Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokker?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Boomer (pup) met kennelhoest - Dierenarts op kosten fokk

Ongelezen bericht door alm@ »

Ongeacht waar een hond vandaan komt, met of zonder contract, ik zou sowieso nooit bij een fokker of verkoper aankloppen om dierenartskosten te verhalen. Een hond is een levend wezen en levende wezens kunnen ziek worden. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

PowerM schreef: <knip> Ben serieus oprecht wanneer ik zeg dat ik overal ben achter gekomen sinds het aanmaken van dit topic. Voor meer informatie over hoe alles tot stand is gekomen verwijs ik jullie naar m'n vorige posts in dit topic <knip>
Mag ik 1x raden waar jij het adres van die fokker vandaan hebt? Vast niet uit de zoekertjes uit de Telegraaf, want die staan er volgens mij al jaren niet meer in. Als ik gewoon een printer koop, dan zoek ik al naar ervaringen van anderen. Laat staan bij een hond!

Maar je staat wel direct te wapperen met je contractje omdat je hond een heel onschuldig virusje heeft, wat hij overal opgelopen kan hebben. Zorg gewoon voor je hond, en dat begint op de dag dat je hem in handen hebt. En dat kost geld. Wen er maar aan.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Zou je dat eens willen uitleggen? Ik bedoel het niet verwijtend maar ik begrijp niet goed hoe iemand die de weg op internet weet toch bij zo'n overduidelijke broodfokker uitkomt. Heb je je van tevoren niet verdiept in honden, in het ras, in hoe je een goede fokker kan vinden? Was het een impulsief besluit? Dacht je dat veel pups van meerdere rassen juist een goed teken is? Had het met geld te maken?

Ik hoop in elk geval dat jullie pup zal opgroeien tot een leuke en gezonde hond.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

laeken schreef:Ben je wel al bij de dierenarts geweest? Want je vraagt je af of het wel kennelhoest is? En je pup komt uit Oost Europa uit een moederhondje in een kooitje dat elke 6 maanden pups krijgt en nooit een aai over haar arme bol. Kans is zelfs groot dat ze met de vader en wat andere hondjes in een konijnenkooi zit en hoogzwanger een eigen benchje krijgt om de pups in te werpen. De hondjes daar zijn allemaal ziek, al was het alleen maar in hun hoofd.

Ik hoop voor je dat je hondje het haalt en dat er niks ergers aan de hand is. Wat ik ook hoop voor je is dat je hondje echt is ingeent en geen neppaspoortje heeft. En wat ik ook hoop voor je omgeving is dat je pup geen enge ziektes over draagt via hondenveldjes aan gezonde hondjes uit je omgeving.

En ik hoop dat de moeder van je hondje snel zal overlijden en verlost wordt uit haar lijden. Meestal is dit de situatie van de moeder van je hondje.

Leuk he? Een cocker spanieltje uit de handel....

Afbeelding

Ik weet dat het zinloos is maar ik verwijt je wel degelijk wat. Een mops kopen zonder internet te gebruiken, een pup kopen bij een handelaar zonder internet te gebruiken en nu ineens wel internet vinden als je vragen over een contract hebt omdat je hondje ziek is.....

Ik geloof je verhaal alleen maar omdat ik weet dat er nog veel meer mensen zo stom zijn om daar honden weg te halen anders bestond het niet.
Amen.
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

PowerM schreef:Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening, enige wat ik nog heb toe te voegen aan de hele discussie is dat ik een zeer ervaren computer gebruiker ben en wel degelijk weet hoe het internet werkt. Om die reden schaam ik me ook 10x zo hard dat ik bij de aankoop van de pup mijn kennis niet heb toegepast om erachter te komen of dit misschien ook een harteloze oplichter is. Ben serieus oprecht wanneer ik zeg dat ik overal ben achter gekomen sinds het aanmaken van dit topic. Voor meer informatie over hoe alles tot stand is gekomen verwijs ik jullie naar m'n vorige posts in dit topic.
Je bent de eerste niet en de laatste ook niet. Veel ,heel veel mensen kopen daar een pup bewust of totaal onwetend.
Wees blij met je hond want je kunt er toch geen flikker meer aan veranderen. Ga even een zwaarder AB kuur halen want meestal is het een virus wat bij dat soort grote kennels al lang bezig is en een heel eigen en hardnekkige stam is geworden. Kinderhoest siroop om de keel te smeren en je hondje is binnen korte tijd weer beter.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

