Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe houden jullie het huis schoon?!
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Hoe houden jullie het huis schoon?!
Van 3 katten, 3 cavia's en 1 hond naar 1 hond die niet verhaart, scheelt stukken. Ik stofzuig 1x per week, tenzij extra nodig. Voor de stukjes zeil in keuken en halletje nemen we de stoomreiniger, dan is het zeker goed schoon.
Ik snap nu waarom mijn stoffen bank toen Yentle kwam ineens zo vies was. Op de stoffen bank zie je het zand niet, kruipt er gewoon in. op de nieuwe leren bank, zie je het dus wel, maar makkelijk af te nemen.
Er zijn belangrijkere dingen dan poetsen. Het moet wel geen puinhoop worden en geen probleem als er onverwacht bezoek voor de deur staat.
Ik snap nu waarom mijn stoffen bank toen Yentle kwam ineens zo vies was. Op de stoffen bank zie je het zand niet, kruipt er gewoon in. op de nieuwe leren bank, zie je het dus wel, maar makkelijk af te nemen.
Er zijn belangrijkere dingen dan poetsen. Het moet wel geen puinhoop worden en geen probleem als er onverwacht bezoek voor de deur staat.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hier ook nietpioenroos schreef:DitPaisley schreef:Niet![]()
Ik heb een kleed over de bank, scheelt werk als er bezoek komt.
Ik ga veel liever met de hond op pad als ik tijd heb en die tijd zou ik niet hebben als het hier brandschoon moest zijn.
Rana en Ita kwamen en komen niet op de bank en niet in bed.
Misschien scheelt dat?
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Met 3 honden en een kat in huis stofzuig ik of mijn vriend wel elke dag. We hebben een leren bankstel, daar ligt een kleed op dat klop ik elke dag uit en ik was het meestal 2x per week. We hebben laminaat op de grond dus dat is op zich allemaal wel makkelijk schoon te houden. Maar dagelijks stofzuigen vind ik wel nodig. En dweilen meestal om de dag. Als de honden van buiten komen moeten ze eerst even opdrogen in de bijkeuken als ze nat zijn. Daar liggen handdoeken op de grond. En als ze heel nat en vies zijn droog ik ze meest nog even af voor ze binnen mogen.
Ze mogen niet op bed maar hebben allemaal hun eigen bedje of ze liggen op de bank.
Ze mogen niet op bed maar hebben allemaal hun eigen bedje of ze liggen op de bank.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Jammer, ik vind het zo'n mooie bankPaisley schreef:Ik heb verschillende stoffen banken gehad maar niet 1 was zo lastig haar-vrij te krijgen als deze van ribstof.alm@ schreef:Serieus? Ik had juist mijn oog laten vallen op een ribstof bankstel maar dat is met honden geen goed idee begrijp ik.Paisley schreef:Ja dit is echt een goede tipCaro. schreef:In ieder geval een lederen bank kopen ipv een stoffen bank: scheelt me iedere dag een half uur werk![]()
Ik had leer, heb nu ribstof. Aaaaaaghghghhhh RIBSTOF. Harenmagneet, en je stofzuigt het er ook niet zomaar af.
Je hebt ook van dat stof waarvan het oppervlak een klein beetje lijkt op suede. Mijn vorige bank had dat. Dat vond ik echt ideaal.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Grappig dat iedereen hier ramen lappen noemt als klus die niet vaak gedaan wordt. Ik ben misschien wel raar, maar vind het wel één van de leukere klussen.
Zeker als je die handige doeken hebt, is het zo schoon.
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Ik zet de koffie en koek wel klaar hoor_Leonie schreef:Grappig dat iedereen hier ramen lappen noemt als klus die niet vaak gedaan wordt. Ik ben misschien wel raar, maar vind het wel één van de leukere klussen.Zeker als je die handige doeken hebt, is het zo schoon.
-
RedPassion
Hier 3 honden en zo'n 70 ratten. Ik stofzuig elke dag, dweilen hooguit eens per twee weken. Dat vind ik nou echt zonde om vaker te doen met al die natte hondenvoeten die naar binnen komen. Alle rattenkooien worden elke week schoongemaakt, hondendekens gaan wekelijks in de was en ons eigen beddengoed ook. Verder ben ik alleen strikt met het toilet, die maak ik twee keer per week schoon. Andere dingen boeien me niet zo veel, ik stof wanneer ik een laagje zie liggen, de ramen doe ik zelden (buitenkant wordt wel door glazenwassers gedaan elke 3 maanden) en de douche doe ik snel als ik er toch onder sta. De keuken is het domein van mijn man.
Al met al is het hier niet vies, ik houd zelf niet van rommel en smerigheid. Maar dat je met (veel) dieren nou eenmaal geurtjes, haren en wat zand en vlekken hebt hoort er voor mij gewoon bij, daar kan ik me niet druk om maken.
Al met al is het hier niet vies, ik houd zelf niet van rommel en smerigheid. Maar dat je met (veel) dieren nou eenmaal geurtjes, haren en wat zand en vlekken hebt hoort er voor mij gewoon bij, daar kan ik me niet druk om maken.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Handige doeken voor de ramen? Welke dan?
Ik heb eens per week een poetsdag. En verder stofzuigen of een natte lap over de vloer als het echt nodig is.
Ik heb eens per week een poetsdag. En verder stofzuigen of een natte lap over de vloer als het echt nodig is.

