Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Canicross met Juma

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Canicross met Juma

Ongelezen bericht door M@rleen »

Vanmiddag (eindelijk) les 5 gedaan.
Elyna was op de BSO, dus na mijn werk kon ik mooi de les doen.
Eerder kon dit niet, dan had Elyna meegemoeten en ik zag het niet zitten om en Juma in de gaten te houden en loslopende Boomer en ook nog eens Elyna ruim 25 min. op haar fietsje te moeten motiveren :oeps:
Als het niet per se moet, dan fietst ze een eind weg, maar ik ken ook de situaties dat het wel moet en dan wil ze ineens niet meer na een minuut of 10. Zeker met de snelheidswisselingen zag ik dat niet zitten.

Omdat Boomer vorige keer pertinent weigerde mee te gaan zodra ik mijn sportkleding aanhad, heb ik ze nu eerst in mijn werkkleding meegenomen voor een poep- en plasrondje. Dat vond hij veel te kort, hij gaf een paar keer aan een andere route te willen, dus het verbaasde me niet dat hij graag meewilde toen ik omgekleed was.

Eerst kon ik de armtelefoonhouder niet vinden.. Dus een andere, te kleine gepakt die Elyna voor haar speelgoedtelefoon gebruikt.
Daarna paar minuten lopen klooien met mijn telefoon, die zette elke keer het geluid uit zodra ik m om mijn arm vastmaakte :boos: :gvd:
Eindelijk werkte alles en kon ik beginnen.
Zodra het mogelijk was, Boomer los laten lopen en die besloot te kunnen rennen :mrgreen:
Na een minuut of 18 tijdens een wandeletappe heb ik hem aangelijnd, aangezien ik een drukke kruising overmoest in de volgende paar minuten. Dat was dus de hardloopetappe en meneer besloot om voor anker te spelen :hmmm:
Juma begreep ook al niet meer dat ze ingehuurd was om te trekken, dus de lijn was behoorlijk slap en ik merkte duidelijk dat ik iets aan het doen was :engel:

Een paar keer vond ik het erg zwaar worden en juist dan veranderde het tempo weer van rennen naar wandelen, dus dat was wel erg prettig.
Eenmaal thuis lekker gedouched en op bed gaan zitten met mijn benen hoog en een stuk chocola met koek erin, heerlijk! :engel: :cheer:
Donderdag weer, maar dan echt zonder Boomer.
Wandelen kan hij prima lang(er) volhouden, maar nu bleef hij zeer regelmatig veel te ver achter.

Oh ja, zojuist ook de Zero DC Canicross Belt besteld :cheer:
Met dank aan een leuk spaarprogramma kost het me niets :ok: Okay, loop wel voor gek ermee, maar goed, dat loop ik toch al in mijn sportkleding met 1 hond die er zin in heeft en 1 hond die erachteraan sjokt :engel:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Haha, wat heerlijk beschreven en zie het helemaal voor mij. Hier ga ik ook echt niet meer hardlopen met Taro. Die loopt er bij alsof hij mishandeld wordt. En sjokt dan meters achter mij aan :oeps:

Ben heel benieuwd hoe de heupgordel bevalt. Ik ben van plan om op de Crufts te gaan kijken wat ze daar hebben en anders ga ik deze ook bestellen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Haha, wat heerlijk beschreven en zie het helemaal voor mij. Hier ga ik ook echt niet meer hardlopen met Taro. Die loopt er bij alsof hij mishandeld wordt. En sjokt dan meters achter mij aan :oeps:

Ben heel benieuwd hoe de heupgordel bevalt. Ik ben van plan om op de Crufts te gaan kijken wat ze daar hebben en anders ga ik deze ook bestellen.
Erg is dat he, zo'n hond... Hier was het ruim 400 meter op gegeven moment :oeps:
En dan natuurlijk precies in een hardloopetappe, dus ik kan ook niet wachten. Zag af en toe passerende fietsers nog een aantal keer omkijken, maar ja, hij komt vanzelf en loopt niet in de sloot, maar heel sociaal wenselijk is het allemaal niet :oeps:

