Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De grijs/blauwe Labrador

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: De grijs/blauwe Labrador

Ongelezen bericht door Eilfy »

Tineke schreef:Een kennis van ons heeft een silver labje en een charcoal labje ,beide komen uit Amerika.
Zijn wel vriendelijke honden , enkel de charcoal is erg angstig.
Charcoal? Is dat dan weer anders dan zwart of...? :denken:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Neeltje schreef:Is toch niet moeilijk. Je zoekt iemand met een weimaraner en een met een labrador en hups, je hebt een blauwe labrador/weimaraner kruising. Weer goed voor de broodfok en zo.
Ja hoor, meteen doen. En er dan achter komen dat je uit de eerste generatie helemaal geen blauwe/grijze pups krijgt :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Eilfy schreef:
Tineke schreef:Een kennis van ons heeft een silver labje en een charcoal labje ,beide komen uit Amerika.
Zijn wel vriendelijke honden , enkel de charcoal is erg angstig.
Charcoal? Is dat dan weer anders dan zwart of...? :denken:
Ja het is anders dan pikzwart , dit is er een

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Charcoal lijkt mij een donker uitgevallen blauwe?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sulluna schreef:
Hailfall schreef:Bij ons in de buurt loopt er zo een rond, hij is echt lief naar mensen maar naar andere honden is hij totaal een klootzak (heeft Loki ook al een paar keer willen grijpen en nog 3 andere honden uit de buurt).

Ik vroeg eerst ook of het kruising was maar nee volgens hun een echte zilveren labrador.. juist ja, nou ja goed.
In Amerika is deze kleur inmiddels erkend, en mag het dus een zilveren lab genoemd worden. In Nederland is de kleur niet erkend en spreek je dus van een kruising. Maar, mochten zij de hond van een fokker uit Amerika hebben.. Zit er dus gewoon een stamboom etc bij. Het percentage lab is veel hoger dan de weimaner daar, en dus kan je op zich wel spreken van een lab dan.
Percentage? Is dat bewezen?

Ik weet dat iedereen roept dat het kruisingen zijn hoor, maar:

Ten eerste is dilute (verdunning) recessief dus het kan best allang in het ras hebben gezeten, en
Ten tweede, als het wél weimaraner-bloed is, is dat allang zo verdund dat je helemaal niet meer van een kruising kan spreken.

O, en als dit hier geboren wordt krijgen ze gewoon een stamboom, hoor. Dan heet het miskleur, en dat staat op de stamboom.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Charcoal lijkt mij een donker uitgevallen blauwe?
Charcoal is verdund zwart en silver is verdund bruin.

Afbeelding

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ah, ik zie het al. Werd in de war gebracht door de titel van het topic. Ben duidelijk niet helder op dit moment ;) Foto in de eerste post is idd verdund bruin en dat wordt dus zilver genoemd. Zag ook nog ergens champagne genoemd worden, maar dat is dan hetzelfde als zilver?
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier in de buurt hebben mensen een grijze lab; ik persoonlijk vind ze niet mooi maar ieder zijn keuze,
Hij is een echte lab qua plaat voor de kop en lompe tank maar is ook een ontzettende etter met andere honden; hij heeft er al meerdere opgejaagd de sloot in of te pakken gehad.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sulluna schreef:Waar slaat het nou weer op dat het gelijk broodfok moet zijn.

Bij de lab was er vroeger alleen de zwarte, pas daarna werd blond erkend en gefokt, toen pas bruin en nu in Amerika dus blauw. Door het inkruisen van iets anders ja maar goed. Wat is daar nou perse gelijk fout aan?? Zeker als het door goede fokkers gedaan wordt, die letten op gezondheid en anatomie, is daar toch niks mis mee?

http://www.eikehof.be/hondenfokkerij/ra ... retriever/
Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Maeve schreef:
Neeltje schreef:Is toch niet moeilijk. Je zoekt iemand met een weimaraner en een met een labrador en hups, je hebt een blauwe labrador/weimaraner kruising. Weer goed voor de broodfok en zo.
Ja hoor, meteen doen. En er dan achter komen dat je uit de eerste generatie helemaal geen blauwe/grijze pups krijgt :mrgreen:
Een kennis heeft ook een kruising labrador x weimaraner en die is inderdaad niet grijs, maar gewoon chocoladebruin. Wel heel rank. Ook ontzettend lomp en druk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hailfall schreef:Bij ons in de buurt loopt er zo een rond, hij is echt lief naar mensen maar naar andere honden is hij totaal een klootzak (heeft Loki ook al een paar keer willen grijpen en nog 3 andere honden uit de buurt).
80% van de labjes hier in de buurt zijn vreselijk naar andere honden. Super met mensen en kinderen maar honden- neen. Wijlen de lab van buren heeft ooit een hele rits hechtingen verkocht aan een malamute :schrik: Maargoed, wordt ook niets mee gedaan.

