Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Treadmill

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Treadmill

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nanna schreef:Moet je deze zien :LOL:
KLIK

Er zijn natuurlijk best honden die er lol in hebben. En als de baas te lui is om te wandelen dan zie ik toch liever dat ze wat op de loopband kunnen hollen dan gewoon maar helemaal niks te doen. :19:
Als je bijvoorbeeld een hondagressieve joekel hebt die je niet los kunt laten lopen, dan kun je die een paar keer per dag aangelijnd meenemen voor een grote snuffelwandeling maar echt rennen kan hij dan niet. Daar is dan die loopband handig voor.
Ik zie best voordelen hoor.
Nou dit dus. Ik fiets en wandel echt genoeg met mijn honden maar echt een flinke sprint trekken kan ze nergens. Dus hebben we een mill in de bijkeuken staan.
Ze vind het helemaal geweldig... maar degene die het het allerleukste vind is dus o
toch wel de teckel. na een dag op pad staat die nog hard idioot te doen bij de mill omdat ze erop wil. En als ik haar dan niet stop dan rent ze volgens mij makkelijk een uur weg... geweldig vind ze het.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik had maar wat graag een loopband gehad toen ik mijn enkel gebroken had en tijdens de revalidatie. Ze is natuurlijk wel uitgelaten maar omdat ze ook nog loops was in die tijd kon ze bijna niet los. Ik denk dat ze toen heel happy geweest zou zijn met zo'n ding als alternatief, maar onder normale omstandigheden zou ik het niet snel gebruiken.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Jaap* schreef:
Wolfsblut schreef:Mijn teckel heeft erop gelopen, gewoon voor de fun. Had ik een stukje kaas aan een touwtje gebonden waar ze achteraan rende. Maar bij de tweede maal had ze in de gaten dat van de band afspringen gemakkelijker was om de kaas te pakken.
:lol1: Slimme hond :mrgreen:
Ik vind het trouwens helemaal geen goed alternatief voor mensen die zelf de deur niet uit kunnen. Een hond moet wel een beetje invulling van het leven hebben en dingen beleven.
Als je deur om medische redenen niet uit kunt zou ik nooit een hond aanschaffen.
Heb je echter een hond en zoals in mijn situatie alleenstaand en raakt door omstandigheden een tijd uit de running, beenbreuk of wat dan ook, dan kan het een noodzakelijke oplossing zijn. Poepen en plassen doen ze dan maar in de tuin. Desalniettemin gaat dat ding toch weg. Mijn tuin is groot genoeg om in rond te rennen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Mijn honden wandelen nooit en zien niets anders dan de loopband, want lopen op loopband is dus uitstekend ter vervanging van wandelen en identiek hetzelfde, aldus CM vermoed ik....Niet dus.
Afbeelding
Het is compleet anders, geestelijk heel vermoeiend, hond moet constant denken hoe hij zijn poten zet. Agility is toch ook niet hetzelfde als flyball :19:

Dino weet goed waar het knopje staat, aanzetten aub:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva zou het leuk vinden denk ik. Die doet namelijk wel aan rennen om het rennen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Tara schreef:Mijn honden zijn topatleten, maar rennen om het rennen is er dus niet bij.
Die willen snuffen, horen, zien, ervaren, en ze willen dat bovenal met elkaar en met mij doen.
Samen wandelen of hardlopen in het bos is ook leuk, als ik mijn fiets pak om met de honden te gaan fietsen dan wordt het hier krijsen (ik wacht ook nog steeds op de gealarmeerde dierenpolitie :mrgreen: ). Ze willen er op uit en leuke dingen doen en vooral: beleven.

