Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenasiel in Tiel neemt honden uit Spanje.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Hondenasiel in Tiel neemt honden uit Spanje.

Ongelezen bericht door M@scha »

chrico schreef:Ik denk dat als zij echt zo een leegstand zouden hebben dat er eens onderling gekeken zou moeten worden bij asiels om wachtlijsten weg te werken. Maar als je veel soorten honden niet aan wil nemen tja dan kan ik mij voorstellen dat je plaats over houd. Hier kan ik met mijn pet niet bij maar dat zal aan mij liggen.

ik wel.

waarom zou je vrijwillig levenslang pension worden voor onplaatsbare honden? dat is namelijk het aanbod zo ongeveer in de nederlandse asielen.

dat ze buitenlandse honden opnemen vind ik ok zolang het er maar wel bijgezegd wordt en ik ben bang dat dat verwatert
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

noekie schreef:Ja wat zal ik zeggen.
Zolang er nog steeds vele asielen zijn die wachtlijsten hebben omdat ze vol zitten; mensen niet weten waar ze hun hond moeten afstaan omdat het asiel vol zit.
Asielen bepaalde rassen weigeren waardoor asielen die ze wel opnemen langere wachtlijsten krijgen
En er zelfs asielen honden niet meer aannemen omdat ze grommen naar kinderen ed houd ik mijn mond verder maar
Welke asiels hebben wachtlijsten omdat ze vol zitten? Waar is dat? Nu moet je met voorbeelden komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

iones schreef:
chrico schreef:Ik denk dat als zij echt zo een leegstand zouden hebben dat er eens onderling gekeken zou moeten worden bij asiels om wachtlijsten weg te werken. Maar als je veel soorten honden niet aan wil nemen tja dan kan ik mij voorstellen dat je plaats over houd. Hier kan ik met mijn pet niet bij maar dat zal aan mij liggen.
Doen ze ook. Uitwisselen met andere asiels. Dat staat in dat artikel in die link.

Ik denk dat ze bang zijn om met niet plaatsbare honden komen te zitten. Maar volgens mij nemen ze in de regel wel alles aan, tenzij de hond medische behandeling nodig heeft die ze niet kunnen bekostigen.

En dan nog: als je gaat kijken naar de rassen die het meest worden aangeboden (jack russels, herders, staffjes en kruisingen daarvan), dan moet je denk ik ook een keer een lijn trekken als die honden niet worden geadopteerd.
Je kunt niet eindeloos blijven opnemen van honden die uiteindelijk tot in eeuwige dagen blijven zitten. Dan zit je als asiel vol, altijd.
Nieuwe honden kunnen er niet bij en de oude garde blijft zitten. En dan? :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:Het asiel hier in de buurt heeft ook veel spaanse honden. Meer dan de helft kun je al als dat type herkennen.

sterker nog: alleen maar honden uit spanje op een toevallige wegloper na
Afbeelding
iones
Zeer actief

M@scha schreef:

ik wel.

waarom zou je vrijwillig levenslang pension worden voor onplaatsbare honden? dat is namelijk het aanbod zo ongeveer in de nederlandse asielen.

dat ze buitenlandse honden opnemen vind ik ok zolang het er maar wel bijgezegd wordt en ik ben bang dat dat verwatert
In Noordbroek in Almelo krijgen elke hond uiteindelijk geplaatst. Behalve als ze het herplaatsen niet aandurven omdat de hond te link zou zijn. Maar dit asiel staat dan ook bekend als heel goed, en er wordt echt tijd gestoken in de honden om ze te rehabiliteren. En dat lukt ze aardig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

lieke schreef:
En dan nog: als je gaat kijken naar de rassen die het meest worden aangeboden (jack russels, herders, staffjes en kruisingen daarvan), dan moet je denk ik ook een keer een lijn trekken als die honden niet worden geadopteerd.
Je kunt niet eindeloos blijven opnemen van honden die uiteindelijk tot in eeuwige dagen blijven zitten. Dan zit je als asiel vol, altijd.
Nieuwe honden kunnen er niet bij en de oude garde blijft zitten. En dan? :19:
Dus je denkt dat die honden die blijven zitten méér kans hebben wanneer er geen keus is omdat er geen honden uit andere asiels uit andere landen aangetrokken worden?

