Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou jij doen dan als...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Wat zou jij doen dan als...

Ongelezen bericht door loony »

Al is het een heel nest puppen, gewoon naar het asiel an er niet meer aan denken.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

*Ellen* schreef:
Annika schreef:Ik zou sowieso altijd de dierenambulance bellen. Het hoeft niet altijd een eigenaar te zijn die een hond aan de boom bind.... er zijn ook mensen die een hond vinden en die dan maar aan een boom vast maken. Een daarbij ben je wettelijk verplicht publiekelijk te maken dat je een dier gevonden hebt (dat doe je dus door een dier naar het asiel te brengen).
Waarom moet er nou weer een dierenambulance aan te pas komen ? Dat snap ik echt niet.
Stichting Dier en Lot loopt er nogal mee te leuren telefonisch.. Ik had een zwerfkat in huis genomen, niet met de intentie om haar te houden, maar om haar op te lappen en naar het asiel te brengen.
Beestje opgelapt, asiel gebeld. Ja, ze hadden plaats. Mooi, dan kom ik haar zo brengen.
Dat mocht niet. Er moest een dierenambulance komen. Grote dure nieuwe auto's, twee mensen in tenue. Om de makke poes op te halen.
Nou ja zeg, waar slaat dat op.
Geldverspilling.

De meeste asielen nemen particulier geen gevonden dieren op.
Wij nemen wel honden aan ivm verkeersgevaarlijk lopen en risico op ongelukken; maar katten alleen via de dierenambulance.
Anders zou er per dag 10 katten binnen komen omdat ze bij iemand in de tuin zitten of omdat iemand een hekel aan de kat van de buren heeft.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kirra »

Ophalen door de dierenambulance is inderdaad handiger voor de routine denk ik.
Maar ik denk ook dat dat gebeurt om wat gegevens van de mensen te hebben in het geval dat er contact moet worden gezocht of het verhaal niet klopt.

Stel, iemand brengt een hond naar het asiel, ja die heb ik gevonden. Bij nader onderzoek lijkt dat erg onwaarschijnlijk.
Persoon had valse contactinformatie opgegeven en dat is het dan.
Bij een gevonden dier brengen kunnen ze denk ik niet wettelijk om een I.D. vragen?

Ik heb het in ieder geval wel eens meegemaakt met een kat en haar nestje kittens.
Iemand kwam die brengen. Ze waren gevonden langs de weg.
Dus asiel vroeg voor locatie, want misschien had de persoon niet alle kittens meegenomen en er eentje over het hoofd gezien.
Nou toen veranderde het verhaal per minuut volledig. Contactgegevens zijn gevraagd en eerste prioriteit was dan voor de kat en kittens zorgen, want die hadden zorg nodig.
Later gebeld naar die persoon, maar nummer bestond niet...
Waarschijnlijk was het gewoon haar eigen kat, of misschien wel de kat van de buren (met nestje) waar de persoon een hekel aan had...
Geloof niet dat de kat een chip had.
Laatst gewijzigd door Kirra op 28 mar 2015 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Heb een keer hondje gevonden, zat niet vastgebonden maar liep zonder baas los. Uiteindelijk heb ik hem 3km verderop kunnen lokken (was met baby aan het wandelen vanaf het strand naar huis) mee naar huis genomen en door dierenambulance op laten halen. Bleek weggelopen te zijn tijdens hondenuitlaatservice wandeling... gebeurde wel vaker.

Een keer een kat die op 10 hoog om 23:00 los liep. Die ff in de badkamer opgesloten en dag erna bij mensen aangebeld Bleek uit keukenraam gesprongen te zijn, Anders was hij ook opgehaald door dierenambulance.

