dat zei ze niet stooktrol !shinobi schreef:Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Af en toe
Moderator: moderatorteam
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Re: Af en toe
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Ik bedoel haar niet trol, ze zegt zelf toch al dat ze de schuld op zich zou nemen ik bedoel in het algemeen.Cindy52 schreef:dat zei ze niet stooktrol !shinobi schreef:Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
-
Cindy52
- Zeer actief
tja het topic ging om haar, niet om de buurvrouw ! dus niet zo uit je nek kletsen !shinobi schreef:Ik bedoel haar niet trol, ze zegt zelf toch al dat ze de schuld op zich zou nemen ik bedoel in het algemeen.Cindy52 schreef:dat zei ze niet stooktrol !shinobi schreef:Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
ik klets niet uit mijn nek, genoeg mensen die zullen bevestigen dat hun hond lastig gevallen word en dat er dan uit de verte geroepen word hij doet niks hoor en als er dan wat gebeurd zijn ze verbijsterd en is het niet hun schuld.Cindy52 schreef:tja het topic ging om haar, niet om de buurvrouw ! dus niet zo uit je nek kletsen !shinobi schreef:Ik bedoel haar niet trol, ze zegt zelf toch al dat ze de schuld op zich zou nemen ik bedoel in het algemeen.Cindy52 schreef:dat zei ze niet stooktrol !shinobi schreef:Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
Ja de topic gaat over haar en ik zeg iets wat niet over haar gaat. En wat dan nog? Ga een klacht indienen als je er last van hebt.
-
Cindy52
- Zeer actief
Het ging hier over Gonnie en wat een ganging up , typisch hondegedrag van een losgeslagen meute lolshinobi schreef:Ja de topic gaat over haar en ik zeg iets wat niet over haar gaat. En wat dan nog? Ga een klacht indienen als je er last van hebt.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Oh...Cindy52 schreef:dat zei ze niet stooktrol !shinobi schreef:Inderdaad, en als het dan mis gaat dan is het huilen en heeft de andere het weer gedaan.
Je gaat hier ook al lekker 'ouderwets' en 'bekend' taalgebruik bezigen zie ik ?
Zit je nu al in het nauw joh ?
Daar was voorheen wat meer voor nodig meen ik me te herinneren
- mercedes2803
- Zeer actief
Marion. schreef:Niet alleen laks. De andere hond is ook nog eens de trigger. Bizar.tkuijernl schreef:nou je doet wel heel laks over dit gebeuren....
in je openingspost zeg je toch echt dat het weer gebeurde........zorg dan gewoon dat het niet meer kan gebeuren en lijn je hond(en) aan....
soms snap ik andere mensen niet hoor.....
On topic. van dit dus
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Niet alles gelezen dus.mercedes2803 schreef:Marion. schreef:Niet alleen laks. De andere hond is ook nog eens de trigger. Bizar.tkuijernl schreef:nou je doet wel heel laks over dit gebeuren....
in je openingspost zeg je toch echt dat het weer gebeurde........zorg dan gewoon dat het niet meer kan gebeuren en lijn je hond(en) aan....
soms snap ik andere mensen niet hoor.....
On topic. van dit dus
Ik heb nergens de andere hond of eigenaar de schuld gegeven.
Het valt me toch wel vaker op dat alles niet goed gelezen wordt.
Ik vertelde alleen wat we gebeurd was niet meer of minder. Nou ja, misschien wel te weinig.
Ik heb alleen gezegd dat die mevrouw zei dat er niks gebeurd en dat was niet helemaal zo, die hond had Jarah wel in haar dijbeen gebeten, twee keer zelfs. Het viel verder mee dus niks aan het handje.
Maar heb aangegeven dat het Jarah haar eigen schuld was, al luisterde ze wel gelijk en bij het naar mij toe komen kwam die hond achter haar aan en gaf twee knauwen.
Of zoals jullie willen, mijn schuld.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mercedes2803
- Zeer actief
Zeker wel alles gelezen Gonnie...
Ik vind het laks dat je , wetende dat ze zo op andere honden af kan gieren, haar niet voortijdig bij je roept
De andere hond zou in mijn ogen niet de trigger mogen zijn dus OF je gaat hiermee aan het trainen of ik zou haar voortaan aan gaan lijnen en alleen los daar waar het kan en je dit soort risico;s incalculeert.
