Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schoon genoeg

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Schoon genoeg

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef: Maar die man in het progamma had een baan en kon huishoudelijke hulp betalen .

En was zwaar depressief.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Heavy schreef:Ik zou zelf een huishoudelijke hulp inhuren als ik het zelf niet meer kon .
moet je dan wel het geld voor hebben !
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

OF je verkoopt wat poedels... :engel:

Ik vind 22 poedels nemen ook een beetje van de zotte als je full time werkt. Als je die allemaal moet kammen dan heb je 2 full time banen en dat gaat dus echt nergens meer over.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Volgens mij heb ik die mevrouw ook op facebook, zag er vluchtig wat over verschijnen.
vind het nogal wat als je zo in de knoop zit dat je al je hebben en houwen op de tv moetngooien voorner wat gebeurt.
Tja dan maakt zo'n poetsmiep het daar even schoon en dan.
Ik hoop dat die mevrouw de hulp krijgr die ze echt nodig heeft en dan niet voor even maar dan ook waar ze wat aan heeft op de lange duur.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ach er kunnen zoveel redenen zijn dat iemand zover komt , hoe dan ook het blijft altijd een fout die je niet op andere af kan schuiven ze had ook haar moeder aan een boom kunnen zetten
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:Op welk moment doe je dan je honden weg? Of begin je daar een decennium van tevoren al rekening mee te houden?

Minder werken levert erg weinig op. Een halve dag in de week minder scheelt al een paar honderd euro per maand.
Je moet het maar over hebben.
Dat zou je wel kunnen doen met zoveel honden. Iedereen wordt ouder en we hopen natuurlijk allemaal dat we alles kunnen blijven doen totdat we het loodje leggen, maar jammer genoeg is het meestal niet zo. Lichamelijk kun je minder aan en, tenzij je meer dan voldoende op de bank hebt staan of in een oude sok hebt zitten, zal het financieel wat minder zijn.

Ik ben echt bewust minder dieren gaan houden, bedenkend dat als ik ergens in de 50 nog met jonge dieren begin, ik die ook zal hebben als ik het van mijn AOW en karige pensioentje moet doen. Dus ik ben van 7 huisdieren naar nu nog 1 huisdier gegaan die laatste 10 jaar. En met een beetje geluk is inderdaad Lotje nog bij me als ik met pensioen ga.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb met haar op cursus gezeten bij de hondenschool.. leuke aardige vrouw, hopelijk krijgt ze nu de hulp die ze nodig heeft, voor moeder en haarzelf!
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

bah,vieze tod :kotz: en maar lachen:dan haal ik er soms wel even een dweiltje over.Yeah right!
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Is ook op zn SBS 6 uit vergroot hoor, ze mocht 14 dagen ervoor niet dweilen en opruimen dit was contractueel vastgelegd. Maar dat word er niet bij vermeld.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Lizzie. schreef:Is ook op zn SBS 6 uit vergroot hoor, ze mocht 14 dagen ervoor niet dweilen en opruimen dit was contractueel vastgelegd. Maar dat word er niet bij vermeld.
Hmm. Als dat echt zo is dan vond ik de plasjes 'terecht' maar als het niet zo is dan vond ik het echt heel erg smerig. Ruim die plasplekken gewoon op.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Miranda schreef:
gyanty schreef:(de gemeente de schuld geven vind ik dan weer niet echt realistisch: het is potverdikkie je moeder)
Nou-ou....

Gemeentes bezuinigen (noodgedwongen) bruut op thuiszorg.
Mijn moeder bijvoorbeeld. Weduwe, 78 jaar. 27% longinhoud (zodra ze in beweging komt hijgt ze als een astmatisch paard).
Die kan nagenoeg niks meer, een trip naar het toilet is al een uitdaging, laat staan douchen. En dan hebben we het nog niet eens over koken, boodschappen doen, of het huis schoonhouden.
Die kreeg 4 uur huishoudelijke hulp in de week. Dat werkte goed.
Dat is nu teruggebracht naar 2 uur in de week. En ja, je ZIET het vervuilen.

Goed. Maar ze heeft een kleindochter, die best veel doet.
Teveel, vind ik (en mijn moeder ook), maar ze hebben geen keus. Voor die kleindochter lijdt de opleiding (verpleegkundige) er weer onder.