Een gedragstherapeute hier in België fokt ze, heb effe de link voor je opgezocht:
Klik
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
Wat bazel je nou toch weer voor nonsens?
Heb je enig idee van hoe kleuren vererven, Neeltje? Weet je überhaupt dat je uit gestroomde honden gewoon fawn krijgt?
Je hebt geen flauwe notie, he?
Gelukkig dat er DNA-testen zijn tegenwoordig om te bewijzen dat je volslagen uit je nek kletst.

Afbeelding

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Neeltje schreef:
Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
De broodfok pikt toch overal een graantje mee? :scratch: Of je nu een boomer, lab of goudkleurige kruising wil?
Mijn honden hebben ook geen papieren maar ik noem ze gewoon zoals ze eruit zien hoor. Helaas hebben ze geen chique naam.

"Maak iets niet mooier dan het is" is in dit geval volgens mij gewoon de gemakkelijkste term. Het lijkt op een labrador en is blauw. Blauwe labrador dus.
Niet dat je op de verjaardag van je oom zit te brallen dat je nu toch wel een echte blauwe labrador hebt gekocht, gewoon, makkelijke term :19:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Marjoleine schreef:
Sulluna schreef:

Ik vroeg eerst ook of het kruising was maar nee volgens hun een echte zilveren labrador.. juist ja, nou ja goed.
In Amerika is deze kleur inmiddels erkend, en mag het dus een zilveren lab genoemd worden. In Nederland is de kleur niet erkend en spreek je dus van een kruising. Maar, mochten zij de hond van een fokker uit Amerika hebben.. Zit er dus gewoon een stamboom etc bij. Het percentage lab is veel hoger dan de weimaner daar, en dus kan je op zich wel spreken van een lab dan.
Percentage? Is dat bewezen?

Ik weet dat iedereen roept dat het kruisingen zijn hoor, maar:

Ten eerste is dilute (verdunning) recessief dus het kan best allang in het ras hebben gezeten, en
Ten tweede, als het wél weimaraner-bloed is, is dat allang zo verdund dat je helemaal niet meer van een kruising kan spreken.

O, en als dit hier geboren wordt krijgen ze gewoon een stamboom, hoor. Dan heet het miskleur, en dat staat op de stamboom.
Ik roep niks hoor, ik zet hier enkel dingen die ik op internet lees. Ik weet er letterlijk niks van af, vandaar mijn vragen.

Ik zal elders inderdaad ook staan, dat deze kleur ( weliswaar zeldzaam) gewoon soms in een nest labs zit. Dus dat het geen kruising is.

Dan snap ik al helemaal niks van de negatieve berichten.. Of is het zo dat deze kleur weer zwak is? Want dat is met merle zo toch?

Ik heb er geen verstand van hoor, dus ik geloof trouw alles wat jij zegt :D
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

zilveren of blauwe labradors bestaan niet. wel kruisingen van labrador met iets anders.
op het labradorforum kwamen we ze ook wel eens tegen,die waren a snel weer weg haha.

En die zg stamboom die daar dan bij hoort die is hier nergens geldig.Je kunt dus nooit naar een show met dat dier.
maar ach je hebt wel iets aparts voor op de hei om te vertellen over je charcoal grey bleu labrador uit Amerika.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Er bestaan ook al tig jaar Black & Tan Labradors. Het komt regelmatig voor dat die in een nest zitten.
Gewoon uit raszuivere lijnen.
Alleen zie je ze nooit om dat de meeste fokkers ze verzuipen, zodat ze kunnen claimen dat ze nooit miskleuren in hun nesten hebben zitten.
Zo jammer, want een black & tan lab is ontzettend leuk om te zien.

