Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knuffelen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

JBK

Re: Knuffelen.

Ongelezen bericht door JBK »

Hier 1 knuffelkont die het liefst altijd contact maakt (met mij, minder met m'n man) en 1 die eigenlijk wel altijd dichtbij ligt maar nooit (uit zichzelf) erbij/tegen ons aan komt liggen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn is helemaal van het knuffelen, alleen aaien is niet goed genoeg. Hij komt op schoot tegen je aan hangen en soms zet hij twee pootjes tegen je schouders en gaat er dan bij liggen. Zo van, dan kan je er niet omheen :tongue: 's Ochtends als ik wakker ben kruipt hij vanaf het voeteneind omhoog en legt z'n kopje in mijn nek, het lijkt soms wel een kat.

Bij mijn ouders is Biry (groenendaeler) meer van het knuffelen. Soms krijg ik een poot en dan is het de bedoeling dat ik daar kriebel. Joris (markiesje) is niet zo van het knuffelen, hij wil best even op schoot zitten en geaaid worden, maar zodra je te veel beweegt dan is hij weer weg.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Silky wil de hele dag knuffelen, geaaid worden en aandacht...soms tot vervelens aan toe :wink: Maar Pippy en Nina vinden een aaitje zo nu en dan wel goed, maar die hoeven niet uitgebreid geknuffeld te worden. Dit vind ik vooral bij Nina jammer want zij heeft juist zo'n heerlijk maatje dat mooi op schoot past :D
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:engel: Charlie en ik zijn permanent versmolten.
Tibbe knuffelt liever half op schoot en komt ook wel tegen je aan op/in bed liggen.
De rest is iets minder aanwezig lief. Niko komt af en toe even zelf op schoot of gooit zich languit op de vloer om te kriebelen en tegen hem aan te kruipen, maar ligt meestal (net als Pjotr) net tegen je voeten aan te tukken.

Niko is met de jaren een stuk aanhankelijker geworden, ook naar de andere honden toe.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb 7 knuffelhonden die er geen genoeg van krijgen, de overige 2 niet zo, die vinden een aai op zijn tijd prima maar verder geen polonaise graag.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden zijn niet zo van het knuffelen.

Jarah is de zachtmoedigste en die kan je wel lekker aaien als ze naast je ligt te pitten, maar zelf komen knuffelen nee.

Tama komt af en toe over mijn schoot heen hangen en dan kan ik knuffelen met haar, maar ik aai haar niet aan als ze naast me ligt te pitten.

Nikkie wilt af en toe ook knuffelen, zij is er wat dwingerig bij, als je niet snel genoeg aait stoot ze me aan met haar poot, haar kan je helemaal niet aanraken als ze naast je ligt te pitten sinds ze een verschoven rugwervel heeft moet ze het zien dat je haar aait.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo is mijn schoothondje :mrgreen: onze contactligger :I:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu is een énorme knuffelkont. Als ik thuis kom van werk moet er eerst geknuffeld, dan ga ik op het vloerkleed zitten en komt hij op schoot liggen, draait op zijn rug en geeft kusjes, stopt zijn hoofd in mijn armen of legt het in mijn nek en ik mag niet stoppen. In bed komt hij ook helemaal tegen me aan liggen en wacht tot ik in slaap val en vertrekt naar zijn eigen bed. Om 's ochtends weer dolblij in mijn armen te springen en tegen me aan te kruipen.
Hij ligt ook heel graag op schoot maar hij vindt het na een minuut of 10 te warm worden.

