Charcoal? Is dat dan weer anders dan zwart of...?Tineke schreef:Een kennis van ons heeft een silver labje en een charcoal labje ,beide komen uit Amerika.
Zijn wel vriendelijke honden , enkel de charcoal is erg angstig.

Moderator: moderatorteam
Charcoal? Is dat dan weer anders dan zwart of...?Tineke schreef:Een kennis van ons heeft een silver labje en een charcoal labje ,beide komen uit Amerika.
Ja hoor, meteen doen. En er dan achter komen dat je uit de eerste generatie helemaal geen blauwe/grijze pups krijgtNeeltje schreef:Is toch niet moeilijk. Je zoekt iemand met een weimaraner en een met een labrador en hups, je hebt een blauwe labrador/weimaraner kruising. Weer goed voor de broodfok en zo.
Ja het is anders dan pikzwart , dit is er eenEilfy schreef:Charcoal? Is dat dan weer anders dan zwart of...?Tineke schreef:Een kennis van ons heeft een silver labje en een charcoal labje ,beide komen uit Amerika.
Percentage? Is dat bewezen?Sulluna schreef:In Amerika is deze kleur inmiddels erkend, en mag het dus een zilveren lab genoemd worden. In Nederland is de kleur niet erkend en spreek je dus van een kruising. Maar, mochten zij de hond van een fokker uit Amerika hebben.. Zit er dus gewoon een stamboom etc bij. Het percentage lab is veel hoger dan de weimaner daar, en dus kan je op zich wel spreken van een lab dan.Hailfall schreef:Bij ons in de buurt loopt er zo een rond, hij is echt lief naar mensen maar naar andere honden is hij totaal een klootzak (heeft Loki ook al een paar keer willen grijpen en nog 3 andere honden uit de buurt).
Ik vroeg eerst ook of het kruising was maar nee volgens hun een echte zilveren labrador.. juist ja, nou ja goed.
Charcoal is verdund zwart en silver is verdund bruin.Fotogravinnetje schreef:Charcoal lijkt mij een donker uitgevallen blauwe?
Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.Sulluna schreef:Waar slaat het nou weer op dat het gelijk broodfok moet zijn.
Bij de lab was er vroeger alleen de zwarte, pas daarna werd blond erkend en gefokt, toen pas bruin en nu in Amerika dus blauw. Door het inkruisen van iets anders ja maar goed. Wat is daar nou perse gelijk fout aan?? Zeker als het door goede fokkers gedaan wordt, die letten op gezondheid en anatomie, is daar toch niks mis mee?
http://www.eikehof.be/hondenfokkerij/ra ... retriever/
Een kennis heeft ook een kruising labrador x weimaraner en die is inderdaad niet grijs, maar gewoon chocoladebruin. Wel heel rank. Ook ontzettend lomp en druk.Maeve schreef:Ja hoor, meteen doen. En er dan achter komen dat je uit de eerste generatie helemaal geen blauwe/grijze pups krijgtNeeltje schreef:Is toch niet moeilijk. Je zoekt iemand met een weimaraner en een met een labrador en hups, je hebt een blauwe labrador/weimaraner kruising. Weer goed voor de broodfok en zo.
80% van de labjes hier in de buurt zijn vreselijk naar andere honden. Super met mensen en kinderen maar honden- neen. Wijlen de lab van buren heeft ooit een hele rits hechtingen verkocht aan een malamuteHailfall schreef:Bij ons in de buurt loopt er zo een rond, hij is echt lief naar mensen maar naar andere honden is hij totaal een klootzak (heeft Loki ook al een paar keer willen grijpen en nog 3 andere honden uit de buurt).
Wat bazel je nou toch weer voor nonsens?Neeltje schreef:Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
De broodfok pikt toch overal een graantje mee?Neeltje schreef:
Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
Ik roep niks hoor, ik zet hier enkel dingen die ik op internet lees. Ik weet er letterlijk niks van af, vandaar mijn vragen.Marjoleine schreef:Percentage? Is dat bewezen?Sulluna schreef:In Amerika is deze kleur inmiddels erkend, en mag het dus een zilveren lab genoemd worden. In Nederland is de kleur niet erkend en spreek je dus van een kruising. Maar, mochten zij de hond van een fokker uit Amerika hebben.. Zit er dus gewoon een stamboom etc bij. Het percentage lab is veel hoger dan de weimaner daar, en dus kan je op zich wel spreken van een lab dan.Hailfall schreef:Bij ons in de buurt loopt er zo een rond, hij is echt lief naar mensen maar naar andere honden is hij totaal een klootzak (heeft Loki ook al een paar keer willen grijpen en nog 3 andere honden uit de buurt).
Ik vroeg eerst ook of het kruising was maar nee volgens hun een echte zilveren labrador.. juist ja, nou ja goed.
Ik weet dat iedereen roept dat het kruisingen zijn hoor, maar:
Ten eerste is dilute (verdunning) recessief dus het kan best allang in het ras hebben gezeten, en
Ten tweede, als het wél weimaraner-bloed is, is dat allang zo verdund dat je helemaal niet meer van een kruising kan spreken.
O, en als dit hier geboren wordt krijgen ze gewoon een stamboom, hoor. Dan heet het miskleur, en dat staat op de stamboom.
Had je http://www.woodhavenlabs.com/mismarks.html al gezien?Sulluna schreef:Ooh echt joh? Ik ga zo eens googlen, nu wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik gok, hartstikke leuk!