M.a.w. `dan zal ik toch maar die stafford/mechelaar nemen want er zit niets anders`?
Ik denk dat het zo niet werkt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Blijft natuurlijk t punt dat sommige asielen waardeloze verplichtingen blijven stellen en daardoor nooit sommige honden kan herplaatsen. Ik weet dat bijv t asiel van Noekie uitzonderingen maakt wat ik begreep ooit van haar maar veel niet. Toen ik een zogenaamde onplaatsbare herderpup wel wilde nemen moest Xantos mee om kennis te maken (hond agressieve hond) moest dus ook al zou die daar nooit contact mee hebben. Omdat ik dat weigerde lieten ze lievwr de pup in t asiel ... maanden heeft ie er nog gezeten op een gegevenoment ben ik gestopt met t blijven kijken of ie al geplaatst was....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

malinois schreef:Blijft natuurlijk t punt dat sommige asielen waardeloze verplichtingen blijven stellen en daardoor nooit sommige honden kan herplaatsen. Ik weet dat bijv t asiel van Noekie uitzonderingen maakt wat ik begreep ooit van haar maar veel niet. Toen ik een zogenaamde onplaatsbare herderpup wel wilde nemen moest Xantos mee om kennis te maken (hond agressieve hond) moest dus ook al zou die daar nooit contact mee hebben. Omdat ik dat weigerde lieten ze lievwr de pup in t asiel ... maanden heeft ie er nog gezeten op een gegevenoment ben ik gestopt met t blijven kijken of ie al geplaatst was....
Ze hebben geen vertrouwen in de mensen, en dat kun je ze niet kwalijk nemen. De meeste hondenbezitters zijn nono´s. En daar was jij de dupe van in dit geval.

Zonde.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

M@scha schreef:

ik wel.

Wie zegt dat het onherplaatsbare honden zijn die geweigerd worden? Het gaat om rassen die niet in rasgroep 9 staan. Erg uitlopend dus en ook om erg uitlopende redenen. Een terrier die gegromd heeft word geweigerd. Er word niet geluisterd waarom de hond gromde en dat dat juist goed was dat dat gebeurde (kind loopt met de hond als een handtas onder de arm) Een husky jaagt, onplaatsbaar. Er worden zoveel redenen gebruikt om honden te weigeren omdat men alleen de rasgroep 9 honden wil. Dan moet je geen asiel zijn vind ik. In dit geval gaat het om een asiel van de DB. Als beheerder laat je de hokken leeg en streef je niet de doelstelling na maar wijkt totaal af van alles en laat honden uit spanje overkomen om die hier te plaatsen. Boekhouding via omwegen want ze houden er 2 op na in dit geval. Ga dan lekker particulier. Kosten voor eigen rekening en niet voor de DB
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

chrico schreef: Wie zegt dat het onherplaatsbare honden zijn die geweigerd worden? Het gaat om rassen die niet in rasgroep 9 staan. Erg uitlopend dus en ook om erg uitlopende redenen. Een terrier die gegromd heeft word geweigerd. Er word niet geluisterd waarom de hond gromde en dat dat juist goed was dat dat gebeurde (kind loopt met de hond als een handtas onder de arm) Een husky jaagt, onplaatsbaar. Er worden zoveel redenen gebruikt om honden te weigeren omdat men alleen de rasgroep 9 honden wil. Dan moet je geen asiel zijn vind ik. In dit geval gaat het om een asiel van de DB. Als beheerder laat je de hokken leeg en streef je niet de doelstelling na maar wijkt totaal af van alles en laat honden uit spanje overkomen om die hier te plaatsen. Boekhouding via omwegen want ze houden er 2 op na in dit geval. Ga dan lekker particulier. Kosten voor eigen rekening en niet voor de DB
Is de DB op de hoogte van dit waardeloze beleid? Want het klinkt mij als een flut asiel in de oren, die nergens werk aan wil besteden en waar alles te veel moeite voor is.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

