Maar ze begint wel hem regelmatig af te snauwen als hij iets wil pakken of naar ons toe wil komen
dan storm ze er heen en snauwt naar hem, dit doet ze pas de laatste dagen, ze is altijd bij hem nu en laat hem niet met
rust als hij in beweging is, ervoor staan springen, tegen hem opspringen. Quote Schelsey.
Wat afschuwelijk voor een oude zieke hond om dit mee te maken. Kan je dit echt niet voorkomen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dilemma over pup bij terminale hond
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Re: dilemma over pup bij terminale hond
Typisch nen hollander hahaha, kort door de bocht zoals altijdbouvierpoedel schreef:Nou ga dan maar eens lekker egoistiesch zijn dan en haal die pup.schelsey schreef:Heb alles nog eens goed staan lezen en nu twijfel ik weer hoor want vandaag weer gaan kijken naar de pups
Zo moeilijk, moet ik mezelf wegcijferen en dit laten voorbij gaan of toch het doen en hopen dat
kenji zich niet gaat terugtrekken omdat hij het te veel vind
Hij kan er niets aan doen dat hij dit heeft maar ik zie er zo tegen op om alleen met Nisha achter te blijven
Als hij ingeslapen word zal de pup me voldoende kunnen afleiden dat ik er wat mee om ga kunnen, met zijn dood
Had bij Maja haar inslapen vorig jaar nog enkel kenji en het is een heel verschil als er nog maar 1 hond dan rond loopt
daarvoor bleven er nog 2 over als de 3 de werd ingeslapen.
Ben nogal flauw op dat punt en moest medicatie gaan halen om haar dood aan te kunnen
Vanaf dat Nisha hier kwam was er voldoende afleiding dat ik er niet constant aan bleef denken, aan Maja haar dood
Nisha hangt veel aan hem en volgt hem altijd, hij likt haar ogen en oren nog proper.
Maar ze begint wel hem regelmatig af te snauwen als hij iets wil pakken of naar ons toe wil komen
dan storm ze er heen en snauwt naar hem, dit doet ze pas de laatste dagen, ze is altijd bij hem nu en laat hem niet met
rust als hij in beweging is, ervoor staan springen, tegen hem opspringen
Ik probeer natuurlijk hem te helpen en kom er tussen maar ja, ze voelt dat hij achteruit aan gaan is en pakt het
over, dit is met schelsey en kenji ook gebeurd, toen schelsey op haar einde liep was kenji veel feller tegen haar
Dat is denk een normaal patroon bij een roedeltje en de hoogste in rang zwakker word
Ik weet niet hoe lang hij nog heeft, maar zo lang hij nog plezier heeft in het leven in huis en zijn
korte wandelingen vind ik niet dat ik het recht heb hem dit af te pakken.
Zijn tumor is gegroeid en limfklieren aan beide kanten heel dik geworden van zijn nek
Mijn zus had hem 2 weken niet gezien en ze zei, amai, die tumor is groot geworden maar ze zag de verkeerde
kant, dus de kant waar de limfklieren opgezet waren, toen ik de andere kant liet zien schrok ze echt
3 weken terug kon hij nog 1 uurtje wandelen, nu is hij al na 20 min buiten adem.
Hij mag zich niet opwinden want dan begint hij te hoesten, daarom dat mijn man liever wilde wachten
bang dat hij door de pup zich te veel gaat opwinden
Ze hadden me gezegd dat vanaf hij in rusttoestand onregelmatig korte ademhalingen pakt en
hijgt zonder iets te doen het tijd is om hem te laten gaan en ik denk dat dit binnen een paar weken
al zal zijn.
Ik kan natuurlijk vragen of de fokker de pup nog een maandje wil houden?
Kzal daar eens over moeten nadenken
En stop met alles uit te leggen en beredeneren .
Nooit geleerd hoe zich te gedragen tegen vreemden zeker!
Mama nooit gezegd, meisje beleefd blijven
hee
Als je goed leest haal ik de pup niet maar wacht tot hij er niet meer is of vraag de pup wat langer te behouden.
Maar samen nu op dit moment met kenji doe ik zoizo niet hoor.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nee jochie is niet opgevoed door mama, die was er niet meer.schelsey schreef:Typisch nen hollander hahaha, kort door de bocht zoals altijdbouvierpoedel schreef:Nou ga dan maar eens lekker egoistiesch zijn dan en haal die pup.schelsey schreef:Heb alles nog eens goed staan lezen en nu twijfel ik weer hoor want vandaag weer gaan kijken naar de pups
Zo moeilijk, moet ik mezelf wegcijferen en dit laten voorbij gaan of toch het doen en hopen dat
kenji zich niet gaat terugtrekken omdat hij het te veel vind
Hij kan er niets aan doen dat hij dit heeft maar ik zie er zo tegen op om alleen met Nisha achter te blijven
Als hij ingeslapen word zal de pup me voldoende kunnen afleiden dat ik er wat mee om ga kunnen, met zijn dood
Had bij Maja haar inslapen vorig jaar nog enkel kenji en het is een heel verschil als er nog maar 1 hond dan rond loopt
daarvoor bleven er nog 2 over als de 3 de werd ingeslapen.