Mijn ouders hebben er 1 keer één in een nest gehad. Die is gewoon met stamboom (goedkoper) de deur uit gegaan.
Wel een stempel NEK erop, maar wat boeit dat. :U:

Ook brindle komt regelmatig voor.

Het wordt allemaal onder het vloerkleed geschoven.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ooh echt joh? Ik ga zo eens googlen, nu wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik gok, hartstikke leuk!
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Sulluna schreef:Ooh echt joh? Ik ga zo eens googlen, nu wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik gok, hartstikke leuk!
Had je http://www.woodhavenlabs.com/mismarks.html al gezien?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Vaak heb je bij zo een "nieuw" kleurtje alsnog veel inteelt dus eigenlijk geen voordelen van een kruising.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: Afbeelding

Ik kom niet op de naam, maar die zwarte vlekken zijn niets genetisch toch?
Heb het één keer eerder gezien, en afgelopen zomer een golden tegen die precies zo'n vlek om het oog had.
Stond wel heel koddig.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marjoleine schreef:
Neeltje schreef:Ik bedoel dat de broodfok een graantje mee gaat pikken. Maar het is gewoon een kruising. Je kunt duidelijk zien dat er iets doorheen zit. Hetzelfde als dat je bij een fawn Franse Bulldog kunt zien, dat de kop anders is als de gestroomde en bont gestroomde. Maakt niets uit, maar maak iets niet mooier dan het is, gewoon een kruising. Hetzelfde wat we allemaal roepen van de prachtige doodles. Gewoon een kruising waar je waarschijnlijk goud geld voor mag betalen.
Heb je enig idee van hoe kleuren vererven, Neeltje? Weet je überhaupt dat je uit gestroomde honden gewoon fawn krijgt?
Gelukkig dat er DNA-testen zijn tegenwoordig om te bewijzen dat je volslagen uit je nek kletst.
Geen flauw idee hoe kleuren precies vererven, nee, en ja, weet dat er fawn uit gestroomd kan komen, ben niet blind als ik een nestje zie. Maar fawn is ook niet altijd erkend geweest in de Franse Bulldog. Ik kan me niet herinneren er vroeger ooit een gezien te hebben. Vanaf wanneer ze er wel zijn, kan ik me niet herinneren, maar ik weet wel dat er meerdere zeggen dat om deze kleur te krijgen er met iets gekruist is geweest. De kop is gewoonweg anders als die van de gestroomde bulldog. Dan klets ik maar uit mijn nek, samen met nog een aantal Franse Bulldog fokkers en kenners.
Lieske1977

dagmar88 schreef:
Tara schreef: Afbeelding

Ik kom niet op de naam, maar die zwarte vlekken zijn niets genetisch toch?
Heb het één keer eerder gezien, en afgelopen zomer een golden tegen die precies zo'n vlek om het oog had.
Stond wel heel koddig.
Chimera: http://www.verantwoordfokken.nl/?p=6
Apart verschijnsel!
dagmar88
Zeer actief

Neeltje schreef:
Marjoleine schreef:
Geen flauw idee hoe kleuren precies vererven, nee, en ja, weet dat er fawn uit gestroomd kan komen, ben niet blind als ik een nestje zie. Maar fawn is ook niet altijd erkend geweest in de Franse Bulldog. Ik kan me niet herinneren er vroeger ooit een gezien te hebben. Vanaf wanneer ze er wel zijn, kan ik me niet herinneren, maar ik weet wel dat er meerdere zeggen dat om deze kleur te krijgen er met iets gekruist is geweest. De kop is gewoonweg anders als die van de gestroomde bulldog. Dan klets ik maar uit mijn nek, samen met nog een aantal Franse Bulldog fokkers en kenners.

Dus als fawn en gestroomd door elkaar in één nest wordt geboren hebben de fawn pups een andere bouw? Lijkt me wel sterk.
dagmar88
Zeer actief

Lieske1977 schreef: Chimera: http://www.verantwoordfokken.nl/?p=6
Apart verschijnsel!

Verrek, ja. Pas nog een artikel gelezen over een man wiens kinderen waren verwekt met het zaad van zijn nooit geboren tweelingbroer :80:
Werd ontdekt omdat hij volgens een vaderschapstest met wangslijm niet de vader van zijn kinderen was.
Schijnt vaker te gebeuren, maar kom er maar eens achter.
Lieske1977

dagmar88 schreef:
Lieske1977 schreef: Chimera: http://www.verantwoordfokken.nl/?p=6
Apart verschijnsel!

