Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup met jeuk, herkent iemand de situatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Pup met jeuk, herkent iemand de situatie?

Ongelezen bericht door crutz »

Imrhien schreef: Tevens heb ik de syringomyelie nog aangehaald, maar dat is na enig voel -en kijkwerk helemaal uitgesloten! :E:
daar zullen een hoop fokkers die er op moeten testen blij mee zijn, dat het met voel en kijkwerk uitgesloten kan worden ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Imrhien schreef:In haar paspoort staat bij ras Border Collie muddy merle X Am Bulldog, en bij de kleur Blue Merle. Geschreven door de fokkers, niet door de dierenarts, dat wel.

Het zou inderdaad goed kunnen dat het dat is Tine, de DA heeft het ook nooit bij de naam genoemd, alleen dat het eitje van een mijt afkomstig was. Ik hoop inderdaad ook wel dat het die schilfermijt is, gezien de verhalen die ik tot nu toe over Demodex heb gelezen!

Ze is nu overigens wel nog meer aan het krabben dan gisteren, maar ik ga er vanuit dat dat komt omdat de Advocate op volle toeren aan het draaien is?
waarom zou ze door de advocate meer gaan krabben? het is niet homeopatisch (daarbij kan wel een verergering optreden eerst)
Imrhien
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie X Amerikaanse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Imrhien »

Nee, het krabben is al vrij vroeg begonnen, een paar dagen nadat ze hier was. Het is ons voor het eerst opgevallen in de nacht dat wij haar met spoed naar de DA hebben gebracht. Ze heeft 5 dagen daarvoor wel een enting gehad, maar ik kan met niet indenken dat dat de trigger is geweest en dat het dan 5 dagen later pas is opgekomen.

Haha, ik zou het ook niet weten Crutz, de arts heeft op een aantal plaatsen achter op haar kopje en in har nek gevoeld en gedrukt, daar reageerde ze niet op, dus dat zou het niet kunnen zijn. Ik mag er hopelijk toch van uitgaan dat dat dan wel klopt? :denken:

Wat het krabben betreft, ik vind het erg lijken op een reactie die honden met vlooien hebben wanneer ze vlooiendruppels hebben gekregen. Eerst wordt het heftiger omdat de vlooien als het ware geirriteerd raken en dus meer bijten en daarna zwakt het af. Ik kan het fout hebben hoor? Wat dat betreft ben ik alleen maar blij dat jullie met mij meedenken! :)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Imrhien schreef: Haha, ik zou het ook niet weten Crutz, de arts heeft op een aantal plaatsen achter op haar kopje en in har nek gevoeld en gedrukt, daar reageerde ze niet op, dus dat zou het niet kunnen zijn. Ik mag er hopelijk toch van uitgaan dat dat dan wel klopt? :denken:
dan zou er voor echt vast stellen ook geen scan van 500 euro nodig zijn ;) heb daar dus als je het niet erg vind nog mijn twijfels bij
Wat het krabben betreft, ik vind het erg lijken op een reactie die honden met vlooien hebben wanneer ze vlooiendruppels hebben gekregen. Eerst wordt het heftiger omdat de vlooien als het ware geirriteerd raken en dus meer bijten en daarna zwakt het af. Ik kan het fout hebben hoor? Wat dat betreft ben ik alleen maar blij dat jullie met mij meedenken! :)
gelukkig geen ervaring met honden die vlooien hebben en als jij dat wel hebt en zo ervaart dan hoop ik voor je dat het daardoor komt
Imrhien
Vaste gebruiker

dan zou er voor echt vast stellen ook geen scan van 500 euro nodig zijn ;) heb daar dus als je het niet erg vind nog mijn twijfels bij
Ja daar heb je een punt :hmmm:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Imrhien schreef:In haar paspoort staat bij ras Border Collie muddy merle X Am Bulldog, en bij de kleur Blue Merle. Geschreven door de fokkers, niet door de dierenarts, dat wel.
Muddy merle is gewoon Merle, maar dan een bepaalde aftekening. Het betekent verder niks.
Of de vader Merle is weet je dus niet ;)
Of jouw hondje blue Merle is weet ik ook niet want ik heb geen duidelijke foto van de hele hond gezien, maar wat ik van haar zie is ze wel Merle, maar geen blue Merle volgens mij.

Zo zie je maar dat fokkers wel van alles kunnen zeggen, maar zij hebben ook geen idee, zeker niet aangezien de ouders geen officiële afstammingsbewijzen hebben. ;)

Wat die SM betreft ga ik volledig met Crutz mee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Imrhien
Vaste gebruiker

Ooh, ik dacht dat Merle alleen bij Collies voorkwam, weer wat geleerd!

Ik heb een paar foto's in mijn voorstelstukje staan, mocht je ze willen zien?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Merle komt bij heel veel rassen voor maar over het algemeen niet bij Ambullen. ;)
Dus dubbel merle kan ze alvast niet zijn.
Ze is een sable merle zo te zien, sable is het patroon, merle is het gen dat maakt dat er pigmentcellen afgebroken worden.
Ze is zeker niet blue merle dus. Blue merle honden hebben als patroon black and tan of eenkleurig zwart, waarin de merle dan verdunde vlekken maakt. Jouw hond is niet black and tan, die is sable.
Dus ze zal verder wrs geen problemen hebben met haar zintuigen, ik verwacht dat niet gezien haar kleur en aftekening.
Je zult die vlekken wrs niet meer zien als ze groot is trouwens.
Oh, en muddy merle is een idiote name die slaat op de manier waarop de merle zich uit. Het is geen erkende kleur of zo.
Mensen doen graag interessant, zeker op kleurengebied ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Imrhien
Vaste gebruiker

Kijk, dat soort dingen vind ik nou interessant, dankjewel Marjoleine! :D
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”