Waar in dat plaatje zou een loopband kunnen passen?
Akira wil bovenstaande dus ook maar, zoals ik al aangegeven heb, in de zomer niet. Dan is er geen puf voor rennen, vliegen of naast de fiets. Maar met de treadmill kan ik haar in de zomer gewoon in conditie houden, ze gaat er geen uren op en het is geen vervanging voor de vroege of late wandelingen het gaat puur om de conditie en het lichamelijk en geestelijk bezig zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tiny schreef:Afbeelding

Afbeelding
Was dat op die speciale dag met andere rassen dan Bullbreeds? Ik zag het te laat had graag willen gaan kijken..
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ja dat was op die dag :wink:
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Ongelezen bericht door bellabeest »

toen nien nog niet de juiste medicijnen had was het echt een uitkomst voor haar,
rennen en vliegen op dat ding, eindelijk is die energie kwijt kunnen zonder jeuk te krijgen.
ja wij gebruikte het bij haar dus wel als vervanging van de wandeling, ff snel plassen poepen en de rest van de energie kwijt op de loopband.
nien heeft een zware allergie voor gras en het heeft heel lang geduurd voordat we werkende medicijnen vonden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:Waar in dat plaatje zou een loopband kunnen passen?
Niet?

Ik snap niet - tenzij je honden hebt die alleen willen rennen om het rennen - waar dit in welk plaatje dan ook past.
En zeker niet bij jachthonden of, zoals ik hoorde, shelties. Shelties??
Dan kan ik niet anders dan denken dat het wel om conditie en bespiering voor shows zal gaan.
Maar dat is vast mijn negatieve insteek.

En even voor de duidelijkheid: ik heb het niet over gevallen als grasallergie, beenbreuken of anderszins zaken die uitlaten bemoeilijken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Binnen de Agility zijn er best wat mensen die zo'n ding gebruiken voor hun honden. Als extra aanvulling op conditie. Niet als vervanging van wandelen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Deze Shelties hebben er wel lol in :mrgreen: Het is zelfs gedoe over wie op de loopband mag :bounce:
En zolang het geen dwang is en de hond zelf graag wil zie ik geen probleem hoor.
Mits daarnaast natuurlijk ook fatsoenlijk uitgelaten.
KLIK
Ja joh.
Niet in het bos he, voor die vachten.
Zouden ze die vachthonden zo in conditie houden? Want ja, dat mag niet slijten. Dat gaat toppie zo, dat snap ik best.
Goed voor het welzijn ook.

Afbeelding

Gimmick
Zeer actief

Mijn teckel vind het werkelijk geweldig om op een mill te lopen.Maar dan wel de mill waar ze zelf het tempo bepaald. Niet een treadmill waarop ik bepaal hoe hard ze loopt.
Er staat hier dan ook een van HFmills. Prachtig ding en hij was het geld meer dan waard.
Maar vervanging van het wandelen zal het nooit worden.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb zelf een loopband :pffff: en ben er maar wat blij mee want er zijn dagen dat je niet voldoende kunt wandelen en juist door de loopband kan ik nu buiten gelukkig ook weer uren lopen.En we lopen hier toch 7 dagen per week buiten als het kan. Het is voor mij een aanvulling dus, en dat kan het voor een hond ook zijn.
Veel honden vinden het vreemd genoeg leuk, net zoals lopen naast de fiets wat eigenlijk ook heel geestdodend lijkt. Onze heidewachtel nota bene ging uit zijn dak als ik mijn fiets voor de dag haalde. Juist van die hond had ik dat nooit verwacht.
Loopband voor de honden heb ik nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat het een goede aanvulling kan zijn en nuttig bij revalidatie omdat die beweging gecontroleerd is en de ondergrond stabiel.
Dat je dan net zo goed kunt gaan fietsen gaat ook niet altijd op. Met mijn Tomas durf ik dat niet meer en bovendien is dat in de heuvels ook geen onverdeeld genoegen :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
Tiny schreef:het gaat puur om de conditie en het lichamelijk en geestelijk bezig zijn.
En dat laatste begrijp ik dus echt niet. Want hoe is een hond in vredesnaam geestelijk bezig op een loopband?
Denkt hij dan na over de ondergang van V&D en Blokker? Ik geloof je echt hoor, als je zegt dat jouw hond het leuk vindt, maar geestelijk moe wil er bij mij eigenlijk gewoon niet in. Sorry. :U:
Beweging is op zich iets wat invloed heeft op het geestelijke. Bij mensen werkt dat niet anders dan bij honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:Dat is wel zo, maar bij alle honden die ik heb (gehad) en die ik ken of heb gekend is/was moe worden een optelsom van dingen. Zonder context jakkeren maakt(e) geen van alle honden geestelijk moe.
Net als jij niet alleen aan het fietsen bent maar ook op andere dingen let is dat bij je hond die naast de fiets loopt net zo.
Daarnaast doet beweging op zich al iets met lichamelijk moe worden en je lichaam daar valt ook je geest onder. Het maakt een bepaald hormoon aan waar je jezelf goed van gaat voelen.

