Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben het zo zat.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Ik ben het zo zat.

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:Groot gelijk heb je , die had van mij ook een trap na kunnen krijgen. Vind toch dat er steeds meer van die gestoorde cockers bijkomen. Zowel bij de engelse als de amerikanen.
En niet alleen de rode variant.
Het syndroom heet jammer genoeg zo, maar komt ook niet alleen bij cockers voor, schijnt ook bij labradors voor te komen, het heeft ook nog een andere naam ik geloof rage syndrome, maar rode cocker syndroom is beter bekend denk ik.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Anja schreef:Ik denk dat dit mijn laatste hondjes zijn, de lol van met de honden uit gaan begint er wel een beetje af te raken. Ik ben het zo zat steeds om me heen te moeten kijken of er geen loslopende honden op me af komen denderen :ugh:
Ik hoop dat dit de emotie was. Hoe onwijs rot ook, en ik bedoel echt niet te bagatelliseren wat je is overkomen, als het goed is zijn het wel incidenten. Niet de beste basis voor een ingrijpende beslissing :roos:.
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xTessa »

Ik ben blij dat ik daar geen last van heb in deze buurt (in elk geval nog niet meegemaakt). Wel was die laatste trap overbodig in mijn ogen, want eigenlijk is het niet de hond zijn schuld, maar het baasje zijn schuld. Ik snap wel dat je uit frustratie soms dingen doet, die je eigenlijk niet wil doen. Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen over het uitschelden van die baas, aangezien deze totaal zijn hond niet onder controle heeft en hem gewoon aan de lijn moet houden. Zeker als het al meerdere keren gebeurd is, verdient hij het om op zijn nummer gezet te worden.
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik heb zelf 1 hond die los kan maar die laat ik ook nooit naar honden toelopen die aan de riem zitten. Hij luisterd ook en 1 die ik pas sinds kort heb die andere honden nog niet leuk vind en die zit daarom ook aan de riem. Juist om dit soort dingen te voorkomen. Ik kan me niet voorstellen dat je je hond los laat als je weet dat ie niet te vertrouwen is.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nanna schreef:
Heavy schreef:Tja als je honden gaat lopen schoppen om je frustratie af te reageren kun je maar beter geen honden meer nemen :ugh:
Ik kan het me anders best voorstellen hoor. Je schrikt je wild, de adrenaline giert door je lijf en dan ben je gewoon pissed op de aanstichter. Ik had die kuthond ook een muilpeer van belang verkocht :pffff:
Dan maar gefrustreerd. Hopelijk laat ie het dan een volgende keer wel uit zijn harses.
Ik zou ook schoppen als ze mijn honden aanvallen. Wie aan mijn hondjes komt komt aan mij :S: :mep:
Maar ik zou niet nog een schop geven uit frustratie, wel een goeie schreeuw (waarschijnlijk met een heel lelijk woord :F: ) het baasje is eigenlijk degene die geschopt zou moeten worden :boos: :boos: :mep: Hij/zij heeft de hond niet opgevoed. :(
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Eens met Tara. Bovendien durf ik zomaar aan te nemen dat zeker die eerste schop niet zo vreselijk hard is geweest, anders had die hond zich vóór de tweede wel uit de voeten gemaakt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

kipo schreef:Eens met Tara. Bovendien durf ik zomaar aan te nemen dat zeker die eerste schop niet zo vreselijk hard is geweest, anders had die hond zich vóór de tweede wel uit de voeten gemaakt.
Ken verschillende cockers die je alleen maar aan hoeft te kijken en je al in je poten hangen en die gaan voor een trap niet op de loop maar daar ga jij voor op de loop. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

bouvierpoedel schreef: Ken verschillende cockers die je alleen maar aan hoeft te kijken en je al in je poten hangen en die gaan voor een trap niet op de loop maar daar ga jij voor op de loop. :zweep:
In mijn bevallige onderdanen hangen is goed voor gratis vliegles. En dan voel ik me daar totaal niet schuldig over. :twisted:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

