Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je hebt mensen ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: Je hebt mensen ...

Ongelezen bericht door GrethavW »

Hilde schreef:Het irritantste vind ik nog van die mensen die hun hond binnenhalen als een vis. Om ze naar achter te trekken, irritant. Leer je hond gewoon komen als je dat vraagt.
De mijne zit juist aan de (lange) lijn, omdat hij dat niet doet. :19:
Als hij zou komen als ik dat vroeg, hoefde hij ook niet aan de lijn.

Maar hij krijgt nooit de kans richting andere honden schieten. Zelf wil ik ook dat iedereen zijn hond bij de mijne vandaan houdt.
Op tijd reageren, zo moeilijk is het niet.
Voor veel mensen echter wel weet ik helaas uit ervaring.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, maar moet je dan zijn nek kapot maken door hem als een vis binnen te halen aan zijn halsband middels de flexilijn? Neem dan een normale (al dan niet lange) lijn waarmee je geleidelijker binnen kunt halen. Het is niet zo dat ongehoorzame honden per se aan de flex moeten. Ik heb B wegens vuurwerkpaniek over het algemeen aangelijnd rond december en met een beetje oefening kun je een normale lange lijn prima bedienen.

Ieder moet het natuurlijk voor zich weten, maar ik loop om voor flexilijnen. En dan kan iedereen hier schrijven hoe fantastisch ze er mee omgaan: dat zie ik niet terug in het straatbeeld.

Ik ben pas nog bijna onderuit geklapt met mijn fiets omdat we een labrador passeerden die ineens naar B toe schoot en 'oeps, de rem van de flexi stond er niet op'. B liep aan de andere kant van mijn fiets dus labrador klapt tegen mij aan. Dat je zelf met zo'n ding wil lopen zal me worst wezen, maar ik heb liever geen gebroken been en een kapotte hond omdat 'de rem er niet opzat'.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

_Leonie schreef:Liepen mensen maar om als ze mij met de flex zagen. :engel:

Ik vind het ideaal. Ze kan snuffelen en redelijk haar eigen tempo lopen. Ze komt hier in de wijk niet los, aan de flex luistert ze als een tierelier. Los rent ze de straat over en luistert ze nauwelijks.
Keuze snel gemaakt.
Moet wel zeggen dat ik keurig ben opgevoed door het forum: roep haar netjes bij me als ik mensen en andere dieren zie. :tongue:
Hier idem.

En dan afwachten of ie luistert. Doet ie dat niet, verstop ik me achter een bosje.
Als ze me toch zien roep ik: jeeeetje van wie ís die hond toch?! :pffff:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Hilde schreef:Ieder moet het natuurlijk voor zich weten, maar ik loop om voor flexilijnen. En dan kan iedereen hier schrijven hoe fantastisch ze er mee omgaan: dat zie ik niet terug in het straatbeeld.

Ik ben toch zeker niet het straatbeeld :pffff:
Izzie loopt haar laatste rondje aan een flex omdat ik niet genoeg vertrouwen heb om haar in een drukke wijk los te laten. De andere wandelingen zijn in het losloop-park in de buurt waar we aan een 'gewone' lijn heenlopen. Maar Izzie is extreem beleefd en zal nooit aan welke riem dan ook trekken, als ze het einde van de flex bereikt stopt ze ook meteen. Heb ik niks voor hoeven doen.
Maar ik ben gans niet beledigd als iemand voor me omloopt, dat dan ook weer niet :mrgreen:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Die flexlijn werkt hier als een tierelier. Zet ik de rem erop, dan loopt hij naast me, dan is het een slappe lijn, of hij blijft even wachten als ik stilsta, en als ik de rem eraf haal en de normale spanning komt er weer op, dan weet hij: Vrij, dus lekker snuiven.

Maar flex of niet: als eigenaar anticipeer je gewoon. Je weet wat je aan de andere kant van je lijn hebt lopen, en je houdt rekening met anderen.
Laatst gewijzigd door [Sandra] op 25 okt 2015 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hilde schreef:Ja, maar moet je dan zijn nek kapot maken door hem als een vis binnen te halen aan zijn halsband middels de flexilijn? Neem dan een normale (al dan niet lange) lijn waarmee je geleidelijker binnen kunt halen. Het is niet zo dat ongehoorzame honden per se aan de flex moeten. Ik heb B wegens vuurwerkpaniek over het algemeen aangelijnd rond december en met een beetje oefening kun je een normale lange lijn prima bedienen.

