Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond vergiftigt tijdens Crufts
Moderator: moderatorteam
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hond vergiftigt tijdens Crufts
Een apart stukje waar niks van klopt. De eigenaars van Jagger heten Willem en Aleksandra Lauwers, ze wonen hier een dorpje verderop. Bovendien is er nog geen duidelijkheid over waar hij vergiftigd is. Er is bij de autopsie verdachte maaginhoud gevonden en die is nu naar het labo voor onderzoek. Op de uitslag daarvan is het zeker nog een paar dagen wachten. Het is dus ook nog niet zeker dat hij op Crufts dat gif kreeg (al lijkt het er wel op).
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Was gisteren zelfs op de Belgische t.v. bij het nieuws. Niet veel meer te melden dan tot nu toe bekend.
Zou dat dan zo maar een idioot doen, iemand die jaloers is of gaat het hier ook weer om zaken zoals in b.v. de duivensport (veel geld in omloop door prijzen geld, weddenschappen etc.) en zou het zomaar een georganiseerde kant op kunnen gaan (duiven mafia) ???
Zou dat dan zo maar een idioot doen, iemand die jaloers is of gaat het hier ook weer om zaken zoals in b.v. de duivensport (veel geld in omloop door prijzen geld, weddenschappen etc.) en zou het zomaar een georganiseerde kant op kunnen gaan (duiven mafia) ???
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nanna schreef:Dat is een knappe conclusie. Die verder werkelijk nergens op slaat.Lizzie. schreef: „Uit de autopsie blijkt dat de enige plek waar dat aan Jagger kan zijn gegeven, op zijn bankje bij Crufts was.”
En ook nog eens heel belabberd vertaald door iemand zonder hondenkennis, die bench alleen kent als bankje.
Laatst gewijzigd door LongFields op 10 mar 2015 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De hond is in gezamenlijk eigendom, dus zowel de naam die genoemd is in het artikel als de Belgen zijn eigenaar. De hond verblijft/woont inderdaad in België.miemot schreef:Een apart stukje waar niks van klopt. De eigenaars van Jagger heten Willem en Aleksandra Lauwers, ze wonen hier een dorpje verderop.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
LongFields schreef:
En ook nog eens heel belabberd vertaald door iemand zonder hondenkennis, die bench alleen kent als bankje.
Nou ja, heel veel meer is het op Crufts ook niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Een stemhokje vind ik het eerder, het is mij veel te smal voor een bankje en de armleuningen zitten ook wel erg hoog.marian* schreef:LongFields schreef:
Nou ja, heel veel meer is het op Crufts ook niet.
Persoonlijk vind ik het wel een mooie manier van benching, wie wil kan zijn eigen bench erin zetten, maar veel honden liggen gewoon aan hun riem op een kleed of kussen in hun standje.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dit jaar ook amper gedoe gezien tussen de honden onderling op de show daar, alleen 1x een mastiff die alle honden om hem heen wilde grijpen, zo leek het althans. Was niet in de ring trouwens.Nanna schreef:Ik kan niet anders zeggen dat al de keren dat ik op de Crufts was het mij iedere keer weer opviel hoe weinig honden zich agressief gedroegen en uitvielen. Dat is hier op de shows helaas wel andersLongFields schreef: Persoonlijk vind ik het wel een mooie manier van benching, wie wil kan zijn eigen bench erin zetten, maar veel honden liggen gewoon aan hun riem op een kleed of kussen in hun standje.
Maar als je Crufts vergelijkt met Nederlandse shows dan valt me ook op dat het volk wat er rondloopt veel beleefder is. Rond de ring, in de rij voor koffie, bij de garderobe en gewoon overal eigenlijk wordt er niet geduwd en getrokken, wacht men op zijn beurt en wordt er direct verontschuldigd bij ongepland lichamelijk contact. Loop heel wat meer ontspannen daar rond dan bijvoorbeeld op de Winner moet ik zeggen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is mij vroeger ook al opgevallen.LongFields schreef:Dit jaar ook amper gedoe gezien tussen de honden onderling op de show daar, alleen 1x een mastiff die alle honden om hem heen wilde grijpen, zo leek het althans. Was niet in de ring trouwens.Nanna schreef:Ik kan niet anders zeggen dat al de keren dat ik op de Crufts was het mij iedere keer weer opviel hoe weinig honden zich agressief gedroegen en uitvielen. Dat is hier op de shows helaas wel andersLongFields schreef: Persoonlijk vind ik het wel een mooie manier van benching, wie wil kan zijn eigen bench erin zetten, maar veel honden liggen gewoon aan hun riem op een kleed of kussen in hun standje.