Dit gaat vroeger dan later een keer mis en ik gok erop dat zij dan het haasje is
Ik vind het laks dat je , wetende dat ze zo op andere honden af kan gieren, haar niet voortijdig bij je roept
De andere hond zou in mijn ogen niet de trigger mogen zijn dus OF je gaat hiermee aan het trainen of ik zou haar voortaan aan gaan lijnen en alleen los daar waar het kan en je dit soort risico;s incalculeert.
Dit gaat vroeger dan later een keer mis en ik gok erop dat zij dan het haasje is
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Af en toe ja.Nanna schreef:Je zegt in het openingsbericht dat je af en toe gek van haar wordt omdat ze 'natuurlijk weer' op een andere hond afvliegt.gonnie schreef:Ik laat mijn honden al helemaal niet op aangelijnde honden aflopen. Het lijkt nu net of ze altijd blaffend op andere honden af loopt, maar dat is helemaal niet zo. Want dan zou ik haar zeker aan de lijn houden.
Iets zegt mij dat dit dus niet een incidentje is....
Het kan dus een keertje gebeuren en ja dat is heel vervelend.
Dat vindt Gonnie ook.
Af en toe is niet dagelijks en bij elke wandeling.
Af en toe is af en toe.
Als je je hond verder wel terug kunt roepen of op tijd aan kunt lijnen en je weet bovendien dat ze niet bijt kan ik me best voorstellen dat je dat geen reden vindt de hond permanent aangelijnd te houden.
-
gonnie
- Zeer actief
ranetje schreef:Af en toe ja.Nanna schreef:Je zegt in het openingsbericht dat je af en toe gek van haar wordt omdat ze 'natuurlijk weer' op een andere hond afvliegt.gonnie schreef:Ik laat mijn honden al helemaal niet op aangelijnde honden aflopen. Het lijkt nu net of ze altijd blaffend op andere honden af loopt, maar dat is helemaal niet zo. Want dan zou ik haar zeker aan de lijn houden.
Iets zegt mij dat dit dus niet een incidentje is....
Het kan dus een keertje gebeuren en ja dat is heel vervelend.
Dat vindt Gonnie ook.
Af en toe is niet dagelijks en bij elke wandeling.
Af en toe is af en toe.
Als je je hond verder wel terug kunt roepen of op tijd aan kunt lijnen en je weet bovendien dat ze niet bijt kan ik me best voorstellen dat je dat geen reden vindt de hond permanent aangelijnd te houden.
Precies.
Groetjes Gonnie.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou.
Mijn honden tetteren ook zo vaak naar andere honden. Ik kan ze wel aanlijnen hoor, maar dan doen ze het ook en worden ze bovendien onzeker omdat ze niet weg kunnen.
Dus gemiddeld genomen doe ik dat niet, want:
A: ze doen niets
B: ze benaderen andere honden nooit dichter dan een meter of tien tenzij ze ze blijken te kennen
C: de mensen hier doen in 99,9% van de gevallen volstrekt normaal, relaxed en ontspannen en ik heb nog nooit problemen gehad
Een enkele keer vinden mensen die groep ongemakkelijk en dat weten we elkaar dan uitstekend op een meter of 30, 40 duidelijk te maken, en dan zorgen we dat we elkaar niet kruisen.
Vaak lijn ik de relschopper (altijd dezelfde) even aan, en even vaak vinden de andere eigenaren dat volstrekte onzin en niet nodig.
Ik houd ze dus gewoon lekker los.
Mijn honden tetteren ook zo vaak naar andere honden. Ik kan ze wel aanlijnen hoor, maar dan doen ze het ook en worden ze bovendien onzeker omdat ze niet weg kunnen.
Dus gemiddeld genomen doe ik dat niet, want:
A: ze doen niets
B: ze benaderen andere honden nooit dichter dan een meter of tien tenzij ze ze blijken te kennen
C: de mensen hier doen in 99,9% van de gevallen volstrekt normaal, relaxed en ontspannen en ik heb nog nooit problemen gehad
Een enkele keer vinden mensen die groep ongemakkelijk en dat weten we elkaar dan uitstekend op een meter of 30, 40 duidelijk te maken, en dan zorgen we dat we elkaar niet kruisen.