Nu loop ik met de heupgordel van Zooplus en dat is niet heel prettig met rennen. Dat verschuift en moet ik regelmatig strakker trekken.
Dus ben benieuwd, donderdag heb ik m hopelijk en dan ga ik m uitproberen :ok:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ben ook begonnen met Canicross met mijn mechel, maar dat was geen succes :ugh:

Oscar kent maar 1 stand en dat is volle kracht vooruit. Na die eerste keer in groepsverband had ik zelfs koorts van de spierpijn en pas na 5 dagen kon ik weer een beetje normaal lopen. Toen thuis geoefend, maar dat gaf hetzelfde resultaat. Op advies van wat experts speciaal ervoor gaan trainen, dus interval training op echt hoog tempo. Dat resulteerde in dat ik zonder hond 8km rende met een gemiddelde van ruim 13,5km/u(vind ik zelf best een prestatie :mrgreen: ). Dus na 3 maanden trainen weer canicross geprobeerd, rondje van 3km maar weer geen succes helaas. Op dat moment is het heel leuk, doch zwaar(ik hijg echt m'n longen uit m'n lijf) maar weer 4 dagen vreselijke spierpijn. Dus na 5x canicrossen heb ik besloten ermee te stoppen :(: En hem afremmen gaat niet, want als ik hem sommeer om rustig te doen dan zakt hij gelijk af en gaat hij keurig naast me lopen.

Ik ga binnenkort eens een step-poging ondernemen(bikejöring vind ik eng, ik kan al niet eens alleen fatsoenlijk mountainbiken :mrgreen: ), kijken of dat wel goed gaat. Zo ja, dan gaan we dat maar doen.
Man mijn gaat na zijn studie(nog een paar maandjes) beginnen met canicross en/of bikejoring met Hippo(stafford). Die hoef ik overigens zelf ook niet voor te binden met cc, want die is al net zo debiel als Oscar :F:

Ik blijf wel gewoon hardlopen met de honden los mee, dat vinden ze heerlijk en ik word er blij van als ze het zo naar hun zin hebben.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Leuk is het hè Cleva, om al verschil te merken :ok:
Hippo schreef:Ik ben ook begonnen met Canicross met mijn mechel, maar dat was geen succes :ugh:

Oscar kent maar 1 stand en dat is volle kracht vooruit. Na die eerste keer in groepsverband had ik zelfs koorts van de spierpijn
Oei, dat klinkt niet best :ugh:

Juma kende ook alleen maar volle kracht vooruit, maar zij weegt max. 9 kilo, dus dat is makkelijker te houden. Inmiddels past zij zich met Canicrossen netjes aan, met gewoon wandelen gooit ze er nog altijd alles in, zeker als we langs een sloot lopen met eenden erin.
Inmiddels heb ik toch wel een beetje spierpijn, maar dat kan ook komen omdat ik sinds zaterdag weer eens met keelonsteking en soms verhoging zit.
Of zou anker-Boomer de oorzaak zijn :idea: Het loopt niet echt lekker met zo'n tegengewicht :hmmm:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Cleva schreef:
runninggirl schreef:Voor degenen met pijnlijke onderbenen/schenen: probeer eens kleinere passen te maken tijdens het hardlopen. Dus meer passen per minuut op dezelfde snelheid. Meer 'lichtvoetig' lopen. ;)
Nou, dat lichtvoetige is toekomstmuziek, zeg maar. En mijn passen zijn echt klein genoeg. :wink:
Volgens mij maakt het niet uit wat je doet. Ik ben niet voor niets bezig met een programmaatje dat begon met 1 minuut.
Beginnen met lopen doet gewoon een beetje pijn. Je benen zijn dat niet gewend.

