Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kwijl op je broek, haar in je stoofpot en ballen op je bed

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Kwijl op je broek, haar in je stoofpot en ballen op je b

Ongelezen bericht door Manu »

Marjoleine schreef:
Manu schreef: Wij verschonen om de 2 dagen het bed.
:80: :80:
Dan valt het dus wel mee met hoe "makkelijk" jij bent. ;)
Nou, gelukkig slapen er bij ons alleen niet-verharende honden op bed.
Nouja, dat is vooral op vriend zijn initiatief :F: Net als dat stofzuigen.

Uma verhaart ook nauwelijks, heerlijk is dat :cheer:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

renee-uk schreef:oh en aangezien ik nogal onhandig ben heb ik regelmatig wondjes als ik weer eens in mijn vingers gesneden heb of ergens achter ben blijven haken en die laat ik altijd door mijn honden schoonlikken: snelle genezing en nooit ontstekingen.
O, dat doe ik dus ook. Saar had altijd eerder door dat ik ergens een wondje had, dan ik.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Marjoleine schreef:
Manu schreef: Wij verschonen om de 2 dagen het bed.
:80: :80:
Dan valt het dus wel mee met hoe "makkelijk" jij bent. ;)
Nou, gelukkig slapen er bij ons alleen niet-verharende honden op bed.
Nou :80: :80: :80: Mies dweilt hier ook op bed maar elke week verschonen red ik zelfs niet :oeps: We hebben wel elk een eigen kant en kussen :engel:
Haren haal ik er wel elke avond af met een harenborstel, dat kriebelt zo anders.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik ben wel heel netjes en schoon. Stofzuig dagelijks alles en de kleedjes van de honden worden ook elke dag uitgeklopt en een paar keer in de week gewassen. Mijn handen was ik tig keren per dag en ze mogen niet aan mijn borden of eten komen en ik hou ook niet van haar in mijn eten. Ze mogen wel op de leren bank liggen maar wel met een kleed erop wat ik dus ook meerdere keren per week in de was doe. Yara mag wel vaak mee naar de slaapkamer maar daar ligt ze op de grond op haar schapenwollen bedje.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef:borden mag riet niet aflikken, dat vind ik smerig en bovendien lik ik haar bak ook niet uit :pffff:

ik deel ook mijn ijsjes met mijn rietje, om de beurt een likje
Mag ik dat onlogisch vinden? :scratch:

IIsjes delen vind ik smerig, borden aflikken niet, die gaan daarna de afwas in :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef:borden mag riet niet aflikken, dat vind ik smerig en bovendien lik ik haar bak ook niet uit :pffff:

IIsjes delen vind ik smerig, borden aflikken niet, die gaan daarna de afwas in :19:
ja hoor dat mag.
ik ga het alleen niet anders doen, dat dan weer niet :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Marjoleine schreef:

nou dat !
Ik eet echt niet samen met de honden van hetzelfde eten, maar ze mogen wel borden aflikken die daarna de vaatwasser in gaan.
Als ik ze wel mee laat eten dan breek ik stukjes voor ze af maar echt niet dat ik ga eten waar zij hun tanden erin gezet hebben, Sookie eet ook poep buiten en uit de kattenbak :puker: dus nee hoor, geen kusjes in mijn gezicht en speeksel op mijn eten van de honden.Als het even kan.
renee-uk
Zeer actief

Eefje83 schreef:
Marjoleine schreef:

nou dat !
Ik eet echt niet samen met de honden van hetzelfde eten, maar ze mogen wel borden aflikken die daarna de vaatwasser in gaan.
Als ik ze wel mee laat eten dan breek ik stukjes voor ze af maar echt niet dat ik ga eten waar zij hun tanden erin gezet hebben, Sookie eet ook poep buiten en uit de kattenbak :puker: dus nee hoor, geen kusjes in mijn gezicht en speeksel op mijn eten van de honden.Als het even kan.
riet eet geen poep en een kat heb ik ook al niet dus ook geen kattenbak die leeggegeten kan worden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manu

Mijn auto is een zandbak, al kun je het zand nauwelijks vinden door al dat haar.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef:riet eet geen poep en een kat heb ik ook al niet dus ook geen kattenbak die leeggegeten kan worden.
Mijne ook niet.
Maar mijn tong in dezelfde substantie als mijn hond steken, nee.
Het zal best gen kwaad kunnen maar toch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

Manu schreef:Mijn auto is een zandbak, al kun je het zand nauwelijks vinden door al dat haar.
oh daar ben ik wel een pietlut in.
de buitenkant kan me niet zoveel schelen, maar van binnen moet mijn auto schoon zijn.
die wordt dan ook heul vaak gestofzuigd en de ramen in het rietgedeelte worden dan meteen ook van natte hondenneuzen ontdaan ;)
Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Manu schreef::LOL: Ja dat borden aflikken is ook zoiets.