Vaak lijn ik de relschopper (altijd dezelfde) even aan, en even vaak vinden de andere eigenaren dat volstrekte onzin en niet nodig.
Ik houd ze dus gewoon lekker los.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, vervang Nora maar voor Skadi, en ik zou woord voor woord hetzelfde zeggen.gyanty schreef:Het is mijn grootste nachtmerrie dat Norah namelijk een keer die verkeerde is. Dus je zadelt niet alleen jezelf met een trauma van een verscheurde hond op, je zadelt ook een andere partij er mee op. Voor mij zo het gewoon betekenen dat ik mijn hond zou moeten laten inslapen, of ik dat nou wil of niet, je weet dat het gewoon onder druk van je omgeving onhoudbaar wordt.
Ik heb een hond die in zo´n geval echt wel mogelijk meer dan een gaatje zou maken. Mijn honden kunnen dus ook echt niet ongeoorloofd een hoekje om, of een kruising oversteken. Ze moeten van mijn altijd wachten voor een kruising. En laten we stellen dat dat best moeilijk. Ik heb zeer bewegelijke honden. In zeer hoog tempo sjezen ze het liefst voor mij uit. Kan dus niet vrijuit, want dat komt niet goed. De enige voorwaarde dat zij los kan, is dat zij dus geen kruisingen over scheurt, geen bochtjes omgaat en onvoorwaardelijk luistert . Dat is een hele verantwoordelijkheid. Ik draag deze verantwoordelijkheid met alle liefde. Ik loop met ogen en oren wagenwijd open, ja ik scan mij omgeving voortdurend.
[knip]
Want ik train mij een breuk om mijn hond bepaald gedrag aan te leren. Haar vaardigheden aan te leren die haar eerste reactie op zulke situaties vervangen.
Ik zit er voortdurend bovenop. Ze heeft slechts één keer gevochten. Maar ja, zulke honden zijn mijn nachtmerrie
Komt dat door het karakter van MIJN hond? Ja. Absoluut. Daarom werk ik me ook een breuk om dat onder controle te houden. Maar Gonnie post iets waaruit je kunt opmaken dat het wel meer dan eens gebeurd. En neen, ik zou daar persoonlijk héél erg onblij van worden. Haar hond zou door MIJ opgewacht worden met een ballenwerper. Die kreeg een venijnige ram. En dat is dus om erger te voorkomen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb zelf zo'n patsgeval, maar dan zonder blaffen. Die heeft van mij een rode kaart gekregen toen hij met stijve poten even op een labrador af zou. De stommeling. Was nérgens voor nodig. Zou er iets gebeurd zijn? Vermoedelijk niet. Maar zijn idioterie was genoeg om de labrador (aangelijnd) al aardig op te fokken. Gaan we NIET doen, klaar. Als je je niet gedragen kunt blijf je fijn aan de lijn.
Sinds hij nu ook nog doof word komt hij praktisch nergens meer los, maar sindsdien liet ik hem met andere honden ook niet meer loslopen.
Doet hij iets? Nee. Hij loopt met stramme poten en spannings-ridge over de rug wat de stoere jongen uit te hangen. Meer niet.
Heb ik zin om af te wachten of de andere hond zijn gepats pikt? Nee.
Branco is soms gewoon een ettertje. Aan de lijn kan ik er controle over houden en gebeurd er zéker niks, maar los laat ik het hem niet meer zelf uitzoeken. Als hij de verkeerde treft, heb ik een kapot hondje.
Kortom, mijn beste tip is; los op overzichtelijke plekken, en aan de lijn waar geen overzicht is. Probleem meteen opgelost.
Voor de rest hoeft er wat mij betreft niet zo gehakt te worden. De hond in kwestie is zelf degene die een knauw heeft gehad, en daarmee was het verder klaar, want toen is er ingegrepen. Prima. Nu gewoon je best doen om zo'n situatie in de toekomst te voorkomen.