Ik ben zwaar en mijn benen zijn nog niet gewend aan gehuppel. Ik merk trouwens wel dat ze dat aan het worden zijn.
Na 6 lessen in 2 weken merk ik al verschil in kracht. Prachtig, hoe dat werkt.
Ik weet natuurlijk niet hoe het precies bij jou zit. Inderdaad prachtig hoe je lichaam al snel vooruitgang boekt. Heerlijk is dat. :)

Maar geloof me, een heleboel beginnende hardlopers, die vaak ook wat kilo's extra mee moeten slepen, die maken te grote en zware passen. Mét dikke haklanding. Je hoort ze al van ver aankomen. En juist die zware manier van lopen (die overigens niks met je gewicht te maken heeft, maar wel met de techniek van lopen) kan voor blessures zorgen.

Ik zou ook iedereen aanraden om in ieder geval een paar lessen met een loopgroep met een goede trainer mee te doen, die je meer kan vertellen over looptechniek. En wat voor oefeningen je kan doen naast het lopen om blessures te voorkomen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

M@rleen schreef:Leuk is het hè Cleva, om al verschil te merken :ok:
Hippo schreef:Ik ben ook begonnen met Canicross met mijn mechel, maar dat was geen succes :ugh:

Oscar kent maar 1 stand en dat is volle kracht vooruit. Na die eerste keer in groepsverband had ik zelfs koorts van de spierpijn
Oei, dat klinkt niet best :ugh:

Juma kende ook alleen maar volle kracht vooruit, maar zij weegt max. 9 kilo, dus dat is makkelijker te houden. Inmiddels past zij zich met Canicrossen netjes aan, met gewoon wandelen gooit ze er nog altijd alles in, zeker als we langs een sloot lopen met eenden erin.
Inmiddels heb ik toch wel een beetje spierpijn, maar dat kan ook komen omdat ik sinds zaterdag weer eens met keelonsteking en soms verhoging zit.
Of zou anker-Boomer de oorzaak zijn :idea: Het loopt niet echt lekker met zo'n tegengewicht :hmmm:
Zodra je anders loopt dan normaal, kan dat spierpijn geven, dus idd ook als je ingehouden moet lopen door Boomer :wink:

Oscar weegt 31kg en daar zit geen gram vet aan. Hij luistert verder prima, doet, links/rechts/stoppen of wachten. Mja rustig rennen snapt hij gewoon niet. Je kan niet alles hebben :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

Zoals je ziet, hij gaat er echt voor. We vliegen dan stukken zelfs boven de 20km/u maar het is voor mij geen doen, mijn lijf trekt dat gewoon niet.
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Sita schreef:Haha, wat heerlijk beschreven en zie het helemaal voor mij. Hier ga ik ook echt niet meer hardlopen met Taro. Die loopt er bij alsof hij mishandeld wordt. En sjokt dan meters achter mij aan :oeps:

Ik heb die ook al jaren, gekocht voor het hardlopen maar toen lukte dat niet zo goed.
Veel gebruikt met wandelingen, heerlijk 3 honden eraan en een natuurgebied in.
Kan zeggen dat de kwaliteit dus prima is. (er zijn ook gordels met een soort broekje en dat vinden vele, vooral met sterke honden prettiger)
Inmiddels ben ik alweer een jaar aan het hardlopen en ook canicross. Ik loop vooral met onze grote poedel en met wedstrijden trekt ze flink maar ze kent gelukkig ook het commando "langzaam" als ik zelf een rondje loop trekt ze wel maar niet heel hard.
Ik neem dan ook onze Spaanse podenco mix mee en die loopt dan naast of zelfs achter me (al was ze laatst mee met een groepstraining en toe trok ze wel)
We hebben ook nog een Aussie reu en daar durfde ik niet mee omdat hij 30 kg puur spier is en heeeeeel hard kan lopen maar hij blijkt heel goed op te letten en het commando "langzaam" erg goed op te volgen.
Een groepstraining of wedstrijd heb ik nog niet met hem aangedurft (vooral ook vanwege de te verwachte spierpijn :mrgreen: )
As zaterdag gaan we voor een wedstrijd in Ijmuiden
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Cleva schreef:
runninggirl schreef:
Cleva schreef:
runninggirl schreef:Voor degenen met pijnlijke onderbenen/schenen: probeer eens kleinere passen te maken tijdens het hardlopen. Dus meer passen per minuut op dezelfde snelheid. Meer 'lichtvoetig' lopen. ;)
Nou, dat lichtvoetige is toekomstmuziek, zeg maar. En mijn passen zijn echt klein genoeg. :wink:
Volgens mij maakt het niet uit wat je doet. Ik ben niet voor niets bezig met een programmaatje dat begon met 1 minuut.
Beginnen met lopen doet gewoon een beetje pijn. Je benen zijn dat niet gewend.