kipo schreef:
bouvierpoedel schreef: Ken verschillende cockers die je alleen maar aan hoeft te kijken en je al in je poten hangen en die gaan voor een trap niet op de loop maar daar ga jij voor op de loop. :zweep:
In mijn bevallige onderdanen hangen is goed voor gratis vliegles. En dan voel ik me daar totaal niet schuldig over. :twisted:
Ben ook niet zo snel van het vluchten maar ken aardig wat cockers die ik toch liever uit de weg ga en geen schup durf te geven. Amerikanen en engelse. :schrik:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Anja hoe is het nou met je hondje?
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Sterre schreef:Anja hoe is het nou met je hondje?
Met Mica gaat het goed. Ik heb even een opstapje gemaakt bij de bank zodat ze even niet opgetild hoefde te worden. Maar vandaag sprong ze er zelf weer op dus het opstapje is al weer weg. Denk dat ze wat spierpijn had.

Ze heeft er geen trauma aan over gehouden. Ik meer denk ik.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heavy schreef:Tja als je honden gaat lopen schoppen om je frustratie af te reageren kun je maar beter geen honden meer nemen :ugh:

Nou, hij had van misschien ook een lel gehad.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Anja schreef:
Sterre schreef:Anja hoe is het nou met je hondje?
Met Mica gaat het goed. Ik heb even een opstapje gemaakt bij de bank zodat ze even niet opgetild hoefde te worden. Maar vandaag sprong ze er zelf weer op dus het opstapje is al weer weg. Denk dat ze wat spierpijn had.

Ze heeft er geen trauma aan over gehouden. Ik meer denk ik.

:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

marian* schreef:

Nou, hij had van misschien ook een lel gehad.
die hond zou van mij ook vliegles hebben gehad. nog even en dan ga je hem belonen omdat hij jou hond heeft aangevallen. dacht het niet.
ellen
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Die had van mij waarschijnlijk dezelfde schop gekregen. Fijn dat het beter gaat met je hondje en hopelijk heeft deze man er wat van geleerd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Iraklis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer en Jack russel

Ongelezen bericht door Iraklis »

Kiara is gister ook aangevallen door een collie.
Dolce lijn ik altijd aan als ik andere honden zie aankomen. Ik weet dat ze er stoer op af gaat en dat kan tot ruzie leiden.
Kiara maak ik nooit vast, ze is altijd veel te druk met de tennisbal en negeert andere honden volledig. Ze zal dan ook echt niet er op af gaan. Ik denk ook niet dat het had geholpen om haar vast te maken.

Tot gister, ik was mooi met Kiara een balletje aan het gooien en ik zie aan de overkant 2 collies los lopen. Hup Dolce vast, en verdergaan met gooien.
Sprint de ene toch op Kiara af, en de ander op Dolce. Kiara liet meteen merken dat ze niets van hem moest hebben en ging grommen (kom niet aan haar bal). De meeste honden respecteren dat en gaan weer verder, deze dus niet.
Hij grijpt Kiara en gaat op haar staan, ik weet niet wat hij allemaal gedaan heeft want het ging zó snel.
Ondertussen was die ander Dolce aan het jennen, dus ik sleep Dolce mee om Kiara te helpen, zie lag zo'n 7 meter voor me te gillen en te janken.

Het is dat die hond losliet voordat ik er was, anders had ie wel meer dan een rotschop gehad. Ik geef je dus helemaal gelijk wat betreft het schoppen van een hond in die situatie. Niet luisteren? Dan maar voelen.

Het ergst vind ik dat die baas het een beetje weglachte en verder liep. Thuis kwam ik erachter dat Kiara een wondje had, net boven haar oog. Een centimeter naar onder en je kan het wel raden...
Ik had daar ook wel gekeken naar verwondingen, maar op een pikzwart koppie een klein sneetje zien is best lastig. Moest thuis ook goed zoeken.
Als ik haar weer tegenkom met 2 losse collies komt er een stevig gesprek over honden aanlijnen. Moet ze eens proberen om het weer weg te lachen, dan maak ik een foto en stuur ik hem op. Heb net namelijk gelezen dat dat kan :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”