Sinds hij nu ook nog doof word komt hij praktisch nergens meer los, maar sindsdien liet ik hem met andere honden ook niet meer loslopen.
Doet hij iets? Nee. Hij loopt met stramme poten en spannings-ridge over de rug wat de stoere jongen uit te hangen. Meer niet.
Heb ik zin om af te wachten of de andere hond zijn gepats pikt? Nee.
Branco is soms gewoon een ettertje. Aan de lijn kan ik er controle over houden en gebeurd er zéker niks, maar los laat ik het hem niet meer zelf uitzoeken. Als hij de verkeerde treft, heb ik een kapot hondje.
Kortom, mijn beste tip is; los op overzichtelijke plekken, en aan de lijn waar geen overzicht is. Probleem meteen opgelost.
Voor de rest hoeft er wat mij betreft niet zo gehakt te worden. De hond in kwestie is zelf degene die een knauw heeft gehad, en daarmee was het verder klaar, want toen is er ingegrepen. Prima. Nu gewoon je best doen om zo'n situatie in de toekomst te voorkomen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Nou zeg, wat een gehak in dit topic, terwijl hallo, Gonnie's hond heeft een gaatje en die andere hond heeft niks.Cindy52 schreef:Stelletje dramaqueens, alsof jullie allemaal perfect zijn !!! en Gonnie, ach dat was een leer voor de volgende keer
Lilo wil ook wel eens gillen naar een 'enge' hond. Meestal loopt ze er zonder een kik te geven met een grote boog omheen, maar als er opeens een grote/zwarte/anderszins enge hond voor haar staat wordt er hysterisch gekrijst dat we allemaal vermoord zullen worden. De meeste honden trekken dan een wenkbrauw op, en gaan niet achter Lilo aan om er een gat in te bijten. Andersom staan er wel eens (kleine) honden te gillen dat mijn stel vreselijk eng is. Mijn honden negeren dat en bijten er geen gaten in.
Ik vind persoonlijk gaten bijten in honden kwalijker dan hysterisch krijsen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb 8.5 jaar een Baco gehad en daar kwam ik gewoon niet in losloop of zelfs aanlijngebieden
Maar ik heb nu een Truus en ja we gaan de gebieden in en alles gaat niet vlekkeloos nog maar de hier gaat al wel heel goed, maar zou lekker worden als je hond geen misser mag maken, ja ik maak nu de andere kant mee maar een border of witte herder mag je toch wel wat gehoorzaamheid van verwachten
Maar ik heb nu een Truus en ja we gaan de gebieden in en alles gaat niet vlekkeloos nog maar de hier gaat al wel heel goed, maar zou lekker worden als je hond geen misser mag maken, ja ik maak nu de andere kant mee maar een border of witte herder mag je toch wel wat gehoorzaamheid van verwachten
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
En van een terriër niet? Die mag lekker missers maken omdat het toevallig geen herder is? Ook herders mogen missers maken alleen als je dus net de pech hebt dat je er met één loopt die verder gaat dan enkel een gaatje... Ik kom tijdens mijn wandeling liever een herder tegen die meer dan een gaatje wil maken maar behoorlijk goed in de gaten gehouden wordt dan zo'n gilterriër die meent mijn hond uit te moeten schelden met een baas erachter die 'oh oeps, foutje!' denkt.billy schreef:Ik heb 8.5 jaar een Baco gehad en daar kwam ik gewoon niet in losloop of zelfs aanlijngebieden![]()

- Miranda
- Erelid
En dat is EXACT de reden waarom het nooit meer mis gaat tegenwoordig. Eén incident, viereneenhalf jaar geleden. Omdat IK mijn hond onder appèl heb.billy schreef:ja ik maak nu de andere kant mee maar een border of witte herder mag je toch wel wat gehoorzaamheid van verwachten
Maar mijn hond is geen robot, en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Wat is er gebeurd met het dogma: Zorg dat je hond onder appèl is en lijn anders aan.
Dat gaat niet meer op als het een vast lid van het HF betreft? Iemand die ik ook graag mag?
Oh. Opmerkelijk.