Vrienden kwamen bij ons eten. Na het eten pakte mijn vriend onze twee borden, de honden kwamen enthousiast op hem afgerend en likten de borden af.
Die vrienden keken vies naar hun eigen bord: "doen jullie dat altijd"?

Toen bedacht ik me pas dat een ander dat misschien vies kon vinden :LOL:

Hahaha, die komen nooit meer eten.

Mijn moeder vond dat ook altijd vies, maar ik vind dat een beetje onzin wordt toch afgewassen.

Ik ben niet echt super schoon, maar was sinds een jaar of twee wel elke keer mijn handen als ik thuiskom met de honden. Twee honden van mij eten poep, dus als ik hun aangeraakt heb in het bos dan was ik thuis mijn handen, en ik raak ze natuurlijk altijd aan bij het aanlijnen of als ik een brokje geef.

Stofzuigen doe ik een keer per week, dan liggen die haartjes maar een paar dagen, zelfs na het stofzuigen liggen die kleine rothaartjes weer overal dus vind een keer in de week wel genoeg.
En veeg die haartjes sowieso overal aan als ik aan het schoonmaken ben. Die korte haartjes gaan echt overal in zitten dat vind ik eigenlijk wel irritant.
Laatst gewijzigd door gonnie op 10 nov 2015 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
renee-uk
Zeer actief

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef:riet eet geen poep en een kat heb ik ook al niet dus ook geen kattenbak die leeggegeten kan worden.
Mijne ook niet.
Maar mijn tong in dezelfde substantie als mijn hond steken, nee.
Het zal best gen kwaad kunnen maar toch.
dat moet je toch helemaal fijn zelf weten?
ik deel wél mijn ijsjes met mijn hond en dat weet ik ook gewoon helemaal zelf, net zo goed als ik haar mijn wondjes schoon laat likken.
niemand die zegt dat een ander dat ook moet doen hoor :U:
Afbeelding

Manu

renee-uk schreef:
Manu schreef:Mijn auto is een zandbak, al kun je het zand nauwelijks vinden door al dat haar.
oh daar ben ik wel een pietlut in.
de buitenkant kan me niet zoveel schelen, maar van binnen moet mijn auto schoon zijn.
die wordt dan ook heul vaak gestofzuigd en de ramen in het rietgedeelte worden dan meteen ook van natte hondenneuzen ontdaan ;)
Oja die neusjes op je ruiten :I:

Ik heb daar echt bewondering voor. Een auto schoonhouden kan ik gewoon niet.
Al zou ik het best fijn vinden, een schone auto. Toen ik nog geen honden had lag het altijd vol met paardendekens, laarzen en rijbroeken.
Eefje83
Zeer actief

renee-uk schreef:
Eefje83 schreef:
Marjoleine schreef:

nou dat !
riet eet geen poep en een kat heb ik ook al niet dus ook geen kattenbak die leeggegeten kan worden.
gelukkig maar :mrgreen: nee maar dat is bij mij wel echt de reden om geen kusjes te willen, mijn ijsjes zijn gewoon van mij :mrgreen: die deel ik niet :evil:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij mij mogen ze op de bank en op bed - wel op een deken die geregeld in de was gaat, ze mogen in mijn gezicht likken en ik heb altijd wel hondenharen op mijn kleding. De katten mogen bij mij ook op het aanrecht (één van de katten eet zelfs daar). Ik stofzuig wel bijna elke dag, maar met drie honden en drie katten moet dat ook echt wel. Als ik 's ochtends heb gezogen, is daar in de avond al niets meer van te zien. Stoffen en zo doe ik dan weer heel weinig. En speeltjes in bed... tja... Mila 'apporteert' 's nachts alles naar mij, dus legt het in mijn bed. Speeltjes, maar ook spulletjes die op de grond zijn gevallen of die de katten ergens af hebben gegooid. Ik word dus geregeld wakker met de gekste dingen in bed.