iones schreef:
Zolang er nog steeds vele asielen zijn die wachtlijsten hebben omdat ze vol zitten; mensen niet weten waar ze hun hond moeten afstaan omdat het asiel vol zit.
Asielen bepaalde rassen weigeren waardoor asielen die ze wel opnemen langere wachtlijsten krijgen
En er zelfs asielen honden niet meer aannemen omdat ze grommen naar kinderen ed houd ik mijn mond verder maar
Welke asiels hebben wachtlijsten omdat ze vol zitten? Waar is dat? Nu moet je met voorbeelden komen.
Oa ons asiel; een eigen regio wachtlijst die sinds deze week pas leeg is vanaf vorige zomer en een buiten de regio lijst van mensen die naar ons doorgestuurd worden omdat wij wel alles aannemen.
Asiel almelo waar wij veel persoonlijk contact mee hebben.
Asiel zandvoort en asiel Alkmaar begint ook
En dat zijn alleen de asielen waar we persoonlijk mee communiceren
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben er wat wantrouwend voor. Misschien ben ik wel heel conservatief. Vanuit het asiel waar ik altijd voor gewerkt hebt heb ik de volgende informatie en dat is dat dit asiel in dienst was van de gemeente. Die asiel was dus voor het zwerfdierenbeleid van de gemeente. Het toelaten van afstandhonden kon dus ook beperkt echt wel (voor de zomer was er vaak wel een stop, omdat het asiel dan wel meer dieren verwachte) en ook voor inbeslagnames moest er wel ruimte blijven. Dus volgens mij zou het in strijd zijn met het beleid van de gemeente om dieren ergens van elders te halen. Volgens mij zijn alle asiels van de dierenbescherming onderdeel van gemeentes? En dan zou dit dus wel degelijk in strijd zijn met het beleid? Het heeft niks te maken met verhandelpunt van honden te maken en dus ook niks met aanbod, maar het is een plek waar dieren die niet op straat horen, tijdelijk gehuisvest kunnen worden zodat ze van straat zijn.

Dat ze iets aparts maken voor buitenlandse honden: prima zou ik zeggen. Maar laten we ons eigen vangnet nou niet te nietdoen, Dan zitten we over een paar jaar met hetzelfde probleem als in buitenland, daar kun je je vingers op na tellen. Asiels zijn er niet voor het vraag/aanbod.
En gek genoeg: vind ik toch ook heel veel andere honden in asiels hier dan staffords, herders en jack russels. Men wil niet naar de andere kant van nederland rijden, maar wel een hond per vliegtuig laten komen. We hebben hier ons probleem schijnbaar met honden onder controle er is dus weinig aanbod. Dat getij gaat met of zonder honden uit buitenland heus ooit weer eens keren. Dus moet je niet je vangnet nu dichtmetselen. Dat je er iets naast aan gaat bieden.... prima.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef:Blijft natuurlijk t punt dat sommige asielen waardeloze verplichtingen blijven stellen en daardoor nooit sommige honden kan herplaatsen. Ik weet dat bijv t asiel van Noekie uitzonderingen maakt wat ik begreep ooit van haar maar veel niet. Toen ik een zogenaamde onplaatsbare herderpup wel wilde nemen moest Xantos mee om kennis te maken (hond agressieve hond) moest dus ook al zou die daar nooit contact mee hebben. Omdat ik dat weigerde lieten ze lievwr de pup in t asiel ... maanden heeft ie er nog gezeten op een gegevenoment ben ik gestopt met t blijven kijken of ie al geplaatst was....
Ze hebben geen vertrouwen in de mensen, en dat kun je ze niet kwalijk nemen. De meeste hondenbezitters zijn nono´s. En daar was jij de dupe van in dit geval.

Zonde.
Of als asiel gewoon beter je best doen om je te verdiepen in honden; mensen enz.
En sommige honden zijn prima geschikt voor sport ed waarom zou je dat teniet doen door alleen maar voor gezinnen te gaan. Hebben nu ooik 2 terreinhonden zitten, die kunnen alleen voor een bedrijventerrein maar echt niet in een gezellige woonwijk.
We hebben nu ook een hond uit een ander asiel waar al een afspraak voor euthanasie stond. Niks mis mee en pas 1 1/2 jaar. Alleen omdat het asiel niet kan omgaan met het type hond.
Dus moet ze maar dood; totdat een bestuurslid ons belde omdat ze gehoord had dat wij wel met alle honden aan de gang gaan en was doorverwezen.
Laatst gewijzigd door noekie op 11 feb 2015 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