And few will ever climb
- Miranda
- Erelid
Nou, hèhè. Ik dacht even in een alternatieve werkelijkheid beland te zijn......Hilde schreef:Ik kom tijdens mijn wandeling liever een herder tegen die meer dan een gaatje wil maken maar behoorlijk goed in de gaten gehouden wordt dan zo'n gilterriër die meent mijn hond uit te moeten schelden met een baas erachter die 'oh oeps, foutje!' denkt.
And few will ever climb
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, ik kom toch liever een hond tegen die tegen mijn honden blaft dan een hond die gaten bijt.
En het komt echt niet zo heel vaak voor hoor, dat ze los lopend naar anderen honden blaft, wel als ze aan de lijn zit.
Zodra ik een hond ons tegemoet zie komen waarvan ik denk dat Jarah er blaffend op af ga, lijn ik haar aan.
Dit was gewoon heel erg onverwachts.
Gelukkig zijn de mensen hier niet zo moeilijk, sommige zeggen zelfs tegen me dat ik haar niet hoef aan te lijnen. Maar dat doe ik wel want zodra Jarah blaft gaan de andere ook meedoen en daar heb ik zo geen zin in.
Dus als ik een hond tegenkom waarvan ik weet dat Jarah er tegen gaat blaffen, lijn ik ze alledrie aan.
En ja, heel soms ben ik te laat doordat ik het te laat zie. Kan gebeuren, net zoals het andersom ook kan gebeuren, ik ga in ieder geval niet tekeer als er een hond blaffend op mijn honden afkom. Sterker nog ben dan ook totaal niet boos, ook niet als zo hond eens een gaatje in mijn honden bijt.
Honden zijn net als mensen geen robots, mijn honden dus ook niet en ik ook niet.
Maar ik snap best dat er mensen zijn die het niet leuk vinden.
En het komt echt niet zo heel vaak voor hoor, dat ze los lopend naar anderen honden blaft, wel als ze aan de lijn zit.
Zodra ik een hond ons tegemoet zie komen waarvan ik denk dat Jarah er blaffend op af ga, lijn ik haar aan.
Dit was gewoon heel erg onverwachts.
Gelukkig zijn de mensen hier niet zo moeilijk, sommige zeggen zelfs tegen me dat ik haar niet hoef aan te lijnen. Maar dat doe ik wel want zodra Jarah blaft gaan de andere ook meedoen en daar heb ik zo geen zin in.
Dus als ik een hond tegenkom waarvan ik weet dat Jarah er tegen gaat blaffen, lijn ik ze alledrie aan.
En ja, heel soms ben ik te laat doordat ik het te laat zie. Kan gebeuren, net zoals het andersom ook kan gebeuren, ik ga in ieder geval niet tekeer als er een hond blaffend op mijn honden afkom. Sterker nog ben dan ook totaal niet boos, ook niet als zo hond eens een gaatje in mijn honden bijt.
Honden zijn net als mensen geen robots, mijn honden dus ook niet en ik ook niet.
Maar ik snap best dat er mensen zijn die het niet leuk vinden.
Laatst gewijzigd door gonnie op 08 dec 2015 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik moest daarnet nog even aan je denkenEr kwamen Jehova's aan de deur. Toen heb ik trouwens ook even geblaft, maar zonder gaten hoor
Hahahaha, aan de lijn met je.
Groetjes Gonnie.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Heb je wel eens geoefend met honden die 100% zeker niks van dit gedrag aantrekken? Die er dus niet of amper op reageren? Want ik heb al in meerdere gevallen gezien dat dat ontzettend kan helpen bij dit gedrag.
-
gonnie
- Zeer actief
Ze doen het niet bij elke hond hoor.Sulluna schreef:Heb je wel eens geoefend met honden die 100% zeker niks van dit gedrag aantrekken? Die er dus niet of amper op reageren? Want ik heb al in meerdere gevallen gezien dat dat ontzettend kan helpen bij dit gedrag.
En als ik aan de lijn met ze loop en we komen een hond tegen waar ze tegen willen blaffen zeg ik dat ze hun kop moeten houden en loop ik gewoon door, dan zijn ze heel snel stil.
Ik ben vroeger weleens stil gaan staan om hun te laten zitten en de honden voorbij te laten gaan, maar dat werkt averechts.