Uma. Tja... Uma :LOL:
Die éist dat je haar aait en knuffelt. Die klimt het liefst ín je en slaapt bovenop je. Eigenlijk wil ze de hele dag door geaaid en gekriebeld en dat maakt ze ook graag duidelijk.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Cayuga zou me het liefst openritsen om in me te kruipen. Die krijgt nooit genoeg van op schoot liggen en aaien en knuffelen. Schoothond in herdervermomming. Hij gaat ook altijd dicht tegen iedereen aan hangen. "Aai mij!". Geef die hond een aai, een vriendelijk woord en een koekje, en je hebt een vriend voor het leven :F:
Skadi is nogal van de persoonlijke ruimte. Ze wil graag op haar buik gekriebeld worden, maar houdt (letterlijk) een pootlengte afstand. Alleen als het slecht met me gaat komt ze dicht tegen me aan liggen. Die momenten koester ik dan maar :lol1:
Man mag ook haar buik kriebelen. Andere mensen die ze graag mag mogen haar wel aaien, maar graag op haar voorwaarden en niet teveel gedoe graag.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zo gauw ik ga zitten zit ze op schoot, gaat rechtop zitten als een mens met haar rugje tegen mij aan en dat kan ze een eeuwigheid volhouden. Verheerlijkt achterom kijkend of ze ook een stukje van het koekje krijgt. Ja dus..... ;)
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna ligt bij mij niet echt op schoot, daar ben ik te klein voor :mrgreen: Dus bij mij ligt ze half op schoot. Of helemaal als een slappe vaatdoek over me heen gedrapeerd. Mijn vriend is een stuk langer, dus dat past beter. Het liefst heeft ze dat mijn vriend in kleermakerszit op de bank zit, dan heeft ze een fijn holletje waar ze precies in past.
Ze is wel een echte contactligger, dus als ze niet op schoot ligt dan ligt ze klem tegen ons aan.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Luna is een echte knuffelhond. Komt altijd aaitjes en knuffels vragen, zit het liefst aan je been geplakt en als je stopt met aaien duwt ze haar neus onder je hand :D

Sultan is minder knuffelig, hij wilt vooral met je spelen. Voor aaien heeft die vrolijke clown geen tijd ( ja, als hij doodmoe is dan wel). Hij komt eerder met zijn bal aan om te spelen, of springt tegen je op met zijn trektouw in zn bek, ook om te spelen haha.

Luna is een rustige knuffelhond, Sultan een speelse clown. :)
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura komt met haar kont tegen je aan staan of soms haar koppie op schoot als ze geaaid en geknuffeld wil worden. Zelf blijft ze dan het liefste wel staan.
Naast me op de bank tegen me aan liggen vindt ze ook fijn, het liefst met haar hoofd achter mijn rug in een donker hoekje dus. :D
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Thomas schreef:Mijn hond houd wel van een aai op zijn tijd, maar zou nooit bij me op schoot gaan liggen ofzo. Dat vindt ze niet prettig.

Hoe zijn jullie honden daarin?
Alsof je Noah omschrijft :E:
Perry en Noah

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Napoleon vindt een aai prima maar hij houdt niet echt van heel veel knuffelen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari ligt nooit op schoot, wel legt hij zijn kop op schoot en lig hij altijd tegen je aan. :I:
Hij is dol op knuffelen. :lief:
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Misty houdt er niet van, gooi liever een balletje! Ze heeft een vrij grote "personal space". Als ze ligt te slapen mag er geen andere hond of kat dicht bij komen liggen. Heel soms ligt ze op de bank, maar als je erbij wil gaan zitten, en die ruimte is er echt wel, gaat ze snel ergens anders liggen. Dat kleffe gedoe :roll:
Alleen 's ochtends vroeg als ze net wakker wordt, wil ze wel knuffelen. De rest van de dag volstaat even een aai over de rug prima.

Barra is dan weer het andere uiterste. Die doet volgens mij niets liever dan knuffelen. Wel alleen met de paar mensen die ze leuk vindt. Maar die ligt graag tegen je aan, als je ergens anders bent zit ze graag op schoot en is altijd in voor een uitgebreide knuffelpartij
Afbeelding
Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noahtje »

Noah en Isa knuffelen allebei graag, maar wel op hun eigen manier.
Noah ligt het liefst naast je, tegen je aan, of zelfs een stukje verderop. Hij vindt het heerlijk als hij geaaid wordt, of zijn buikje wordt gekroeld, hij draait zich dan op zijn rugje en kijkt je aan van: hey, ga je me nog aaien? Hij ligt niet vaak op schoot, hij komt wel vaak even op schoot zitten, om aandacht te vragen, maar als hij dat dan krijgt gaat hij naast je liggen.