Dan ik.
Ik lig ongeveer 80% op bed. Om mijzelf te verzorgen heb ik man nodig, die assisteert bij ongeveer 50%. Daarnaast werkt hij 70 uur in de week. Daarnaast heeft hij ongeveer 1 bordspellenavond per twee weken, om nog een beetje 'sane' te blijven. Verder doet hij de boodschappen, de tuin, de honden, het koken, álles.
Wij krijgen geen huishoudelijke hulp, want "als man alleen zou zijn, zou hij het huishouden óók moeten doen." :roll:
Moet ik nog zeggen dat het hier een teringzooi is?

Ik geef de gemeente de schuld niet. Het beleid zoals het nu is (dat de gemeentes ook maar uitvoeren) zorgt echter wel voor heel erg veel leed. En - als je het mij vraagt - voor misstanden. Die participatiemaatschappij klinkt op papier geweldig, maar het is gewoon bruut bezuinigen. Nou. Zég dat dan.

Ja hoor, mijn moeder zou kunnen helpen hier. Of mijn hoogbejaarde buurvrouw. Of de buurvrouw met een hersentumor met een zwaar overbeladen man. Vást. Of mijn nichtje, dat al klem zit tussen haar oma en haar opleiding, ja...die kan ik vast nog wat meer belasten....

Maar ja. Het is potverdikkie je moeder/dochter/tante/buurvrouw. Tssss. Dan kun je toch wel wat doen, zeker.
Lekker gemakkelijk oordelen.
Als ik zo'n 'anorectische poetsmuts' hier zou kunnen krijgen zonder mijn hele hebben en houden op tv te moeten gooien tekende ik ervoor, hoor. Mag die (privé) oordelen wat ze maar wil.
Tja helaas weet ik maar heel goed hoe het in elkaar zit. Ik ben namelijk 1 van de zovele die de boodschap mag brengen..... Hoe ik het ook wend of keert het blijft lastig en zeker omdat onze huidige maatschappij er totaal nog niet op ingespeeld is., al is het lang niet altijd slechter.

We kennen allemaal wel iemand die de zorg uitbuit: zorgt ontvangt maar dat eigenlijk helemaal niet nodig heeft. Tja de goede lijden ook onder de kwade, maar we zitten in een overgang, er zal de komende tijd nog wel wat gesleuteld worden om passende zorg voor iedereen te vinden. Een verandering zal nooit zonder slag of stoot gaan..

(en oh ja ken ook de andere kant, oma woont nu dichterbij ons om beter te kunnen zorgen voor haar, dus ja ook die kant ken ik)
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

gyanty schreef:Tja de goede lijden ook onder de kwade, maar we zitten in een overgang, er zal de komende tijd nog wel wat gesleuteld worden om passende zorg voor iedereen te vinden. Een verandering zal nooit zonder slag of stoot gaan..
Godskolere, besef jij eigenlijk wel wat jij zégt hier? :kotz:
Kom maar langs, hoor. Kijken of jij het leefbaar vindt. Sodeknetter, als jij die boodschap met droge ogen kunt brengen, dan vraag ik me af hoe jij kunt leven met jezelf.

Dus ik daag jou uit. Kom maar langs. Mag morgen.
En leg me dan maar uit hoe dit een góéd systeem is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Miranda schreef:
gyanty schreef:Tja de goede lijden ook onder de kwade, maar we zitten in een overgang, er zal de komende tijd nog wel wat gesleuteld worden om passende zorg voor iedereen te vinden. Een verandering zal nooit zonder slag of stoot gaan..
Godskolere, besef jij eigenlijk wel wat jij zégt hier? :kotz:
Kom maar langs, hoor. Kijken of jij het leefbaar vindt. Sodeknetter, als jij die boodschap met droge ogen kunt brengen, dan vraag ik me af hoe jij kunt leven met jezelf.

Dus ik daag jou uit. Kom maar langs. Mag morgen.
En leg me dan maar uit hoe dit een góéd systeem is.
:ok:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Cleva schreef:Wat moet er gezien worden dan, Miranda?
Door jou niks, Cleva.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
twinkeltje
moderator

Lizzie. schreef:Is ook op zn SBS 6 uit vergroot hoor, ze mocht 14 dagen ervoor niet dweilen en opruimen dit was contractueel vastgelegd. Maar dat word er niet bij vermeld.
Dit was zo uitgevreten is echt niet van 14 dagen hoor, maar ik ben blij dat ze hulp heeft ik hoop alleen dat ze niet gaat fokken en nog meer honden nemen dat kan ze duidelijk niet aan.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:LOL: Wil je van je vette zooi af moet je het eerst erger laten worden.

