Nanna schreef:"Verboed"...
Is dat Katwijks?
in het kattuks is het "mag iet!!"
Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:"Verboed"...
Is dat Katwijks?
Valerie schreef:En kun je gewoon verhuizen naar een andere gemeente en dan mag je wel honden houden, loslaten etc.

Waren toch zijn honden en verbod was toch beide opgelegd.?M@scha schreef:Valerie schreef:En kun je gewoon verhuizen naar een andere gemeente en dan mag je wel honden houden, loslaten etc.
ik heb in de wandelgangen begrepen dat zij zich al uitgeschreven heeft op dat adres waardoor hij gewoon honden kan hebben en ondertussen schijnt zij daar gewoon te wonen.
geruchten en vage info hoor, dus ik weet niet hoe waar het is

dabedoelik. ik heb geen idee van de feiten en of het allemaal klopt. maar dit hoorde ik en ook dat hij alweer een nieuwe hond hadbouvierpoedel schreef:Waren toch zijn honden en verbod was toch beide opgelegd.?M@scha schreef:Valerie schreef:En kun je gewoon verhuizen naar een andere gemeente en dan mag je wel honden houden, loslaten etc.
ik heb in de wandelgangen begrepen dat zij zich al uitgeschreven heeft op dat adres waardoor hij gewoon honden kan hebben en ondertussen schijnt zij daar gewoon te wonen.
geruchten en vage info hoor, dus ik weet niet hoe waar het is

Volgens mij wel ,de gemeentes heben veel meer macht gekregen en beslissingsbevoegdheid.Tara schreef:Ik vraag me werkelijk af of een gemeente iemand kan verbieden bepaalde dieren te houden.

Ach je bent als mens al bezit van de staat.Tara schreef:Ik meen dat je in Nederland zoiets hebt als recht op vrij bezit van goederen of zo, ik weet niet precies hoe dat geformuleerd wordt.bouvierpoedel schreef:Volgens mij wel ,de gemeentes heben veel meer macht gekregen en beslissingsbevoegdheid.Tara schreef:Ik vraag me werkelijk af of een gemeente iemand kan verbieden bepaalde dieren te houden.
Maar bovenstaande lijkt mij daarmee in tegenspraak.

De gemeente is bevoegd regels te stellen aan het houden van dieren ter voorkoming of opheffing van overlast of van schade aan de openbare gezondheid. Zo staat het in de gemeentewet. Burgers kunnen ontheffing vragen, met argumentatie onderbouwd waarom aan hen ontheffing verleend zou moeten worden.Tara schreef:Ik meen dat je in Nederland zoiets hebt als recht op vrij bezit van goederen of zo, ik weet niet precies hoe dat geformuleerd wordt.bouvierpoedel schreef:Volgens mij wel ,de gemeentes heben veel meer macht gekregen en beslissingsbevoegdheid.Tara schreef:Ik vraag me werkelijk af of een gemeente iemand kan verbieden bepaalde dieren te houden.
Maar bovenstaande lijkt mij daarmee in tegenspraak.
Dikke vingers denk ikNanna schreef:"Verboed"...
Is dat Katwijks?