Hilde schreef:Ja, dat weet ik. Maar ik kom gewoon nooit tot zeer zelden dat soort mensen tegen. Dus het ligt aan mijn referentiekader en ik denk dat iedereen die dat hier vertelt ook echt er mee om kan gaan. Maar de meeste mensen die ik tegenkom gewoon niet.
Wat ik merk is dat veel mensen die de hond aan de flex hebben het zien als "hond moet verplicht vast, maar zo heeft hij in ieder geval vrijheid" en zich gedragen alsof het een losloopgebied is.
Ook op straat, hond aan flex, mag gewoon naar andere aangelijnde honden, krijgt veels te veel vrijheid waardoor er geen normaal luisteren meer in zit, er te laat wordt ingegrepen als de hond iets spot waar ze heen vliegen, waardoor ze op het fietspad of op de rijbaan belanden
Dat soort dingen zie ik inderdaad wel, en ik steek ook gewoon over als ik die mensen zie met een flex in de hand, tenzij ik merk dat ze net als ik ook gewoon de hond naast zich roepen om te passeren op straat.
Met de hond naast de fiets heb ik overigens ook nare ervaringen met eigenaren van hondjes aan flexlijnen binnen de bebouwde kom
Met de "nieuwe" hond nu en wat ik al eens heb meegemaakt met de andere honden, ben ik nu al veel eerder geneigd om kenbaar te maken dat ik aan kom fietsen en of ze de hond dan niet richting mijn voorbij rennende hond willen laten schieten.
Het blijft vervelend dat wel dat sommige mensen totaal geen inschatting kunnen maken over wat hun eigen hond doet, en wat de gevolgen kunnen zijn.