Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond mee in trein?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Hond mee in trein?

Ongelezen bericht door crutz »

In mijn tijd toen ik nog met de trein reisde gingen zelfs m'n Mechels gratis mee, in een Ikea tas. De conducteurs zagen er de humor altijd wel van in. Maar goed dat is inmiddels 12-14 jaar geleden ;)
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Cleva schreef:
Gollum schreef:Ik moest een kinderkaartje voor Gol kopen (60 euro :80: ) toen ik vanuit Duitsland naar Nederland reisde.
Voor dat geld heb ik twee dagen een huurauto.
Daar trap je toch niet in?
Ik weet niet in welk tijdsperk jij leeft maar daar heb je echt geen huurauto meer voor
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nicaaa! schreef:
j.werkman schreef:Reizen met de trein is zo ongeveer hogere wiskunde geworden.
Nou inderdaad, ik zou er toch even een mailtje of telefoontje naar de klantenservice van de DB aan wagen.
Zou zonde zijn als je een boete krijgt of, zoals eerder hier gemeld, een kaartje van 60,- (!) aan moet schaffen.
Geen telefoontje, een mailtje en het antwoord wel printen en meenemen als bewijs van je onschuld als de conducteur er anders over denkt.

Ik loop verder een paar ontwikkelingen achter denk ik.
Zo'n ov kaart met centen er op zodat je kunt betalen voor je reis heb ik ook niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ik wil geen gedoe/gezeur en als ik met de trein ga is het altijd voor lange stukken. Dan vind ik, persoonlijk, 3 euro niet veel. Alhoewel de controleurs waarschijnlijk ook niet zo snel een boete zullen geven.
Als het kan leg ik een dekentje naast me neer en dan gaat ze daarop slapen.
Ze is minder rustig als ze lange tijd op schoot moet zitten, op de grond moet liggen of als ze steeds heen en weer moet.
Mocht ik korte stukken gaan, dan zou ze gewoon op schoot zitten en zou ik geen kaartje kopen.

Voor in Nederland kan je een los kaartje kopen (ik dacht dat je daar niet mee kunt inchecken, in tegenstelling tot andere losse kaartjes) of je kan een extra reisproduct op je kaart zetten. Verder weet ik niet hoe het zit in Duitsland.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Cleva schreef:
Gollum schreef:Ik moest een kinderkaartje voor Gol kopen (60 euro :80: ) toen ik vanuit Duitsland naar Nederland reisde.
Voor dat geld heb ik twee dagen een huurauto.
Daar trap je toch niet in?
Tja, helaas kan ik niet autorijden.
Heen reed ik met iemand mee in de auto en terug vanuit Neuburg of Neurenberg met de trein. Dat was best een eind, ik geloof dat we 6 uur in de trein hebben gezeten.
Het is inmiddels wel een jaar of 6 terug dus de prijzen zullen wel veranderd zijn.

Misschien handig om de NS even te bellen voor meer informatie.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Volgens mij is Duitsland behoorlijk streng en mogelijk duur om een hond mee te nemen in de trein.
Kleine hond is gratis, maar dan wel in een vervoersbox of anders is het 50% van normale ticket, een volwassen ticket of een kinderticket. Wanneer wat, is me niet helemaal duidelijk.
http://www.bahn.de/p_en/view/service/pa ... dogs.shtml
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh, ik lees dat als je je hond in een transportbox meeneemt je geen kaartje voor hem hoeft te kopen. Dat zou ik overwegen voordat je een klap geld uitgeeft.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Kirra schreef: Als het kan leg ik een dekentje naast me neer en dan gaat ze daarop slapen.
Dat zou ik zelf nooit doen. Een hond op de bank vinden veel mensen niet netjes. Wat je thuis doet is voor jezelf, maar ik zou mijn hond in openbare gelegenheden (horeca, trein, bus) nooit op de bank laten liggen.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

bellabeest schreef:zolang je haar ff op schoot neem als de conducteur er is hoef je geen kaartje te kopen
Als wij met de trein gaan, kopen we altijd hondenkaartjes (wij goedkope dagkaarten van het Kruidvat ofzo). Zeg dat we dat een paar keer per jaar doen, maar meestal wel een dagreis. Kerst vieren in Haarlem ofzo. Dan wil ik geen gezeur en kopen we dus altijd kaartjes voor de honden, volgens mij was het 3 euro de laatste keer. En eigenlijk zijn we altijd nog conducteuren tegengekomen (in 15 jaar ofzo), die dat altijd onzin vonden omdat die van ons geen plek in beslag nemen. Saar lag altijd onder de bank, en ok Miep wel in het gangpad :mrgreen:

Maar goed, voor die 3 euro per hond wil ik geen gezeik. Te zeggen dat het schoothondjes zijn is ook alweer zo wat :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voor Boomer nam ik ook altijd zo'n kaartje. Inderdaad omdat ik geen gezeur wilde. Voor Elco doe ik dat niet: die heeft een mooie reistas en kan op schoot. Meeste conducteurs doen inderdaad niet moeilijk als je geen hondenkaartje hebt. In Duitsland kan dat heel anders zijn, daar heb ik geen ervaring mee
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”