Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shiba

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Re: Shiba

Ongelezen bericht door Thomas »

Hilde schreef:
Thomas schreef:Inderdaad, de shiba's die ik ken zijn strónteigenwijs.
Eigenwijs vind ik altijd een stom woord, je moet alleen heel veel werk stoppen in een leuke samenwerking. Lola heeft nog best veel aandacht voor je Lizanne, bij een Shiba zal je daar echt heel erg veel werk in moeten gaan stoppen. Ik ken er een paar, ze kunnen allemaal niet makkelijk los want of niet sociaal, of alleen maar met de neus op de grond of jagen. Dat zal ook aan een stukje opvoeding en training liggen, maar ze zijn niet makkelijk.
Je kunt het een stom woord vinden. Wat ik met eigenwijs bedoel is dat ze het alleen doen als ze het idee hebben dat ze er zelf hun slaatje uit kunnen halen.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Wij hebben hier 3 shiba's en 1 akita. Ben helemaal verliefd op het ras. Het zijn inderdaad bijzondere hondjes met een bijzonder karakter. Maar zo negatief als er soms over gesproken wordt, nee dan valt het best nog wel mee. Als je weet wat je in huis haalt en daar goed mee omgaat dan heb je er een geweldige hond aan. Vind ik dan he :wink:

Ik werk graag met onze hondjes en dat vinden ze ook echt leuk om te doen. Allen hebben de gehoorzaamheidscursussen makkelijk doorlopen. Met de oudste shiba loop ik zweetwerk en ze gaat geregeld naar de renbaan. De middelste (onze reu) daarmee doe ik aan combisport. En met de jongste telg behendigheid, canicross en ook op de renbaan is ze vaak te vinden. Zelfs waterwerk (reddingszwemmen) vinden ze leuk!! Verder lopen ze los en kunnen ze met andere honden, mits de energielevel van de tegenpartij niet te hoog is. Dan lijn ik ze aan om confrontaties te voorkomen. Als er al eens "mot" is, dan is dat vaak een hoop gegil en geklappertand, maar weinig actie. Alleen de oudste shiba heeft neiging om op jacht te gaan (mede door het zweetwerk verder ontwikkeld). We hebben ook geregeld logeetjes in huis en dat gaat goed. Hier lopen 3 teefjes en 1 reu. Niks gescheiden en ook niet in benches.

Het ras moet wel bij je passen, maar als ik je stukjes zo lees, dan denk ik dat een shiba best wel eens een geschikte hond voor je kan zijn. Weet niet waar je woont, wij wonen in het oosten van het land. Je bent altijd welkom om eens kennis te maken met onze roedel en te zien hoe ze in en om het huis zijn.

Op de renbaan
Afbeelding

Onze roedel
Afbeelding

En samen met hun vriendjes... op 1 na allen los (herplaats teefje dat het loslopen niet kent)...en 1 afwezige.. onze oudste teef was op jacht. :mann:
Afbeelding

Nog even een toevoeging en niet onbelangrijk puntje: Als ik ze aangelijnd heb en met de roedel loop... dan laat ik ze niet met andere honden. Dat is dan wel vragen om problemen. Ze waarderen hun persoonlijke ruimte erg, vooral als ze met elkaar zijn. Als er dan een hond in hun buurt komt is het zeker wel snauwen. Maar goed, daar hebben wel meer rassen last van. Van de riem af kunnen ze zelf kiezen wie ze wel en niet leuk vinden.
Laatst gewijzigd door shibashira op 28 apr 2015 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Ik kwam deze tegen op Pinterest.
Kon het niet laten om het te posten. :Q:
Afbeelding
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

shibashira schreef:Wij hebben hier 3 shiba's en 1 akita. Ben helemaal verliefd op het ras. Het zijn inderdaad bijzondere hondjes met een bijzonder karakter. Maar zo negatief als er soms over gesproken wordt, nee dan valt het best nog wel mee. Als je weet wat je in huis haalt en daar goed mee omgaat dan heb je er een geweldige hond aan. Vind ik dan he :wink:

Ik werk graag met onze hondjes en dat vinden ze ook echt leuk om te doen. Allen hebben de gehoorzaamheidscursussen makkelijk doorlopen. Met de oudste shiba loop ik zweetwerk en ze gaat geregeld naar de renbaan. De middelste (onze reu) daarmee doe ik aan combisport. En met de jongste telg behendigheid, canicross en ook op de renbaan is ze vaak te vinden. Zelfs waterwerk (reddingszwemmen) vinden ze leuk!! Verder lopen ze los en kunnen ze met andere honden, mits de energielevel van de tegenpartij niet te hoog is. Dan lijn ik ze aan om confrontaties te voorkomen. Als er al eens "mot" is, dan is dat vaak een hoop gegil en geklappertand, maar weinig actie. Alleen de oudste shiba heeft neiging om op jacht te gaan (mede door het zweetwerk verder ontwikkeld). We hebben ook geregeld logeetjes in huis en dat gaat goed. Hier lopen 3 teefjes en 1 reu. Niks gescheiden en ook niet in benches.

Het ras moet wel bij je passen, maar als ik je stukjes zo lees, dan denk ik dat een shiba best wel eens een geschikte hond voor je kan zijn. Weet niet waar je woont, wij wonen in het oosten van het land. Je bent altijd welkom om eens kennis te maken met onze roedel en te zien hoe ze in en om het huis zijn.

Op de renbaan
Afbeelding

Onze roedel
Afbeelding

En samen met hun vriendjes... op 1 na allen los (herplaats teefje dat het loslopen niet kent)...en 1 afwezige.. onze oudste teef was op jacht. :mann:
Afbeelding

Nog even een toevoeging en niet onbelangrijk puntje: Als ik ze aangelijnd heb en met de roedel loop... dan laat ik ze niet met andere honden. Dat is dan wel vragen om problemen. Ze waarderen hun persoonlijke ruimte erg, vooral als ze met elkaar zijn. Als er dan een hond in hun buurt komt is het zeker wel snauwen. Maar goed, daar hebben wel meer rassen last van. Van de riem af kunnen ze zelf kiezen wie ze wel en niet leuk vinden.
Wat een leuk berichtje! Ik woon tussen Apeldoorn en Deventer, ik doe wel even een PB naar je ;-)

Lola reageert met andere honden net zoals jij beschrijft. Misschien is ze stiekem een incognito-shiba :mrgreen:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Die foto van je roedel.. :I: :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”