Ben nogal flauw op dat punt en moest medicatie gaan halen om haar dood aan te kunnen
Vanaf dat Nisha hier kwam was er voldoende afleiding dat ik er niet constant aan bleef denken, aan Maja haar dood
Nisha hangt veel aan hem en volgt hem altijd, hij likt haar ogen en oren nog proper.
rust als hij in beweging is, ervoor staan springen, tegen hem opspringen
Ik probeer natuurlijk hem te helpen en kom er tussen maar ja, ze voelt dat hij achteruit aan gaan is en pakt het
over, dit is met schelsey en kenji ook gebeurd, toen schelsey op haar einde liep was kenji veel feller tegen haar
Dat is denk een normaal patroon bij een roedeltje en de hoogste in rang zwakker word
Ik weet niet hoe lang hij nog heeft, maar zo lang hij nog plezier heeft in het leven in huis en zijn
korte wandelingen vind ik niet dat ik het recht heb hem dit af te pakken.
Zijn tumor is gegroeid en limfklieren aan beide kanten heel dik geworden van zijn nek
Mijn zus had hem 2 weken niet gezien en ze zei, amai, die tumor is groot geworden maar ze zag de verkeerde
kant, dus de kant waar de limfklieren opgezet waren, toen ik de andere kant liet zien schrok ze echt
3 weken terug kon hij nog 1 uurtje wandelen, nu is hij al na 20 min buiten adem.
Hij mag zich niet opwinden want dan begint hij te hoesten, daarom dat mijn man liever wilde wachten
bang dat hij door de pup zich te veel gaat opwinden
Ze hadden me gezegd dat vanaf hij in rusttoestand onregelmatig korte ademhalingen pakt en
hijgt zonder iets te doen het tijd is om hem te laten gaan en ik denk dat dit binnen een paar weken
al zal zijn.
Ik kan natuurlijk vragen of de fokker de pup nog een maandje wil houden?
Kzal daar eens over moeten nadenken
En stop met alles uit te leggen en beredeneren .
Nooit geleerd hoe zich te gedragen tegen vreemden zeker!
Mama nooit gezegd, meisje beleefd blijven
hee
Als je goed leest haal ik de pup niet maar wacht tot hij er niet meer is of vraag de pup wat langer te behouden.
Maar samen nu op dit moment met kenji doe ik zoizo niet hoor.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Gaan wachten voor een pup tot kenji er niet meer is
Is het beste voor hem en ook voor mij
Tenslotte is een zieke hond en een pup al zwaar en dan Nisha niet vergeten die hier ook nog rondloopt en aandacht
nodig heeft
De fokker heeft toch elk jaar verschillende nesten, daar zal wel 1 tje bij zitten die me aanspreekt als de tijd rijp is
voor een nieuwe hond
Is het beste voor hem en ook voor mij
Tenslotte is een zieke hond en een pup al zwaar en dan Nisha niet vergeten die hier ook nog rondloopt en aandacht
nodig heeft
De fokker heeft toch elk jaar verschillende nesten, daar zal wel 1 tje bij zitten die me aanspreekt als de tijd rijp is
voor een nieuwe hond
-
Angelique.
Demon (12) is 4 jaar jonger geworden door een pup in huis te halen, weet je ook niet exact van te voren natuurlijk mocht ik gemerkt hebben dat Demon er "last" van zou hebben neem ik daar maatregelen voor, zo simpel is het.
En zo is het in het verleden ook gewoon altijd gegaan en tot nu toe nog geen oude hond gehad die er last van heeft gehad, dat regelt zichzelf prima, hier dan iig.
En zo is het in het verleden ook gewoon altijd gegaan en tot nu toe nog geen oude hond gehad die er last van heeft gehad, dat regelt zichzelf prima, hier dan iig.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
dit. Wij hebben ooit hetzelfde gedaan, ook als 3e ene pup erbij en dat ging juist erg goed. De oudste vond het best leuk , zo`n dreutel erbij en echt spelen deed de pup met de middelste.Caro. schreef:Het lijkt mij heel erg afhangen van de oudere hond of hij bv van zichzelf al een hekel aan pups heeft.
Heeft de oude hond normaal gesproken geen moeite met andere honden / pups en jij kan het verder in goede banen
leiden zodat hij niet steeds wordt lastig gevallen door de pup, dan zie ik geen probleem.
Maar dat ligt m.i. dus aan het karakter van de oude hond en je eigen kunnen om het in goede banen de leiden.