Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen beboet voor niet helpen van hond in nood.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Dierenartsen beboet voor niet helpen van hond in nood.

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat vind ik sowieso irritant. De da van mijn kat heeft in geval van weekendspoed geen contracten met andere da's maar met eentje van fucking drie kwartier rijden verderop. Ik dacht, dat is te ver nu, dus andere Apeldoornse praktijk gebeld. Konden me met mijn spoedgeval niet helpen want was geen klant en ze werkten niet samen met mijn da. Dus ik ben maar dat end met de auto gaan rijden en dat ging goed, maar als je dier op sterven ligt of je hebt geen auto gaat je dier dus gewoon dood. Klojo's.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn dierenarts heeft 4 of 5 dierenartsen. en allemaal lief en goed. dus wij kunnen altijd terecht bij onze eigen dierenarts en je krijgt dan wie dienst heeft.

en dat nemen ze heel serieus. 1 ervan zit bij mij bij de fanfare. natuurlijk komt het soms voor dat ze dan dienst heeft tijdens de repetitie als het eens niet anders kan. dan maakt het niet uit wat we aan het spelen zijn of dat de dirigente juist met haar iets uit aan het zoeken is. als de telefoon gaat rent ze meteen de zaal uit om op te nemen (de zaal uit omdat als 40 man aan het spelen zijn telefoneren niet echt lekker gaat)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hilde schreef:Dat vind ik sowieso irritant. De da van mijn kat heeft in geval van weekendspoed geen contracten met andere da's maar met eentje van fucking drie kwartier rijden verderop. Ik dacht, dat is te ver nu, dus andere Apeldoornse praktijk gebeld. Konden me met mijn spoedgeval niet helpen want was geen klant en ze werkten niet samen met mijn da. Dus ik ben maar dat end met de auto gaan rijden en dat ging goed, maar als je dier op sterven ligt of je hebt geen auto gaat je dier dus gewoon dood. Klojo's.
Hier ook ja, en dan heb je met eigen vervoer nog geluk dat het "maar" drie kwartier is.
Heb al even lang staan wachten op de dierenambulance die met spoed zou komen, met een huilende buurvrouw en een verbrijzelde kat in shock in een mandje.
:oeps: Geloof dat ik mijn kat zelf liever het nekje omgedraaid had dan hem nog anderhalf uur te laten creperen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dat vind ik dus raar.
Een dierenarts hoeft toch niet samen te werken met een arts als je met een spoedgeval komt.
Je betaald toch voor de behandeling.

Ik ben blij dat we onze da altijd kunnen bellen 24/7 en bij Spoed ook 24/7 langs kunnen komen.

Zelfs toen we daar voor het eerst kwamen dus zaterdag laat op de avond en er werd niet eens gesproken over geld of samenwerking.
We belden en het was kom maar meteen de da wacht op de praktijk tot jullie er zijn.

Er zijn dus dierenartsen die wel het belang van de dieren voorop stellen en die klaar staan wanneer nodig.
Maar wij hebben in het verleden ook wel andere artsen mee gemaakt en wij wonen bijna naast een dierenarts die wij never nooit meer bezoeken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

"Mijn" DA is alleen 's middags open, 's morgens geeft hij les op de universiteit, maar ik kan hem 24/7 bellen hij zal er altijd zijn in geval van nood. SUPER!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

M@scha schreef:mijn dierenarts heeft 4 of 5 dierenartsen. en allemaal lief en goed. dus wij kunnen altijd terecht bij onze eigen dierenarts en je krijgt dan wie dienst heeft.
hier dus ook, moet er wel 40 minuten voor rijden en ja vast ver met spoed maar als je een dierenarts moet gaan zoeken die misschien dienst heeft kan het ook wel zo lang duren ;)

heb 1x met mijn eerste hond snachts de praktijk moeten zoeken omdat ze een samenwerkingsverband hadden en ik die heel praktijk niet kende, nooit meer, gewoon een kliniek die zijn eigen spoed draait en niet anders.
mosquito1980
Zeer actief

Als mijn hond niet geholpen zou worden bij een spoed geval zou ik een complete hysterische aanval krijgen en zou niet stoppen voordat mijn hond geholpen was :S:
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Heb 3 jaar bij een dierenarts gewerkt (als assistent) en kan het ook wel begrijpen hoor.
Komen er mensen die nooit eerder bij je geweest zijn voor een spoedgeval (bv. oog eruit) beloven echt te betalen, hele verhalen en er word nooit betaald.
En dat ging soms wel eens per week zo. Op een gegeven moment ben je daar klaar mee?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Desi&Bibi schreef:Heb 3 jaar bij een dierenarts gewerkt (als assistent) en kan het ook wel begrijpen hoor.
Komen er mensen die nooit eerder bij je geweest zijn voor een spoedgeval (bv. oog eruit) beloven echt te betalen, hele verhalen en er word nooit betaald.
En dat ging soms wel eens per week zo. Op een gegeven moment ben je daar klaar mee?
tuurlijk, logisch ook
je laat dat oog er gewoon uitbungelen als dierenarts met hart voor je vak en de patienten!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:
Desi&Bibi schreef:Heb 3 jaar bij een dierenarts gewerkt (als assistent) en kan het ook wel begrijpen hoor.
tuurlijk, logisch ook
je laat dat oog er gewoon uitbungelen als dierenarts met hart voor je vak en de patienten!