Mijn honden likken niet mijn borden af. Niet omdat ik het vies zou vinden, maar ik wil mijn eigen maaltijd voor de honden zo oninteressant mogelijk houden (en drie honden en één bord is ook wat lastig). Maar ik deel wel rustig een ijsje met mijn honden.
Ik heb wel echt een handenwastic. Dat is niet bewust na het aanraken van de honden of hun voer, maar dat is een automatisme. Ik was zeker 30 keer per dag mijn handen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben net zo'n goorlel. De tong van Izzy vind ik gewoon niet vies, er zit weinig tot geen geur aan. IJsjes delen doe ik ook met d'r. Heb 'r net geleerd dat ze moet likken in plaats van bijten, zo zitten we in de zomer om de beurten een ijsje te nuttigen :mrgreen: Van andere honden kan ik het overigens niet hebben. Hun tong vind ik goor :19: Maar ik ken dan ook verder geen honden zonder zo'n vieze honden-stinkbek.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

IJsjes delen, gatverdamme. Ik kokhals als ik het bij mensen zie. :kotz: Met liefde mag ze mijn laatste restjes, maar dát... Vooral als ik zie wat Ayleen wel eens naar binnen werkt.

Mensen doen dat bij kinderen ook wel eens, echt vreselijk.

Ben trouwens ook erg voorzichtig met dode dieren. Ken twee mensen die er (ernstige) neurologische klachten van hebben gekregen, dus alleen daarom zal ik al niet snel hetzelfde 'speeksel' van mijn hond delen. Of dode dieren aanpakken zonder grondig mijn handen daarna te wassen.
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
Cleva schreef:Ik dacht dat ik een goorlel was maar een ijsje met een hond delen gaat me echt te ver.
Ik had vroeger een tante die haar honden uit haar glas liet drinken. Daar ging ik toen al van over mijn nek.
Tara zat op een zomerdag bij mij op schoot en voordat ik er erg in had zat ze (het blijft natuurlijk een Oosteuropese hond) mijn Marlborough sauvignon blanc op te slobberen. Daar heb ik natuurlijk wat van gezegd en voorts de rest zelf opgedronken.
uiteraard :ok:
weggooien is een doodzonde en misbruik van alcohol ook nog :pffff:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

dagmar88 schreef:

Vrienden kwamen bij ons eten. Na het eten pakte mijn vriend onze twee borden, de honden kwamen enthousiast op hem afgerend en likten de borden af.

Ik zeg bij nieuwe eters na afloop standaard met een stalen gezicht "zo, dat kan weer in de kast."
De meesten twijfelen toch wel even :LOL:
Dat zeg ik ook :mrgreen:
En ja, ik ben ook een goorlel. Is goed voor de weerstand :pffff:
Laten we wel wezen, een gerecht smaakt pas echt goed als er wat hondenhaar doorheen zit :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

_Leonie schreef:IJsjes delen, gatverdamme. Ik kokhals als ik het bij mensen zie. :kotz: Met liefde mag ze mijn laatste restjes, maar dát... Vooral als ik zie wat Ayleen wel eens naar binnen werkt.

Ben trouwens ook erg voorzichtig met dode dieren. Ken twee mensen die er (ernstige) neurologische klachten van hebben gekregen, dus alleen daarom zal ik al niet snel hetzelfde 'speeksel' van mijn hond delen. Of dode dieren aanpakken zonder grondig mijn handen daarna te wassen.

:schrik: Veel smerigere dingen dan bij hun honden.

Die dettol reclame waarbij een kind een onherkenbaar uitgekauwd stukje eten in de hand van een volwassene uitspuugt.
Huuuu :kotz:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik was laatst bij broer en toen had ik een 'hondenvork' te pakken, die werd gebruikt om het hondenvoer mee te prakken en mocht dus niet door mensen worden gebruikt.
Ik voelde me opeens een vies wezen (daarvoor nooit hoewel stofzuigen heus geen hobby gaat worden) want Izzie heeft geen eigen vorken. Gewoon hop de vaatwasser in tussen de Anneke-vorken.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Lemuria schreef:Ik ben net zo'n goorlel. De tong van Izzy vind ik gewoon niet vies, er zit weinig tot geen geur aan. IJsjes delen doe ik ook met d'r. Heb 'r net geleerd dat ze moet likken in plaats van bijten, zo zitten we in de zomer om de beurten een ijsje te nuttigen :mrgreen: Van andere honden kan ik het overigens niet hebben. Hun tong vind ik goor :19: Maar ik ken dan ook verder geen honden zonder zo'n vieze honden-stinkbek.
Csiva heeft ook een schoon bekkie :mrgreen: Luca en Dumas stinken veel meer uit hun bek, daar waar Csiva naar niks ruikt.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben absoluut geen huishoudwonder dus haren zul je hier altijd wel vinden. Ook de borden en kommetjes mogen afgelikt worden. Ijsjes delen doe ik dan weer niet. Al heb ik geen poep-eters; vind het gewoon een goor idee. Terwijl de honden me wel kusjes geven, dus erg consequent is het niet.