Ik ben zwaar en mijn benen zijn nog niet gewend aan gehuppel. Ik merk trouwens wel dat ze dat aan het worden zijn.
Na 6 lessen in 2 weken merk ik al verschil in kracht. Prachtig, hoe dat werkt.
Ik weet natuurlijk niet hoe het precies bij jou zit. Inderdaad prachtig hoe je lichaam al snel vooruitgang boekt. Heerlijk is dat. :)

Maar geloof me, een heleboel beginnende hardlopers, die vaak ook wat kilo's extra mee moeten slepen, die maken te grote en zware passen.
Je had toch gelijk. Ik heb er vandaag op gelet en de "pijn" was veel minder en ik hield het ook makkelijker vol.
Ah super toch, kleine tip met grote gevolgen. :D
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Gistermiddag (donderdag) was de dag dat ik besloten had weer een les te gaan doen.
Na het werk eerst een wandeling van een minuut of 30, zodat Boomer rustig thuis kon blijven.
Alleen, het regende de hele tijd :boos:

Ik bedacht me dat ik excuses aan het maken was 'het regent, ik word nat, dat loopt niet lekker', 'morgen kan ik ook nog', 'de nieuwe heupgordel is nog niet geleverd', 'spierpijn!!', 'ik heb nog steeds keelontsteking'.
En aangezien ik mezelf ken :mann: ben ik toch gegaan, spierpijn of niet, met de 'oude' heupgordel en hoesten doe ik toch, wat ik ook doe. Dus niet aanstellen, maar gaan :pffff:
Het regende toen ik de deur uitstapte op 2-hoog, maar het was droog toen ik op straat stond.

Omdat ik laatste keer mijn eigen huis voorbij moest toen ik bijna klaar was, besloot ik nu een iets ander rondje te lopen.
Jemig, ik had met de 1e paar stappen al mijn bedenkingen, want spierpijn, maar heb toch doorgezet. Geen betere remedie dan bewegen, toch :Q:

Hiervoor liep ik gewoon, maar nu was ik de hele tijd aan het nadenken hoe ik mijn benen ging bewegen, hoe ik mijn voeten neerzette.
De hoogteverschillen (heuveltjes op en af, brug over de weg e.d.) hielpen ook niet echt, maar ik was er even klaar mee toen ik een wandelaar met loslopende hond ging passeren in een renetappe. Die persoon zag me aankomen, zag dat ik overstak, zag dat ik Juma kort bij me hield en toch ondernam hij helemaal niets om zijn hond bij zich te houden, toen deze besloot dat een rennende Juma erg leuk was om achterna te zitten, dat je daar wel overheen kon walsen en even lelijk doen.
Toch doorgelopen, want er gebeurde uiteindelijk niets, Juma kan dat prima handelen. Alleen dat ze schuin achter me die hond probeerde te blokken liep niet echt lekker, maar ik kan niet iedere keer gaan stoppen en stilstaan als er iemand met een hond is. Tot nu toe was er nooit een probleem en werd de andere hond bij de baas gehouden als ze zagen dat ik afstand nam. Maar echt prettig lopen was dat niet :ugh:

Net toen ik het echt helemaal gehad had, was de les afgelopen, gelukkig!
En toch was ik erg trots op mezelf dat ik het toch maar weer gedaan had :pffff: :ok:

Maar wat heb ik ervan geleerd, ala de Grote Meneer Cactusshow? Niet rennen als je spierpijn hebt of keelonsteking. Want de longen uit je lijf hoesten en rennen is niet heel ideaal :oeps: :Q:

Nu maandag weer, want Elyna meenemen doe ik toch maar niet :wink:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Vanmiddag de 7e les met Juma gelopen.
Ze weet inmiddels wat de bedoeling is en trekt niet meer zozeer, ze zorgt er meestentijds voor dat de lijn net niet strak staat. Tenminste, met rennen. Wandelen is een ander verhaal, dan moet je zo hard mogelijk trekken vind ze :engel:
Vandaag was ze moe, want regelmatig liep ze naast me met rennen ipv voor me.

Overigens was dit de 1e keer met de heupgordel van Zero DC en ik kan m echt aanbevelen aan de twijfelaars! :ok:
Superding! Okay, het zit soms wat ongemakkelijk met die bandjes over je billen/in je kruis, je ziet er niet uit en ik kreeg redelijk wat blikken van achteropkomende fietsers, maar het loopt verder ontzettend comfortabel en de keren dat Juma achter een eend aanging, kreeg ik voor de verandering eens geen ruk in mijn rug :engel:

Onderstaand het rondje wat ik gelopen heb, net als de afgelopen 2 keer zo ongeveer, dus weer incl. hoogteverschil. Die mocht ik dit keer in een wandeletappe doen, de renetappes waren uitgebreider en het maximum wat ik nu achter elkaar hardgelopen heb, was 4 minuten.
Overigens leek mijn tempo af en toe meer op snelwandelen, wegens de hele hard wind tegen. :oeps:
Toch ben ik niet heel goed bezig geweest vandaag, de laatste 30 seconden van de laatste renetappe heb ik gewandeld :blauwoog: Ik had zo ontzettend last van steken in mijn zij, kon niet meer rennen. Woensdag weer proberen!

Afbeelding

En Juma, helemaal knock-out aan mijn voeten terwijl ik na het douchen lekker in bed zat met filmpje en chocola :engel: :mrgreen:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Je hebt gelopen dus ben je per definitie goed bezig hoor :ok:

Ik ben nu aan het kijken voor de Zero DC, moet alleen even beslissen welke maat. Ik ben niet de slankste en twijfel dus tussen de L en XL. Maar ja, met de XL zullen die beenbandjes ook wel weer langer zijn en dat gezwabber zie ik dan ook weer niet zitten...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Eilfy schreef:Je hebt gelopen dus ben je per definitie goed bezig hoor :ok:

Ik ben nu aan het kijken voor de Zero DC, moet alleen even beslissen welke maat. Ik ben niet de slankste en twijfel dus tussen de L en XL. Maar ja, met de XL zullen die beenbandjes ook wel weer langer zijn en dat gezwabber zie ik dan ook weer niet zitten...
Na meten bleek ik de L nodig te hebben, maar ze lijken groot te vallen of ik heb verkeerd gemeten :Q:
Zwabberbandjes heb ik afgeknipt en aangebrand, niets aan de hand nu :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ik ga op de Crufts kijken naar een heupgordel. Goed om te horen dat hij echt veel fijner is dat een normale heupgordel. Dat trekt mij wel over de streep om een echt canicross gordel te kopen.

En met deze wind is het al super dat je gelopen hebt! Dus echt niet teleurgesteld zijn over die laatste 30 seconden.

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb zojuist de Zero DC heupgordel besteld inclusief lijn en tuigje voor Alfy (waar Kenji evt. ook nog in past, alhoewel dat niet ideaal is).

Ben benieuwd... heb binnen ons toch wel enigszins volle schema wat gaatjes gevonden om te trainen :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Eilfy schreef:Ik heb zojuist de Zero DC heupgordel besteld inclusief lijn en tuigje voor Alfy (waar Kenji evt. ook nog in past, alhoewel dat niet ideaal is).