gyanty schreef:Ik ben er wat wantrouwend voor. Misschien ben ik wel heel conservatief. Vanuit het asiel waar ik altijd voor gewerkt hebt heb ik de volgende informatie en dat is dat dit asiel in dienst was van de gemeente. Die asiel was dus voor het zwerfdierenbeleid van de gemeente. Het toelaten van afstandhonden kon dus ook beperkt echt wel (voor de zomer was er vaak wel een stop, omdat het asiel dan wel meer dieren verwachte) en ook voor inbeslagnames moest er wel ruimte blijven. Dus volgens mij zou het in strijd zijn met het beleid van de gemeente om dieren ergens van elders te halen. Volgens mij zijn alle asiels van de dierenbescherming onderdeel van gemeentes? En dan zou dit dus wel degelijk in strijd zijn met het beleid? Het heeft niks te maken met verhandelpunt van honden te maken en dus ook niks met aanbod, maar het is een plek waar dieren die niet op straat horen, tijdelijk gehuisvest kunnen worden zodat ze van straat zijn.

Dat ze iets aparts maken voor buitenlandse honden: prima zou ik zeggen. Maar laten we ons eigen vangnet nou niet te nietdoen, Dan zitten we over een paar jaar met hetzelfde probleem als in buitenland, daar kun je je vingers op na tellen. Asiels zijn er niet voor het vraag/aanbod.
En gek genoeg: vind ik toch ook heel veel andere honden in asiels hier dan staffords, herders en jack russels. Men wil niet naar de andere kant van nederland rijden, maar wel een hond per vliegtuig laten komen. We hebben hier ons probleem schijnbaar met honden onder controle er is dus weinig aanbod. Dat getij gaat met of zonder honden uit buitenland heus ooit weer eens keren. Dus moet je niet je vangnet nu dichtmetselen. Dat je er iets naast aan gaat bieden.... prima.
Klopt; net als dat mensen wel naar de ander kant van nederland rijden om een leuk hondje uit het asiel te halen maar als het niet gaat geen zin hebben om het hondje weer terug te brengen want dat is te ver rijden. :roll:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, en als ik op dierenasiels.com kijk, dan zie ik rottweilers, staffords, bordeauxdoggen, mastino's, cane corso, bulldog, dogo argentino, kangal, duitse herders, mechelaars, jack russels en bij de kleine rassen teckels, beagles, shi tzu's en wat cockers. En een enkele verdwaalde akita
Plus kruisingen daarvan. Meeste reuen en veelal zo rond een jaar/anderhalf jaar.

Sorry, zullen hartstikke leuke honden zijn maar ik hoef ze alvast niet. Honden die veelal nog totaal verpest zijn door hun vorige eigenaar en volop in de puberteit in het asiel geflikkerd. Leuk voor de Cesar Milan's onder ons om daar nog iets van te maken, maar ik voel me in ieder geval niet capabel genoeg om zulke honden op te vangen.
Doodzielig voor de stumpers, hoor, maar wat voor kans maken deze honden nou helemaal bij de doorsnee hondenbezitter met 1,8 kind, 1,5 baan en twee auto's voor de deur?
Afbeelding
iones
Zeer actief

noekie schreef:
iones schreef:
Oa ons asiel; een eigen regio wachtlijst die sinds deze week pas leeg is vanaf vorige zomer en een buiten de regio lijst van mensen die naar ons doorgestuurd worden omdat wij wel alles aannemen.
Asiel noordbroek in Almelo zit NIET overvol hoor. En heeft volgens mij ook absoluut geen wachtlijst. Ik heb er zelfs een keer buitenlanders gezien.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

lieke schreef:Tja, en als ik op dierenasiels.com kijk, dan zie ik rottweilers, staffords, bordeauxdoggen, mastino's, cane corso, bulldog, dogo argentino, kangal, duitse herders, mechelaars, jack russels en bij de kleine rassen teckels, beagles, shi tzu's en wat cockers. En een enkele verdwaalde akita
Plus kruisingen daarvan. Meeste reuen en veelal zo rond een jaar/anderhalf jaar.