Ieder moet het natuurlijk voor zich weten, maar ik loop om voor flexilijnen. En dan kan iedereen hier schrijven hoe fantastisch ze er mee omgaan: dat zie ik niet terug in het straatbeeld.

Ik ben pas nog bijna onderuit geklapt met mijn fiets omdat we een labrador passeerden die ineens naar B toe schoot en 'oeps, de rem van de flexi stond er niet op'. B liep aan de andere kant van mijn fiets dus labrador klapt tegen mij aan. Dat je zelf met zo'n ding wil lopen zal me worst wezen, maar ik heb liever geen gebroken been en een kapotte hond omdat 'de rem er niet opzat'.
Ik zou me isoleren voor al die domme mensen zeg.

Wat een onzin.
Ik loop heel vaak met 2 honden aan een flex en als ik iemand passeer lopen ze naast me. Kort. Het kan.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

GrethavW schreef:
Maar hij krijgt nooit de kans richting andere honden schieten. Zelf wil ik ook dat iedereen zijn hond bij de mijne vandaan houdt.
Op tijd reageren, zo moeilijk is het niet.
Ik vind dat wel moeilijk. Stel je loopt op een ruim pad en je hond loopt aan de flex 5 meter voor je.
En vervolgens komt er iemand op de fiets achterop met 20km.u en heeft een hond naast zich. Heb jij op tijd je hond bij je?
Ik niet hoor, daarom gebruik ik geen flex.

Ik fiets veel met honden en houd dat flexivolk altijd scherp in de gaten. Soms bel ik. Dat vinden sommige mensen onnodig, maar ze weten niet hoe vaak ik honden heb die voor mijn wielen schieten met 5 meter erachter een baas die t ziet gebeuren en er niets aan kan doen.
Ik ben 1 keer over (geen geintje) een yorkshire terrier heen gereden omdat die ineens opzij vloog naar mijn honden die aan de andere kant van de fiets liepen.
Laatst gewijzigd door Paisley op 25 okt 2015 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hilde schreef:Ja, maar moet je dan zijn nek kapot maken door hem als een vis binnen te halen aan zijn halsband middels de flexilijn? Neem dan een normale (al dan niet lange) lijn waarmee je geleidelijker binnen kunt halen. Het is niet zo dat ongehoorzame honden per se aan de flex moeten. Ik heb B wegens vuurwerkpaniek over het algemeen aangelijnd rond december en met een beetje oefening kun je een normale lange lijn prima bedienen.

:LOL:

Ik vind het een ideale uitvinding. Jop heeft de ruimte om overal te snuffelen waar hij wil en als ik andere honden zie aankomen hengel ik hem inderdaad binnen als een vis.
Als hij netjes zou luisteren zou ik hem wel los laten lopen, maar dat doet hij niet dus zit hij aan een 8 meter flex.
Ik zou maar wat blij zijn met mensen zoals jij, die uit mijn buurt blijven als ze een flex zien maar dat zie ik niet terug in het straatbeeld.
De meeste denken dat ze hun loslopende hond fantastisch onder controle hebben maar toch gebeurd het heel vaak dat hun perfekt luisterende hond op mijn intussen binnengehengelde en dus kort aangelijnde hondje af komen denderen.
Zo jammer dat ze niet allemaal zijn als jij :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Anja schreef:

Ik vind het een ideale uitvinding. Jop heeft de ruimte om overal te snuffelen waar hij wil en als ik andere honden zie aankomen hengel ik hem inderdaad binnen als een vis.
Als hij netjes zou luisteren zou ik hem wel los laten lopen, maar dat doet hij niet dus zit hij aan een 8 meter flex.
Ik zou maar wat blij zijn met mensen zoals jij, die uit mijn buurt blijven als ze een flex zien maar dat zie ik niet terug in het straatbeeld.
De meeste denken dat ze hun loslopende hond fantastisch onder controle hebben maar toch gebeurd het heel vaak dat hun perfekt luisterende hond op mijn intussen binnengehengelde en dus kort aangelijnde hondje af komen denderen.
Ik zet dan steeds de rem op stop zodat Otto moet blijven staan en dan loop ik naar hem toe ipv binnenhalen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

[Sandra] schreef:
Anja schreef:

Ik zet dan steeds de rem op stop zodat Otto moet blijven staan en dan loop ik naar hem toe ipv binnenhalen.
Ja.. als ik erover nadenk doe ik dat meestal ook. Meestal staat Jop helemaal stijfstil als hij een hond ziet dus zet ik bij iedere stap de flex stop op een kortere stand haha
Maar goed.. het gebeurd ook wel eens dat ik hem echt binnen hengel. Gelukkig heeft hij een tuig aan dus ik zal geen ernstige beschadigingen aan zijn nek veroorzaken.
Ik zal hem toch geen ernstig rugletsel bezorgen omdat ik hem achteruit trek.. toch? :schrik:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Hilde
Zeer actief

Ik mag er toch zo over denken, of niet dan? Ik vind binnenhengelen aan een tuig alweer anders dan aan een halsband, daarom schreef ik specifiek halsband.

Mijn hond luistert niet perfect hoor, dat schrijf ik niet en het voelt als steken onderwater zoals je schrijft, Anja. Het zou fijner communiceren als je gewoon schrijft wat je denkt. Dat bedoel ik niet vervelend maar met verkapt gedoe en twijfelachtig sarcasme kan ik niet zo veel. :)

Maar, nogmaals, mijn hond luistert niet perfect. Ik ben niet perfect en misschien zou ik niet om moeten lopen als ik een flexiganger aan zie komen als ik B beter onder controle heb dan ik hem nu heb.

Ik geloof ook serieus dat jullie (allemaal) fantastisch met jullie flexilijnen omgaan. :D Ik heb niet het idee dat je de gemiddelde HF'er kunt vergelijken met de gemiddelde hondenbezitter. Maar de gemiddelde flexiganger is gewoon niet goed met die flex.
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Ik heb heel vaak 2 honden aan een korte lijn en de 3e aan de flex. Vaak is dat Siuwkje, zodat die lekker een beetje rond kan cirkelen en doen. Ben waarschijnlijk een van de uitverkorenen die wel weet hoe hij werkt dan...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

wolvster schreef:
Hilde schreef:Het irritantste vind ik nog van die mensen die hun hond binnenhalen als een vis. Om ze naar achter te trekken, irritant. Leer je hond gewoon komen als je dat vraagt.
Ja, dit dus. Ik heb een buurman met een shih tzu achtig beestje die dat doet. Man wat ziet dat er dom uit!
Het kan er dom uit zien, maar die mensen halen hun hond tenminste wel bij zich.
En dat vind ik bepaald een voordeel.

Natuurlijk is dat niet optimaal voor de nek van een hond, maar dat is een vechtpartij, of onder een auto komen ook niet.
Ze hengelen de hond binnen juist omdat hij niet zo best luistert.
Maar dat binnen hengelen doen ze tenminste wel :ok:
En eerlijk gezegd vind ik binnen hengelen aan een tuig knap lastig :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Flexen zijn fantastisch en ik heb al 15 jaar niks anders meer. Heerlijk om een aangelijnde hond ruimte te kunnen geven als dat kan en kort te kunnen houden als dat moet. Eva, Dapper, Cleo en nu Bas, allemaal altijd aan de flex. Nog nooit last mee gehad op een keer na. Toen kwam er een hond op Dapper af vliegen en greep ik uit reflex het lint. Auwie. Enorme brandblaar.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik zie het verschil niet tussen binnenhalen aan de flex of aan de lijn. Tenminste, voor de hond. Pol wordt regelmatig binnenhengeld, omdat hij regelmatig vindt dat hij niet hoeft te luisteren, maar ook aan de flex kan dat zonder schade aan te richten. Hij heeft wel een tuigje aan, maar dat is meer voir als hij als een debiel aan het einde van de lijn loopt te trekken, dan voor het binnenhengelen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Er zijn ook genoeg domme dozen met lange of korte lijnen hoor, dus wat een flex er nou mee te maken heeft is mij een raadsel :Q: Ben loopt ook aan een flex, als ik een hond passeer dan loopt hij netjes naast me zonder spanning op de flex, maar wel om de rem.