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Jamaar welke doeken zijn dat dan?Heavy schreef:Die heb ik ook_Leonie schreef:Grappig dat iedereen hier ramen lappen noemt als klus die niet vaak gedaan wordt. Ik ben misschien wel raar, maar vind het wel één van de leukere klussen.Zeker als je die handige doeken hebt, is het zo schoon.
doe het dan ook best vaak want ze zijn vaak smerig
![]()
Als de ramen schoon zijn lijkt het hele huis schoon vind ik altijd .

Groetjes,
Sandra
-
Lemuria
Tell me more, tell me more_Leonie schreef:Zeker als je die handige doeken hebt, is het zo schoon.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever

Een doek die je in gewoon water dompelt, zonder schoonmaakspul. De ander wrijf je het raam mee droog.
Dus geen gezeur meer met een spons en een trekker!
-
Lemuria
€26,90 is nogal een klap geld voor 2 doekjes. Daar ga ik nog even een nachtje over slapen 
-
Neeltje
Kun je denk ik beter dat raamding van Kärcher kopen. Is duurder, maar ik wil niet meer anders. Ik kan met een klein spuitbusje alle ramen wassen en ben met 'n kwartiertje klaar.Lemuria schreef:€26,90 is nogal een klap geld voor 2 doekjes. Daar ga ik nog even een nachtje over slapen

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Moet ik nog afwassen en wc's schrobben voor vanavond ook_Leonie schreef:Ben hier thuis wel schoon maar bij een ander vind ik het prima als ik maar een schoon glas en een schone wc(bril) heb.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Elke dag beneden stofzuigen, om de dag boven. Net als om de dag even stof afnemen. Dweilen doe ik 1x per week met de stoomreiniger. Laminaten vloer en dan is elke dag niet super handig. Verder om de dag de wc's even. 1x per week de badkamer. We hebben geen geweldig schoon huis maar met 3 honden wil dat ook niet 
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Heb ik ook hoor. Vind het zo ongezellig als het een rommel is, de vloer en bank bezaaid ligt met haar en zand. Ik doe eigenlijk hetzelfde als jou. Met dit weer is het al snel weer smerig inderdaad, maar met droger weer aardig bij te houden.mirriejj schreef:Nou het hoeft ook echt niet om door een ringetje te halen te zijn![]()
Maar ik verrek het om in de haren op de bank te zitten en ik wil ook gewoon ook gewoon met blote voeten kunnen lopen in huis zonder dat ze zwart zijn na een half uur![]()