Sorry, zullen hartstikke leuke honden zijn maar ik hoef ze alvast niet. Honden die veelal nog totaal verpest zijn door hun vorige eigenaar en volop in de puberteit in het asiel geflikkerd. Leuk voor de Cesar Milan's onder ons om daar nog iets van te maken, maar ik voel me in ieder geval niet capabel genoeg om zulke honden op te vangen.
Doodzielig voor de stumpers, hoor, maar wat voor kans maken deze honden nou helemaal bij de doorsnee hondenbezitter met 1,8 kind, 1,5 baan en twee auto's voor de deur?
Ja ik weet het niet hoor. Tot nu toe nooit problemen gehad met het plaatsen van staffords of molossers. Je moet goed kijken; matchen en vooral promoten. Sommige honden staan op ik zoek baas met geen info of alles negatief terwijl er ook positieve dingen te vertellen zijn over de hond.
"Negatieve" dingen moet je eerlijk over zijn maar het verhaal kan je alsnog de positieve dingen erin zetten en daardoor de hond veel meer promoten.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

iones schreef:
noekie schreef:
iones schreef:
Asiel noordbroek in Almelo zit NIET overvol hoor. En heeft volgens mij ook absoluut geen wachtlijst. Ik heb er zelfs een keer buitenlanders gezien.
We hebben een uitwisseling op de lijst staan bij ze; maar kunnen ze niet aannemen omdat ze vol zitten op dit moment.
Ze hebben paar maanden gelden hond van onze wachtlijst overgenomen omdat het spoed was maar ze hebben het op dit moment ook erg druk
Niet alle honden staan bij hun op de site; dat doen ze vaak pas na een tijd observatie.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

iones schreef:
chrico schreef: Wie zegt dat het onherplaatsbare honden zijn die geweigerd worden? Het gaat om rassen die niet in rasgroep 9 staan. Erg uitlopend dus en ook om erg uitlopende redenen. Een terrier die gegromd heeft word geweigerd. Er word niet geluisterd waarom de hond gromde en dat dat juist goed was dat dat gebeurde (kind loopt met de hond als een handtas onder de arm) Een husky jaagt, onplaatsbaar. Er worden zoveel redenen gebruikt om honden te weigeren omdat men alleen de rasgroep 9 honden wil. Dan moet je geen asiel zijn vind ik. In dit geval gaat het om een asiel van de DB. Als beheerder laat je de hokken leeg en streef je niet de doelstelling na maar wijkt totaal af van alles en laat honden uit spanje overkomen om die hier te plaatsen. Boekhouding via omwegen want ze houden er 2 op na in dit geval. Ga dan lekker particulier. Kosten voor eigen rekening en niet voor de DB
Is de DB op de hoogte van dit waardeloze beleid? Want het klinkt mij als een flut asiel in de oren, die nergens werk aan wil besteden en waar alles te veel moeite voor is.
Dat zijn zoveel asielen en oke niet allemaal van de dierenbescherming.
We hebben een onwijs leuk jack russel reutje binnen gekregen omdat baasje overleden was.
Asiel in de regio nam hem niet aan want hij was 11 jaar. Mensen kregen het advies om zo'n hond maar in te laten slapen.
Dus naar ons doorverwezen via een pension die ons al kent en Fanny heeft hier een week gezeten voor hij een nieuw baasje vond.
iones
Zeer actief

Echt belachelijk. Jack russels kunnen best oud worden.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

iones schreef:Echt belachelijk. Jack russels kunnen best oud worden.
Precies en hij was heel leuk en sportief nog. Kon prima in gezin met oudere kinderen.
Kijk nu zelf hoe schattig bekkie " onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dit asiel konden we al in die zin want we hadden al een keer een duitse herder teef van 10 jaar uit hun regio genomen omdat ze die weigerde.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Tamara/Bayko schreef:
noekie schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Cleva schreef:Het asiel hier in de buurt heeft ook veel spaanse honden. Meer dan de helft kun je al als dat type herkennen.
In het plaatselijke asiel hier komen er ook regelmatig zwervertjes binnen waarvan je aan het uiterlijk (en vaak ook gedrag) al kunt zien dat het hoogstwaarschijnlijk buitenlandertjes zijn. Van verreweg de meeste honden hier is echter niets met zekerheid bekend omdat ze op straat worden gevonden/'gevonden' en vervolgens met de ambu naar het asiel worden gebracht. Slechts af en toe dat daar nog een eigenaar van achterhaald wordt. Ik schat dat de verhouding afstandshonden vs. vondelingen rond de 1:4 ligt. Zou dat wellicht iets te maken hebben met het relatief forse bedrag wat je moet neertellen als je als eigenaar afstand wilt doen van je hond? :U:
Welke regio zit het asiel? Dat is wel flink verschil. Hier hebben we zelden gevonden honden, ze zijn vaak op 1 hand te tellen en daar word dan zijn 90% ook weer van gehaald door de eigenaar.
Dat is per regio toch wel een groot verschil.
Ik geloof niet dat dat het probleem is, hoor. Toen dit asiel van de DB nog niet bestond en er gewoon nog drie aparte asiels de regio besloegen, was het aantal vondelingen lang zo hoog niet. De tarieven voor zowel afstaan als adoptie lagen ook een stuk lager.
Ik weet over welk asiel jij het hebt. En ik vind het geen aanwinst.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nou, als ik op dierenasiels.com kijk, of ''ik zoek baas'' van de DB. dan zie ik op de eerste 2 pagina's genoeg leuke honden, die ik zo een plekje zou geven hier, als ik niet al honden zou hebben.

