Elco is nog volop aan het puberen. Op sommige dagen luistert hij dus heel slecht en heeft een concentratie van niks. Maar toch zijn er ook regelmatig dagen waarop je al kunt zien hoe hij waarschijnlijk als volwassen hond zal zijn. En dan is hij hartstikke sociaal naar andere honden (hoeft niet zo nodig z'n punt te maken, maar durft zeker wel duidelijk grenzen te stellen), luistert goed, wil graag voor je werken. Hij wil het liefst met iedereen kennismaken, maar knuffelen hoeft dan vaak weer niet zo. Hij is bijna altijd vrolijk, dol op renspelletjes en zoekspelletjes. Af en toe een potje worstelen vindt hij ook leuk, mits het een gelijkwaardig worstelpartijtje is. In huis lekker rustig, buitenshuis heerlijk actief.
Hij is wel behoorlijk gevoelig voor hoe mensen zich voelen. Dus als ik niet lekker in m'n vel zit, luistert hij duidelijk veel slechter, is ongeduriger. Als je verdrietig bent, komt hij je graag troosten. Als je echt heel zware hoofdpijn hebt, wil hij de pijn graag weg-likken (al twee keer gebeurd, de ene persoon had een ongeluk gehad met een kleine schedelfractuur, de ander een dubbele nekhernia).
Een enkele keer kan hij uit lichte onzekerheid of uit frustratie (omdat hij er niet kan komen) naar andere honden gaan blaffen, maar dat is ook meestal op dagen dat hij minder goed luistert, dus ik heb goede hoop dat hij dat niet blijft doen. Hij is wel alert op geluiden en gebeurtenissen, maar daarop reageren met blaffen ontmoedigen we, terwijl we stilte juist aanmoedigen (gaat hij voor het raam zitten kijken wat er gebeurt, kom ik even meekijken, of ik vraag hem wat hij ziet; hij hoeft dus niet te blaffen om toch mijn aandacht te hebben).
Hij is een hond die een paar verschillende dingen uitprobeert om te krijgen wat/komen waar hij wil, maar zich na een paar pogingen er ook gemakkelijk in berust dat het niet lukt. Wel een doorzetter, geen doordrammer dus. Met wat aanmoediging gaat hij ook gewoon verder met dingen uitproberen.
Dus in een paar steekwoorden: jong, speels, vrolijk, actief, open, gevoelig, vrij stabiel, alert, niet blafferig, leergierig. Echt een super-hond!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omschrijf het karakter van je hond(en)
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Re: Omschrijf het karakter van je hond(en)
Kiara is naar de roedel toe super lief, aanhankelijk en zou echt letterlijk door het vuur gaan voor ons. Maar naar alles buiten de roedel (alles wat leeft en beweegt) is het een bitch. Mensen die haar al jaren kennen, niemand kan haar aanraken. Ze vindt de hele wereld stom, behalve ons. Verder is ze heel slim en weet ze goed haar zin te krijgen. Echt een super hondje, maar wel met een gebruiksaanwijzing dus.
Hayzel is een pittige tante maar wel heel lief. Mannen zijn soms eng en aan de lijn is het een feeks naar honden, maar stiekem is ze gewoon een beetje onzeker. Hayzel is daarnaast een heerlijke sporthond die graag samen met je werkt. Ze kan ook heel lief mooi liggen wezen en is wat dat betreft niet veeleisend. Ze houdt wel heel veel van knuffelen en kruipt dan het liefst in je.
Finn is een clown. Als de enige man en jongste van het stel is dit mijn eerste makkelijke hond. Finn is gewoon makkelijk, leuk, maar wel een beetje blond. Hij heeft niet echt werklust en ik noem hem soms ook wel mijn suffertje (op een positieve manier). Ik ben gewoon niet gewend een makkelijke hond te hebben.
Hayzel is een pittige tante maar wel heel lief. Mannen zijn soms eng en aan de lijn is het een feeks naar honden, maar stiekem is ze gewoon een beetje onzeker. Hayzel is daarnaast een heerlijke sporthond die graag samen met je werkt. Ze kan ook heel lief mooi liggen wezen en is wat dat betreft niet veeleisend. Ze houdt wel heel veel van knuffelen en kruipt dan het liefst in je.