Ben benieuwd... heb binnen ons toch wel enigszins volle schema wat gaatjes gevonden om te trainen :ok:
Goed bezig! :ok:
Welk tuig heb je besteld?
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

M@rleen schreef:
Eilfy schreef:Ik heb zojuist de Zero DC heupgordel besteld inclusief lijn en tuigje voor Alfy (waar Kenji evt. ook nog in past, alhoewel dat niet ideaal is).

Goed bezig! :ok:
Welk tuig heb je besteld?
Zero DC short harnass :ok: voorlopig alleen voor Alfy z'n definitieve tuig besteld, voor Kenji wil ik de 'gewone' zero DC omdat ik dan net wat beter uitkom met de maten. Maar hij moet nog wat uitzwaren dus durf nog niet zo goed te bestellen... Hij past gelukkig ook in Alfy's tuig dus dat scheelt
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Welk schema / lessen lopen jullie?

Ik kan niet met apps o.i.d. lopen, moet in de gaten houden wat de hond(en) doen en dan heb ik wel oren nodig ;) Daarbij vind ik het niet lekker lopen met oortjes in. Zat de denken aan het normale start to run schema en dan zelf timen.
Sita
Zeer actief

Ik heb het ook met de app opgebouwd. Wel die van Renate, die vind ik persoonlijk fijner dan Evy. Vooral de muziek keuze is beter. Nu loop ik mijn eigen rondjes, maar nog steeds met muziek in mijn oren. Loopt wel fijn vind ik en helpt je soms ook door de moeilijke momenten heen.

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Eilfy schreef:Welk schema / lessen lopen jullie?

Ik kan niet met apps o.i.d. lopen, moet in de gaten houden wat de hond(en) doen en dan heb ik wel oren nodig :wink:
Daarbij vind ik het niet lekker lopen met oortjes in. Zat de denken aan het normale start to run schema en dan zelf timen.
Start to run, mp3-files en een schema heb ik, maar dat schema ligt mooi te zijn op tafel :engel:
Je hebt er ook een app van, die is zonder muziek volgens mij.
Oortjes hoeft natuurlijk niet, maar ik vind het wel fijn om te horen wanneer ik moet rennen en wanneer niet :mrgreen:
Als beide honden mee zijn, luister ik niet echt, maar dan hoor ik wel dat geklets tussendoor van wanneer ik wat moet doen.
Gewone oortjes blijven niet in mijn oren zitten met rennen, dus ik heb van die dingen met zo'n boogje om je oor heen, deze
Afbeelding
maar dan van de Action :wink:

Erg handig icm met bril en overzetzonnebril :oeps:
Maar goed, het is even puzzelen wat je zelf prettig vind. Juist als je op je hond(en) moet letten is het denk ik niet prettig als je ook nog zelf moet timen en in de gaten houden wat wanneer.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Ik had het zwaar vandaag. Noodgedwongen meteen na het wakker worden lopen.
Ik heb vloekend de tiende les uitgelopen.
Het kan niet altijd feest zijn. Ik heb het gedaan. Dat moet maar genoeg zijn.

Vanavond vroeg naar bed want nachtbraken maakt het zwaarder dan nodig. Ik pak twee keer een lange nacht en dan moet de volgende training lukken.
Je hebt het wel gedaan en volgehouden :ok:
Ik kan zaterdag pas weer gaan, want of ik ben aan het werk, of ik ben met Elyna.
En ik heb best wel last van mijn kuiten/bot :oeps:
Sita
Zeer actief

Op de Crufts gisteren een complete set gekocht. Heupgordel met zo'n broekje, tuig voor Rowan en een nieuwe lijn. Alles van Zero DC geloof ik, in een super mooie paarss kleur. Hopen dat het tuig past bij Rowan en dan zondag testen!

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Hier zijn de spullen vandaag binnen gekomen! Alleen heb ik afgelopen woensdag m'n knie verdraaid dus wanneer we kunnen gaan testen is nog even de vraag :denken:
Sita
Zeer actief

Het tuig zit als gegoten! Vanmiddag maar een rondje proef lopen.