onze Luca (kleine jack hussel kruising) komt ook uit het asiel, is echt een gouden hondje. zat daar alleen om een scheiding van de eigenaren. was in het begin trouwens wel bang. (zal wel wat bloemenvazen door het huis zijn gezeild, met een scheiding). maar ik zag al meteen een potentieel zeer trouw en aanhankelijk hondje in haar. en dat is ze inderdaad ook!

als asiels erbij vertellen of het hondje uit het buitenland komt, vind ik wel zeer prettig. ik neem graag een hondje uit het asiel, maar zie er erg tegenop om een buitenlands hondje te nemen, die wel leismania of erlichio-dinges krijgt. een hond met leismania die dus echt de ziekte begint te vertonen, zie je echt wel onder de symptonen gebukt gaan. is zeeer onprettig voor de hond, en ik zou me echt heel rot voelen, als ik mijn hond zo zou zien.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

maar noekie, soms weet je ook niks van een hond. wij (rijswijk) hebben dus 2 honden zitten, 1 aan een brug gebonden en de ander aan een bank gebonden. je kan er wel van uit gaan dat het geen lieverdjes zijn.
het is ook de omgeving waar een asiel zit. wij hebben nu 3 of 4 staff kruisingen zitten, die raken we aan de straatstenen niet kwijt. omdat wij niet erkend zijn door de DB (lekker belangrijk :roll: ) willen erkende asielen niet uitwisselen. want ik denk dat deze honden in een andere omgeving meer kans hebben.
wij nemen ook niet vaak afstandhonden op omdat we daar gewoon geen plek voor hebben want zwerfdieren en "social cases" gaan voor de afstandsdieren. gevolg is dat de mensen de honden op straat zetten en dan komen ze alsnog in het asiel want dan zijn het zwerfdieren.
ellen
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Maar wat is dan het criterium om een afstandsdier te weigeren? Ik kan er begrip voor opbrengen als je als asiel niet (meteen) plek hebt of maakt voor een hondje waar de baas geen zin meer in heeft, maar ik ken ook een situatie waarin iemand op straat kwam te staan en het asiel doodleuk zijn hond weigerde. Hond moest maar op de wachtlijst en dat die man op straat kwam te staan, wist hij vast al eerder, dus had hij ook al eerder iets voor de hond kunnen regelen :piew:
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

ellen en de birmanen schreef:maar noekie, soms weet je ook niks van een hond. wij (rijswijk) hebben dus 2 honden zitten, 1 aan een brug gebonden en de ander aan een bank gebonden. je kan er wel van uit gaan dat het geen lieverdjes zijn.
het is ook de omgeving waar een asiel zit. wij hebben nu 3 of 4 staff kruisingen zitten, die raken we aan de straatstenen niet kwijt. omdat wij niet erkend zijn door de DB (lekker belangrijk :roll: ) willen erkende asielen niet uitwisselen. want ik denk dat deze honden in een andere omgeving meer kans hebben.
wij nemen ook niet vaak afstandhonden op omdat we daar gewoon geen plek voor hebben want zwerfdieren en "social cases" gaan voor de afstandsdieren. gevolg is dat de mensen de honden op straat zetten en dan komen ze alsnog in het asiel want dan zijn het zwerfdieren.
ellen
Wij hebben ook vaak honden waar we niks van af weten; die komen dan uit de opslag. We proberen zoveel mogelijk te ondernemen met de hond om te kijken wat er voor karakter/gedrag in zit.
Testen met andere honden; katten en mee wandelen; onder de mensen enz. zodat je meer kan vertellen over de hond (ook al zegt dat niet alles, het helpt wel)
Omdat ze vastgebonden zijn betekend het toch niet meteen dat ze niet leuk zijn (of lees ik dat verkeerd)
We hebben een tijd geleden met 5 staffords gezeten maar die zijn allemaal geplaatst; nu nog maar 2 waarvan er 1 al een kennismaking gehad heeft met een potentieel baasje.
Dat je niet van de DB bent hoeft niet meteen te zeggen dat niemand wil uitwisselen; gewoon rondbellen.
We hebben al meerdere keren honden en katten uit asielen overgenomen die niet van de DB zijn en dat zullen toch wel meerdere doen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