Finn is een clown. Als de enige man en jongste van het stel is dit mijn eerste makkelijke hond. Finn is gewoon makkelijk, leuk, maar wel een beetje blond. Hij heeft niet echt werklust en ik noem hem soms ook wel mijn suffertje (op een positieve manier). Ik ben gewoon niet gewend een makkelijke hond te hebben.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Gollum is mijn boei in woelige wateren. Zij is zo rustig, stabiel en vriendelijk dat ik het bijna gek vind dat ik haar heb opgevoed
Ze kan heel stoicijns zijn en haar eigen gang gaan en je aankijken van 'misschien morgen' als je haar iets vraagt
En ze kan ontzettend knuffelen bij mijn vriend en ik, vol overgave en vertrouwen
Gollum is gek op water, niet perse op zwemmen maar poedelen vind ze heerlijk. Het liefst gaat ze geen dag zonder.
Mika is hysterisch. Bij haar denk ik vaak 'kind denk om je hart'
Ze wil graag dingen en situaties regelen maar dat kan ze niet zo goed. Ze lijkt zich veiliger te voelen wanneer iemand anders de boel voor haar regelt. Of het nou Gol is of ik. Mika houdt van rennen, heel heel hard rennen. Dan is ze in haar element. Ga met Mika op een verlaten strandje zitten en ze heeft de tijd van haar leven, keihard rondjes rennen en wat in de leegte blaffen en ze is gelukkig.
Ontspannen doet ze thuis, het liefst met heel veel kriebels. Je kan haar alle kanten opschuiven en in verschillende vormen vouwen, als je maar doorgaat met kriebelen.
Ze kan heel stoicijns zijn en haar eigen gang gaan en je aankijken van 'misschien morgen' als je haar iets vraagt
En ze kan ontzettend knuffelen bij mijn vriend en ik, vol overgave en vertrouwen
Gollum is gek op water, niet perse op zwemmen maar poedelen vind ze heerlijk. Het liefst gaat ze geen dag zonder.
Mika is hysterisch. Bij haar denk ik vaak 'kind denk om je hart'
Ze wil graag dingen en situaties regelen maar dat kan ze niet zo goed. Ze lijkt zich veiliger te voelen wanneer iemand anders de boel voor haar regelt. Of het nou Gol is of ik. Mika houdt van rennen, heel heel hard rennen. Dan is ze in haar element. Ga met Mika op een verlaten strandje zitten en ze heeft de tijd van haar leven, keihard rondjes rennen en wat in de leegte blaffen en ze is gelukkig.
Ontspannen doet ze thuis, het liefst met heel veel kriebels. Je kan haar alle kanten opschuiven en in verschillende vormen vouwen, als je maar doorgaat met kriebelen.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Sandy
is onze blauwe druif ze weet heel duidelijk wat ze wel wil en wat ze niet wil, als er geknokt word staat madam vooraan om mee te knokken
Ze heeft een gruwelijke hekel aan motoren dan gaat ze door het lint
Verder is het een leergierige dame maar je moet de oefeningen niet steeds herhalen dat vind ze niks aan en zal ze het trucje ook niet meer uitvoeren
Ze mag graag kattenkwaad uithalen en spelen en lekker gek doen op zijn tijd
Jayjay
Is onze baby mag graag bij je op schoot zitten knuffelen het liefst de gehele dag
Helaas is haar gedrag tegenover andere honden erg verandert naar haar dracht ze vind pups en kleine honden maar niks
Jayjay is erg stemgevoelig
Maar ze mag graag voor je werken
Balletjes stokken en de frisbee vind ze helemaal het einde en kan daar de hele dag mee bezig zijn
Luna
Tja wat kan je nou van Luna zeggen, het is hond met een zeer stabiel karakter
Duikt in de eerste beste sloten of plassen om te gaan snorkelen
Luna haalt van alles uit als je even niet kijkt, plundert de afvalbak en als ze de kans krijgt de koelkast
Luna vind iedereen leuk als ze maar te vreten krijgt
ook andere honden vind ze leuk als deze maar niet te opdringerig zijn