Maar het is echt niet zo dat ze elke hond aanblaffen die ze zien. Als dat zo was hield ik ze natuurlijk wel aangelijnd.
Mijn honden lopen in de wijk sowieso aan de lijn.
Mijn hondentrainster heeft vaak honden in de opvang en die honden worden gewoon ook altijd geaccepteerd door ze. Gaat altijd prima.
Groetjes Gonnie.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mijn honden doen het dus ook en ook niet bij elke hond.gonnie schreef:Ze doen het niet bij elke hond hoor.Sulluna schreef:Heb je wel eens geoefend met honden die 100% zeker niks van dit gedrag aantrekken? Die er dus niet of amper op reageren? Want ik heb al in meerdere gevallen gezien dat dat ontzettend kan helpen bij dit gedrag.
En het is ook altijd alleen maar kabaalschopperij, maar ze bijten nooit.
Net Nanna, zeg maar
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Oh, maar ik denk ook niet dat ze het bij elke hond doen. Ik had eerst nog een kopje getypt, later weg gehaald geen zin in discussie. Maar werd er zelf een beetje moe van om te lezen dat iedereen gelijk zegt aanlijnen etc. Geen enkele hond is perfect en je wilt er juist iets mee. Top toch.
Ik bedoel met honden lopen, die zich er niks van aantrekken. Dus je loopt met iemand waarvan de honden daarin niet mee gaan. Dus stel dat je dan een hond tegen komt, waarbij ze dit gedrag vertoont, dat die honden dan rustig blijven. Ik heb gezien, dat honden daar op een gegeven moment een voorbeeld aan gaan nemen wanneer zij in een ( gelegendheid) roedel lopen. Want hoe reageren jouw honden op dit gedrag? Worden zij gespannen of reageren zij ook niet?
Ik bedoel met honden lopen, die zich er niks van aantrekken. Dus je loopt met iemand waarvan de honden daarin niet mee gaan. Dus stel dat je dan een hond tegen komt, waarbij ze dit gedrag vertoont, dat die honden dan rustig blijven. Ik heb gezien, dat honden daar op een gegeven moment een voorbeeld aan gaan nemen wanneer zij in een ( gelegendheid) roedel lopen. Want hoe reageren jouw honden op dit gedrag? Worden zij gespannen of reageren zij ook niet?
-
gonnie
- Zeer actief
De honden hier in de buurt blaffen haast allemaal naar elkaar, maar dan loopt alles aan de lijn.
Ik loop soms wel met iemand op die een kooiker heeft en dat gaat heel goed dan wordt er niet geblaft.
Als een hondje van mijn hondentrainster begint te blaffen beginnen mijn honden ook, maar dat gebeurd alleen maar als we stilstaan en een praatje maken voordat mijn hondentrainster naar huis gaat. Als ik zie dat er een hond aankom waarop gereageerd gaat worden lijn ik ze even aan.
Of ik ga weg voordat de honden de hond zien.
Ik loop soms wel met iemand op die een kooiker heeft en dat gaat heel goed dan wordt er niet geblaft.
Als een hondje van mijn hondentrainster begint te blaffen beginnen mijn honden ook, maar dat gebeurd alleen maar als we stilstaan en een praatje maken voordat mijn hondentrainster naar huis gaat. Als ik zie dat er een hond aankom waarop gereageerd gaat worden lijn ik ze even aan.
Of ik ga weg voordat de honden de hond zien.
Groetjes Gonnie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je bedoelt meelopen met iemand die een hond heeft die zich er niets van aan trekt als de blaffer uit zijn/haar dak gaat?Sulluna schreef:Heb je wel eens geoefend met honden die 100% zeker niks van dit gedrag aantrekken? Die er dus niet of amper op reageren? Want ik heb al in meerdere gevallen gezien dat dat ontzettend kan helpen bij dit gedrag.
Want van wat ik er van zie gaan die blaffers/gillers doorgaans niet af op honden die zich er niets van aantrekken.
Alleen bij een hond die bepaald gedrag vertoont wat de blaffer kennelijk "triggert" gaat het alarm aan.
