Heavy schreef: Maar die man in het progamma had een baan en kon huishoudelijke hulp betalen .
En was zwaar depressief.
Moderator: moderatorteam
Heavy schreef: Maar die man in het progamma had een baan en kon huishoudelijke hulp betalen .
moet je dan wel het geld voor hebben !Heavy schreef:Ik zou zelf een huishoudelijke hulp inhuren als ik het zelf niet meer kon .
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteDat zou je wel kunnen doen met zoveel honden. Iedereen wordt ouder en we hopen natuurlijk allemaal dat we alles kunnen blijven doen totdat we het loodje leggen, maar jammer genoeg is het meestal niet zo. Lichamelijk kun je minder aan en, tenzij je meer dan voldoende op de bank hebt staan of in een oude sok hebt zitten, zal het financieel wat minder zijn.Cleva schreef:Op welk moment doe je dan je honden weg? Of begin je daar een decennium van tevoren al rekening mee te houden?
Minder werken levert erg weinig op. Een halve dag in de week minder scheelt al een paar honderd euro per maand.
Je moet het maar over hebben.

Hmm. Als dat echt zo is dan vond ik de plasjes 'terecht' maar als het niet zo is dan vond ik het echt heel erg smerig. Ruim die plasplekken gewoon op.Lizzie. schreef:Is ook op zn SBS 6 uit vergroot hoor, ze mocht 14 dagen ervoor niet dweilen en opruimen dit was contractueel vastgelegd. Maar dat word er niet bij vermeld.

Tja helaas weet ik maar heel goed hoe het in elkaar zit. Ik ben namelijk 1 van de zovele die de boodschap mag brengen..... Hoe ik het ook wend of keert het blijft lastig en zeker omdat onze huidige maatschappij er totaal nog niet op ingespeeld is., al is het lang niet altijd slechter.Miranda schreef:Nou-ou....gyanty schreef:(de gemeente de schuld geven vind ik dan weer niet echt realistisch: het is potverdikkie je moeder)
Gemeentes bezuinigen (noodgedwongen) bruut op thuiszorg.
Mijn moeder bijvoorbeeld. Weduwe, 78 jaar. 27% longinhoud (zodra ze in beweging komt hijgt ze als een astmatisch paard).
Die kan nagenoeg niks meer, een trip naar het toilet is al een uitdaging, laat staan douchen. En dan hebben we het nog niet eens over koken, boodschappen doen, of het huis schoonhouden.
Die kreeg 4 uur huishoudelijke hulp in de week. Dat werkte goed.
Dat is nu teruggebracht naar 2 uur in de week. En ja, je ZIET het vervuilen.
Goed. Maar ze heeft een kleindochter, die best veel doet.
Teveel, vind ik (en mijn moeder ook), maar ze hebben geen keus. Voor die kleindochter lijdt de opleiding (verpleegkundige) er weer onder.
Dan ik.
Ik lig ongeveer 80% op bed. Om mijzelf te verzorgen heb ik man nodig, die assisteert bij ongeveer 50%. Daarnaast werkt hij 70 uur in de week. Daarnaast heeft hij ongeveer 1 bordspellenavond per twee weken, om nog een beetje 'sane' te blijven. Verder doet hij de boodschappen, de tuin, de honden, het koken, álles.
Wij krijgen geen huishoudelijke hulp, want "als man alleen zou zijn, zou hij het huishouden óók moeten doen."![]()
Moet ik nog zeggen dat het hier een teringzooi is?
Ik geef de gemeente de schuld niet. Het beleid zoals het nu is (dat de gemeentes ook maar uitvoeren) zorgt echter wel voor heel erg veel leed. En - als je het mij vraagt - voor misstanden. Die participatiemaatschappij klinkt op papier geweldig, maar het is gewoon bruut bezuinigen. Nou. Zég dat dan.
Ja hoor, mijn moeder zou kunnen helpen hier. Of mijn hoogbejaarde buurvrouw. Of de buurvrouw met een hersentumor met een zwaar overbeladen man. Vást. Of mijn nichtje, dat al klem zit tussen haar oma en haar opleiding, ja...die kan ik vast nog wat meer belasten....
Maar ja. Het is potverdikkie je moeder/dochter/tante/buurvrouw. Tssss. Dan kun je toch wel wat doen, zeker.
Lekker gemakkelijk oordelen.
Als ik zo'n 'anorectische poetsmuts' hier zou kunnen krijgen zonder mijn hele hebben en houden op tv te moeten gooien tekende ik ervoor, hoor. Mag die (privé) oordelen wat ze maar wil.

