Nou, ik weet heel erg zeker dat de keren dat ik op een show was (als bezoeker) dat ik wel een biertje of 2 nam hoor. Het was namelijk weekend voor mij en inderdaad een uitje. Sherry meenemen van thuis in een koffiekan vind ik dan weer niet kunnen hahatwinkeltje schreef:Maar deugnietje, ik zie het zo die mensen hebben een uitje , dat vinden ze vast een feestje en ja op een feestje drinkt men alcohol ook, dan vorm je misschien al snel een oordeel maar drinken ze geen bier bij andere rassen dan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo jammer
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: Zo jammer
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
Sherry.....Nanna schreef:Het is mij nooit opgevallen.twinkeltje schreef:Maar deugnietje, ik zie het zo die mensen hebben een uitje , dat vinden ze vast een feestje en ja op een feestje drinkt men alcohol ook, dan vorm je misschien al snel een oordeel maar drinken ze geen bier bij andere rassen dan?
Káttenshows, dat is een heel ander verhaal![]()
![]()
Daar kwam de sherry vlot uit de koffiekan en werd men gedurende de dag steeds vrolijker
Laatst gewijzigd door Sientje op 03 mar 2015 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
twinkeltje schreef:Maar deugnietje, ik zie het zo die mensen hebben een uitje , dat vinden ze vast een feestje en ja op een feestje drinkt men alcohol ook, dan vorm je misschien al snel een oordeel maar drinken ze geen bier bij andere rassen dan?
Ik heb geen idee hoor ben nog nooit op een show geweest.
En als je hier op een mooie dag door de stad loopt zitten overdag ook terrassen vol met bier drinken de mensen zonder hond, kijk zijn ze nou zo bezopen en moeten dan al struikelend een hond showen dan zeg ik oke niet oke.
maar met carnaval en weet ik het allemaal zitten mensen aan de bier
Ik vind het op zich wel kunnen, maar ruim het dan op. Of ben ik nu een zeur.''
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mwah persoonlijk vind ik het niet kunnen, alcohol tijdens een show. En juist met dat type hond heb ik liever dat iedereen nuchter is
Maar goed, dat geldt dan niet alleen voor bier. Champagne vind ik ook altijd wat overdreven eerlijk gezegd 
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Misschien waren ze al uitgeshowd en hun verlies aan het wegdrinken 
-
korthaar
- Zeer actief
Vind het niet verkeerd: Staffords in een show hal.
- #linda#
- Actief
Ja, dat dus. Ik ga ieder jaar wel een keer met een vriendin naar zo'n show, mensen kijken. Het komt er eigenlijk op neer dat ik zo'n beetje heel de dag kan lachen om alles wat er rondloopt op twee benen. De gouden schakelkettingen afdeling, de Ierse wolfhond met begeleider maatje oempa Loempa zodat ie vooral tot in de oksel komt. Heerlijk dagje generaliseren en uitlachen en tussendoor wat kraampjes langs. Heel slecht ik weet het maar je zou op zo'n dag bijna vergeten dat de halve wereld in de fik staat.Nanna schreef:Waarom zou je wat over je heen krijgen. De hondenshows zijn al leuk om naar toe te gaan om alle stereotiepen weer eens van alle kanten bevestigd te krijgendeugenietje schreef:Pfff, vanmorgen dacht ik va nkrijg wat over me heen, gelukkig zijn er meer mensen met zelfde gedachte gang.
De glitterbroekjeshomo's bij de gezelschapshondjes, de hoedjes met veertjes en groene kuitbroeken bij de jachthondenhap en de leren jekkies en sjekkies bij de vechthondenhandel
Ik kan er van genieten hoor
Ik wens dat een ieder zich veel meer conformeert aan het stereotype zodat ik op een dag een keer een show bezoek waar ik inderdaad la la lamalul hoor, waar opgedofte shitzu eigenaren elkaar met de slickerborstels te lijf gaan, bierdouches enz. Natuurlijk zou ik er daarna zoals het een fatsoenlijk mens betaamt, schande van spreken. Tenminste, als ik me op de dag zelf niet letterlijk dood heb gelachen.
- deugenietje
- Zeer actief
#linda# schreef:Ja, dat dus. Ik ga ieder jaar wel een keer met een vriendin naar zo'n show, mensen kijken. Het komt er eigenlijk op neer dat ik zo'n beetje heel de dag kan lachen om alles wat er rondloopt op twee benen. De gouden schakelkettingen afdeling, de Ierse wolfhond met begeleider maatje oempa Loempa zodat ie vooral tot in de oksel komt. Heerlijk dagje generaliseren en uitlachen en tussendoor wat kraampjes langs. Heel slecht ik weet het maar je zou op zo'n dag bijna vergeten dat de halve wereld in de fik staat.Nanna schreef:Waarom zou je wat over je heen krijgen. De hondenshows zijn al leuk om naar toe te gaan om alle stereotiepen weer eens van alle kanten bevestigd te krijgendeugenietje schreef:Pfff, vanmorgen dacht ik va nkrijg wat over me heen, gelukkig zijn er meer mensen met zelfde gedachte gang.