Niet voor niets dat mensen met psychische problemen beweging een goede uitwerking kan hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gimmick
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:Dat is wel zo, maar bij alle honden die ik heb (gehad) en die ik ken of heb gekend is/was moe worden een optelsom van dingen. Zonder context jakkeren maakt(e) geen van alle honden geestelijk moe.
Net als jij niet alleen aan het fietsen bent maar ook op andere dingen let is dat bij je hond die naast de fiets loopt net zo.
Daarnaast doet beweging op zich al iets met lichamelijk moe worden en je lichaam daar valt ook je geest onder. Het maakt een bepaald hormoon aan waar je jezelf goed van gaat voelen.

Niet voor niets dat mensen met psychische problemen beweging een goede uitwerking kan hebben.
Maar dat is toch precies het punt? Waar kun je allemaal nog op letten als je op een loopband staat?
Wat moet een hond daar doen ter afleiding? Het is toch alleen maar hersenloos rennen? Daar krijg ik die van mij niet moe mee hoor.
Prima als je verwacht dat dat met jou hond niet lukt. Maar wat maakt het dan uit dat het voor een andere hond wel werkt?
Mijn teckel vind het geweldig en dat is ook een jachthondje pur sang.
Zij vind 45 min lopen op de mill net zo geweldig als 45 min buiten lopen maar is 10x meer moe van de mill dan van wandelen. Wat niet betekend dat ze niet wandeld. Maar ze mag nu eenmaal graag op de mill lopen... :19:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
Ja, aanmaak van endorfine en zo.
Maar toch is het zo dat hersenwerk een hond moeier maakt dan naast de fiets rennen. Het is dus anders blijkbaar.

Overigens heb ik inmiddels begrepen dat er zat sporthonden op zo'n ding lopen. Het is dan dus gewoon training.
Kijk, voor een herstellende hond snap ik het best.
Maar het gaat dus (in veel gevallen) om training voor shows en sport en dan met het idee die hond naar een hoger niveau te brengen.
Het gaat dus om winnen.

Het ligt vast aan mij maar die context maakt dat ik daar een rare smaak van in mijn mond krijg.

Afbeelding

Angelique.

Nee joh dat is niet zo je hond word er niet moe van en vind er ook niets aan ! :roll:
En vooral ook ALLE honden zijn het zelfde, 1 vind het niet leuk dus alle honden niet.

Ongelooflijk dat mensen die zo'n ding nog nooit geprobeerd hebben zo standvastig kunnen zijn in hun mening :19: ik dacht ook dat mijn honden het 3x niks zouden vinden maar he niet geprobeerd weet je het gewoon simpelweg niet dus probeerde we het en moest ik mijn gedachte bij stellen :19:
Ze krijsen de hele tent bij elkaar zodra ze door hebben wat we gaan doen, maar dat doen ze vast omdat het VRE-SE-LIJK is :lol1:
Angelique.

Tara schreef:Tsjonge... Voel je toch niet gelijk allemaal zo aangevallen!
Ik weet hoe mijn honden zijn, en die gaan dat gewoon niet leuk vinden.
Wat ieder doet moet hij zelf weten, maar ik ga gewoon lekker met het spul naar buiten. Weer of geen weer.
En dan kunnen ze allemaal gewoon lekker los lopen, snuffelen, spelen, klieren, kijken, horen, ervaren, vies worden... Dat is hun uitlaatklep, en tevens de mijne.

Met andere woorden mensen die zo'n ding hebben gaan niet naar buiten, en dat is wat mij irriteert!
Nee je zegt het niet direct nee dat klopt.

