebt nog meer leukere speeltjes (en ook verantwoorde speeltje, eco geloof ik). Niet goedkoop, maar hier is ook nog niks stuk gegaan.

Fleecespeeltjes zijn hier ook een risico, dat mogen ze niet slopen van mij, dan pakt Kay maar liever een flostouw ofzo en Norah krijgt zodra ze gaat slopen dan maar kauwsnack. Parakoord en multilijnspeeltjes gaan hier dan wel weer langer mee. Alhoewel ik wel verbied als ze daar echt aan gaan slapen. Leuk om zelf ook te knutselen. Overigens de fleecespeeltjes maak ik hier zelf, en die kan je wel wat steviger knopen. Ofwel door bredere stroken, ofwel steviger fleece, ofwel door een knots of iets dergelijks in te knopen

Afbeelding

Verder door schade en schande een heleboel speeltjes gevonden. Kost soms best wel wat. Die grote kongbal in paars zijn ze hier gek op, ook de running egg (maar daar worden ze zo dol van die kan ik maar beperkt geven en in de tuin alleen). Zo ook de grote american footbal in oranje van chuck it. Maar chuck it heeft bijvoorbeeld ook een dobbelsteen. Verder een ring die niet te hard is (de felgekleurde) en de ballen die open van binnen zijn. Die van JW is bij mij al wel kapot, maar dat is niet van kauwen maar van trainingssessies met hard trekspelletje al beloning. De andere twee komen van een op = op winkel en de meerder gekleurde van de jumper. Touwballetje (die je ook met touwuiteinde hebt) komen dan ook weer bij op = op winkel vandaan Op de foto geen mulitlijn of parakoord speeltje. Die zitten in de trainingstas en zijn nog viezer dan deze.

Het doorzichtige groene botje is ook leuk. Zou Mila ook leuk vind van petsstages (die overiges meer leuk speelgoed heeft. Hij is bij mij een beetje verkleurd, maar het is dus alsof ze een petfles beet pakken. Steviger dan die bal waarin dat ook zit, die was bij mij heel snel stuk, deze ligt gewoon continue.
(zo hoort ie eruit te zien, bij mij toch al wel wat verandert, tijd voor een keer in de vaatwasser)
Afbeelding

Hier ben ik gedoseerd weer speelgoed gaan neerleggen met de komst van Norah die ook alles sloopte. Behalve de favorieten ballen kan dat hier ook nu heel goed. Ze kennen commando niet slopen als ik het er niet mee eens ben. MEt de komst van Norah zijn pluche beesten ook geen gemeengoed hier meer. Vind ik ook geen 'speelgoed voor honden' meer daardoor. Genoeg ander leuk speelgoed!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”