Bij de ene blaffer is dat een fixerende hond en bij de andere blaffer een hond die zichzelf probeert weg te toveren (= angstig/onzeker) of die op een vreselijk onderdanige manier opdringerig probeert contact te maken.
Enzovoort.
-
gonnie
- Zeer actief
Precies. Mijn honden zijn volgens mij zelf gewoon bange poeperds.ranetje schreef:Je bedoelt meelopen met iemand die een hond heeft die zich er niets van aan trekt als de blaffer uit zijn/haar dak gaat?Sulluna schreef:Heb je wel eens geoefend met honden die 100% zeker niks van dit gedrag aantrekken? Die er dus niet of amper op reageren? Want ik heb al in meerdere gevallen gezien dat dat ontzettend kan helpen bij dit gedrag.
Want van wat ik er van zie gaan die blaffers/gillers doorgaans niet af op honden die zich er niets van aantrekken.
Alleen bij een hond die bepaald gedrag vertoont wat de blaffer kennelijk "triggert" gaat het alarm aan.
Bij de ene blaffer is dat een fixerende hond en bij de andere blaffer een hond die zichzelf probeert weg te toveren (= angstig/onzeker) of die op een vreselijk onderdanige manier opdringerig probeert contact te maken.
Enzovoort.
Als een hond bang is gaat Jarah blaffend naar die hond toe, dus als ik een bange hond zie lijn ik mijn meiden sowieso even aan.
Bij honden die op hen af komen houdt ze zich wel stil en als zij zich stil houdt houden mijn anderen meiden zich ook stil.
Als er een hond op mijn honden af komt, maakt Jarah zich al piepend uit de voeten.
En Tama snauwt honden af die te lang onder haar staart staan te snuffelen.
En het grappige is dat anderen honden haast altijd Tama uit kiezen om aan te ruiken.
Er is een hond die vindt het prachtig als Tama of een van de andere hem afsnauwt, het interesseert hem werkelijk geen bal, hij vindt ze gewoon leuk. Hij moet altijd even langskomen om aan ze te snuffelen.
Groetjes Gonnie.
- Jackira
- Zeer actief
Het scheelt denk ik ook als je ze een voor een mee zou nemen, en dat langzaam weer uitbouwen als je ze onder controle hebt. Zo doe ik het nu. Er zijn nu twee honden bijgekomen die het loslopen nog moeten leren, al kan de pup het nu al wel goed eigenlijk. Laila durf ik nog niet los te laten. Ik verdeel ze nu in groepjes zodat ik ze makkelijker onder controle heb en wanneer ik ze goed ken en weet wat ik kan verwachten in bepaalde situaties, en ze veilig los kunnen lopen dan gooi ik alles weer bij elkaar. En dat wordt dan ook nog weer hard oefenen en opletten want gedrag in een grote roedel is heel veel bijsturen op de juiste momenten.
-
gonnie
- Zeer actief
Toch netjes.
De buurman stond beneden in de hal en vroeg of Jarah niet gewond was, volgens hem had zijn teef haar wel gebeten. Ik wist het niet zeker of het raak was en heb eerlijk gezegd ook niet gekeken of ze gewond was.
Hij zei dat zijn teef de laatste tijd erg chagrijnig was tegen anderen honden. En als het zo door zou gaan liet hij haar inslapen.
Gerard zei tegen hem dat hij dat niet moest doen. Die vind dat erg zielig. Nou vind ik ook dat hij niet gelijk zo drastische maatregel hoeft te nemen, maar hij moet het zelf weten. Die man zit met de gebakken peren als het misgaat.
De buurman stond beneden in de hal en vroeg of Jarah niet gewond was, volgens hem had zijn teef haar wel gebeten. Ik wist het niet zeker of het raak was en heb eerlijk gezegd ook niet gekeken of ze gewond was.
Hij zei dat zijn teef de laatste tijd erg chagrijnig was tegen anderen honden. En als het zo door zou gaan liet hij haar inslapen.
Gerard zei tegen hem dat hij dat niet moest doen. Die vind dat erg zielig. Nou vind ik ook dat hij niet gelijk zo drastische maatregel hoeft te nemen, maar hij moet het zelf weten. Die man zit met de gebakken peren als het misgaat.
Groetjes Gonnie.