Manlief is vrijwilliger bij de dierenambulance en die word op een avondje toch regelmatig opgeroepen voor loslopende honden verwaarloosde katten e.d. dan komen ze ook aan in een 'grote dure auto' in hun apenpakkies :P
Abbey en Ozzie
Actief

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Toen ik nog thuis woonde vond ik een oudere poes, die bleek al 10 jaar op straat te leven en oude baasjes waren inmiddels verhuisd en wouden haar niet terug. Ik noemde haar Noodles, leuk beest. Helaas viel een van de katers haar aan en kon ze niet blijven, anders vonden mijn ouders het prima. Zij is ook door de dierenambulance opgehaald. Ze heeft wel een heerlijke nacht toen bij mij op de bank gehad, lekker kroelen, want je merkte dat ze dat echt gemist had.

Maar een hond.. Dat kan gewoon bij mij niet zomaar. Hoe grappig het beestje ook is, helaas zou ik het diertje naar het asiel brengen. Gewoon simpel, dan wil ik alles redden. Moet ooit mijn grens trekken.. Ik heb nu al moeite om niet het broertje van Ozzie te willen adopteren. (Gelukkig zorgt Ozzie er wel voor dat ik geen tweede versie van haar meer wil :LOL: )

Zo hadden wij binnen een week een leguaan van 1.30meter en is er ook een kat bij ons blijven wonen die alleen kwam logeren omdat de mensen uit elkaar gingen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

noekie schreef: De meeste asielen nemen particulier geen gevonden dieren op.
Wij nemen wel honden aan ivm verkeersgevaarlijk lopen en risico op ongelukken; maar katten alleen via de dierenambulance.
Anders zou er per dag 10 katten binnen komen omdat ze bij iemand in de tuin zitten of omdat iemand een hekel aan de kat van de buren heeft.
Katten inderdaad niet, maar ook geen loslopende of vastgebonden honden? Die zou ik dan daar maar moeten laten zitten totdat de dierenambulance een keertje komt opdagen? Want dat kan wel uuuuuuuuuuuuuuuuren duren zo niet de volgende dag als ze het druk hebben. Ik ga die toch mooi bij het asiel afgeven. Mee naar huis in ieder geval niet.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Moest het zijn dat een asiel een gevonden hond van me weigert bind ik hem wel aan hun poort of wat verder in de straat. Ik blijf r niet mee zeulen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Annika schreef:Ik zou sowieso altijd de dierenambulance bellen. Het hoeft niet altijd een eigenaar te zijn die een hond aan de boom bind.... er zijn ook mensen die een hond vinden en die dan maar aan een boom vast maken.
Dit dus, ik bel de dierenambulance.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb al behoorlijk wat honden gevonden (loslopend nooit vastgebonden) allemaal zelf persoonlijk naar t asiel gebracht zonder aankondiging vooraf. Nooit problemen mee gehad
Waren ook nooit mijn type honden. 1 keer een husky reu gevonden midden in de nacht en die heeft een nacht in de politiekennels doorgebracht omdat t echt niet kon met Xantos. Daar had ik event wel interesse in gehad
Ik lees overal dat er zoveel eenzelfde types mechelaars gevonden wordt in een bepaald gebied. Die zou ik zomaar wel kunnen houden en ondertussen een event eigenaar zoeken. Ook als er nu weer een hus voorbij kwam wandelen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik bel politie/asiel op en die kunnen het dan komen ophalen.
Ik ben niet zo voor alles in huis halen wat toevallig mijn pad kruist, ik ga zelfs ook niet snel een hond van een bekende opvangen vb.
daar heb ik de tijd en de eigen honden niet voor.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Neeltje schreef:
noekie schreef: De meeste asielen nemen particulier geen gevonden dieren op.
Katten inderdaad niet, maar ook geen loslopende of vastgebonden honden? Die zou ik dan daar maar moeten laten zitten totdat de dierenambulance een keertje komt opdagen? Want dat kan wel uuuuuuuuuuuuuuuuren duren zo niet de volgende dag als ze het druk hebben. Ik ga die toch mooi bij het asiel afgeven. Mee naar huis in ieder geval niet.
Dat staat er ook. Honden nemen we wel aan. Ivm risico op ongelukken en verkeersgevaarlijk ed.
Hebben pas nog 2 xlabradors binnen gekregen. kwamen voor een meneer zijn auto de straat opgerend (gelukkig niks gebeurd). Meneer heeft ze in de auto gezet en bij ons afgeleverd.
1 was er gechipt en dus hadden we vrij snel baasje aan de telefoon die in het bos nog aan het zoeken was.
Hier in de regio komt de dierenambulance trouwens meteen bij bellen; hooguit als ze net naar een spoedrit zijn, maar dan vaak kunnen ze de 2e auto nog sturen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb toen ik een (lollige terriërmix) hondje vond dat losliep het frummel mee naar huis genomen en de dierenambulance gebeld. Die hebben chipreaders, en zo is zo'n hondje het snelst thuis. Ondanks dat het mijn type niet was, heb ik de dierenambulancemedewerker wel gezegd dat hij kon blijven totdat het baasje gevonden was. In het asiel donderen vind ik ook zo sneu.
En als het baasje niet gevonden zou zijn....euh...dan vermoed ik zomaar dat ik er een lollige terriërmix bij gehad zou hebben :tongue:
What can I say, ik ben een watje. Ruggengraatloos.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