We gaan nog net zo vaak naar buiten als voorheen, weer of geen weer, daar is helemaal niets aan verandert :19:
Gimmick
Zeer actief

Tara schreef:Tsjonge... Voel je toch niet gelijk allemaal zo aangevallen!
Ik weet hoe mijn honden zijn, en die gaan dat gewoon niet leuk vinden.
Wat ieder doet moet hij zelf weten, maar ik ga gewoon lekker met het spul naar buiten. Weer of geen weer.
En dan kunnen ze allemaal gewoon lekker los lopen, snuffelen, spelen, klieren, kijken, horen, ervaren, vies worden... Dat is hun uitlaatklep, en tevens de mijne.
maar dat kunnen honden ook die op een mill lopen ter aanvulling...
maar ik heb helaas 2 honden waar het (nu nog) niet mogelijk is dat ze loslopen.
Fietsen is op dit moment niet aan de orde met Gimmick en vind Gentle ook helemaal niks aan...
zodra ik haar tuig omdoe voor de mill dan gilt ze alles bijelkaar en is enorm blij want ze kan weer even rennen.
En dat naast hun wandelingen in weer of geen weer.
Angelique.

Elmo/maureen schreef:Oh elmo zou ik zo op de treadmill zetten, zoals die van Angelique :ok:

Mag die tegen Sissy rennen :cheer:
Je bent welkom maar dat weet je :wink:
Gimmick
Zeer actief

Marjoleine schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ja, aanmaak van endorfine en zo.
Maar toch is het zo dat hersenwerk een hond moeier maakt dan naast de fiets rennen. Het is dus anders blijkbaar.

Overigens heb ik inmiddels begrepen dat er zat sporthonden op zo'n ding lopen. Het is dan dus gewoon training.
Kijk, voor een herstellende hond snap ik het best.
Maar het gaat dus (in veel gevallen) om training voor shows en sport en dan met het idee die hond naar een hoger niveau te brengen.
Het gaat dus om winnen.

Het ligt vast aan mij maar die context maakt dat ik daar een rare smaak van in mijn mond krijg.
dat snap ik best!
maar zolang het binnen de grenzen blijft en het in het welzijn van de hond is dan is er geen probleem

Daarom hebben wij ook een mill van HFmills. Als de hond niet wil lopen op dat ding dan gebeurt er ook niks. Ze moeten dus wel lol erin hebben in tegenstelling tot een treadmill. Die op een snelheid ingesteld wordt.
Gimmick
Zeer actief

Angelique. schreef:
Elmo/maureen schreef:Oh elmo zou ik zo op de treadmill zetten, zoals die van Angelique :ok:

Mag die tegen Sissy rennen :cheer:
Je bent welkom maar dat weet je :wink:

Oh en als je m echt wilt proberen een keer. Hier staat er ook eentje alleen dan een enkele.
Angelique.

Ik kan er ook gewoon 1 op zetten hoor, zijn 2 aparte banden :wink:
Gimmick
Zeer actief

Angelique. schreef:Ik kan er ook gewoon 1 op zetten hoor, zijn 2 aparte banden :wink:
maar het is wel een dubbele ondanks dat ze los van elkaar functioneren toch?
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Tuurlijk zijn er honden die dat leuk vinden. En waarom is het of het één of het ander, loopband of buitenlopen.

Natuurlijk zal zo'n ding door sommigen als vervanging gelden. Maar dat doen andere sporten ook. Ik weet in ieder geval van iemand die een aantal keer agility traint in de week en vindt dat de honden daarom verder wel af kunnen met een een kort rondje in het park de rest van de tijd.
Afbeelding
Angelique.

Gimmick schreef:
Angelique. schreef:Ik kan er ook gewoon 1 op zetten hoor, zijn 2 aparte banden :wink:
maar het is wel een dubbele ondanks dat ze los van elkaar functioneren toch?

Yep :ok:
Gimmick
Zeer actief

En ik heb alleen een enkele staan... Heb geen dubbele nodig met 2 honden
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

De kelpie past er niet op, voor de springers is het niks, maar de terriers gaan er wel op. Vooral als er eens weinig tijd is. Met de sneeuw viel ook niet te fietsen en wil niet dat ze op zout rennen. En niet alle terriers gaan dagelijks naar het bos. Er zijn beurtrollen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”