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
Lemuria
Die heb ik, maar de adapter is al een jaar foetsieNeeltje schreef:Kun je denk ik beter dat raamding van Kärcher kopen. Is duurder, maar ik wil niet meer anders. Ik kan met een klein spuitbusje alle ramen wassen en ben met 'n kwartiertje klaar.Lemuria schreef:€26,90 is nogal een klap geld voor 2 doekjes. Daar ga ik nog even een nachtje over slapen
Ik vul 'm overigens gewoon met een fles ruitenwisservloeistof van de Action
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
2 keer per week stofzuig ik en dweil de vloer, als de honden erg verharen stofzuig ik bijna elke dag
1 keer per week bedden verschonen
1 keer per week hondenkussens wassen
1 keer per week stof ik alles af maar keuken en toilet worden bijna elke dag gedaan
Om de 2 weken worden alle meubels met een sopje afgewassen
Ramen 1 keer per maand
Auto om de 2 weken van binnen en buiten
Ik kan niet tegen een vuil huis, ik vind pas rust als alles proper is
Met 2 grote honden waarvan 1 langharige is het niet altijd leuk om zoveel te moeten poetsen
maar als ik het niet doet word ik toch maar zenuwachtig van al het vuil
1 keer per week bedden verschonen
1 keer per week hondenkussens wassen
1 keer per week stof ik alles af maar keuken en toilet worden bijna elke dag gedaan
Om de 2 weken worden alle meubels met een sopje afgewassen
Ramen 1 keer per maand
Auto om de 2 weken van binnen en buiten
Ik kan niet tegen een vuil huis, ik vind pas rust als alles proper is
Met 2 grote honden waarvan 1 langharige is het niet altijd leuk om zoveel te moeten poetsen
maar als ik het niet doet word ik toch maar zenuwachtig van al het vuil
-
RedPassion
Er zijn wel meer mensen met 3 honden toch?Paisley schreef:Whut?!RedPassion schreef:Hier 3 honden en zo'n 70 ratten
Ik heb een rattenopvang, vandaar het belachelijk hoge aantal.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Hier komt 1x in de week een vlotte jonge dame mij het grootste huishoudwerk uit handen nemen. Stoffen, stofzuigen, dweilen, wc en badkamer schoonmaken doet zij. Wassen, bed verschonen (1x per 2 weken) en de kamer van de katten doe ik.
De spullen van de hond was ik als ze smerig zijn, dat is afhankelijk van het weer en hoe smerig hij is.
Super schoon zal het hier nooit worden met de hond, 2 katten en een landschildpad die los door het huis loopt met bijbehorende rotzooi, maar het is prima leefbaar zo.
@Machie Ik zat laatst naar zo'n stoomreiniger/dweil te kijken, heb jij het idee dat dat beter werkt dan "gewoon" dweilen?
De spullen van de hond was ik als ze smerig zijn, dat is afhankelijk van het weer en hoe smerig hij is.
Super schoon zal het hier nooit worden met de hond, 2 katten en een landschildpad die los door het huis loopt met bijbehorende rotzooi, maar het is prima leefbaar zo.
@Machie Ik zat laatst naar zo'n stoomreiniger/dweil te kijken, heb jij het idee dat dat beter werkt dan "gewoon" dweilen?

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Geen idee. Ik vind het vooral makkelijker dat dat geklooi met een emmerwelshwitch schreef:
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Geklooi is inderdaad het goede woord daarvoorMachie schreef:Geen idee. Ik vind het vooral makkelijker dat dat geklooi met een emmerwelshwitch schreef:
Ik oriënteer me nog even verder.

-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Ik vind dat het er schoner mee wordt.welshwitch schreef:Geklooi is inderdaad het goede woord daarvoorMachie schreef:Geen idee. Ik vind het vooral makkelijker dat dat geklooi met een emmerwelshwitch schreef:
@Machie Ik zat laatst naar zo'n stoomreiniger/dweil te kijken, heb jij het idee dat dat beter werkt dan "gewoon" dweilen?![]()
![]()
Ik oriënteer me nog even verder.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het volslagen rampenplannen, die stoomdingen.mirriejj schreef:Ik vind dat het er schoner mee wordt.
Emmer en mop aan stok, werkt top.
Ik zuig elke dag, dweil ook vrijwel elke dag, de rest als het me voor de handen komt.
Zes honden hier waarvan vier ruien, en ook nog katten. Dus er valt wel eens wat af, ja.
Ramen heb ik opgegeven trouwens, met zes hondenneuzen in huis.
Ik lap wel maar lang schoon blijft het nooit.
- Machie
- Zeer actief
Na 3x met de mop het water in kan ik het water verschonen met die moddermonsters hier. Vervang ik liever 4x het dingetje op de stoomreinigerMarjoleine schreef:Ik vind het volslagen rampenplannen, die stoomdingen.mirriejj schreef:Ik vind dat het er schoner mee wordt.
Emmer en mop aan stok, werkt top.
-
Lemuria
Ik vind de stoomreiniger ideaal, zeker met laminaat
Heb een oude Kärcher van m'n zus gekregen. Het is vrijwel gelijk droog, in tegenstelling tot de ouderwetse dweil.
Enige nadeel vind ik dat ik graag geurtjes aan m'n dweilwater toevoeg, dat kan met een stoomreiniger niet. Maar het is wel hygiënischer.
Enige nadeel vind ik dat ik graag geurtjes aan m'n dweilwater toevoeg, dat kan met een stoomreiniger niet. Maar het is wel hygiënischer.
- Machie
- Zeer actief
Ik heb een spray met schoonmaakmiddel en water staan. Dat spray ik op handige plekken voor ik ga stomen. Zo heb ik toch een fris geurtje in huisLemuria schreef:
- Inne
- Zeer actief
Ik stofzuig elke dag. Heb nu vloerbedekking maar toen ik nog tegels had en naast Madison ook 2 katten, dweilde ik ook iedere dag.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
Manuma
- Zeer actief
Hier wordt 1 of 2x per dag gestofzuigd. Wordt ja
En 2x per week het bed verschoond. Dweilen doen we weinig, stoffen doen we veel. Al dat haar van Manu
En 2x per week het bed verschoond. Dweilen doen we weinig, stoffen doen we veel. Al dat haar van Manu