inderdaad. helemaal logisch :ugh:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Je hebt gelijk, het is ook per geval verschillend. Hier stuurde de DA ook een jongen weg met een zieke DH, die was al 3 keer geweest en behandeld zonder te betalen. Hart verscheurend.
Ze kopen een DH en hebben daarna geen geld voor DA en/of goede voeding, triest. :(
renee-uk
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
Je hebt gelijk, het is ook per geval verschillend. Hier stuurde de DA ook een jongen weg met een zieke DH, die was al 3 keer geweest en behandeld zonder te betalen. Hart verscheurend.
Ze kopen een DH en hebben daarna geen geld voor DA en/of goede voeding, triest. :(
petje af, geweldige da :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

mosquito1980 schreef:
Dan help je toch die hond en geeft het aan bij de instanties?

Ik werk met dierenartsen (doe alleen marketing hoor) en die hebben ook wel eens klanten die niet kunnen of willen betalen. Je krijgt dan of een betalingsregeling of de hond wordt ingeslapen.
Klinkt cru, die laatste optie, ze beslissen het samen met de eigenaar en uiteindelijk is de hond wel van z'n klachten af.

Wel lastig, laatst ook een hond die gebracht werd omdat men zijn nierdieet niet kon betalen. Hond moest ingeslapen worden en uiteindelijk is dat ook gebeurd nadat de dierenarts meerdere mensen en instanties had opgebeld of de hond daar opgevangen kon worden :(
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nou ja, ik kan het best begrijpen.
Mijn DA onlangs ook, klant doorgestuurd gekregen, ze dekt het paard (2 maal, want eerste ronde leeg) en daarna verdwijnt de klant. Met openstaande rekening uiteraard (en die bedraagt wel iets meer dan 200 euro). Ik kan me voorstellen dat je op de lange duur niet meer happig bent om 'zomaar' vreemde te gaan helpen.

In nood is wat anders uiteraard, ik kan me niet voorstellen dat mijn DA een hond die op springen staat en sterft zonder hulp, de deur zou wijzen.
Maar toen ze telefoon had van iemand die ook al 3 behandelingen niet betaald had en ze aan de telefoon zei dat ze pas de uitslag van het bloedonderzoek zou meedelen nadat er eerst betaald was, kon ik haar alleen maar gelijk geven.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:Ik snap wel dat je er op den duur klaar mee bent, maar hou dan gewoon het dier vast als onderpand na behandeling

dat mag dus niet, een dierenarts heeft dat pas bij de hond van een kennis (3de dierenarts in 3 weken tijd en totaal zat al op een 7-9000 euro alle dierenartskosten bij elkaar en ging hier om 3000 euro van dat totaal bedrag en er was al door de kliniek een voorstel tot regeling gedaan maar daar wilden ze later niet in mee (de kliniek, regeling stond overigens op briefpapier van de kliniek alleen nog niet ondertekend door de kliniek, net daarvoor bedachten ze zich) en hebben de hond dus inderdaad in beslag genomen

uiteindelijk is in overleg met de dierenpolitie de hond daar weggehaald en de kliniek meegegaan in de eerder afgesproken regeling
de kliniek had zelf de dierenpolitie ingeschakeld in de hoop zo sneller hun geld te krijgen en dat is de kliniek dus vies tegen gevallen want uiteindelijk zijn zij er op aangesproken dat zij niet in het belang van de hond handelden door de hond achter te houden en daardoor het herstel onnodig zouden ophouden. De hond moest per direct terug naar de eigenaren

regeling wordt netjes nagekomen maar kan me voorstellen dat zo'n dierenarts zich bij een volgend geval wel even bedenkt of hij de hond wel gaat helpen want dit wordt nu nagekomen maar hoe vaak wordt het niet nagekomen ;)
mosquito1980
Zeer actief

Helaas zijn hier (nog) geen instanties die zich met dat soort dingen bezig houdt... Wie weet in de toekomst
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Onze vorige da deed niet zo moeilijk. We waren er nog nooit geweest. Ik was net van school en had voor dag 2 me nieuwe baan en dus geen cent te makken. Werd ik gebeld door de buurman, kan was naar buiten gekomen 's ochtends en aangereden. Vriend gebeld want die werkte dichterbij huis en was er zo met de fiets en ik moest nog wel even met de bus.
Hij heeft gelijk de da gebeld en deden niet moeilijk konden direct langs komen, alles gedaan aan dat beestje en we hadden al van te voren aangegeven hoogstens een paar tientjes direct te kunnen missen. Paspoort achtergelaten en kopie mee gekregen( mag wettelijk ook niet) 50 euro aanbetaling en de overige 400 euro in maanden verder betaald bij de laatste paspoort netjes terug gekregen.

