Nou, een Spaanse podenco dus.Shaughn schreef:Nou... bij een enkele. De meeste verkopen niet, maar lenen uit. En daar ga ik niet intrappen.Punzel schreef:Om de vraag uit je topictitel te beantwoorden: bij allemaal.
Wat ik zoek is:Valerie schreef:Het is makkelijker om te helpen als je eerst zegt wat voor hond je zoekt.
Harde eisen: Teef, maximaal 50 cm hoog, kan mee met de auto, kan mee in OV, kan alleen thuis zijn zonder slopen, blaffen of andere overlast veroorzaken, kan met katten (bijt ze in elk geval niet meteen dood), tussen 1 en 3 jaar oud.
Voorkeur: kortharig, vriendelijk, aanhankelijk, baasgericht, niet dominant (wijlen 'Me Wijf' was 20 kg aanhankelijkheid en knuffelbereidheid in een hondenvel; kruising stabij (moeder) met vermoedelijk labrador), geen adhd, niet bijzonder waaks.
Absoluut no go: zichtbaar klapkaakachtig, platte neuzen, langharig, stamboom.
Ik ben helemaal niet veeleisdend
Maar serieus, ik denk dat je zaken als probleemloos alleen thuis blijven en mee in het OV bij vrijwel elke hond zelf moet aanleren. Ze komen niet met een diploma op zak, of je nou een hond als pup of uit het asiel of van een stichting neemt. Mijn Toto is echt de makkelijkste hond die ik tot dusver heb gehad, maar in het begin werd er wel gesloopt, en in het OV ben ik nog niet met hem geweest.
En ik vind een Spaanse podenco helemaal geen gek idee trouwens. Die contracten zijn geen ruk waard, als jij zorgt voor een hond is het jouw hond. En volgens mij voldoen ze aardig aan je plaatje.
Deze bijvoorbeeld, lief bekkie:

http://www.dierenhulpzondergrenzen.com/ ... aam=Whitey
Geen idee of die met katten kan hoor, maar er zitten er zo veel bij de stichtingen, ook zat die prima met katten overweg kunnen. Ik heb er zelf ook altijd katten bij gehad, en het zijn dikke vrienden.