Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je alles gehad hebt...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Als je alles gehad hebt...

Ongelezen bericht door Suske »

Tineke schreef:
Suske schreef:Pistolen Paultje was een charmante boef met stijl, althans zijn eigen.
Maar geen tok.
En dit riekt naar tok.
Het was bovenal een grote fantast die overigens nooit zelf zijn handen vuil maakte.
Ik vind het altijd verbazingwekkend dat het niet uitmaakt wat je doet als je maar voor dieren opkomt dan ben je een goed mens.
Maakt het nou uit dat er doden zijn gevallen door de door jou verkochte wapens , als je maar opkomt voor de dieren zijn dat bijzaken immers.

Kortom ik vind dit soort groepjes belachelijk en ook neigen naar tokken gedrag.
En denk maar niet dat ze verhaal gaan halen als Badr Hari of Willem Holleeder zijn hond een schop verkocht heeft hoor , ze kijken wel linker uit :roll:
Heb over het algemeen weinig verdriet om mensen die sterven aan loodvergiftiging.
In de meeste gevallen is het toch een gevalletje bedrijfsrisico.......
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

ranetje schreef:
Habibi schreef:Het dierencommando.

Dat leer je op de betere hondenschool.
Zit
Af
Koest
En terug in je hok wat mij betreft.
Dat dierencommando dan :ok:
Jup.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Suske schreef:
Tineke schreef:
Suske schreef:Pistolen Paultje was een charmante boef met stijl, althans zijn eigen.
Maar geen tok.
En dit riekt naar tok.
Het was bovenal een grote fantast die overigens nooit zelf zijn handen vuil maakte.
Ik vind het altijd verbazingwekkend dat het niet uitmaakt wat je doet als je maar voor dieren opkomt dan ben je een goed mens.
Maakt het nou uit dat er doden zijn gevallen door de door jou verkochte wapens , als je maar opkomt voor de dieren zijn dat bijzaken immers.

En denk maar niet dat ze verhaal gaan halen als Badr Hari of Willem Holleeder zijn hond een schop verkocht heeft hoor , ze kijken wel linker uit :roll:
Heb over het algemeen weinig verdriet om mensen die sterven aan loodvergiftiging.
Als je spreekt over afrekeningen in een crimineel circuit ben ik het wel met je eens maar niet in een oorlog ,juist daar vallen de meeste onschuldige slachtoffers.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Tineke schreef:
Suske schreef:
Tineke schreef:
Maar geen tok.
En dit riekt naar tok.

Als je spreekt over afrekeningen in een crimineel circuit ben ik het wel met je eens maar niet in een oorlog ,juist daar vallen de meeste onschuldige slachtoffers.
Dat eerste bedoelde ik idd.
Overigens ken ik PP alleen in de hoedanigheid als handelaar in lelijke schilderijen :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Jaap* schreef:Ik zou zoiets een beetje onder de radar doen.
Dat het een faceboekpagina is zegt mij genoeg. Luchtfietsers en fantasten.
Ja dat lijkt me ook. Ik zie het helemaal niet gebeuren dat er echt wat komt. Ik stel me zo voor dat dit op is gezet door iemand die zich op zijn kamertje bij moeders thuis graag held wil voelen, omdat het echte leven hem/haar wat tegenvalt :wink:

Misschien kan iemand een melding doen dat een forumlid een varken heeft verzopen en een kip door de plee heeft gespoeld? Even kijken wat er gebeurt dan :blah:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Paisley schreef:
Ja dat lijkt me ook. Ik zie het helemaal niet gebeuren dat er echt wat komt. Ik stel me zo voor dat dit op is gezet door iemand die zich op zijn kamertje bij moeders thuis graag held wil voelen, omdat het echte leven hem/haar wat tegenvalt :wink:

Misschien kan iemand een melding doen dat een forumlid een varken heeft verzopen en een kip door de plee heeft gespoeld? Even kijken wat er gebeurt dan :blah:
Ik denk dat ze nog wel genoeg hersens hebben om meldingen na te trekken.

Onder de radar zou wel verstandiger zijn, maar aan de andere kant vind ik het begrijpelijk dat er zo'n club als dit ontstaat. Het is toch ook bezopen dat dierenmishandelaars er 9 van de 10 keer vanaf komen met een waarschuwing of een taakstrafje? Dat verhaal over die man die de mishandelaar van zijn nu staartloze kat aan heeft gepakt, nou, ik vind het geweldig.

Mensen die dieren mishandelen sporen niet, die horen achter slot en grendel om meer of erger te voorkomen. Zwaardere straffen en verplichte behandeling voor dierenbeulen, en dan is er geen behoefte aan dierencommando's.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hanneke2 schreef:
Paisley schreef:

Ik denk dat ze nog wel genoeg hersens hebben om meldingen na te trekken.