Dingen aanleren bij Luna vraagt veel geduld want het kwartje valt niet snel
Ze is onze clown
Fleur
Is net als haar moeder Jayjay een grote knuffelkont
Ze mag ook graag met je babbelen
Ook is Fleur net als moeder gek op ballen, stokken en de frisbee maar ook op springen
En alle 4 mogen graag bankhangen
is onze blauwe druif ze weet heel duidelijk wat ze wel wil en wat ze niet wil, als er geknokt word staat madam vooraan om mee te knokken
Ze heeft een gruwelijke hekel aan motoren dan gaat ze door het lint
Verder is het een leergierige dame maar je moet de oefeningen niet steeds herhalen dat vind ze niks aan en zal ze het trucje ook niet meer uitvoeren
Ze mag graag kattenkwaad uithalen en spelen en lekker gek doen op zijn tijd
Jayjay
Is onze baby mag graag bij je op schoot zitten knuffelen het liefst de gehele dag
Helaas is haar gedrag tegenover andere honden erg verandert naar haar dracht ze vind pups en kleine honden maar niks
Jayjay is erg stemgevoelig
Maar ze mag graag voor je werken
Balletjes stokken en de frisbee vind ze helemaal het einde en kan daar de hele dag mee bezig zijn
Luna
Tja wat kan je nou van Luna zeggen, het is hond met een zeer stabiel karakter
Duikt in de eerste beste sloten of plassen om te gaan snorkelen
Luna haalt van alles uit als je even niet kijkt, plundert de afvalbak en als ze de kans krijgt de koelkast
Luna vind iedereen leuk als ze maar te vreten krijgt
Dingen aanleren bij Luna vraagt veel geduld want het kwartje valt niet snel
Ze is onze clown
Fleur
Is net als haar moeder Jayjay een grote knuffelkont
Ze mag ook graag met je babbelen
Ook is Fleur net als moeder gek op ballen, stokken en de frisbee maar ook op springen
En alle 4 mogen graag bankhangen

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple is een speciaaltje (al zal iedereen dat wel vinden van zijn eigen hond)
Ze is leergierig, maar heeft weinig geduld/concentratie. Ze is vaak heel erg vrolijk en blij, naar ieder mens eigenlijk wel. (ze denkt dat iedereen voor haar op de wereld is
) Iedereen denkt ook dat ze nog erg jong is door dat gedrag
En helemaal naar kinderen toe, daar is ze zó gek op
Ze is makkelijk onder appèl te houden, en zou nooit zo maar weglopen. Ze is wel van de geurtjes en gesnuffel buiten, dus vaak loopt ze een eindje achterop, tenzij je iets hebt om mee te gooien (of ze zelf iets vindt) Dan is er geen 'rustig aan' knop meer.
Apporteren is dus favoriet.
Ze is best wel knuffelig, en het liefst ligt ze op schoot (dat is echt niet handig met haar lange lijf)
Met andere honden is ze wisselend, grote honden zijn al gauw eng, en die houdt ze eerst preventief op afstand als het initiatief van de andere hond komt. Het is wel echt een controlfreak met andere honden, dus met een teef samen die net zo is, is dat eigenlijk standaard een ontvlambare combi (maar dat uit zich alleen bij langer samenzijn)
Kleinere hondjes of bekende middelmaatjes kan ze vaak heel leuk mee spelen.
Ze is aan de ene kant best wel een beetje lui binnen en gaat gewoon ergens liggen slapen. Maar, aan de andere kant kan ze ook met vlagen een zeurpietje zijn, en dat houdt ze echt héél erg lang vol. (altijd al zo geweest)
Maar wat toch echt uniek is, is de manier waarop ze je begrijpt. Kleine aanwijzingen zijn genoeg voor haar om te snappen wat de bedoeling is. En dat maakt wandelen echt een heerlijkheid met haar. Ook jagen doet ze niet. (ze is banger voor de vogel als het er echt op aan komt, dan de vogel voor haar
)
Nooit een riem nodig, nooit de omgeving hoeven scannen op mogelijk 'gevaarlijke' situaties, gewoon lekker verstand op 0, en wandelen maar.