Isa is een knuffelkont eerste klas. Ze kruipt volgens mij het liefst in me haha. Als het aan haar ligt, zou ze de hele dag knuffelen, lekker op schoot, op mijn buik, borst of in mijn nek. Ook als ik bezig ben, propt ze zichzelf er gewoon tussen. Ze is klein, dus dat past natuurlijk altijd. Isa is een echte aandachtsvraagster. Als ze wil spelen kun je daar niet omheen, ze komt met speeltje en al naar je toe. Als ze wil knuffelen ligt ze op je schoot en als ze iets lekkers wil, staat ze tegen je aan en kijkt ze je aan met een blik van: nou, kom op!! Heerlijk, zo'n knuffelkont.. maar ook dan is ze altijd in voor een 'koekje', dan staat ze meteen op.. of wandelen / spelen. Ook als ze in haar slaapzakje ligt en ze vindt dat het tijd is voor een aaitje merk je dat, dan is ze op haar rug gedraaid en trapt ze met haar pootjes in de lucht.. dan zie je vanzelf de slaapzak flink bewegen haha.

Heerlijk stel heb ik. Allebei zo lief en zo makkelijk naar anderen (mens en hond) toe. Als er bezoek komt, ziet Noah me niet meer staan, want anderen zijn natuurlijk veeel leuker, dan gaat hij daar lekker mee knuffelen. Isa ook, maar zij komt tenminste nog terug, zo van: zo, ik heb ze gezien, nu wil ik weer bij jou zijn :I:
Afbeelding
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Kalev is de grootst mogelijke knuffelkont met mensen die hij kent. Op straat met vreemde moet hij er niets van hebben, wel een aai van mij of mijn vriend, maar vreemde moeten zijn persoonlijke ruimte respecteren ;)
In huis daarentegen.. het liefst op schoot, maar dat past niet meer, dus dan maar met hoofd en poten of kont en poten op schoot.
En ook op kantoor komt hij tijdens een ochtend regelmatig even mijn zijn kop onder mijn armen door om een lekkere knuffel te krijgen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum kan heel stoïcijns zijn en zo van de bank afspringen als ik met haar wil knuffelen :80: Doei, zoek het uit :lol1:
En soms heeft ze van die knuffelmomenten dat ze helemaal in me wil kruipen, ze steekt dan haar hoofd onder mijn oksel en dan moet ik haar stevig knuffelen :I:
Ze is ook erg fan van samen liggend op de grond knuffelen, met mij en met honden.

Mika is een enorm knuffelbeest, die kan zelfs je hand zo manipuleren dat je haar aait terwijl je slaapt :piew:
Mevrouwtjenooitgenoeg noemen we haar ook wel :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple is een echte schoot ligger met het liefst af en toe een aai erbij.
Ze is alleen niet heel praktisch voor op schoot, met die lange rug en korte pootjes.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu is een enorme knuffelhond. Echt op schoot gaat niet, daar is hij te groot voor, maar wel met de kop of schoot of uitgebreid op zijn rug naast me... knuffelennnn graag! :cheer:
Vroeger toen hij kleiner was, lag hij altijd in mijn nek als ik tv keek, net een boa :mrgreen:
Een speelhond is hij niet, twee minuten spelen en hij is het alweer zat, maar knuffelen daar is hij altijd voor te vinden of
komt erom vragen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier zijn de reuen echte knuffelhonden. Sita alleen als het haar uitkomt. Rowan ligt graag tegen je aan met zijn kop op je schoot en of je dan op zijn buikje wil kriebelen. Taro klimt op schoot en kan je in alle standen neerleggen om uitgebreid te knuffelen. Ik vind het wel gezellig :ok:
Laatst gewijzigd door Sita op 13 apr 2015 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Terre heeft soms echte knuffelmomenten en dan moet er echt uitgebreid geknuffeld worden, vaak inclusief likjes en liefdesbeetjes.
Tussendoor vind hij aaien wel fijn, maar hij komt er niet vaak om vragen, heel af en toe wel.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Sammy & Isa knuffelen het liefst iedereen dood als ze hier binnen komen.