Tara schreef:
Geen flauw idee hoe kleuren precies vererven, nee, en ja, weet dat er fawn uit gestroomd kan komen, ben niet blind als ik een nestje zie. Maar fawn is ook niet altijd erkend geweest in de Franse Bulldog. Ik kan me niet herinneren er vroeger ooit een gezien te hebben. Vanaf wanneer ze er wel zijn, kan ik me niet herinneren, maar ik weet wel dat er meerdere zeggen dat om deze kleur te krijgen er met iets gekruist is geweest. De kop is gewoonweg anders als die van de gestroomde bulldog. Dan klets ik maar uit mijn nek, samen met nog een aantal Franse Bulldog fokkers en kenners.Marjoleine schreef:Wat bazel je nou toch weer voor nonsens?Neeltje schreef:Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
Heb je enig idee van hoe kleuren vererven, Neeltje? Weet je überhaupt dat je uit gestroomde honden gewoon fawn krijgt?
Je hebt geen flauwe notie, he?
Gelukkig dat er DNA-testen zijn tegenwoordig om te bewijzen dat je volslagen uit je nek kletst.
Chimera: http://www.verantwoordfokken.nl/?p=6dagmar88 schreef:Tara schreef:
Ik kom niet op de naam, maar die zwarte vlekken zijn niets genetisch toch?
Heb het één keer eerder gezien, en afgelopen zomer een golden tegen die precies zo'n vlek om het oog had.
Stond wel heel koddig.
Neeltje schreef:Geen flauw idee hoe kleuren precies vererven, nee, en ja, weet dat er fawn uit gestroomd kan komen, ben niet blind als ik een nestje zie. Maar fawn is ook niet altijd erkend geweest in de Franse Bulldog. Ik kan me niet herinneren er vroeger ooit een gezien te hebben. Vanaf wanneer ze er wel zijn, kan ik me niet herinneren, maar ik weet wel dat er meerdere zeggen dat om deze kleur te krijgen er met iets gekruist is geweest. De kop is gewoonweg anders als die van de gestroomde bulldog. Dan klets ik maar uit mijn nek, samen met nog een aantal Franse Bulldog fokkers en kenners.Marjoleine schreef:Wat bazel je nou toch weer voor nonsens?Neeltje schreef:Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
Heb je enig idee van hoe kleuren vererven, Neeltje? Weet je überhaupt dat je uit gestroomde honden gewoon fawn krijgt?
Je hebt geen flauwe notie, he?
Gelukkig dat er DNA-testen zijn tegenwoordig om te bewijzen dat je volslagen uit je nek kletst.
Lieske1977 schreef: Chimera: http://www.verantwoordfokken.nl/?p=6
Apart verschijnsel!
Wat bizar! Bijna sf-achtigdagmar88 schreef:Lieske1977 schreef: Chimera: http://www.verantwoordfokken.nl/?p=6
Apart verschijnsel!
Verrek, ja. Pas nog een artikel gelezen over een man wiens kinderen waren verwekt met het zaad van zijn nooit geboren tweelingbroer![]()
Werd ontdekt omdat hij volgens een vaderschapstest met wangslijm niet de vader van zijn kinderen was.
Schijnt vaker te gebeuren, maar kom er maar eens achter.
En aangezien het nooit bewezen is dat de kleur voort is gekomen ut kruisingen met andere rassen is het toch bijzonder dat die anti-lobby zo hard kan gillen.Sulluna schreef:Ik zal elders inderdaad ook staan, dat deze kleur ( weliswaar zeldzaam) gewoon soms in een nest labs zit. Dus dat het geen kruising is.
Recessief. Het is geen kleur trouwens, het is een verdunningsfactor die bestaande kleuren (bruin en zwart) verdunt. Eén lullig gennetje dat maakt dat een kleur zich iets anders toont.Dan snap ik al helemaal niks van de negatieve berichten.. Of is het zo dat deze kleur weer zwak is? Want dat is met merle zo toch?
Klopt, is een spontane, aangeboren mutatie die niet erfelijk is.dagmar88 schreef:Ik kom niet op de naam, maar die zwarte vlekken zijn niets genetisch toch?
Heb het één keer eerder gezien, en afgelopen zomer een golden tegen die precies zo'n vlek om het oog had.
Stond wel heel koddig.
Dat is onzin.Neeltje schreef:Geen flauw idee hoe kleuren precies vererven, nee, en ja, weet dat er fawn uit gestroomd kan komen, ben niet blind als ik een nestje zie. Maar fawn is ook niet altijd erkend geweest in de Franse Bulldog. Ik kan me niet herinneren er vroeger ooit een gezien te hebben. Vanaf wanneer ze er wel zijn, kan ik me niet herinneren, maar ik weet wel dat er meerdere zeggen dat om deze kleur te krijgen er met iets gekruist is geweest.
Dat doe je inderdaad. Maar vertel dan maar eens wat er anders is. En waarom dat bij fawn zo zou zijn terwijl het bij brindle nestgenoten dan niet zo is.De kop is gewoonweg anders als die van de gestroomde bulldog. Dan klets ik maar uit mijn nek, samen met nog een aantal Franse Bulldog fokkers en kenners.
Wauw, dat vind ik wel heel erg mooi!!Tara schreef:Apart, zo'n B&T labrador.
Cleva schreef:
Waarmee, zeggen ze?
http://www.akc.org/dog-breeds/labrador- ... tail/#toneColor: The Labrador Retriever coat colors are black, yellow and chocolate. Any other color or a combination of colors is a disqualification. A small white spot on the chest is permissible, but not desirable. White hairs from aging or scarring are not to be misinterpreted as brindling. BlackBlacks are all black. A black with brindle markings or a black with tan markings is a disqualification. Yellow-Yellows may range in color from fox-red to light cream, with variations in shading on the ears, back, and underparts of the dog. Chocolate-Chocolates can vary in shade from light to dark chocolate. Chocolate with brindle or tan markings is a disqualification.