een gevonden hond gaat linea recta naar de dierenambulance of ik breng hem rechtstreeks naar het asiel. het zelfde met een kat.
ellen
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik woon in spanje dus als hier iets komt aanlopen zoek ik wel een baasje, in de meeste asiels gaan ze na twee weken de gaskamer in
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als het een lelijk ding is maar heb een klik met het beest zou ik wel proberen om zijn baasje te vinden en opgeven bij de instantie's. Aan een boom wil niet altijd zeggen verlaten .
Komt er niemand voor mag het lelijke ding blijven mits mijn eigen honden er mee door 1 deur kunnen.
Is het een kat dan laat ik hem lopen en bij groot vermoeden van een zwerver bel ik de DAmbulanche wel om hem op te laten halen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Mocht ik een hondje vinden die me helemaal niet lag dan zou ik zelf voor de tweede optie gaan. Dit hondje is veel beter af bij een eigenaar waarmee het wel klikt. Mocht het hondje overweg kunnen met Nouca zie ik het nog zitten om zelf op zoek te gaan, want een asiel vind ik maar sneu. Hier in België ben ik niet bekend met een dierenambulance, je belt/gaat naar de dierenbescherming of politie.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb wel vaker dieren gevonden, even voor gezorgd en daarna naar het asiel gebracht of er iemand voor gezocht. Ik vind twee honden wel mooi zo.
Als ik op zoek zou zijn en het zou klikken met de andere hond(en) is het misschien een ander verhaal.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Mee naar huis nemen. Kijken of 'ie echt niet vermist is. Mocht het leuk gaan met de honden die er al zijn en ik heb zelf ook een klik (wel of niet 'lelijk' boeit me totaal niet) dan is de kans groot dat 'ie blijft. Zo niet dan op zoek naar een geschikte baas. Dan fungeer ik wel even als opvang-baasje. :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zou er een goed thuis voor zoeken denk ik. Behalve als het een herder is dan hou ik hem zelf :D :I:

Ik heb afgelopen week een klein katje gevonden, die was helemaal in paniek steeds de straat maar aan het oversteken, auto's boven op hun remmen en ik zelf ook. Heb m'n auto midden op straat neergezet zodat niemand er meer door kon :pffff: en katje opgepakt en meegenomen naar de dierenarts. Was niet gechipt, niet gecastreerd (katertje) nog heel jong en vreselijk lief. De wormen liepen er uit. Dus heb een wormenpilletje gekocht bij de d.a. en de benodigde instanties ingelicht voor een eventueel zoekend baasje en iemand geappt of diegene nog een leuk katje zocht want zelf ben ik ontzettend allergisch voor katten. Nou dat zocht ze :mrgreen: Dus katje woont nu daar tenzij er nog een baasje op komt dagen. Er heeft 1 persoon gebeld en het was hem niet. Dus w.s. komt er niemand voor.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”