Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vetbultje, weghalen of niet? *pag 2: bultje weggehaald

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Vetbultje, weghalen of niet?

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

bouvierpoedel schreef:
~Tine~ schreef:Ik laat elke bult weghalen, ik ben er panisch voor. Er bestaat trouwens ook zoiets als een liposarcoom. (komt niet erg vaak voor)
En word je dan ook gerust gesteld en neemt het je angst weg als of ga je angstvallig in de gaten lopen houden of er weer 1 komt opzetten.?
Is toch geen leven om bij iedere oneffenheid of bultje in de paniek te schieten. Zie dat om mij hen ook hoor de grote angst voor bultjes , wratjes en oneffenheden waar gelijk het woord KANKER tevoorschijn word getoverd.
Ik ga het iets anders formuleren. Ik word erg ongerust bij het zien van een bult bij mijn kankergevoelige flatcoat van bijna 7 jaar die reeds haar volledige staart kwijt is door een mastocytoma.

Bij mijn Kelpie ben ik er een stuk rustiger in, al zou ik zo'n bult als op de foto ook wel laten wegnemen. Ik vind het ook gewoon een lelijk zich.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

maart schreef:bij zo'n jonge hond en zo in het zicht, zou ik het laten weghalen. Gewoon al omdat ik het lelijk vind.

Bij oude hond laat ik het zitten, Ds heeft 1 op haar borstkas, zolang ze nog makkelijk kan liggen, blijft het er maar zitten. Gisteren nog betast geweest door de DA en zij vond het ook nog steeds ok om te laten zitten.
Scheelt mij weer typen. Hier net zo.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

LongFields schreef:
maart schreef:bij zo'n jonge hond en zo in het zicht, zou ik het laten weghalen. Gewoon al omdat ik het lelijk vind.

Bij oude hond laat ik het zitten, Ds heeft 1 op haar borstkas, zolang ze nog makkelijk kan liggen, blijft het er maar zitten. Gisteren nog betast geweest door de DA en zij vond het ook nog steeds ok om te laten zitten.
Scheelt mij weer typen. Hier net zo.
Dank jullie wel allemaal voor de reacties.
Mijn gevoel zegt dat het weg moet, maar dat komt vooral door mijn ervaring met Luna. Die was 5 toen ze heel plotseling enge bulten had en is ook niet ouder geworden. Xavi wordt over 2 weken 5 en ik wil hem eigenlijk gewoon bultenvrij hebben.

Veel mensen geven ook aan dat ze de bulten gewoon laten zitten, maar dat is dus bij oudere honden (zoals ik het nu lees).
Dat zou voor mij ook een ander verhaal zijn. Ten eerste omdat narcose dan misschien een groter risico is en daarnaast omdat je niet weer hoelang ze überhaupt nog mee gaan, ze minder snel herstellen, etc etc etc.
Xavi is nog geen 5 en moet nog heeeeeel lang mee, is verder in topconditie, dus mijn gevoel zegt dat ik het dan beter binnenkort weg kan halen, voordat het evt groter wordt.

Hij heeft binnenkort een dekking, dat wacht ik nog af. Daarna maak ik denk ik toch een afspraak.
Bedankt allen. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena was een jaar of 2 denk ik... en rond dr 10e was ie ineens weg...
Nooit meer teruggezien....
Maar goed ik kan me er in jouw geval wel wat bij voorstellen hoor ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Update: Het bultje is inmiddels verwijderd en was inderdaad een onschuldig vetbultje. :cheer:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Re: Vetbultje, weghalen of niet? *Update pag 2: bultje wegge

Ongelezen bericht door Sulluna »

Luna heeft ook wat bultjes hier en daar. Ik doe er niks aan, ze is bijna 13 en het hindert haar niet.
Wel heeft ze sinds 2 dagen een nieuwe en die is anders dan anders. Deze is egaal rond en hard, ter grote van een knikker.. Die andere kan je induwen en zijn zacht. Dit nieuwe bultje houd ik dus wel in de gaten. Maar ik ga haar een narcose niet meer aan doen, tenzij er écht geen andere optie is.

Bij een jonge hond vind ik het een ander verhaal.

Fijn dat het bultje, gewoon een vetbultje was!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: Vetbultje, weghalen of niet? *pag 2: bultje weggehaald

Ongelezen bericht door Lunatic »

Fijn dat het onschuldig was :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”