Onder de radar zou wel verstandiger zijn, maar aan de andere kant vind ik het begrijpelijk dat er zo'n club als dit ontstaat. Het is toch ook bezopen dat dierenmishandelaars er 9 van de 10 keer vanaf komen met een waarschuwing of een taakstrafje? Dat verhaal over die man die de mishandelaar van zijn nu staartloze kat aan heeft gepakt, nou, ik vind het geweldig.

Mensen die dieren mishandelen sporen niet, die horen achter slot en grendel om meer of erger te voorkomen. Zwaardere straffen en verplichte behandeling voor dierenbeulen, en dan is er geen behoefte aan dierencommando's.
Ga daar dan voor ijveren in plaats van eigen rechtertje te gaan spelen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ranetje schreef: Ga daar dan voor ijveren in plaats van eigen rechtertje te gaan spelen.
Hoe heette die vent van de LPF ook alweer? Dion nog wat...
En natuurlijk de partij voor de dieren. Die ijveren daarvoor. Maar ja, toen kwam de VVD en die schaft weer een hoop af....

Ijveren voor dierenrechten en flinke straffen voor dierenmishandeling is nogal vechten tegen de bierkaai. En dan krijg je dus mensen die een dergelijk clubje oprichten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
ranetje schreef: Ga daar dan voor ijveren in plaats van eigen rechtertje te gaan spelen.
Hoe heette die vent van de LPF ook alweer? Dion nog wat...
En natuurlijk de partij voor de dieren. Die ijveren daarvoor. Maar ja, toen kwam de VVD en die schaft weer een hoop af....

Ijveren voor dierenrechten en flinke straffen voor dierenmishandeling is nogal vechten tegen de bierkaai. En dan krijg je dus mensen die een dergelijk clubje oprichten.
Ik heb de partij voor de dieren nog nooit gehoord over hogere straffen voor dierenmishandeling.
IJveren voor dierenrechten vind ik secundair.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dat zie je nu al met die internethelden. Als er ergens iets is met een hond wordt er massaal geschreeuwd dat diegene dood moet, dood!! Ophangen, verzuipen, noem het maar op en het komt voorbij. Adressen, foto's (soms met de kinderen erbij), alles wordt gezocht en geplaatst en de heksenjacht is begonnen. Voor even hoor, dát vaak dan weer wel, want dan richten diezelfde internethelden hun pijlen weer op de volgende. Veel geblaat maar weinig wol. Weet soms niet wie ik "enger" vind. Die internethelden of de vermeende "dader" :roll:

Er wordt hier wat gezegd over "waarheidsonderzoek". Nou, daar hebben die internethelden geen moeite mee hoor. Plaats ik over 10 minuten op fb dat mijn buurman gebakken spons overal achterlaat is de "jacht" geopend :19: Dat beperkt zich natuurlijk niet tot "honden". Misselijk wordt ik af en toe van die hetzes!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:Dat zie je nu al met die internethelden. Als er ergens iets is met een hond wordt er massaal geschreeuwd dat diegene dood moet, dood!! Ophangen, verzuipen, noem het maar op en het komt voorbij. Adressen, foto's (soms met de kinderen erbij), alles wordt gezocht en geplaatst en de heksenjacht is begonnen. Voor even hoor, dát vaak dan weer wel, want dan richten diezelfde internethelden hun pijlen weer op de volgende. Veel geblaat maar weinig wol. Weet soms niet wie ik "enger" vind. Die internethelden of de vermeende "dader" :roll:

Er wordt hier wat gezegd over "waarheidsonderzoek". Nou, daar hebben die internethelden geen moeite mee hoor. Plaats ik over 10 minuten op fb dat mijn buurman gebakken spons overal achterlaat is de "jacht" geopend :19: Dat beperkt zich natuurlijk niet tot "honden". Misselijk wordt ik af en toe van die hetzes!
Dat dus.
Lijkt net of mensen een excuus zoeken om zelf hun agressie even los te laten op iemand onder het mom van ........ omdat ze zo graag mensen in elkaar willen rammen.
Krijg er een beetje beeld bij van gevangenisvolk wat een wedstrijdje speelt wie het slechtste en goeiste is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

smoekie schreef:Dat zie je nu al met die internethelden. Als er ergens iets is met een hond wordt er massaal geschreeuwd dat diegene dood moet, dood!! Ophangen, verzuipen, noem het maar op en het komt voorbij. Adressen, foto's (soms met de kinderen erbij), alles wordt gezocht en geplaatst en de heksenjacht is begonnen. Voor even hoor, dát vaak dan weer wel, want dan richten diezelfde internethelden hun pijlen weer op de volgende. Veel geblaat maar weinig wol. Weet soms niet wie ik "enger" vind. Die internethelden of de vermeende "dader" :roll:

Inderdaad. Verbaas mij er regelmatig over wat mensen roepen wat er met zo'n dader moet gebeuren of wat ze die zouden willen aandoen. De ergste dingen, nog erger dan wat een dader heeft gedaan. Als iemand dat werkelijk zou uitvoeren is die geen haar beter dan een dader waar die zich wel boven voelt staan. Verontwaardiging en boosheid zijn terecht, maar allerlei agressieve en sadistische wraakacties die worden verzonnen zijn walgelijk.
FB is wat dat betreft eng. Mensen worden makkelijk aan een digitale schandpaal genageld en het is enorm lastig om dingen die er eenmaal op staan weer af te krijgen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

Dat dus.
Lijkt net of mensen een excuus zoeken om zelf hun agressie even los te laten op iemand onder het mom van ........ omdat ze zo graag mensen in elkaar willen rammen.
Krijg er een beetje beeld bij van gevangenisvolk wat een wedstrijdje speelt wie het slechtste en goeiste is.
Nou inderdaad. De mensen die hier het hardst om roepen ik zou zeggen wees wijs met wat je wenst. Je zal maar net je hond aan het 'trainen' zijn met je longeerzweep terwijl er net zo'n groepje passeert en niet op je uitleg wacht maar direct tot handelen overgaat middels het oog om oog tand om tand principe :mrgreen:
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Alsof jullie zo heilig zijn! Beetje wijzen met het vingertje naar anderen! Jij helemaal Tineke! Voor honden ben je goed, maar naar mensen ben je helemaal niet zo correct!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:Alsof jullie zo heilig zijn! Beetje wijzen met het vingertje naar anderen! Jij helemaal Tineke! Voor honden ben je goed, maar naar mensen ben je helemaal niet zo correct!
Niemand is heilig .
Het gaat erom dat we wetten hebben en als er nu gemorreld gaat worden door groepjes mensen die ieder voor zich gaan optreden met wat hun vinden van iets en er hun eigen beoordeling op los gooien dan heb je altijd wel weer een groepje die extremer word en zodoende de grensen en wetten steeds vager worden.
Dan kunnen ze uitkomen bij iemand die zijn hond een schup onder de kont geeft , een tik met de zweep , een hond in een kinderwagen met jas aan , een hond die alleen maar brokken eet , een hond die een bench heeft of in een kennel leeft of even in zijn nekvel gepakt om erger te voorkomen en wat zo'n groepje daarvan vind en die persoon verrot slaan of erger.
De wet beschermd dieren maar ook mensen tegen zichzelf maar jammer genoeg kun je niet alles voorkomen maar wel iedereen die zich er niet aan houd straffen met gelijke strafmaat .En niet dat er een verschil in straf komt dat de 1 kapot geslagen word en de ander verzopen of met een honkbal knuppel behandeld word door verschillende groepjes die het recht in eigen handen neemt.
Dat moet je niet willen en al helemaal niet goedkeuren ongeacht wat je nu van het uitvoeren van straffen en strafmaat vind , die zijn nog altijd beter dan als je het goed gaat keuren en aan groepjes mensen overlaat met hun eigen invulling daarvan.
Vooral ook als je correct naar dieren EN mensen wil handelen.
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Niemand is heilig .
Het gaat erom dat we wetten hebben en als er nu gemorreld gaat worden door groepjes mensen die ieder voor zich gaan optreden met wat hun vinden van iets en er hun eigen beoordeling op los gooien dan heb je altijd wel weer een groepje die extremer word en zodoende de grensen en wetten steeds vager worden.
Dan kunnen ze uitkomen bij iemand die zijn hond een schup onder de kont geeft , een tik met de zweep , een hond in een kinderwagen met jas aan , een hond die alleen maar brokken eet , een hond die een bench heeft of in een kennel leeft of even in zijn nekvel gepakt om erger te voorkomen en wat zo'n groepje daarvan vind en die persoon verrot slaan of erger.
De wet beschermd dieren maar ook mensen tegen zichzelf maar jammer genoeg kun je niet alles voorkomen maar wel iedereen die zich er niet aan houd straffen met gelijke strafmaat .En niet dat er een verschil in straf komt dat de 1 kapot geslagen word en de ander verzopen of met een honkbal knuppel behandeld word door verschillende groepjes die het recht in eigen handen neemt.
Dat moet je niet willen en al helemaal niet goedkeuren ongeacht wat je nu van het uitvoeren van straffen en strafmaat vind , die zijn nog altijd beter dan als je het goed gaat keuren en aan groepjes mensen overlaat met hun eigen invulling daarvan.
Vooral ook als je correct naar dieren EN mensen wil handelen.
:ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

iones schreef:Alsof jullie zo heilig zijn! Beetje wijzen met het vingertje naar anderen! Jij helemaal Tineke! Voor honden ben je goed, maar naar mensen ben je helemaal niet zo correct!
Tja sommige personen leren de mensen kennen en gaan dan van de dieren houden :mrgreen:
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
Tja sommige personen leren de mensen kennen en gaan dan van de dieren houden :mrgreen:
En dat uit de mond van iemand die graag ziet dat mensen in elkaar geslagen, mishandeld of dood gemept gaan worden door een stelletje neanderthalers.Ja heel correct . :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”