Verrek, ja. Pas nog een artikel gelezen over een man wiens kinderen waren verwekt met het zaad van zijn nooit geboren tweelingbroer :80:
Werd ontdekt omdat hij volgens een vaderschapstest met wangslijm niet de vader van zijn kinderen was.
Schijnt vaker te gebeuren, maar kom er maar eens achter.
Wat bizar! Bijna sf-achtig :80:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:Ik zal elders inderdaad ook staan, dat deze kleur ( weliswaar zeldzaam) gewoon soms in een nest labs zit. Dus dat het geen kruising is.
En aangezien het nooit bewezen is dat de kleur voort is gekomen ut kruisingen met andere rassen is het toch bijzonder dat die anti-lobby zo hard kan gillen.
Dan snap ik al helemaal niks van de negatieve berichten.. Of is het zo dat deze kleur weer zwak is? Want dat is met merle zo toch?
Recessief. Het is geen kleur trouwens, het is een verdunningsfactor die bestaande kleuren (bruin en zwart) verdunt. Eén lullig gennetje dat maakt dat een kleur zich iets anders toont.
Een gen dat ook in bv de Toller voorkomt en gewoon recessief is. En dat daardoor ongezien generaties lang kan meereizen.
Waarom ik dat ras noem? O, nou, gewoon omdat die Toller een voorouder deelt met de labrador.
Het kan zomaar dat dat ene gennetje daar dus vandaan komt. Want zo bijzonder is het namelijk niet.

Maar de anti-lobby maakt er liever een opgeklopt verhaal van en gaat smijten met kreten als "niet raszuiver" en "bastaarden".
Flauwekul. Alsof er nooit andere dingen in al die rassen zijn gefokt. Maar daar hoor je ze niet over.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Ik kom niet op de naam, maar die zwarte vlekken zijn niets genetisch toch?
Stond wel heel koddig.
Klopt, is een spontane, aangeboren mutatie die niet erfelijk is.
Neeltje schreef:Geen flauw idee hoe kleuren precies vererven, nee, en ja, weet dat er fawn uit gestroomd kan komen, ben niet blind als ik een nestje zie. Maar fawn is ook niet altijd erkend geweest in de Franse Bulldog. Ik kan me niet herinneren er vroeger ooit een gezien te hebben. Vanaf wanneer ze er wel zijn, kan ik me niet herinneren, maar ik weet wel dat er meerdere zeggen dat om deze kleur te krijgen er met iets gekruist is geweest.
Dat is onzin.
Om te beginnen is fawn nodig om brindle te krijgen, dat allereerst.
En dan is het zo dat brindle een relatief nieuwe mutatie is. Die is er pas sinds pakweg 1880, en die FB's waren er eerder, ook in fawn.
En tenslotte draagt brindle dus, zoals ik al zei, per definitie fawn.
De kop is gewoonweg anders als die van de gestroomde bulldog. Dan klets ik maar uit mijn nek, samen met nog een aantal Franse Bulldog fokkers en kenners.
Dat doe je inderdaad. Maar vertel dan maar eens wat er anders is. En waarom dat bij fawn zo zou zijn terwijl het bij brindle nestgenoten dan niet zo is.

Afbeelding

Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Tara schreef:Apart, zo'n B&T labrador.

Afbeelding
Wauw, dat vind ik wel heel erg mooi!! :I:
Afbeelding
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Cleva schreef:
Waarmee, zeggen ze?

Mopsen, zeggen ze :lol1:
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik zie op AKC standaard nog altijd maar drie kleuren vermeld staan :denken:
Color: The Labrador Retriever coat colors are black, yellow and chocolate. Any other color or a combination of colors is a disqualification. A small white spot on the chest is permissible, but not desirable. White hairs from aging or scarring are not to be misinterpreted as brindling. BlackBlacks are all black. A black with brindle markings or a black with tan markings is a disqualification. Yellow-Yellows may range in color from fox-red to light cream, with variations in shading on the ears, back, and underparts of the dog. Chocolate-Chocolates can vary in shade from light to dark chocolate. Chocolate with brindle or tan markings is a disqualification.
http://www.akc.org/dog-breeds/labrador- ... tail/#tone
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”