alm@ schreef:Ongeacht waar een hond vandaan komt, met of zonder contract, ik zou sowieso nooit bij een fokker of verkoper aankloppen om dierenartskosten te verhalen. Een hond is een levend wezen en levende wezens kunnen ziek worden. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Dat is ook wel zo, maar de pup komt hier in feite ziek uit de kennel.
Kennelhoest en Giardia is wellicht pas adequaat te behandelen als de pup uit die besmettingsbron is.
Is het toch niet zo gek, dat de handelaar hiervoor een gratis kuurtje vestrekt.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

korthaar schreef:
alm@ schreef:Ongeacht waar een hond vandaan komt, met of zonder contract, ik zou sowieso nooit bij een fokker of verkoper aankloppen om dierenartskosten te verhalen. Een hond is een levend wezen en levende wezens kunnen ziek worden. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Dat is ook wel zo, maar de pup komt hier in feite ziek uit de kennel.
Kennelhoest en Giardia is wellicht pas adequaat te behandelen als de pup uit die besmettingsbron is.
Is het toch niet zo gek, dat de handelaar hiervoor een gratis kuurtje vestrekt.
Maar dan moest ts volgens het contract gebruik maken van de da van de verkoper en dat wilde ts niet. Dan moet je niet naderhand gaan mekkeren lijkt mij.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Dat is mijn mening ook. Als je een dier aanschaft kan het voorkomen dat je een dierenarts moet raadplegen om het een of ander. Als je wel kunt aanschaffen, maar niet voor ogen houdt dat er extra kosten bij kunnen komen die je niet kunt betalen dan ben je niet slim bezig. En om die extra kosten bij een fokker te gaan verhalen vind ik niet billijk.
Ik hoop wel dat je pup opknapt, dus beterschap voor de pup :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat geld claimen bij fokkers ook lastig. Want een goede oprechte fokker wil je daarmee niet lastig vallen. Echter, je recht halen als je genaaid bent is niet slecht. Dat is gerechtigheid.
Afbeelding
PowerM
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PowerM »

DaniBanani schreef:Zou je dat eens willen uitleggen? Ik bedoel het niet verwijtend maar ik begrijp niet goed hoe iemand die de weg op internet weet toch bij zo'n overduidelijke broodfokker uitkomt. Heb je je van tevoren niet verdiept in honden, in het ras, in hoe je een goede fokker kan vinden? Was het een impulsief besluit? Dacht je dat veel pups van meerdere rassen juist een goed teken is? Had het met geld te maken?

Ik hoop in elk geval dat jullie pup zal opgroeien tot een leuke en gezonde hond.
Het was inderdaad een impulsief besluit en dat kan in de top 3 van mijn lijstje met domste dingen die ik ooit heb gedaan in mijn leven.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

laeken schreef:Ik vind dat geld claimen bij fokkers ook lastig. Want een goede oprechte fokker wil je daarmee niet lastig vallen. Echter, je recht halen als je genaaid bent is niet slecht. Dat is gerechtigheid.
In deze gaat dat m.i. niet op: TS is niet genaaid. 'Fokker' heeft notabene gewoon verteld dat de pup uit Hongarije komt :O: ! TS heeft meerdere rassen en nesten zien liggen. Nee, genaaid kan ik er niet van maken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wie de billen brandt moet op de blaren zitten.
Er gaan nog veel meer kosten aankomen. Dat zie ik in mijn glazen bol.
laeken
Zeer actief

PowerM schreef:
DaniBanani schreef:Zou je dat eens willen uitleggen? Ik bedoel het niet verwijtend maar ik begrijp niet goed hoe iemand die de weg op internet weet toch bij zo'n overduidelijke broodfokker uitkomt. Heb je je van tevoren niet verdiept in honden, in het ras, in hoe je een goede fokker kan vinden? Was het een impulsief besluit? Dacht je dat veel pups van meerdere rassen juist een goed teken is? Had het met geld te maken?

Het was inderdaad een impulsief besluit en dat kan in de top 3 van mijn lijstje met domste dingen die ik ooit heb gedaan in mijn leven.
Wie weet blijft je hondje verder gezond. Maar geef wel aan mensen door dat ze hier ver vandaan moeten blijven. Heb je foto's van je hondje? Ik vind mopsen ondanks hun problemen erg leuk.
Afbeelding
PowerM
Vaste gebruiker

laeken schreef:
PowerM schreef:

Wie weet blijft je hondje verder gezond. Maar geef wel aan mensen door dat ze hier ver vandaan moeten blijven. Heb je foto's van je hondje? Ik vind mopsen ondanks hun problemen erg leuk.
Ik zal binnenkort een leuke signature en profiel foto toevoegen aan mijn account en eventueel een topic starten met foto's van Boomer.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Valerie schreef:Wie de billen brandt moet op de blaren zitten.
Er gaan nog veel meer kosten aankomen. Dat zie ik in mijn glazen bol.
Het gezegde is niet voor niets: zo ziek als een (ras)hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat een eng fenomeen zeg... bij een gripepje direct de fokker aansprakelijk stellen... waar gaan we naar toe zeg in NL

En als je t hf kan vinden maak je mij niet wijs dat je een broodfokker niet kunt herkennen als t zo overduidelijk op internet staat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:
PowerM schreef:Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening, enige wat ik nog heb toe te voegen aan de hele discussie is dat ik een zeer ervaren computer gebruiker ben en wel degelijk weet hoe het internet werkt. Om die reden schaam ik me ook 10x zo hard dat ik bij de aankoop van de pup mijn kennis niet heb toegepast om erachter te komen of dit misschien ook een harteloze oplichter is. Ben serieus oprecht wanneer ik zeg dat ik overal ben achter gekomen sinds het aanmaken van dit topic. Voor meer informatie over hoe alles tot stand is gekomen verwijs ik jullie naar m'n vorige posts in dit topic.
Je bent de eerste niet en de laatste ook niet. Veel ,heel veel mensen kopen daar een pup bewust of totaal onwetend.
Wees blij met je hond want je kunt er toch geen flikker meer aan veranderen. Ga even een zwaarder AB kuur halen want meestal is het een virus wat bij dat soort grote kennels al lang bezig is en een heel eigen en hardnekkige stam is geworden. Kinderhoest siroop om de keel te smeren en je hondje is binnen korte tijd weer beter.
Een virus lacht zich een hoedje om antibiotica.

Die antibiotica is hooguit verstandig als er aan dat virus een longontsteking komt hangen.
Daarvoor zou ik dus echt heel goed opletten!
Hondje hoest wel erg veel.
Dus hoestsiroop geven en het hondje nog eens door de DA laten controleren.

En denk er om dat de DA er nu geen kennelhoestenting tegenaan gooit want dan zit de pup dubbelop in de problemen.

Beterschap.
Ik hoop binnenkort foto's te zien van een weer helemaal opgeknapte pup :ok:

Dat de aanschaf niet handig was lijkt me nu wel duidelijk :tongue:
Geef het hondje een fijn thuis, dat is het enige dat je nog kan doen.
Je bent de enige niet (helaas) die pas na aanschaf gaat nadenken over deze en soortgelijke "fokkers"
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Kans is groot dat de pup een flink virus heeft door de handel waar hij uit komt. Mocht het lukken om zo'n handelaar hiervoor op te laten draaien is dat alleen maar goed. Stel je koopt een pup, inentingen blijken nep en pup sterft. Dan vind ik het wel degelijk goed dat de wet aan je zijde staat en dat de oplichters gaan dokken. Zal ze leren. Een pup van een goedwillende fokker of een eerlijk gelgelegenheidsnest vind ik andere koek.

Hoewel, soms vragen fokkers 1500 euro per pup. Dan hoor je ook waar voor je geld te krijgen en geen ziek scharminkel.
Afbeelding
PowerM
Vaste gebruiker

malinois schreef:Wat een eng fenomeen zeg... bij een gripepje direct de fokker aansprakelijk stellen... waar gaan we naar toe zeg in NL

En als je t hf kan vinden maak je mij niet wijs dat je een broodfokker niet kunt herkennen als t zo overduidelijk op internet staat.
Lees eerst maar is even het hele topic voordat je conclusies gaat trekken en kom dan nog een keer terug, goed?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

malinois schreef:Wat een eng fenomeen zeg... bij een gripepje direct de fokker aansprakelijk stellen... waar gaan we naar toe zeg in NL

Mee eens. En ja, ik heb het hele topic gelezen.

Remy werd ook ziek toen hij even hier was. Diarree. Gewoon contact gehad met de fokker. Totaal NIET om het geld. Want een hond kan gewoon wat krijgen en dan krijgt de hond zorg.
Maar puur om te overleggen en vragen of er nog meer zieke hondjes waren en om hem in te lichten over onze pup. Er is gewoon normaal contact over geweest. Gelukkig was onze pup de enige die ziek geworden was.
Wij zoeken geen schuldvraag. Maar gewoon overleg en inlichten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

PowerM schreef:

Lees eerst maar is even het hele topic voordat je conclusies gaat trekken en kom dan nog een keer terug, goed?
Dat heb ik... veranderd niks aan mijn conclusie... enge gang van zaken tegenwoordig de fokker gelijk aansprakelijk willen stellen voor niks ... bah! en daarnaast nul, nul onderzoek doen als je iets koopt wat je mininaal 15 jaar in huis neemt. Voor de gemiddelde tv die amper de helft van die jaren meegaat wordt vaak meer onderzoek naar gedaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:
PowerM schreef:

Dat heb ik... veranderd niks aan mijn conclusie... enge gang van zaken tegenwoordig de fokker gelijk aansprakelijk willen stellen voor niks ... bah! en daarnaast nul, nul onderzoek doen als je iets koopt wat je mininaal 15 jaar in huis neemt. Voor de gemiddelde tv die amper de helft van die jaren meegaat wordt vaak meer onderzoek naar gedaan.
Dit dus, ik snap daar werkelijk niks van. Men wil een pup liefst zo goedkoop en zo snel mogelijk en dan achteraf gaan janken omdat het beessie niet gezond is. Diep triest :jank:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Lieverds, handelaren zijn geen fokkers. Als je iets koopt uit de handel heb je garantie. Als je een doggenpup koopt van 1500 euro en die is ziek hoor je ook garantie te hebben. Het kan niet zo zijn dat iemand Duizenden euros verdient aan een handel waarbij hij geen verantwoordelijkheid heeft what so ever. Onacceptabel.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

PowerM schreef:Er staat zoveel negativiteit over deze fokker op het internet, waaronder het forum van radar. Die man liegt, bedriegt, komt zijn afspraken niet na enzovoort enzovoort. Lees hier meer over hem: https://broodfokkerpetersylvierobbeheij ... press.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 0&t=133685" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb na het lezen van allerlei verhalen van andere mensen die een pup hebben gekocht bij deze fokker een aantal traantjes moeten laten met de gedachte dat onze Boomer het niet gaat halen. Ik betwijfel nu ook of het wel kennelhoest is en niet iets totaal anders. Ik voel me zo verdrietig en ben zo boos op mezelf dat ik niet meer research heb gedaan.
Ik heb het niet zo breed maar ik ga er alles aandoen dat de kansen van deze pup verhoogt. Het spijt me mensen, dat ik een bijdrage heb geleverd aan deze vorm van dierenhandel.
Het zal aan mij liggen,maar het valt me op dat mensen als ze ellende hebben wel kunnen googlen en voordat ze de bewuste pup kopen niet.En altijd met het excuus komen van ik wist het niet.

Leven julie dan onder een steen of zo?Het word uit en te na uitgekouwt op facebook ,tv programma's kranten. Ik snap dit soort dingen echt niet.
Tja het scheelde bij aankoop in je portemoinee natuurlijk,dat verschil ga je nu natuurlijk kwijt zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

beatje schreef:
PowerM schreef:Er staat zoveel negativiteit over deze fokker op het internet, waaronder het forum van radar. Die man liegt, bedriegt, komt zijn afspraken niet na enzovoort enzovoort. Lees hier meer over hem: https://broodfokkerpetersylvierobbeheij ... press.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 0&t=133685" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb na het lezen van allerlei verhalen van andere mensen die een pup hebben gekocht bij deze fokker een aantal traantjes moeten laten met de gedachte dat onze Boomer het niet gaat halen. Ik betwijfel nu ook of het wel kennelhoest is en niet iets totaal anders. Ik voel me zo verdrietig en ben zo boos op mezelf dat ik niet meer research heb gedaan.
Ik heb het niet zo breed maar ik ga er alles aandoen dat de kansen van deze pup verhoogt. Het spijt me mensen, dat ik een bijdrage heb geleverd aan deze vorm van dierenhandel.
Het zal aan mij liggen,maar het valt me op dat mensen als ze ellende hebben wel kunnen googlen en voordat ze de bewuste pup kopen niet.En altijd met het excuus komen van ik wist het niet.

Leven julie dan onder een steen of zo?Het word uit en te na uitgekouwt op facebook ,tv programma's kranten. Ik snap dit soort dingen echt niet.
Tja het scheelde bij aankoop in je portemoinee natuurlijk,dat verschil ga je nu natuurlijk kwijt zijn.
Niet om lullig te doen maar iedere hond kan kennelhoest krijgen of giardia of Joost mag weten wat nog meer. dat is niet afhankelijk van de fokker, t is nogal besmettelijk namelijk- een keer naar t honden veldje met je hond die nog niet volledig op goede immuniteit zit en t is gedaan
ze heeft er van geleerd, heeft er spijt van, -volgende hoofdstuk :lees: of de volgende die precies t zelfde uitkuurt, maar hee shit happens.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

beatje schreef:

Dit snap ik dus ook echt niet!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Lieverds, handelaren zijn geen fokkers. Als je iets koopt uit de handel heb je garantie. Als je een doggenpup koopt van 1500 euro en die is ziek hoor je ook garantie te hebben. Het kan niet zo zijn dat iemand Duizenden euros verdient aan een handel waarbij hij geen verantwoordelijkheid heeft what so ever. Onacceptabel.
Maar niet op een simpel kennelhoestje... dat heb je nergens gewoon dat hoort bij een levend wezen een griepje....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

beatje schreef: Het zal aan mij liggen,maar het valt me op dat mensen als ze ellende hebben wel kunnen googlen en voordat ze de bewuste pup kopen niet.En altijd met het excuus komen van ik wist het niet.

Ik geloof het niet meer hoor. Niet sinds koper 1 jankend met een doodzieke pup op de arm bij de importeur op kantoor bedreigd werd.
De volgende staat er bij, kijkt er naar en stapt vrolijk met zo'n zelfde pup naar buiten.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Nou ja, als je verder van niks weet en een contract krijgt waarin staat dat de fokker onder bepaalde voorwaarden dierenartskosten vergoedt dan begrijp ik wel dat je denkt dat dat normaal is. Volgens mij was de vraag ook niet zozeer 'hoe kan ik de fokker zoveel mogelijk geld aftroggelen' maar 'in het contract staat dit-en-dit, heb ik in deze situatie nu wel of geen recht op vergoeding?'

Het is heel, heel dom allemaal maar ik denk echt niet dat TS wist dat het om broodfok ging, net zoals ze niet wist wat voor ongezond ras ze uitgekozen heeft. Gewoon, impulsief "hé schat, zullen we een hond kopen? Ik zag dat ze hier in de buurt nog een nestje hadden en die fokker heeft heel veel honden dus hij is vast goed. Kijk, het is zelfs met contract, dan moet het echt wel goed zitten." En dan gelijk in de auto stappen en eenmaal aangekomen "ja, die daar! Die kleine schattige, met dat lieve snoetje!"

Of zoiets. En zo zijn gaat het vast veel vaker. Superdom maar wel ook mens-eigen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lunatic schreef:
beatje schreef:

Dit snap ik dus ook echt niet!

Ik wel want ik heb het ook gedaan. Eerst een hondje gekocht en daarna eens op zoek naar een forum. En toen erachter gekomen dat ik een broodfokhondje had.
En verder ben ik best slim :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”