Sammy is echt een enorme knuffel. Hij laat zich ook echt helemaal vertroetelen, een dikke aansteller. Gelukkig kan hij ook gewoon heel stoer zijn en hoeft hij echt niet altijd op schoot.
Sammy is een echte tussendetietenligger :mann: Toen 'ie pup was lag hij altijd er "tussen" (wil niet echt heb te weinig :jank: ). Nu past 't niet meer zo goed als toen ie helemaal minimini was.

Isa is van zichzelf niet zo'n knuffel. Die is te stoer om op schoot te zitten oid. Maar sinds we Sammy hebben begint zij ook ineens wat meer te knuffelen, wel schattig. :I:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Bigboy vind het alleen prettig als je hem zo af en toe onder zijn kin kriebelt hij is meer van een aai over zijn bol en het is goed.
Hij is een type hond dat zichzelf makkelijk wegcijfert en de andere hond voorrang geeft.
Nu ik nachtdienst heb slaapt hij bij mij op bed en Bros in de bench en daar geniet Bigboy dan weer met volle teugen van die vind het heerlijk op bed.
Bros durft niet op bed te slapen.

Bros daar in tegen is een hele grote knuffelkont als hij ergens ligt en je komt er aan lopen gooit hij gelijk zijn achterpoten uit elkaar om in zijn lies te kriebelen.
Als je op de bank zit gaat hij met zijn rug naar je toe zitten en dan moet je masseren, en daarna laat hij zich achterover vallen en dan is zijn borst aan de beurt.
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Mijn eerste hondje, Gina, was wel een ontzettende knuffelkont. Ze zou echter nooit bij je op schoot gaan liggen. Wel ging ze op de bank bank stijf tegen me aan liggen.
Timka daarentegen is een gigantische knuffelkont die, zodra ik thuis ben, het liefst bij me op schoot ligt. Uiteraard is het geen optie om de hele avond met Timka op schoot te gaan zitten. Kan nog niet eens wat te drinken halen! Daarom hebben we het volgende bedacht. 's Avonds om 22.30 uur, vlak voor haar laatste rondje, mag ze bij me op schoot. Ze ligt dan vol overgave bij me op schoot met haar achterpootjes wijd. En maar knuffelen. 't Is toch zo'n lief ding!
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer vind het fijn om geaaid te worden, liefst als hij op bed erbij ligt, want dan kan hij heerlijk op zijn zij of rug liggen, zodat je er nog beter bij kan.
Echt op schoot of knuffelen vind hij nix. Overdag heeft hij ook helemaal geen tijd, want dan is er altijd wel iets te doen of wil hij slapen :Q:

Juma kruipt het liefst in je. Maakt niet uit wanneer of wat je aan het doen bent. Maakt ook helemaal niet uit wie je bent, als je maar handen hebt :Q:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Terre schreef:Terre heeft soms echte knuffelmomenten en dan moet er echt uitgebreid geknuffeld worden, vaak inclusief likjes en liefdesbeetjes.
Tussendoor vind hij aaien wel fijn, maar hij komt er niet vaak om vragen, heel af en toe wel.
Dat dus!
Verder is het denk ik inderdaad een kwestie van persoonlijke ruimte. :)
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oll is een echte knuffelkip. Komt regelmatig lekker bij me zitten voor een kroel en is ook heel erg van het contactliggen. 's Morgens vaste prik, zodra ik op de bank zit zit ie vóór me, kop op schoot en dan word ik geacht onder z'n oren te kriebelen <3

Ik hou d'r van :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”