Handen was ik wel vaak, vooral als ik in winkels of in het OV ben geweest. Ik sleep altijd alle ziekteveroorzakers mee naar huis. :boos: Ik word dus wel ziek (verkouden / griep) van mensen en niet van dieren. :D
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hm, ik ben vrij proper als ik het zo lees :mrgreen:
Ze mogen niet op bed, hoofdzakelijk omdat ik allergisch ben maar ook gewoon omdat ik bij de eerste verdwaalde zandkorrel mijn lakens acuut in de wasmachine gooi.
Ik kan écht écht écht niet tegen kwijl dus als we hanglip-gordon setter logé in huis hebben geeft mijn zus haar eten, ik weiger die etensbak aan te raken :oeps: Ook als ze drinkt en de helft uit haar bek laat lopen zit ik er meteen achter met een dweil.
Er wordt elke dag gestofzuigd en ze mogen níet aan mijn eten komen want ik heb voedselnijd. Het idee alleen al dat ik een ijsje met ze deel :schrik:
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 10 nov 2015 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef: Dat zeg ik ook :mrgreen:

Deed m'n moeder al :tongue:
In m'n vroege jaren was het daar veel vuiler dan nu bij mij :cool2:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

dagmar88 schreef:
_Leonie schreef:IJsjes delen, gatverdamme. Ik kokhals als ik het bij mensen zie. :kotz: Met liefde mag ze mijn laatste restjes, maar dát... Vooral als ik zie wat Ayleen wel eens naar binnen werkt.

Die dettol reclame waarbij een kind een onherkenbaar uitgekauwd stukje eten in de hand van een volwassene uitspuugt.
Huuuu
:kotz:
En het dan zelf opeten omdat het kind zo lief "voor mama/papa" zegt :ugh: :schrik: :kotz:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Izzie_Anneke schreef:

Ik was laatst bij broer en toen had ik een 'hondenvork' te pakken, die werd gebruikt om het hondenvoer mee te prakken en mocht dus niet door mensen worden gebruikt.
Ik voelde me opeens een vies wezen (daarvoor nooit hoewel stofzuigen heus geen hobby gaat worden) want Izzie heeft geen eigen vorken. Gewoon hop de vaatwasser in tussen de Anneke-vorken.
Oh dat heb ik ook, een hondenvork. :schrik:
Eefje83
Zeer actief

pioenroos schreef:
dagmar88 schreef:

Huuuu
:kotz:
En het dan zelf opeten omdat het kind zo lief "voor mama/papa" zegt :ugh: :schrik: :kotz:
gatverdamme :ugh: :ugh: nou ik vind mijn kinderen heel lief maar dat heb ik echt nog nooit gedaan, ik geloof ooit 1 ijsje opgegeten omdat de kleine hem niet meer wilde maar nee echt niet dat ik voorgekauwd voedsel op ga eten. :schrik:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ik stofzuig iedere dag. Vaak nog eens met de bezem of wisser erdoor nadat alle zand eruit is gevallen.
Dweilen in dit jaargetijde ook bijna dagelijks. Stoffen is maar 1 x per week nodig.
Ze mogen op de bank waar dekens op liggen die wekelijks worden gewassen.
Tibbe gaat sinds kort mee naar boven, maar slaapt op een dekbed naast het bed. Geen honden in mijn bed.
Kommetjes worden hier ook uitgelikt waarna ze de vaatwasser in gaan.
Maar ik hoef niks meer waar een hondentong al aan heeft gelebberd...gadverdegadver.
Vroeger eens bij vrienden zitten bbq-en. Die lieten de hond van hun vork eten en ik ging zowat over mijn nek.
Ik word heus niet hysterisch als ik een kusje van ze krijg, maar probeer het toch te voorkomen in mijn gezicht.
Mijn handen was ik niet constant. Ik eet gerust een boterham met handen waar ik net de honden een koekje mee heb gegeven, of waar ik buiten koeien mee heb geaaid. Ga ik eten bereiden voor anderen dat was ik ze wel.
Laatst gewijzigd door miriam op 10 nov 2015 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”