gyanty schreef:Ik ben er wat wantrouwend voor. Misschien ben ik wel heel conservatief. Vanuit het asiel waar ik altijd voor gewerkt hebt heb ik de volgende informatie en dat is dat dit asiel in dienst was van de gemeente. Die asiel was dus voor het zwerfdierenbeleid van de gemeente. Het toelaten van afstandhonden kon dus ook beperkt echt wel (voor de zomer was er vaak wel een stop, omdat het asiel dan wel meer dieren verwachte) en ook voor inbeslagnames moest er wel ruimte blijven. Dus volgens mij zou het in strijd zijn met het beleid van de gemeente om dieren ergens van elders te halen. Volgens mij zijn alle asiels van de dierenbescherming onderdeel van gemeentes? En dan zou dit dus wel degelijk in strijd zijn met het beleid? Het heeft niks te maken met verhandelpunt van honden te maken en dus ook niks met aanbod, maar het is een plek waar dieren die niet op straat horen, tijdelijk gehuisvest kunnen worden zodat ze van straat zijn.

Dank je wel :ok:
Ik was niet echt duidelijk met schrijven maar dit is wat ik bedoel. Verzin iets anders maar blijf van de huidige asiels af.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
iones
Zeer actief

noekie schreef:
iones schreef:Echt belachelijk. Jack russels kunnen best oud worden.
Precies en hij was heel leuk en sportief nog. Kon prima in gezin met oudere kinderen.
Kijk nu zelf hoe schattig bekkie " onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dit asiel konden we al in die zin want we hadden al een keer een duitse herder teef van 10 jaar uit hun regio genomen omdat ze die weigerde.
Zo had ik een jr van 9 opgevangen omdat hij weg moest wegens allergie. In het asiel waar al genoeg jack russels zitten was hij kansloos. Ik heb hem weten te plaatsen bij een gezin die een speelronde voor de kinderen zochten. Ik liet hem daar zien, hij vond direct een bal waarmee hij aan de gang ging en liet zich zien zoals hij was. Hij heeft daar nog jaren geleefd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje vreemd om als dierenasiel geen afstandshonden aan te nemen . Beetje je eigen werkelijkheid waar maken om dan kunnen roepen vol verbazing oh jee wat hebben wij toch veel zwerfhonden en vastgebonden honden binnen gekregen zeg.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bouvierpoedel schreef:Beetje vreemd om als dierenasiel geen afstandshonden aan te nemen . Beetje je eigen werkelijkheid waar maken om dan kunnen roepen vol verbazing oh jee wat hebben wij toch veel zwerfhonden en vastgebonden honden binnen gekregen zeg.
dat is niet vreemd. je bent als asiel in de eerste plaats DE aangewezen plek van de gemeente om hun zwerfdieren op te vangen en niet om afstandshonden op te vangen. zwerfdieren hebben prio nummer 1. Als jij verder geen plek heb omdat je maar weinig hokken hebt of omdat je vol zit, kan je dus geen afstandsdieren opnemen. met name in de zomermaanden is dat een probleem.

noekie, wij kijken ook hoe de honden zijn, maar daar gaat wel tijd overheen. zo loopt 1 van de vastgebonden honden in de keuken rond en gaat nu goed. maar dat was in het begin wel anders. zolang die hond angst-agressie vertoont kan je die niet plaatsen. en soms is er totaal geen vraag naar een bepaald ras of look-a-like hoe lief ze ook zijn.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”