Kennisje ging altijd eerst schoonmaken voordat de werkster kwam ,ook zoiets. :piew: :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Persoonlijk vind ik het heel dapper om zo met je billen bloot op TV te komen. Haar doel was extra hulp te krijgen voor haar moeder en dat haar huishouden weer op de rit werd gezet zodat ze het zelf weer bij kon houden. Dat doel is dus bereikt dus die missie is geslaagd, ik heb daar respect voor hoor. Want ze krijgt nu een bak stront over haar heen, het is als een buitenstaander zo makkelijk om iemand te veroordelen, menig ander mens had dit niet gedurfd om op deze manier op TV te komen met al je problemen.
Maja iemand afbreken achter je laptoppie is zo makkelijk :roll:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Ja maar toch nu moet ze nog hele dagen werken en die honden dan die kan je toch niet een dag in zo bench laten.
Ik zou denk die schuur vol zand of aarde gooien en een poedel paradijs maken waar ze tijdens werk kunnen dollen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
Lizzie. schreef:Persoonlijk vind ik het heel dapper om zo met je billen bloot op TV te komen. Haar doel was extra hulp te krijgen voor haar moeder en dat haar huishouden weer op de rit werd gezet zodat ze het zelf weer bij kon houden. Dat doel is dus bereikt dus die missie is geslaagd, ik heb daar respect voor hoor. Want ze krijgt nu een bak stront over haar heen, het is als een buitenstaander zo makkelijk om iemand te veroordelen, menig ander mens had dit niet gedurfd om op deze manier op TV te komen met al je problemen.
Ik kraak niemand af hoor ik vond het nog niet eens zo smerig voor iemand met 22 honden :wink:
Doel is bereikt maar ik had het persoonlijk liever zelf geregeld dan alles op tv te gooien.
Dit blijft haar achtervolgen en dat lijkt me niet handig met een eigen zaak en als je fokster bent :wink:
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Wie weet hoe vaak ze heeft geprobeerd om zorg voor haar moeder te krijgen en daardoor wat meer ruimte voor zichzelf te creëeren.
Haar wanhoop moet behoorlijk groot zijn geweest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
ranetje schreef:
Heavy schreef:
Lizzie. schreef:Persoonlijk vind ik het heel dapper om zo met je billen bloot op TV te komen. Haar doel was extra hulp te krijgen voor haar moeder en dat haar huishouden weer op de rit werd gezet zodat ze het zelf weer bij kon houden. Dat doel is dus bereikt dus die missie is geslaagd, ik heb daar respect voor hoor. Want ze krijgt nu een bak stront over haar heen, het is als een buitenstaander zo makkelijk om iemand te veroordelen, menig ander mens had dit niet gedurfd om op deze manier op TV te komen met al je problemen.
Ik kraak niemand af hoor ik vond het nog niet eens zo smerig voor iemand met 22 honden :wink:
Doel is bereikt maar ik had het persoonlijk liever zelf geregeld dan alles op tv te gooien.
Dit blijft haar achtervolgen en dat lijkt me niet handig met een eigen zaak en als je fokster bent :wink:
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Wie weet hoe vaak ze heeft geprobeerd om zorg voor haar moeder te krijgen en daardoor wat meer ruimte voor zichzelf te creëeren.
Haar wanhoop moet behoorlijk groot zijn geweest.
Waarschijnlijk heeft ze te lief hulp gevraagd . Je moet zowat je moeder met een koffer voor een tehuis zetten wil je hulp krijgen. Mijn zus en ik hebben jaren voor mijn moeder gezorgd totdat het haast niet meer te doen was ( ze liep weg en verdwaalde) toen is mijn broer " even" gaan praten en ze had een week later een kamer :hmmm:
Goed van je broer :ok:
Helaas kan niet iedereen zo goed "even praten" :wink:
Als je al uitgeput bent lukt dat ook niet meer zo best.
Mij niet in ieder geval, al zou ik nog zo graag willen :blauwoog:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zojuist gekeken. Kan het me goed voorstellen dat het allemaal boven haar hoofd groeide, pffffffff, zoveel verschillende taken op een dag, dat hou je ook niet vol. Ze is wel een echte kampioen in smoezen verzinnen, hoop dat zij, haar moeder en de honden het allemaal gaan redden, want ik vond het wel een leuk mens. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”