De glitterbroekjeshomo's bij de gezelschapshondjes, de hoedjes met veertjes en groene kuitbroeken bij de jachthondenhap en de leren jekkies en sjekkies bij de vechthondenhandel
Ik wens dat een ieder zich veel meer conformeert aan het stereotype zodat ik op een dag een keer een show bezoek waar ik inderdaad la la lamalul hoor, waar opgedofte shitzu eigenaren elkaar met de slickerborstels te lijf gaan, bierdouches enz. Natuurlijk zou ik er daarna zoals het een fatsoenlijk mens betaamt, schande van spreken. Tenminste, als ik me op de dag zelf niet letterlijk dood heb gelachen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, kies dan op z'n minst voor een fles Jack Daniel's als je wil zuipen langs de ringTara schreef:Sowieso: Bier.
Brrr.
Maar ik heb dan ook geen ras dat je middels double handling moet showen.
-
Floortje
- Zeer actief
Nanna schreef:Waarom zou je wat over je heen krijgen. De hondenshows zijn al leuk om naar toe te gaan om alle stereotiepen weer eens van alle kanten bevestigd te krijgendeugenietje schreef:Pfff, vanmorgen dacht ik va nkrijg wat over me heen, gelukkig zijn er meer mensen met zelfde gedachte gang.
Ja inderdaad. Ik woon in een redelijke kakbuurt en de jachthonden zijn ruim vertegenwoordigd.
Op zondag zitten mijn partner en ik ons ook vaak rot te lachen over het volk wat voorbij komt. Waarom moet je in hemelsnaam gelijk een waxjas aan en een hoed op als je je jachthond uitlaat?
En mijn tante heeft een vriend die pomerians fokt. Dat is echt zo'n stereotype huppelhomo, als beroep kapper (echter wel getrouwd met een vrouw, verstandshuwelijk volgens ons).
Maar daartegenover staat dat de buurt ons vast ziet als "de aso's" want wij hebben een bull terrier en een mollosserkruising en we dragen op onze vrije dag steevast een joggingsbroek. Mijn vriend gecombineerd met gympen of werkschoenen en ik met klompen
Heerlijk toch, die vooroordelen! (zolang je naar normaal doet tegen iedereen en op niemand neerkijkt).
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Nja, zodra het "zuipen" (en dan zie ik carnavaleske taferelen voor me) wordt vind ik het ook raar, maar op een buitenshow, lekker in het zonnetje in je stoeltje, radlertje er bij... Wij hebben het wel gedaan hoor, afgelopen jaarCleva schreef: Dat weet ik ook niet.
Hoe komt een mens erbij om bier te gaan zitten zuipen op een show?
Ik moet er zelf niet aan denken.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Daarom nam ik mijn honden nooit mee naar show of naar de Doedag. Kon ik tenminste om 12 uur aan het bier of de meegebrachte goedkope bubbels opzuup'n. (bij winst van de Grifonnen in dat geval om te vieren, bij verlies om de ellende weg te spoelen
)
- deugenietje
- Zeer actief
In eigen tuin vind ik anders.Floortje schreef:![]()
Ja inderdaad. Ik woon in een redelijke kakbuurt en de jachthonden zijn ruim vertegenwoordigd.
Op zondag zitten mijn partner en ik ons ook vaak rot te lachen over het volk wat voorbij komt. Waarom moet je in hemelsnaam gelijk een waxjas aan en een hoed op als je je jachthond uitlaat?
En mijn tante heeft een vriend die pomerians fokt. Dat is echt zo'n stereotype huppelhomo, als beroep kapper (echter wel getrouwd met een vrouw, verstandshuwelijk volgens ons).
Maar daartegenover staat dat de buurt ons vast ziet als "de aso's" want wij hebben een bull terrier en een mollosserkruising en we dragen op onze vrije dag steevast een joggingsbroek. Mijn vriend gecombineerd met gympen of werkschoenen en ik met klompenEn op een mooie zomeravond drinken we bier in de voortuin.
Heerlijk toch, die vooroordelen! (zolang je naar normaal doet tegen iedereen en op niemand neerkijkt).
Trouwens, je wilt niet weten hoe ik er soms bij loop. Vieze broek enzo vanwege werken op boerderij.
- Mit
- Zeer actief
Ik laat de Chihuahua's uit in behaarde yogabroek met gympen of mijn modderstampers eronder. Legerjas aan en fleecetrui.
Het is maar goed dat ik al getrouwd ben.
