Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geluiden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Geluiden

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vond het ook wel grappig dat ik tijdens een wandeling met een stuk of 20 Labradors Gollums kontje steeds herkende. Voordat ik er zelf een had hield ik ze echt niet uit elkaar.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar dat heb je toch met al je huisdieren dat je op een gegeven moment precies weet wat ze bedoelen. En dan niet alleen met geluid dat ze maken, maar ook aan hun lichaamstaal en gedragingen. Oh ook de merel buiten, maakt het heel duidelijk wanneer hij vindt dat hij weer recht heeft op een krentje. Dan gaat hij op de tuintafel zitten en hupt zo dat hij mij iedere keer in beeld is en vertrekt niet voordat hij zijn krentje heeft gehad.
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Heel bekendt!!

Ik kan ook precies horen wie er snurkt, wie er binnen komt en wie van de 2 blaft, zelfs hun geur kan ik uit elkaar houden, misschien komt het doordat ik ze al 17 en 12 jaar in huis heb, ze zijn zo eigen, weet ook precies als er een z'n bord leeg gegeten heb en de ander niet, of als er een ''ongelukje'' is gebeurt in huis weet ik precies van wie de drol is, Mientje produceert enorme lange drollen terwijl Turkensnor geitendrolletjes legt... :LOL: :mann: en ook dat kotsen weet precies wanneer het gebeurt, dan pak ik haar op en leg haar boven de wastafel en kotst ze het daar uit (na 3 keer is het over)
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Marjoleine schreef:
sirene schreef:Haha, ik ben er nog verontwaardigd over! Alsof ik s'ochtends met een chipreader de halsbanden om moet doen om te weten wie wie is :piew:
:LOL: :LOL: :LOL:

Nou, als het een troost is, ze vinden mijn honden ook op elkaar lijken. En die zijn bont, bovendien twee rassen en er zit nog een bruine bij ook :piew:
En daarna krijg je dan:

O, er is er nog een! (Fien)
O, wacht, twéé!

En dan vinden ze zichzelf enorm gevat, uiteraard. :roll:
Nou ik ben idd wel blij dat het bij anderen ook gebeurd ja. En dan idd nog bij twee verschillende rassen.
Ik troost me met de gedachte dat het ws mensen zijn die vragen om het vragen en verder ook niks met honden hebben.
Dezelfde mensen die vragen "wat voor ras is dat ?" En het over een uur al zijn vergeten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ik heb dat nu al met de pups weet precies wat bij wie hoort en waarom. En die zijn nog Maar 14 dagen.
Dat leer e gewoon net als bij mensen elk dier heeft zijn eigen geluidjes en geeoontes
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Marjoleine schreef:
sirene schreef:Haha, ik ben er nog verontwaardigd over! Alsof ik s'ochtends met een chipreader de halsbanden om moet doen om te weten wie wie is :piew:
:LOL: :LOL: :LOL:

Nou, als het een troost is, ze vinden mijn honden ook op elkaar lijken. En die zijn bont, bovendien twee rassen en er zit nog een bruine bij ook :piew:
En daarna krijg je dan:

O, er is er nog een! (Fien)
O, wacht, twéé!

En dan vinden ze zichzelf enorm gevat, uiteraard. :roll:
Of:
- Is dat een Mechelse herder?
- Nee een Hollandse Herder
- Weet je het zeker?
- Ja hij heeft een stamboom
- Oké dan is dat zeker zijn vader? *wijzend op Duitse herder*
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Dartel schreef:Het is hier zelfs een vorm van communiceren. Mijn oudje van ruim 15 tippelt. Dan wil ze iets, en wel snel..... Dan tippelt ze met haar voorpootjes, dan tikken haar nagels op het laminaat. En daar wordt je zelfs wakker van, als madame op het bed wil springen. Ze ziet niet zo goed meer, dus dan moet je even het licht aandoen.

Als ze hier een enkele keer 's nachts naar buiten moeten hebben ze alle 5 hun eigen manier van melden. Yindi geeft een ram op het kattenluik, Sientje maakt een zacht piep/hmmm geluidje, Hebe krabt aan de deur en Vanna gaat gewoon in de keuken plassen. En Dayka tippelt.

Maar het geluid van de flexlijn is ook heel herkenbaar. Dat is voor ons tijdens het late avondrondje teken om onmiddellijk om te keren. Dan komt de herder van verderop eraan. En die blaft nog harder dan mijn meiden en dat heb ik liever niet op de late avond.

:I: Dat mis ik toch zo. Bonnie deed dat ook. Ik hoor het nog regelmatig 's nachts rond de tijd dat ze vaak even naar buiten wilde..

Als Kai en Pixie samen zijn weet ik feilloos wie er hoest. ( ze zijn gevangen in het asiel met een vangstok, daardoor hebben ze een beschadiging aan de luchtwegen) Kai heeft een "oude mannen hoestje.."

Het flex geluidje maak ik zelf ook als ik vermoed dat er iets loslopends aankomt of als ik vermoed dat mensen ons niet aan zien komen en de honden maar laten lopen.
Hoor ik het zelf gaan we de andere kant op of Kai gaat even op de arm.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Dat voorbeeld met die flex die je in het donker hoort klikken herken ik ook wel. Maar ook de versnelde pas van honden en wat hoorbaarder hijgen als ze andere honden snoven. En baasjes die je dat wat in versnelde pas hoort gaan en die gaan sissen dat de hond moest komen. Ik maakte meestal rechtsomkeert, beloofde nooit veel goeds :o
Gesnuif van eigen honden herken(de) ik ook. Dan was/is er wat.
En we hebben nu weer een vocale die "lult". Een ander denkt minstens dat hij de baasjes aan het weggrommen is, en dat hij op het punt staat om vreselijk agressief te worden.
In spel hoor ik overigens ook wel wanneer het tijd wordt om af te kappen, toch weer een ander toontje.
Aan het reageren in huis hoor ik ook van beide honden vaak wie of wat er voor de deur staat. Het klinkt altijd even ietsjes anders bij iets vreemds, dan dat er een bekende voor de deur staat.

De draak kan ook goed aangeven als hij ineens nodig moet. Soms heeft hij wat zwakke darmen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”