Godskolere, besef jij eigenlijk wel wat jij zégt hier?gyanty schreef:Tja de goede lijden ook onder de kwade, maar we zitten in een overgang, er zal de komende tijd nog wel wat gesleuteld worden om passende zorg voor iedereen te vinden. Een verandering zal nooit zonder slag of stoot gaan..
Miranda schreef:Godskolere, besef jij eigenlijk wel wat jij zégt hier?gyanty schreef:Tja de goede lijden ook onder de kwade, maar we zitten in een overgang, er zal de komende tijd nog wel wat gesleuteld worden om passende zorg voor iedereen te vinden. Een verandering zal nooit zonder slag of stoot gaan..![]()
Kom maar langs, hoor. Kijken of jij het leefbaar vindt. Sodeknetter, als jij die boodschap met droge ogen kunt brengen, dan vraag ik me af hoe jij kunt leven met jezelf.
Dus ik daag jou uit. Kom maar langs. Mag morgen.
En leg me dan maar uit hoe dit een góéd systeem is.
Door jou niks, Cleva.Cleva schreef:Wat moet er gezien worden dan, Miranda?
Dit was zo uitgevreten is echt niet van 14 dagen hoor, maar ik ben blij dat ze hulp heeft ik hoop alleen dat ze niet gaat fokken en nog meer honden nemen dat kan ze duidelijk niet aan.Lizzie. schreef:Is ook op zn SBS 6 uit vergroot hoor, ze mocht 14 dagen ervoor niet dweilen en opruimen dit was contractueel vastgelegd. Maar dat word er niet bij vermeld.
Lizzie. schreef:Is ook op zn SBS 6 uit vergroot hoor, ze mocht 14 dagen ervoor niet dweilen en opruimen dit was contractueel vastgelegd. Maar dat word er niet bij vermeld.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.Heavy schreef:Ik kraak niemand af hoor ik vond het nog niet eens zo smerig voor iemand met 22 hondenLizzie. schreef:Persoonlijk vind ik het heel dapper om zo met je billen bloot op TV te komen. Haar doel was extra hulp te krijgen voor haar moeder en dat haar huishouden weer op de rit werd gezet zodat ze het zelf weer bij kon houden. Dat doel is dus bereikt dus die missie is geslaagd, ik heb daar respect voor hoor. Want ze krijgt nu een bak stront over haar heen, het is als een buitenstaander zo makkelijk om iemand te veroordelen, menig ander mens had dit niet gedurfd om op deze manier op TV te komen met al je problemen.
Maja iemand afbreken achter je laptoppie is zo makkelijk![]()
Doel is bereikt maar ik had het persoonlijk liever zelf geregeld dan alles op tv te gooien.
Dit blijft haar achtervolgen en dat lijkt me niet handig met een eigen zaak en als je fokster bent
Goed van je broerHeavy schreef:Waarschijnlijk heeft ze te lief hulp gevraagd . Je moet zowat je moeder met een koffer voor een tehuis zetten wil je hulp krijgen. Mijn zus en ik hebben jaren voor mijn moeder gezorgd totdat het haast niet meer te doen was ( ze liep weg en verdwaalde) toen is mijn broer " even" gaan praten en ze had een week later een kamerranetje schreef:Een kat in het nauw maakt rare sprongen.Heavy schreef:Ik kraak niemand af hoor ik vond het nog niet eens zo smerig voor iemand met 22 hondenLizzie. schreef:Persoonlijk vind ik het heel dapper om zo met je billen bloot op TV te komen. Haar doel was extra hulp te krijgen voor haar moeder en dat haar huishouden weer op de rit werd gezet zodat ze het zelf weer bij kon houden. Dat doel is dus bereikt dus die missie is geslaagd, ik heb daar respect voor hoor. Want ze krijgt nu een bak stront over haar heen, het is als een buitenstaander zo makkelijk om iemand te veroordelen, menig ander mens had dit niet gedurfd om op deze manier op TV te komen met al je problemen.
Maja iemand afbreken achter je laptoppie is zo makkelijk![]()
Doel is bereikt maar ik had het persoonlijk liever zelf geregeld dan alles op tv te gooien.
Dit blijft haar achtervolgen en dat lijkt me niet handig met een eigen zaak en als je fokster bent
Wie weet hoe vaak ze heeft geprobeerd om zorg voor haar moeder te krijgen en daardoor wat meer ruimte voor zichzelf te creëeren.
Haar wanhoop moet behoorlijk groot zijn geweest.