Afbeelding

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Mooi tuig Yvette, gave kleur :ok:
Ben benieuwd hoe de heupgordel bevalt!

Ik doe even rustig aan, heb nog altijd last van mijn beenbotten en dat vriendin longontsteking heeft en vanaf 0 gaat starten als ze beter is, helpt ook niet echt :oeps:
Juma laat ik even niet meer uit aan de heupgordel, omdat ik dan meer last krijg. Heb vriendin ook beloofd pas weer te gaan lopen als ik geen last meer heb, want doorbijten en doorgaan is niet de juiste oplossing :oeps:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
M@rleen schreef: Heb vriendin ook beloofd pas weer te gaan lopen als ik geen last meer heb, want doorbijten en doorgaan is niet de juiste oplossing :oeps:
Soms wel maar dat voel je zelf aan.
Wel jammer van je moeite, hoor.
Ik weet nu in elk geval dat ik het kan, dus zodra het weer lukt ga ik gewoon verder :ok:
Loop nu steeds met pijn en me te verbijten, dus das ook niet goed op de lange duur.
Sita
Zeer actief

Balen Marleen. Misschien anders langs de fysio voor advies? Tegenwoordig hoef je geen verwijzing meer te hebben van een huisarts. Wie weet kunnen ze het herstellen versnellen en advies geven om dit te voorkomen.

Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Balen Marleen. Misschien anders langs de fysio voor advies? Tegenwoordig hoef je geen verwijzing meer te hebben van een huisarts. Wie weet kunnen ze het herstellen versnellen en advies geven om dit te voorkomen.
Dat kan ik wel doen inderdaad, zal er eens achteraan gaan.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Cleva schreef:
M@rleen schreef: Ik weet nu in elk geval dat ik het kan, dus zodra het weer lukt ga ik gewoon verder :ok:
Precies. Zo zou ik het ook zien.
Ik weet nu dat ook mijn aanzienlijke lichaam in staat is om dit te doen en dat het heerlijk is als het tenminste goed gaat.
1 januari is nog maar twee maanden geleden en toen rookte ik nog als een dwaas en kon helemaal niet hardlopen. Nog geen 30 meter.
Dit verbaasde me ook, hoe ik van buiten adem na een minuut opbouwde naar een half uur aanééngesloten hardlopen binnen 10 weken. Maar die 10 weken vond ik behoorlijk zwaar :mrgreen: aan de andere kant motiveert me dat om nooit te stoppen - om dan weer opnieuw op te moeten bouwen lijkt me echt De Hel.

Marleen, je hebt er al goed de sokken in zeg! Ik loop dus 4 tot 6 km per keer zonder wandelen en ik ga ongeveer even hard, wat gênant. Ik probeer nu dus ook te versnellen met een soort houtje-touwtje intervaltraining en ik vind het weer net zo onleuk als het eerste opbouwen.

Oh, en met blessures kun je volgens mij beter even heel rustig aan doen ja :( vervelend!
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
M@rleen schreef:Loop nu steeds met pijn en me te verbijten, dus das ook niet goed op de lange duur.
Nee, dat zou ik ook niet doen. Maar ik zou wel een datum prikken om weer te beginnen.
Misschien zelfs niet helemaal stoppen? Kan dat?
Met dit in mijn achterhoofd en het feit dat ik sinds maandag geen last meer had met traplopen, heb ik vandaag de 1e les nogmaals gedaan.
Conclusie; ik wacht ff tot vriendin hersteld is van de longontsteking :oeps:
Jemig, vanaf de 1e stap hardlopen was het weer terug en pijnlijker dan daarvoor... :oeps:
Niet zeuren, rondje afgemaakt want wie A zegt moet ook B zeggen, maar ik vond mezelf niet zo leuk vanmorgen :mrgreen:

@Lothian; geen idee, maar mijn wandeltempo is normaal ook al hoog geloof ik :mrgreen: en nu helpt Juma ook nog soort van, dus dan wil het wel :D
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”