Uit het werk laat ik ze trouwens net zo makkelijk uit in jurk met pumps overigens. Net wat uitkomt.
Uit het werk laat ik ze trouwens net zo makkelijk uit in jurk met pumps overigens. Net wat uitkomt.
-
Floortje
- Zeer actief
Behaarde yogabroek???
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Cleva schreef:Bezopen showen lijkt me inderdaad lastig. Ga je weer moppen staan tappen met het publiek enzovoort.
Of met de oren van je hond ganzenvleugels nadoen en heel hard "Niels Hoooolgersooonn!" zingen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Uhu ik ook. Maar ik sta niet met een behaarde yogabroek in de showringMit schreef:Ik laat de Chihuahua's uit in behaarde yogabroek met gympen of mijn modderstampers eronder. Legerjas aan en fleecetrui.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Bezopen showen lijkt me inderdaad lastig. Ga je weer moppen staan tappen met het publiek enzovoort.
Of met de oren van je hond ganzenvleugels nadoen en heel hard "Niels Hoooolgersooonn!" zingen.
" uhhhh........sorrynog vo daa straks he' mneer Lamalul, dak kover uw schoenen kotste enzo......... Kheb wel een mooi gansje isniet. Wazeggie.......... hondeshow..............
- Sientje
- Zeer actief
Hoe verzin je het....Bezopen showen lijkt me inderdaad lastig. Ga je weer moppen staan tappen met het publiek enzovoort.

- Sientje
- Zeer actief
Hoe verzin je het....Bezopen showen lijkt me inderdaad lastig. Ga je weer moppen staan tappen met het publiek enzovoort.

- Sientje
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
Yep. Na het liggen onder een dekentje op de bank zitten mijn yogabroeken aardig onder de harenFloortje schreef:Behaarde yogabroek???
- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
goh, ben zaterdag toch de hele tijd bij de staffordshire bull en amstaff. keuring geweest maar heb het bierfestijn dan helemaal gemist.
Beide rassen waren trouwens voor 12.45 al klaar met showen.
En daar de keurmeester best streng was met kwalificeren hadden niet zo heel veel mensen wat te vieren.
En daar de keurmeester best streng was met kwalificeren hadden niet zo heel veel mensen wat te vieren.
-
Manu
Troostbiertjesdanifa schreef:goh, ben zaterdag toch de hele tijd bij de staffordshire bull en amstaff. keuring geweest maar heb het bierfestijn dan helemaal gemist.
- twinkeltje
- moderator
nee hoor dan ben je geen zeur bij weg gaan moeten ze het wel netjes opruimendeugenietje schreef:twinkeltje schreef:Maar deugnietje, ik zie het zo die mensen hebben een uitje , dat vinden ze vast een feestje en ja op een feestje drinkt men alcohol ook, dan vorm je misschien al snel een oordeel maar drinken ze geen bier bij andere rassen dan?
Ik heb geen idee hoor ben nog nooit op een show geweest.
En als je hier op een mooie dag door de stad loopt zitten overdag ook terrassen vol met bier drinken de mensen zonder hond, kijk zijn ze nou zo bezopen en moeten dan al struikelend een hond showen dan zeg ik oke niet oke.
maar met carnaval en weet ik het allemaal zitten mensen aan de bier
Ik vind het op zich wel kunnen, maar ruim het dan op. Of ben ik nu een zeur.''
- deugenietje
- Zeer actief
Het was rond een klok of 1 volgens mij. Het was in een hoek.danifa schreef:goh, ben zaterdag toch de hele tijd bij de staffordshire bull en amstaff. keuring geweest maar heb het bierfestijn dan helemaal gemist.
-
Marion.
Nou, dan waren ze dus klaar. En luiden met een biertje het weekend in. De dames in mantelpakjes die hun hond nog aan het poederen en föhnen waren, moesten vast nog in de ring verschijnen. Vandaar het theetje en het koekje met een vorkje. Weet jij veel of er een scheut whisky in die thee zat?deugenietje schreef:Het was rond een klok of 1 volgens mij. Het was in een hoek.danifa schreef:goh, ben zaterdag toch de hele tijd bij de staffordshire bull en amstaff. keuring geweest maar heb het bierfestijn dan helemaal gemist.
- twinkeltje
- moderator
Plus al die stof die je van die poederdonsen in je strot krijgt moet men toch wegspoelen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
danifa schreef:goh, ben zaterdag toch de hele tijd bij de staffordshire bull en amstaff. keuring geweest maar heb het bierfestijn dan helemaal gemist.
wat mij daarbij altijd opviel was dat de amstaffmensen er altijd zo netjes uitzagen terwijl de mensen van de staffbullies "normale" kleding dragen. ik vond het altijd leuk om te zien die verschillen.
nog leuker vind ik dat ik niet meer naar shows hoef, maar da's een ander iets