Maar als je Crufts vergelijkt met Nederlandse shows dan valt me ook op dat het volk wat er rondloopt veel beleefder is. Rond de ring, in de rij voor koffie, bij de garderobe en gewoon overal eigenlijk wordt er niet geduwd en getrokken, wacht men op zijn beurt en wordt er direct verontschuldigd bij ongepland lichamelijk contact. Loop heel wat meer ontspannen daar rond dan bijvoorbeeld op de Winner moet ik zeggen.
Ze vinden ook dat het zo hoort. Typisch Brits
Als je op de bus wacht hoor je ook netjes achter in de rij aan te schuiven en een voordringer wordt kort maar vriendelijk teruggewezen naar de plek waar hij hoort te staan.
Ik ben wel benieuwd wat er nu uit dat onderzoek komt.
Wat die hond heeft binnen gekregen.
Diep triest om zo je hond kwijt te raken
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- miemot
- Zeer actief
Dit verscheen net op de website van de krant:
Tongeren -
Jagger, de hond van de Tongerse familie Lauwers werd niet vergiftigd op de prestigieuze hondenshow Crufts in Groot-Brittanië. Dat blijkt uit een toxicologisch onderzoek, zo laat de persdienst van Crufts weten. Jagger werd vergiftigd met een in Europa verboden snelwerkend gif. Het is dus onmogelijk dat de hond 28 uur voor hij stierf op de wedstrijd vergiftigd werd.
Volgens het toxicologisch onderzoek werd Jagger vergiftigd met een gif dat amper een half uur tot drie uur na het toedienen in werking schiet. Gezien Jagger 28 uur later pas stierf in België, is het dus onmogelijk dat de hond op de show in Groot-Brittanië vergiftigd werd. “Omdat Jagger pas kort voor zijn dood in België de symptomen van het gif vertoonde, kunnen we concluderen dat de hond niet vergiftigd werd op onze show,” vertelt Caroline Kisko van de Kennel Club. “Uit de autopsie bleek ook dat het gif werd toegediend via een stuk biefstuk, iets wat in een hondenlichaam binnen de zes uur wordt opgenomen.”
De organisatrice ontkracht ook alle geruchten over dat er nog een hond vergiftigd zou zijn. “Er is geen enkele andere hond ziek geworden na de show. Er is geen enkel bewijs zoals bijvoorbeeld een rapport van een dierenarts die dat aantoont. Er werden ook geen aangiftes gedaan bij de politie,” klinkt het.
Caroline betreurt wel het feit dat Jagger het leven liet en vraagt om de eigenaars hun privacy te gunnen zodat ze hun verlies in alle rust kunnen verwerken.
edit: overbodige spatie weggehaald
Tongeren -
Jagger, de hond van de Tongerse familie Lauwers werd niet vergiftigd op de prestigieuze hondenshow Crufts in Groot-Brittanië. Dat blijkt uit een toxicologisch onderzoek, zo laat de persdienst van Crufts weten. Jagger werd vergiftigd met een in Europa verboden snelwerkend gif. Het is dus onmogelijk dat de hond 28 uur voor hij stierf op de wedstrijd vergiftigd werd.
Volgens het toxicologisch onderzoek werd Jagger vergiftigd met een gif dat amper een half uur tot drie uur na het toedienen in werking schiet. Gezien Jagger 28 uur later pas stierf in België, is het dus onmogelijk dat de hond op de show in Groot-Brittanië vergiftigd werd. “Omdat Jagger pas kort voor zijn dood in België de symptomen van het gif vertoonde, kunnen we concluderen dat de hond niet vergiftigd werd op onze show,” vertelt Caroline Kisko van de Kennel Club. “Uit de autopsie bleek ook dat het gif werd toegediend via een stuk biefstuk, iets wat in een hondenlichaam binnen de zes uur wordt opgenomen.”
De organisatrice ontkracht ook alle geruchten over dat er nog een hond vergiftigd zou zijn. “Er is geen enkele andere hond ziek geworden na de show. Er is geen enkel bewijs zoals bijvoorbeeld een rapport van een dierenarts die dat aantoont. Er werden ook geen aangiftes gedaan bij de politie,” klinkt het.
Caroline betreurt wel het feit dat Jagger het leven liet en vraagt om de eigenaars hun privacy te gunnen zodat ze hun verlies in alle rust kunnen verwerken.
edit: overbodige spatie weggehaald
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer: