Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aftrekbaar?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Aftrekbaar?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Corneliana schreef:
Neeltje schreef:
Thomas schreef:
En verder vinden de eigenaars het misschien ook wel fijn dat zo'n hond extra verzorging nodig heeft, net zoals die baby.
Fijn snoetenpoetsen. :19:
Ach, als het daar bij bleef.. :D
En de prijsjes op de tentoonstelling zijn ook wel voorbij want we hebben toch met zijn allen mogen aanschouwen hoe de bulldog mèt neus en rechte neus de ring uitgebonjourd werd ipv feestelijk binnengehaald.
Dat is echt wel ronduit schandalig. Natuurlijk is het niet volgens de 'rasstandaard', maar waar het dus op neer komt is dat ze stipt gehandicapt moeten zijn?
Dat heeft tijd nodig hè? En zoals ik al zei, een andere generatie.
je kan toch stoppen met fokken?
en een ander ras gaan fokken en accepteren dat dit ras niet meer bestaat?
als het echt om het dier gaat lijkt me dat niet zo'n probleem waar een wil is is een weg.
Dan vertel jij ze dat, dat ze moeten stoppen met fokken. Dat is hetzelfde als roepen tegen de broodfokkers dat ze moeten stoppen. En dan zouden dus ook nog de fokkers van de Engelse Bulldog moeten stoppen, die van de chihuahua, Cavalier King nog wat. En jij denkt echt dat ze dat doen??? Tenzij het bij wet verboden wordt en tja, je ziet wat er met de pittbull gebeurde, dat heeft ook geen zin.

Een andere generatie en dat heeft tijd nodig. Er zullen altijd mensen blijven die het ras willen hebben, die verder totaal niets van het ras weten of ziende blind zijn. Er is altijd nog zoiets als hierin nuchter zijn en weten hoe de mens in elkaar zit.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ja dat valt allemaal onder dezelfde categorie.
nee ik denk niet dat ze dat doen idd alleen als de markt stopt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kruimel53 schreef:Nou ja, dat hoeft natuurlijk helemaal niet lang te duren als je gewoon wat andere rassen mét neus infokt. Als je zo gek bent met het ras en het je zo ter harte gaat dan doe je dat lijkt mij zo, ten bate van het ras.
Dan zal dat, als je met stamboom wilt blijven fokken, wel moeten worden goedgekeurd. Maar het gros van de huidige fokkers vinden niet dat er iets mis is met het ras. Ik blijf in herhaling vallen, daarvoor zal er een nieuwe generatie moeten komen en dat zal waarschijnlijk ook het geval zijn bij een heleboel andere rassen. Gewoon realistisch zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Neeltje schreef:
Kruimel53 schreef:Nou ja, dat hoeft natuurlijk helemaal niet lang te duren als je gewoon wat andere rassen mét neus infokt. Als je zo gek bent met het ras en het je zo ter harte gaat dan doe je dat lijkt mij zo, ten bate van het ras.
Dan zal dat, als je met stamboom wilt blijven fokken, wel moeten worden goedgekeurd. Maar het gros van de huidige fokkers vinden niet dat er iets mis is met het ras. Ik blijf in herhaling vallen, daarvoor zal er een nieuwe generatie moeten komen en dat zal waarschijnlijk ook het geval zijn bij een heleboel andere rassen. Gewoon realistisch zijn.
Dat is ook zo en zolang er mensen zijn die ze kopen ,goed keuren op shows en andere fokkers/eigenaren er ook een leuk hondje aan hebben dan blijft het voor een grote groep fokkers zo. Het is namelijk wel emotie die zorgd dat je alleen maar de goede en positieve kanten wil zien , is een beetje mens eigen om problemen weg te wuiffen door er wat ander positiefs tegenover te zetten met ja maaaaaarrrr.
Bij mensen met moeilijke honden of die vroeg dood vallen met 6 jaar net zo. Zelfs met mensen met een gehandicapt of beperkt kind .
Mensen kopen hondjes en nemen kinderen op emotie en niet met ratio. Alle rassen zitten op een doodlopende weg met ziektes, afwijkingen en inteeld maar we blijven fokken en kopen ,gewoon omdat we ook nog geloven in het goede positieve.
En verder doen we er ook geen kut aan omdat we anders ook geen reden meer hebben om tegen aan te trappen. Tuurlijk plaatsen we af en toe een berichtje hoe slecht of erg iets is of roepen wat maar uiteindelijk is er ook niemand thuis of heeft het druk met andere zaken .Maar het geeft wel een lekker gevoel om iets aan te kaarten wat veel erger is dan wat je zelf doet of aan mee werkt.
Heerlijk toch. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Neeltje schreef:
EstherK schreef:
Neeltje schreef:
lets have fun schreef:Waarom mag dat niet gezegd worden? Vind het wel goed dat nog eens benadrukt wordt dat die filmpjes NIET grappig zijn. Zie ze ook wel op fb langs komen en dan die commentaren er onder 'hahahahaha funny lol' Mensen hebben werkelijk geen idee. Leg het ze maar uit.
Ja, ik leg het aan mensen uit die het vragen of die een Franse Bulldog willen kopen. Ik heb geen last van filmpjes op facebook. Het filmpje hier weer op het forum zetten, heeft, vind ik, weinig toegevoegde waarde. Nanna weet dat dit al tot in den treure hier op het forum bediscussieerd is. Dan kunnen we wel van alle rassen die er belabberd aan toe zijn, of zo gebouwd zijn dat dit hun gezondheid in gevaar kan brengen, maar dat weten we allemaal al.
Fout.

Ik had mij nog niet gerealiseerd dat de franse bulldog zijn geslachtsdeel niet kan wassen.
Hoe meer mensen weten dat sommige rassen zo misvormd zijn dat ze niet eens fatsoenlijk kunnen ademen, zichzelf niet eens kunnen schoonmaken, etc hoe beter.
Wat fout? Ik zeg toch nergens dat ik het niet eens ben dat de Franse Bulldog zeer belabberd gebouwd is tegenwoordig??
Ik zeg Fout vanwege jouw opmerkingen dat "dit al tot in den treure hier op het forum bediscussieerd is".
Het is niet tot in de treure bediscussieerd. Ik wist al dat een FB moeilijk kan ademen. Dat is duidelijk bij veel forumleden.
Dat een FB zichzelf niet eens kan schoonhouden wist ik niet.

Ik vind het diep triest. En ik vind het raar dat jij dit soort mishandeling in dit topic probeert recht te praten. :denken:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb er ook nooit bij stil gestaan dat sommigen honden zich zelf niet schoon konden likken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”