Wat soms lastig is, is wel haar wat onzekere/instabiel karakter, vrij gevoelig voor geluiden en ook met vreemde situaties met veel honden bijvoorbeeld wordt ze onzeker, dan bouwt ze spanning op, waardoor ze maar preventief lelijk gaat doen
Sowieso is ze bij spanning die ontstaat als ze het ergens niet mee eens is, al gauw brommerig (oude chagrijn noem ik haar dan maar
) Even in sop gaar laten koken en het is weer over. Op dat soort momenten heeft ze denk ik best wel een lage bijtdrempel, terwijl die normaal echt heel erg hoog is. Hormonen spelen ook wel vaak een rol. (ze is om de 5 maanden loops ongeveer)
Als ik er zo over nadenk eigenlijk wel een hondje van de contradicties.
Maar wel mijn lieve, gekke, blije hondje
Ik zou haar voor geen goud willen missen.
Ze is leergierig, maar heeft weinig geduld/concentratie. Ze is vaak heel erg vrolijk en blij, naar ieder mens eigenlijk wel. (ze denkt dat iedereen voor haar op de wereld is
En helemaal naar kinderen toe, daar is ze zó gek op
Ze is makkelijk onder appèl te houden, en zou nooit zo maar weglopen. Ze is wel van de geurtjes en gesnuffel buiten, dus vaak loopt ze een eindje achterop, tenzij je iets hebt om mee te gooien (of ze zelf iets vindt) Dan is er geen 'rustig aan' knop meer.
Apporteren is dus favoriet.
Ze is best wel knuffelig, en het liefst ligt ze op schoot (dat is echt niet handig met haar lange lijf)
Met andere honden is ze wisselend, grote honden zijn al gauw eng, en die houdt ze eerst preventief op afstand als het initiatief van de andere hond komt. Het is wel echt een controlfreak met andere honden, dus met een teef samen die net zo is, is dat eigenlijk standaard een ontvlambare combi (maar dat uit zich alleen bij langer samenzijn)
Ze is aan de ene kant best wel een beetje lui binnen en gaat gewoon ergens liggen slapen. Maar, aan de andere kant kan ze ook met vlagen een zeurpietje zijn, en dat houdt ze echt héél erg lang vol. (altijd al zo geweest)
Maar wat toch echt uniek is, is de manier waarop ze je begrijpt. Kleine aanwijzingen zijn genoeg voor haar om te snappen wat de bedoeling is. En dat maakt wandelen echt een heerlijkheid met haar. Ook jagen doet ze niet. (ze is banger voor de vogel als het er echt op aan komt, dan de vogel voor haar
Nooit een riem nodig, nooit de omgeving hoeven scannen op mogelijk 'gevaarlijke' situaties, gewoon lekker verstand op 0, en wandelen maar.
Wat soms lastig is, is wel haar wat onzekere/instabiel karakter, vrij gevoelig voor geluiden en ook met vreemde situaties met veel honden bijvoorbeeld wordt ze onzeker, dan bouwt ze spanning op, waardoor ze maar preventief lelijk gaat doen
Sowieso is ze bij spanning die ontstaat als ze het ergens niet mee eens is, al gauw brommerig (oude chagrijn noem ik haar dan maar
Als ik er zo over nadenk eigenlijk wel een hondje van de contradicties.
Ik zou haar voor geen goud willen missen.
-
marie8
- Vaste gebruiker
Een sul. Heb van huis uit altijd terriers gehad en dan is een bull geen slimmerik. Maar wel lief, vrolijk, gek, rustig en stabiel. Erg gehoorzaam, makkelijk wanneer hij zijn plek kent in het gezin. Aanhankelijk.
Wel een echte waakhond en in dat opzicht ook een macho naar andere reutjes. Kan dan soms wel tekeer gaan. Denk dat het meer stoer doen is dan echt agressie, hoewel ik er ook wel van overtuigd bent dat je niet zomaar zonder onze toestemming in ons huis komt als hij er is.
Wel een echte waakhond en in dat opzicht ook een macho naar andere reutjes. Kan dan soms wel tekeer gaan. Denk dat het meer stoer doen is dan echt agressie, hoewel ik er ook wel van overtuigd bent dat je niet zomaar zonder onze toestemming in ons huis komt als hij er is.