Resultaat dit was onze vaste da geworden, ben nog steeds tevreden. We zijn inmiddels verhuisd en zit een da praktisch om de hoek. Deze bevalt ook erg goed en alle da's in Hoorn werken samen dmv weekend/avond diensten. Ook de nieuwe da is niet zo moeilijk wat betreft betalen. Heb wel eens gehad dat ik halverwege tot de conclusie kwam me pinpas vergeten te zijn dus kon weer terug. Normaal is het 20 minuten lopen nu kon ik het dus in 5 minuten rennen met Maylo(die is niet zo van het rennen) dus ze moesten lachen toen ik aankwam met een rooie kop, zegt ze joh had je toch later vandaag of morgen gekomen.

Niet elke da is dus moeilijk, maar geloof me ik denk niet dat ik voor mezelf zou instaan als het mij zou overkomen op deze manier.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tuurlijk.... nou ik niet.
2 jaar geleden met een spoedgeval in oostenrijk bij de da geweest. Niks bij me zo weggereden met gierende banden omdat mn hond aan t doodbloeden wss. Direct geopereerd en ik mocht rustig de volgende dag terugkomen om te betalen. Mocht niet eens dezelfde dag want ik moest van hem 24/7 bij hem blijven... in een wildvreemd land bij een wildvreemde da. En hij had niks van me niet eens waar ik verbleef.. ik had zo terug naar NL kunnen rijden zonder te betalen... das een da naar mn hart.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Heb laatst met Belle een keurige deal met onze DA gesloten.
Alles boven de € 1000 was voor zijn rekening en risico.
Toen ik Belle ophaalde en vroeg of ik datgene wat hij er bij ingeschoten was met een maandbedrag kon betalen werd hij bijna boos.
Deal is een deal.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Met Oryn ben ik toen ook met gillende spoed en zonder iets op zak naar de DA gereden. Helaas te laat, hij overleed daar alsnog. Maar ze hebben daar nooit moeilijk gedaan over de betaling en waren stomverbaasd dat ik de dag erop op de stoep stond om de rekening te voldoen. Hebben we al meerdere keren gehad, ook toen we daar nog niet zo vaak/lang kwamen. En heel fijn dat deze DA ook altijd spoeddienst heeft in de praktijk die het dichtste bij ons zit.

Maar ik kan het me wel voorstellen als mensen voor de 3e keer bij je komen met een zieke hond dat je er een beetje moedeloos van wordt en op een bepaald moment zegt "sorry, hier houdt het op". Dan kunnen we met z'n allen de DA de schuld wel geven maar eigenlijk is het de schuld van de eigenaren die niet willen/kunnen betalen en ook geen regeling willen treffen (of bereidheid tonen om wel de rekening te voldoen).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
maart
Zeer actief

malinois schreef:
Tuurlijk.... nou ik niet.
2 jaar geleden met een spoedgeval in oostenrijk bij de da geweest. Niks bij me zo weggereden met gierende banden omdat mn hond aan t doodbloeden wss. Direct geopereerd en ik mocht rustig de volgende dag terugkomen om te betalen. Mocht niet eens dezelfde dag want ik moest van hem 24/7 bij hem blijven... in een wildvreemd land bij een wildvreemde da. En hij had niks van me niet eens waar ik verbleef.. ik had zo terug naar NL kunnen rijden zonder te betalen... das een da naar mn hart.
ja, maar wie weet heeft die DA nog niets dergelijks meegemaakt.
Ik geef mijn DA volledig gelijk hoor, dat ze de diagnose niet meedeelde zolang er niet betaald werd. :U: EN die van die gedekte merrie heeft ze momenteel de advocaten opgezet.

Zij heeft ook haar rekeningen te betalen. Kan ze vast niet mee weg als ze zegt 'ja maar, ik ben DA en mijn klanten betalen me niet dus ik kan ook niet betalen :U: '
Het leven zou wel makkelijk zijn zo.

Bij diverse klinieken hier heb je in elk geval al op voorhand te betalen (ook voor mensen ! ) vooraleer er iets gedaan wordt.

Triestig dat het zo moet hoor, daar niet van, maar we leven al langer dan vandaag niet meer in een liefdadigheiswereldje natuurlijk.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een paard dekken vind ik van hele andere orde dan een hond die dood aan het gaan is.
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:Een paard dekken vind ik van hele andere orde dan een hond die dood aan het gaan is.
ja precies, maar appels met peren vergelijken is een stuk makkelijker natuurlijk.
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Een paard dekken vind ik van hele andere orde dan een hond die dood aan het gaan is.
een pup die vast zit in het geboortekanaal is niet per direct dodelijk hoor ;) ja er moet wat gebeuren en je moet ook geen uren wachten maar is niet zo dat die teef daar dood lag te gaan EN de fokker had er vooraf ook wel rekening mee kunnen houden dat fokken geld gaat kosten lijkt me, het is geen spontaan ontstane spoed situatie
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

crutz schreef:
een pup die vast zit in het geboortekanaal is niet per direct dodelijk hoor ;) ja er moet wat gebeuren en je moet ook geen uren wachten maar is niet zo dat die teef daar dood lag te gaan EN de fokker had er vooraf ook wel rekening mee kunnen houden dat fokken geld gaat kosten lijkt me, het is geen spontaan ontstane spoed situatie
Een hond die een keizersnee nodig heeft vind ik toch wel een spoedsituatie. Een paard dekken niet. En misschien hadden ze wel geld alleen niet op dat moment mee? Of was er een foutieve incasso die net 1000 euro van hun rekening had geïncasseerd? Ik heb dat ook weleens gehad.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

crutz schreef:

Als er ineens een keizersnede moet gebeuren en iemand stapt gewoon snel in de auto en rijd naar de eerste dierenarts die in haar opkomt en ze staat daar en vervolgens wordt er eerst naar geld gevraagd en vervolgen wordt ze weg gestuurd, omdat ze dat niet bij zich heeft. Ik denk dat ik zeer pis nijdig zou worden. Deze dierenarts helpt kennelijk geen dieren in nood tenzij er meteen flappen op tafel worden gelegd. Als iemand alleen geld wil verdienen moet die fietsen gaan verkopen of toilet potten ofzo. Het idee alleen al dat ze iemand dan maar laten zeulen met een dier dat geholpen moet worden een dier dat op dat moment lijd. Het geld komt later daar kan iemand ook voor tekenen. Maar dit is iets wat echt echt niet ok is als een dierenarts spoed patienten omwille van een conflict met eigenaar of omwille van geld weg stuurt. Is op geen enkele manier goed of recht te praten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
maart
Zeer actief

Net zomin is een oog uit een noodgeval maar enkel lezen wat je wil lezen en massaal weer samen met de voetjes op de grond stappen is natuurlijk weer plezanter :blah:

Ik ga maar weer eens in de negeermodus voor een tijd, het is weer erg laatste weken ;)
renee-uk
Zeer actief

maart schreef:
Net zomin is een oog uit een noodgeval maar enkel lezen wat je wil lezen en massaal weer samen met de voetjes op de grond stappen is natuurlijk weer plezanter :blah:

Ik ga maar weer eens in de negeermodus voor een tijd, het is weer erg laatste weken ;)
nou als je geen verschil ziet tussen die twee is het inderdaad wel erg ja.
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
crutz schreef:

Als er ineens een keizersnede moet gebeuren en iemand stapt gewoon snel in de auto en rijd naar de eerste dierenarts die in haar opkomt en ze staat daar en vervolgens wordt er eerst naar geld gevraagd en vervolgen wordt ze weg gestuurd, omdat ze dat niet bij zich heeft. Ik denk dat ik zeer pis nijdig zou worden. Deze dierenarts helpt kennelijk geen dieren in nood tenzij er meteen flappen op tafel worden gelegd. Als iemand alleen geld wil verdienen moet die fietsen gaan verkopen of toilet potten ofzo. Het idee alleen al dat ze iemand dan maar laten zeulen met een dier dat geholpen moet worden een dier dat op dat moment lijd. Het geld komt later daar kan iemand ook voor tekenen. Maar dit is iets wat echt echt niet ok is als een dierenarts spoed patienten omwille van een conflict met eigenaar of omwille van geld weg stuurt. Is op geen enkele manier goed of recht te praten.

Ehhhh in de auto stappen en naar een willekeurige dierenarts rijden als je meent dat een keizersnede nodig is???

Dat gaat altijd eerst nog na telefonisch overleg hoor. Ook als je ergens nieuw/vreemd bent. Die keer dat wij een dierenarts net na de verhuizing nodig hadden tijdens een bevalling ging dat toch na Google en bellen pas. En de afrekening kwam pas toen alles afgehandeld was enige weken later.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”