Hoe dan ook, het is jammer als je regelmatig mensen tegenkomt die geen rekening houden met anderen.
Helaas kan je er verder weinig aan doen. Even tot tien tellen en weer door.
Hilde
Zeer actief

Voor mij is het verschil dat je met de flex zo'n schokkerige beweging krijgt (door de rem) en met een normale lijn gaat dat vloeiender. Maar nogmaals, iedereen mag lopen met wat hij fijn vindt.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hilde schreef:Voor mij is het verschil dat je met de flex zo'n schokkerige beweging krijgt (door de rem) en met een normale lijn gaat dat vloeiender. Maar nogmaals, iedereen mag lopen met wat hij fijn vindt.
Met een goede flex en een alerte eigenaar heb je daar geen last van. Dan heb je de riem namelijk al eerder binnen gehaald en op de rem staan. Een onoplettende eigenaar met een gewone riem laat zich ook meesleuren of grijpt mis bij het binnenhalen.
Hilde
Zeer actief

Ja, dat weet ik. Maar ik kom gewoon nooit tot zeer zelden dat soort mensen tegen. Dus het ligt aan mijn referentiekader en ik denk dat iedereen die dat hier vertelt ook echt er mee om kan gaan. Maar de meeste mensen die ik tegenkom gewoon niet.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik zie in mijn wijk veel mensen een flex gebruiken en het overgrote deel is er bedreven in. De mensen die er niet bedreven in zijn, stuntelen vaak ook met een gewone riem.
Voor Benthor gebruik ik ook een flex. Ik vind het ideaal.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

bouvierpoedel schreef:De meeste mensen met flexilijnen vind ik al dom klootjesvolk.
tssss wij hebben ook flexen voor de plasrondjes, kan heel goed met de rem erop hoor :pffff:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Gezellig zo Kruimel :ugh:

En met flexen is niets mis naar mijn mening, wij lopen er prima mee.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hilde schreef:Ja, dat weet ik. Maar ik kom gewoon nooit tot zeer zelden dat soort mensen tegen. Dus het ligt aan mijn referentiekader en ik denk dat iedereen die dat hier vertelt ook echt er mee om kan gaan. Maar de meeste mensen die ik tegenkom gewoon niet.
Wat ik merk is dat veel mensen die de hond aan de flex hebben het zien als "hond moet verplicht vast, maar zo heeft hij in ieder geval vrijheid" en zich gedragen alsof het een losloopgebied is.
Ook op straat, hond aan flex, mag gewoon naar andere aangelijnde honden, krijgt veels te veel vrijheid waardoor er geen normaal luisteren meer in zit, er te laat wordt ingegrepen als de hond iets spot waar ze heen vliegen, waardoor ze op het fietspad of op de rijbaan belanden :schrik:
Dat soort dingen zie ik inderdaad wel, en ik steek ook gewoon over als ik die mensen zie met een flex in de hand, tenzij ik merk dat ze net als ik ook gewoon de hond naast zich roepen om te passeren op straat.

Met de hond naast de fiets heb ik overigens ook nare ervaringen met eigenaren van hondjes aan flexlijnen binnen de bebouwde kom :gvd:
Met de "nieuwe" hond nu en wat ik al eens heb meegemaakt met de andere honden, ben ik nu al veel eerder geneigd om kenbaar te maken dat ik aan kom fietsen en of ze de hond dan niet richting mijn voorbij rennende hond willen laten schieten.
Het blijft vervelend dat wel dat sommige mensen totaal geen inschatting kunnen maken over wat hun eigen hond doet, en wat de gevolgen kunnen zijn.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Aan een gewone riem sleept Ayleen die riem door van alles. Modder, poep, je grijpt er weer in met je hand omdat ik niet snel uitgebreid kan kijken wat voor goors er nu weer aan de riem hangt...
Dat vind ik het grootse voordeel van de flex: hij rolt op en sleept niet door poep en kauwgom (beide gehad). :kotz:

Ik vind het wel kunstig als ik mensen zie die echt goed om kunnen gaan met een gewone, lange riem. En dan vooral hoe schoon de riem blijft. :mrgreen:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Hier ook gewoon flexen 8m zelfs, je moet toch wat als je hond niet los kan en ik kan prima met 2 flexen storm binnen harken.

Gaat hier ook altijd goed, natuurlijk wel bij elke bocht op slot.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

_Leonie schreef:
Ik vind het wel kunstig als ik mensen zie die echt goed om kunnen gaan met een gewone, lange riem. En dan vooral hoe schoon de riem blijft. :mrgreen:
Ik vind het eigenlijk net zo'n talent als fatsoenlijk met een flexi om kunnen gaan :F: Ik heb meestal met zo'n twee meter lijn dat als de hond heen en weer loopt dat de riem tussen die poten raakt en inderdaad over te grond en dergelijke :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”